غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

بامزه ترین افراد اغلب غمگین ترین افراد هستند. همین امر در مورد فیلم ها نیز صدق می کند، بسیاری از غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما نیز اشک آور هستند.

فیلم های کمدی تماشاگر را می خندانند، اما گاهی از اوقات برخی از آنها در بهترین حالت خود اشک شما در می آورند و در نوع خود عالی هستند. در سال 2022 تاکنون شاهد انتشار طیف وسیعی از غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما بوده ایم که با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

در این مقاله سعی داریم ده فیلم از بهترین فیلم هایی که غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما هستند را معرفی کنیم.

مهمترین فیلم‌هایی که باید بشناسید.

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

هدف اغلب غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما این است که مخاطب را بخنداند یا حداقل او را سرگرم کند. اما چه اتفاقی می افتد که یک فیلم کمدی تصمیم می‌گیرد بینندگان خود را با حس غم انگیز عجیبی مواجه کند؟

بهتر است بدانید هدف فیلم های کمدی خنده صرف نیست در حقیقت به مسائل جدی پرداخته می‌شود. مخاطبان از قبل می‌دانند که اتفاق مهمی در فیلم نخواهد افتاد بلکه سیر حوادث است که شما را پای فیلم نگه می‌دارد.

50/50 (2011)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

ممکن است فکر کنید که فیلمی درباره سرطان نمی‌تواند زیاد خنده‌دار و جذاب باشد، اما فیلم 50/50 راهی یافته و به طرز ماهرانه‌ای بین کمدی و درام تعادل ایجاد کرده تا داستانی دلچسب درباره شفا یافتن و دوستی بین آدمها را روایت کند.

با این وجود، فیلم به شیوه ای سخت به سمت غم و اندوه پیش می رود، و به خصوص زمانی که به نظر می رسد آدام (جوزف گوردون) ممکن است شفا پیدا نکند این سختی بیش از پیش نمایان می‌شود و شما را با غم و اندوه کاراکتر آشنا می‌کند.

برخی از منتقدین این فیلم را به عنوان غمگین ترین فیلم کمدی انتخاب کرده‌اند. مهم نیست که چقدر از طنز لذت می برید، این فیلم‌ها شما را با یک کمدی خوشحال می کنند، و بعد حرف اصلی‌شان را می‌زنند که ممکن است آن حرف برای شما تلخ باشد. مطمئن باشید آنها این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهند تا شما را ناراحت نکنند.

هتل بزرگ بوداپست (2014)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

وس اندرسون استاد کمدی های نامتعارف با گروه بازیگران عجیب و غریب است. هتل بزرگ بوداپست غمگین ترین فیلم کمدی ست که تا به حال دیده‌ام.

در این فیلم اندرسون خنده های بزرگ را با استعداد بصری فوق العاده ترکیب می کند، به همین جهت یکی از تماشایی‌ترین فیلم های اندرسون لقب گرفته است. هتل بزرگ بوداپست مانند بسیاری دیگر از فیلم های او، بدون عناصر تراژدیک نیست.

در پایان تراژدیک فیلم خواهید دید که گوستاو کشته می‌شود. بعد از آغاز و میانه‌ای شاد و خنده‌دار، پایان فیلم بسیار غم‌انگیز و دلهره‌آور پایان می‌یابد. اندرسون در این فیلم به ما نشان می‌دهد که جنگ چقدر می‌تواند بی رحم باشد.

جوجو خرگوشه (2019)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

ممکن است تایکا وایتیتی در جوجو خرگوشه کمدی را از یک موضوع بسیار تابو استخراج کرده باشد، اما این عمل او نتیجه داده و این فیلم را به یکی از فیلمهای غمگین کمدی تبدیل کرد.

بهترین قسمت خنده دار فیلم زمانی است که هیتلر خیالی وایتیتی روی پرده نمایش داده می شود و پیامی قدرتمند در مورد وحشت و تعصب به مخاطب خود می‌دهد. این فیلم درست در زمانی که شما مشغول دیدن یک هیاهوی سرگرم کننده هستید با چرخش هایی ویرانگر شما را غافلگیر می‌کند.

صحنه مرگ رزی (مادر جوجو) به عنوان لحظه ای دلخراش توصیف شده و حتی پس از اوج گیری در فیلم، تأثیر خود را از دست نمی دهد. جوجو یتیمی در میانه جنگ با نازی هاست.

دروغگو دروغگو (1997)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

دروغگو دروغگو نیز یکی از فیلمهای غمگین کمدی ست که هرگز نمی‌توان آن را با یک درام اشتباه گرفت، زیرا شیطنت‌های جیم کری در مرکز صحنه‌های فیلم قرار گرفته و صحنه های جدی در فیلم بسیار اندک هستند. اما برخی از بینندگان این فیلم گفته‌اند که این فیلم ترسی از غمگین کردن مخاطبان خود ندارد.

شاید این فیلم ترکیبی از کمدی دیوانه وار و درام احساسی پدر و پسر باشد که Liar Liar را به یکی از بهترین فیلم های جیم کری تبدیل کرده است. درست زمانی که بیشترین خنده‌ها نصیب تماشاگران می‌شود، فیلم کاملاً روشن می‌کند که دروغ‌های فلچر عواقبی خواهد داشت و او باید برای خنثی کردن آنها سخت تلاش کند.

لیلو و استیچ (2002)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

دیزنی در دوران سخت خود دست به ساختن کمدی ترین فیلمهای غمگین یعنی لیلو و استیچ زد. این فیلم به دلیل طنز کم و داستان تکان‌دهنده‌اش، برای بسیاری از مخاطبان محبوب بود و به سبب همین خصوصیات جایگاه ویژه‌ای را در قلب‌ مخاطبان خود باز کرد.

لیلو یتیمی است که توسط خواهر بزرگ‌تر خود بزرگ شده است و علی‌رغم تلاش‌هایش، نمی‌تواند یک شخصیت مؤثر باشد چون هیچ کس یادش نمی‌آید که لیلو غمگین بوده است.

هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها (1987)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

هواپیماها، قطارها و اتومبیل‌ها یکی از کمدی ترین فیلمهای غمگین و یکی از خنده دارترین فیلم های جان هیوز است. این فیلم در دهه 1980 به عنوان یکی از آثار برجسته او شناخته می‌شد.

لحظات غافلگیرکننده‌ فیلم، سخنرانی، و فاش شدن همسری که سال هاست مرده و او با عشق، در فیلم، در مورد آن صحبت کرده بیش از پیش این فیلم را در زمره خنده دار ترین فیلم های غمگین قرار می‌دهد.

خوشبختانه، فیلم با یک یادداشت شاد به پایان می رسد، اما غم و اندوه مطلق از شرایط شخصیت اول آن یعنی دل، و همچنین بازی عالی جان کندی، آن را به تجربه ای غم انگیزتر از آن چیزی که مخاطبان انتظار دارند تبدیل می کند.

عجیب تر از خیال (2006)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

ویل فرل در فیلم عجیب‌تر از خیال یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های خود را بازی کرده است. این فیلم به او فرصتی داد تا وجه‌های دراماتیک خود را منعطف‌تر کند. داستان این فیلم درباره مردی‌ست که به معنای واقعی کلمه با مرگ روبه‌رو می‌شود.

فرل، مأمور ممیز مالیاتی است، او به طور اتفاقی صدایی را می شنود که اتفاقات اطراف او را، با صدای بلند برای او بیان می‌کند. در همین هنگام، صدای راوی، خبر از مرگ زود هنگام او می دهد و هارولد که از این ماجرا خشمگین شده ومی‌خواهد جلو مرگ خود را بگیرد. این فیلم نیز یکی از خنده دار ترین فیلم های غمگین است که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

پایان جهان (2013)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

فیلم‌های کورنتو ادگار رایت کاملاً خنده‌دار هستند، اما می‌دانند در چه زمانی باید جدی و احساساتی شوند. فیلم پایان جهان بی شک یکی از غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما است. این فیلم سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه سه طعم کورنتو بوده شخصیت اصلی داستان، گری کینگ نقش موثری در این فیلم دارد.

می توان غم و اندوه گری را از همان ابتدای فیلم مشاهده کرد، زیرا او ناامیدانه تلاش می کند تا با چیزی که در زندگی بزرگسالی اش هرگز نمی توانست با آن برابری کند، دوباره به دست آورد.

اما این تراژدی زمانی به او می رسد که اندی سعی می کند گری را از نوشیدن یک پیمانه در مهمانخانه بازدارد. او با اشک اعتراض می کند و می‌گوید: «این همه چیزی است که من دارم».

بهترین بابای دنیا (2009)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

بهترین بابای دنیا از غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما است. رابین ویلیامز بازیگر محبوبی بود که بدون زحمت ‌توانست بین کمدی و درام در این فیلم پیش برود.

اما بهترین بابای دنیا آنقدر تاریک و تراژدیک بود که تعجب می‌کنید که چگونه توانسته است یک کمدی باشد. سیمون کالاهان می‌گوید، «در اواسط فیلم، نبض شما تند می‌زند». این فیلم با مضامین خودکشی، تحقیر و دروغ در هم آمیخته و شما را به عمیق یک اتفاق دردناک می‌برد. چیزی که بهترین بابای دنیا را دردناک تر می کند، مرگ غم انگیز خود ویلیامز است که بسیاری از مخاطبان را غافلگیر کرد.

عنوان فیلم بهترین بابای دنیا به کارگردانی باب‌کت گولدث‌ویت شبیه به فیلم بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش فرهنگ است. در این فیلم پسری بازیگوش و خیالاتی توسط پدرش سرزنش و تحقیر می‌شود.

او در عالم خیال خودش را زورو می‌بیند و با گروهی گنگستر که دزدان دوچرخه هستند، درگیر می‌شود. این فیلم نیز کمدی است ولی یک کمدی صرف که با فیلم گولدث‌ویت بسیار تفاوت دارد.

بزرگسال جوان (2011)

غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما

کمدی سیاه «بزرگسال جوان» ساخته جیسون رایتمن، طنزی هوشمندانه و گزنده درباره خودشیفتگی است و شاید یکی از غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما در نوع خود باشد.

شارلیز ترون در نقش ماویس، دارای چنان زندگی شخصی درهم و برهم و غم‌انگیزی است که می‌توان در نهایت برای او متأسف شد، حتی زمانی که او کارهای کاملاً نفرت انگیزی انجام می‌دهد. ازدواجش را به هم بریزد تا بتواند یک فانتزی نوجوانانه را اجرا کند.

ماویس نویسنده است و بعد از طلاق گرفتن، تصمیم می‌گیرد به شهر مرکوری محل تولد خود برگردد. او تصمیم دارد تا با بادی (ویلسون) دوست‌پسر دوران دبیرستان خود، مجدداً رابطه برقرار کند.

بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شود که بادی با دختر دیگری قرار ازدواج گذاشته است. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا با کمک مت (اوسوالت) دیگر دوست دوران دبیرستان خود، ازدواج بادی را به هم بزند.

همه چیز این فیلم بسیار غم انگیز است، ماویس تمام پل‌های پشت سرش را خراب می‌کند و در نهایت مخاطب را با یک داستان دردناک روبه رو می‌کند.

مقالات بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار غمگین ترین فیلم های کمدی تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *