بهترین درام های رومانتیک شبیه Call Me by Your Name از نگاه سایت فیگار

گاهی تمایلات عطفی و جنسی متفاوت سوژه‌ی برخی از فیلم‌سازان می‌شود. امروز بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name را بررسی می‌کنیم.

با تماشای فیلم‌ها با عواطف انسان‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. گاهی بهتر است دست از سرزنش کردن بر‌داریم و نظاره گر دردها و رنج‌های عاطفی انسان‌ها باشیم و سعی کنیم آن‌ها را درک کنیم. در بین آپار سینمایی فیلم‌هایی وجود دارند که به مشکلات تراجنسیتی ها در جامعه پرداخته‌اند و برخی از آن‌ها به شیوه‌ای عالی ما را با درونیات این افراد آگاه ساخته اند تا شاید بتوانیم به جای سرزنش کردن آن‌ها اندکی درکشان کنیم. برخی از بهترین فیلم های تراجنسیتی تاریخ سینما را برایتان آماده کرده‌ایم.

مقاله مکمل:

بهترین فیلم های LGBTQ

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name از نگاه سایت فیگار

دنیای پیچیده‌ی عواطف!

در این قسمت فهرست عناوین بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Brokeback Mountain
  2. My Own Private Idaho
  3. Carol
  4. Moonlight
  5. Blue Is The Warmest Color
  6. Portrait Of A Lady On Fire
  7. The Power Of The Dog
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

می‌خواهیم با تماشای بهترین فیلم های lgbt تاریخ پرده از اسرار ذهنی آن‌ها برداریم. با ما با مقاله بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name از نگاه سایت فیگار همراه باشید.

Brokeback Mountain

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

فیلم کوهستان بروکبک راجع به یک رابطه پنهان و ممنوع دو گاوچران است که بهم علاقه عاطفی شدیدی دارند انیس و جک پس از گذشت چندین سال و تشکیل زندگی مشترک با همسرانشان باز هم به رابطه قبلی فکر می کنند و جک نهایتا تصمیم می گیرد انیس را پیدا کند.

هوس یکی از قوه‌های مهم موجود در انسان است که ستون فقرات بسیاری از آثار سینمایی شده است. «کوهستان بروبک» داستان عشق و فقدان، رویاهای درک نشده، زندگی هدر رفته، میل سرکوب شده و قبول سنت‌هاست.

وجه تمایز «کوهستان بروبک» و به عنوان مثال، «پل‌های مدیسون کانتی» «کلینت ایستوود» در این است که در اثر «انگ لی»، رابطه بین دو مرد است و این عشق در اصل، عشق افلاطونی نیست. این دو مرد مذکور، همانقدر به یک دیگر علاقه دارند که دو عاشق و معشوق به هم علاقه دارند.

My Own Private Idaho

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

اکثر افرادی که کیانو ریوز را در سال‌های اخیر شناختند، متاسفانه هنوز نقش‌آفرینی او در فیلم My Own Private Idaho را ندیده‌اند. بااین‌حال اثر مورد بحث فقط به خاطر کیانو ریوز، گروه بازیگری محترمی ندارد.

بلکه ریور فینیکس، برادر از دست رفته‌ی واکین فینیکس هم این‌جا یک بازی تماشایی را تحویل مخاطبان می‌دهد. اصلا My Own Private Idaho شاید درکنار فیلم Stand by Me، شناخته‌شده‌ترین اثر کارنامه‌ی ریور فینیکس باشد؛ بازیگری که هالیوود باور داشت در آینده به موفقیت‌های بزرگ‌تری هم می‌رسد و در سال ۱۹۹۳ میلادی از دنیا رفت.

قصه‌ی بزرگ‌سالانه‌ی «آیداهوی اختصاصی خودم» که گاهی برای روایت جذاب‌تر سراغ رئالیسم جادویی هم می‌رود، به انسان‌هایی بسیار متفاوت می‌پردازد.

دو شخصیت اصلی فیلم در زندگی عادی تقریبا هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. اما با انتخاب‌هایی مهم، مدام شبیه و شبیه‌تر به یکدیگر می‌شوند. آن‌ها یک سفر جاده‌ای مشترک را تجربه می‌کنند تا به بهانه‌ی تلاش برای پیدا کردن شخصی خاص، خود را از ابتدا بیابند.

گاس ون سنت این‌جا دنیا را به زیبایی از زاویه‌ی دید دو انسان به تصویر می‌کشد. البته فکر نکنید که اثر او مثل همیشه میزانی از تاریکی و سیاهی واقع‌گرایانه را هم در خود جا نمی‌دهد.

Carol

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

« کارول » براساس رمانی جنجال برانگیز به نام « بهای نمک » که در سال 1952 توسط خانم پاتریشیا های اسمیت نوشته شده بود، ساخته شده است. این رمان در سالهای دهه ی پنجاه به دلیل مضمون جنجالی اش که حول حور یک رابطه همجنسگرایانه می گذشت، نقدهای متفاوتی دریافت کرد و در مجموع یکی از رمان های پر سر و صدای تاریخ ادبیات می باشد که حتی در سالهای بعد نیز به نوعی اجازه حق انتشار مجدد نیافت.

حق اقتباس سینمایی این رمان نیز پس از رایزنی های فراوانی که بیش از ده سال به طول انجامید، در نهایت بدست آمد و اجازه برگردان سینمایی رمان صادر شد. « کارول » نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با استقبال اهالی رسانه مواجه شد.

داستان فیلم از این قرار است که تِرز (رونی مارا) دختر جوانی است که به عنوان فروشنده موقت در یک فروشگاه اسباب بازی فروشی مشغول به کار است. وی که علاقه فراوانی به عکاسی نیز دارد در یکی از روزهای فعالیتش در این فروشگاه، با زنی به نام کارول (کیت بلانشت) آشنا می شود که قصد خرید یک اسباب بازی برای دخترش را دارد.

کارول پس از خروج از فروشگاه بصورت اتفاقی دستکش خود را در فروشگاه جا می گذارد و ترز نیز تصمیم می گیرد تا آن را به آدرس منزل وی ارسال نماید. کارول که درگیر ماجرای جدایی اش از همسرش هارج و حق حضانت دخترش می باشد، در شرایط روحی نامساعدی به سر می برد. در این اوضاع، ترِز به زندگی کارول وارد می شود.

Moonlight

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

داستان فیلم در اواخر دهه ی 90 میلادی آغاز می شود و داستان پسرکی نحیف به نام شایرن ( آلکس هیبرت ) می پردازد که فاقد پدر است و مادرش ( نائومی هریس ) نیز اعتیاد به مواد مخدر دارد و زندگی بی سر و سامانی را پشت سر می گذارد.

شایرن در محیط مدرسه نیز همواره تحت آزار بچه های بزرگتر قرار می گیرد به همین جهت زمانی که یک مواد فروش به نام خوان ( ماهرشالا عی ) آشنا می شود، با او همراه می شود تا هم راه و رسم زندگی یک سیاه پوست را بیاموزد و هم شاید بتواند جای خالی پدر نداشته اش را توسط خوان پُر کند.

Blue Is The Warmest Color

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

ادل یک شخصیت شکست پذیر و شکننده است و هنوز کوچک و خام . هنوز نمی تواند برای خودش تصمیم بگیرد و وابسته است و در طول فیلم دنبال کسی می گردد که بتواند به او تکیه کند.

اما، اِما یک هنرمند با اعتماد به نفس است و بزرگ و پخته. دقیقا همان پازل گمشده ی ادل ، که کنار هم قرار گرفتن این دو قطعه منجر به رسیدن به کمال می شود و عشق بینشان ابدی.

دقیقا همان دیالوگی که اِما در دیدار دوباره به ادل می گوید((محبت من به تو ابدی است)) البته اما هم در لایه های زیرین وجودش هم شکنده است و هم آسیب پذیر.

فیلم مخاطبانش را فراتر از شهوت می برد و او را به تعمق و درک شخصیت ها می رساند.این فیلم یک تجربه استثنایی است. آبی گرم ترین رنگ است یک فیلم عاشقانه ی فانتزی و تصنعی نیست و خودش را به یک پایان خوش و قالب همیشگی این دست فیلم ها متکی نکرده است.

Portrait Of A Lady On Fire

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

در اواخر قرن هجدهم، «ماریان» که نقاش زن جوانی‌ است، به شاگردانش نقاشی پرتره درس می‌دهد. یکی از شاگردانش نام تابلویی که بی‌اجازه در کارگاه آورده است را از او می‌پرسد و ماریان آن را همنام با عنوان فیلم، «پرتره دوشیزه‌ای شعله‌ور» ذکر می‌کند.

پس از این صحنه، فیلم به چندین سال قبل بازمی‌گردد. ماریان سوار بر قایقی به جزیره‌ای در «برتاین» می‌رسد. او از سوی زن بیوه‌ای برای نقاشی چهره دخترش، «هلوئیز» گماشته شده است.

هلوئیز قرار است با اشراف‌زاده‌ای در میلان ازدواج کند. ماریان از زبان خدمتکار خانه باخبر می‌شود که پیش از این نقاش مردی تلاش کرده است پرتره هلوئیز را نقاشی کند، اما او به دلیل مخالفتش با این ازدواج، از ژست گرفتن برای نقاش پیشین امتناع ورزیده.

ماریان به توصیه مادر هلوئیز، تظاهر می‌کند که هم‌صحبت هلوئیز است و عصرها با او در حوالی خانه و لب دریا قدم می‌زند، در حالی که سعی می‌کند جزئیات چهرهٔ او را به یاد بسپارد و پرتره‌ای از او بکشد تا برای آن اشراف‌زادهٔ میلانی ارسال کنند.

The Power Of The Dog

بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name
بهترین درام های رومانتیک شبیه call me by your name

یک دامدار تحصیل کرده (بندیکت کامبربچ) عروس (کریستن دانست) جدید خانواده و همسر برادرش (جسی پلمونس) را به دلایلی خاص از نظر روانی شکنجه می‌کند. اما، هنگامی که پسر این عروس سابقاً بیوه به ملاقات او می‌آید، به نظر می‌رسد که او به طور غیر منتظره‌ای عاشق پسر است؛

این فیلم اقتباسی است از کتاب نویسنده آمریکایی توماس ساویج که داستان دو برادر مجرد را توصیف می‌کند. برادر بزرگتر فیل و برادر کوچک‌تر جورج دو پسر تحصیل کرده و ثروتمند خانواده بربانک هستند.

خانواده‌ای که صاحب زمین‌ها و املاک فراوانی است. این دو برادر بیشتر عمر خود را در پُشت زین اسب‌هایشان سپری می‌کنند و به دامداری مشغول هستند. فیلم قدرت سگ از فیلم‌های تحسین شده سال است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها در مورد LGBTها از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *