سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند

دنیای رمان‌های نغمه‌ی آتش و یخ، دنیای وسیع و گستردگی دارد و ما در آینده شاهد سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند خواهیم بود.

رمان‌های فانتزی آقای جرج آر. مارتین، که سریال‌های بازی تاج و تخت و خاندان اژدها، بر روی آن ساخته شده، دنیای گسترده‌ای دارد. نخستین جلد این ذنیای حماسی در سال 1996 عرضه شد و متشکل از سرزمین‌های وسیع و گسترده‌ای است که شامل 12 جلد می‌باشد.

از ابتدا تا انتهای این کتاب و در حال حاضر این داستان از دیدگاه 31 شخصیت نقل شده که در نقاط مختلف جغرافیایی قرار دارند و همچنین این مجموعه یکی از بهترین سری کتاب‌هایی است که چیزی حدود 90 میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است.

سریال بازی تاج و تخت که سریالی بر اساس این رمان‌ها ساخته شده بود (بهترین سریال هایی که از روی رمان ساخته شده اند)، توانست در سال 2011، به مدت 9 سال، پرچمداری کند و رکورد‌های مختلفی را بشکند. اما با پایان یافتن این سریال، خلاء عجیبی میان هواداران شکل گرفت و اینجا بود که شبکه‌ی HBO، خبر از ساخت 6 اسپین آف، و یا پریکوئل را بر اساس این دنیای وسیع داد.

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند

  • تجدید خاطره‌ای جدید، در وستروس و اسوس

در ادامه شما میتوانید فهرست سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند را در لیست زیر مشاهده کنید:

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند
سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند

سریال خاندان اژدها، اولین سریالی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشود و از رمان‌های آتش و خون مارتین است که به تازگی منتشر شده و از شبکه‌ی HBO هم در حال پخش می‌باشد، یکی از پریکوئل‌هایی می‌باشد که این شبکه بر روی آن، برنامه‌ریزی بلند‌مدت کرده. همچنین این شبکه، یکی از پریکوئل‌های این مجموعه را که بر اساس شخصیت نایت کینگ بود را کنسل کرد و گفت که هیچوقت آن را نخواهد ساخت.


از آنجایی که حق پخش تمامی رمان‌های مارتین بر عهده‌ی شبکه‌ی HBO می‌باشد، این کمپانی، سرمایه‌ی عطیمی را صرف تولید اسپین آف‌های متفاوت می‌کند و با در این نوشتار، به سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند می‌پردازیم.

The Jon Snow Sequel Series

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند
سریالی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشود

پس از قسمت پایانی سریال بازی تاج و تخت شاهد بودیم که شخصیت دوست‌داشتنی جان اسنو به علت قتل ملکه، به شمال وستروس، و بیرون دیوار تبعید شد و سازندگان سرنوشتی نامعلوم را برای او باقی گذاشتند. حالا شبکه‌ی HBO بیان کرده که با کمک آقای مارتین، نویسنده‌ی کتاب، اسپین آفی مبنی بر ادامه‌ی ماجراجویی‌های این استارک حرامزاده را خواهد ساخت.

برخی از هواداران بر این نظر هستند که او می‌تواند در ماجراجویی‌های خودش در شمال و آن طرف دیوار، چیز‌های جدیدی از وایت واکر‌ها و نایت کینگ کشف کند و برخی دیگر بر این نظر هستند که با پیش خودش، می‌تواند آریا استارک را که در غرب وستروس است، مشاهده کند.

بیشتر بخوانید:

Tales of Dunk & Egg

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند
سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند

داستان‌های دانکن و تخم، یکی از اسامی مجموعه‌ی آتش و یخ مارتین است که ماجراجویی‌های سر دانکن و نگهداری از تخم اژدها را روایت می‌کند. این مجموعه، 90 سال پیش از سریال بازی تاج و تخت، و 110 پس از سریال خاندان اژدها را به ما نشان می‌دهد. تاکنون سه رمان از این مجموعه منتشر شده و مارتین اعلام کرده که می‌خواهد ادامه‌ی آن را نیز بنویسد.

در ژانویه‌ی سال 2021، تأیید شد که سریال جدیدی از بازی تاج و تخت بر اساس مجموعه‌ای از رمان‌‎های نوشته شده توسط جورج آر آر مارتین، در مراحل اولیه‌ی ساخت قرار دارد. تاکنون سه کتاب از مجموعه‌ی Dunk & Egg، به اسم‌های شوالیه پرچین، شمشیر قسم خورده، و شوالیه اسرارآمیز منتشر شده است. روایت‌های این مجموعه، از پیچیدگی کمتری از سریال اصلی برخوردار هستند، اما جذابیت کمتری ندارند.

این سریال، به سِر دانک، یک شوالیه‌ی ماهر و قد بلند می‌پردازد که لرد فرمانده گارد پادشاه و ایگان پنجم بود. مارتین قصد دارد که این رمان را از بین 6 تا 12 نسخه منتشر کند و ایده‌ی اقتباس آن را نیز مطرح کرده که قبل از اتمام کتاب اتفاق می‌افتد.

Game of Thrones Animated Spinoff

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند
سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند

اسپین آف انیمیشنی بزرگسالانه‌ی Game of Thrones، از ژانویه‌ی سال 2021 در حال ساخت است و جنبه‌های تاریخی وستروس را به شکلی کامل، اما خلاصه شرح می‌دهد. این سریال انیمیشنی دامنه‌ی بسیار وسیع‌تری نسبت به بازی تاج و تخت خواهد داشت و می‌تواند بدون هیچ نگرانی، هدف خود را تولید کند.

با توجه به میزان افکت‌هایی که در ساخت بازی تاج و تخت انجام می‌شود، به راحتی می‌توان فهمید که چرا یک مجموعه‌ی انیمیشنی، گزینه‌ای جذاب است و باعث می‌شود عناصر سنگین جلوه‌های ویژه، مانند اژدها و جانوران مختلف سریال، به خوبی در صفحه‌های نمایش طرفداران ظاهر شود. همچنین گفته می‌شود که داستان اسپین آف انیمیشن شبیه به بازی تاج و تخت است.

Nine Voyages

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند
سریال های اسپین آف بازی تاج و تخت

یکی دیگر از پیش درآمدهای بازی تاج و تخت که در حال ساخت می‌باشد، Nine Voyages است که به طور مؤثر یک اسپین آف احتمالی از بازی تاج و تخت به شمار می‌رود. همانگونه که می‌دانید، تاریخ خاندان والریون، یکی از قدیمی‌ترین و این خاندان، یکی از اصیل‌ترین‌های این دنیا به شمار می‌روند که شغل اصلی آن‌ها، تجارت و کشتیرانی بوده است.

این پیش درآمد، حول محور کورلیس والرین، با نام مستعار مار دریایی است. HBO اطمینان دارد که او، یک شخصیت برجسته است و می‌تواند سریالی را حول محور او و سفرهای بزرگش بسازد. کورلیس والرین ماجراجویی خود را دورتر از حد معمول طی می‌کند و به مناطقی از اسوس و خارج از آن‌ها سفر می‌کند که بینندگان بازی تاج و تخت نیز با آن‌ها آشنا نیستند.

Ten Thousand Ships

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند
سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند

یکی دیگر از سریال های اسپین آف بازی تاج و تخت که در حال ساخت است، داستان شاهزاده نایمریا می‌باشد. این مجموعه، حدود 1000 سال قبل از وقایع سریال Game of Thrones اتفاق می‌افتد و فتح کردن سرزمین دورن، توسط شاهزاده نایمریا را نشان می‌دهد.

در این داستان، او به 10000 کشتی دستور می‌دهد تا در رودخانه‌ی راین از اسوس حرکت کنند، و سفری باورنکردنی را آغاز کنند. نایمریا و ناوگانش که حالا سرزمین خود را به دست خاندان والریا، نابود شده می‌بینند، سال‌ها برای یافتن یک پناهگاه امن جدید سفر می‌کنند و سرانجام در دورن مستقر می‌شوند.

نایمریا با لرد مورس مارتل ازدواج می‌کند و با همدیگر، برای برقراری حکومت بر دورن می‌جنگند و در نهایت آن را به سلطنتی تبدیل کردند که در جریان بازی تاج و تخت می‌بینیم. سلطنتی که شاهزاده‌ها و پرنسس‌ها به جای پادشاهان و ملکه‌ها به عنوان حاکم بودند. داستان نایمریا، یکی از افسانه‌‌ای‌ترین داستان‌های تاریخ وستروس است و در سریال بازی تاج و تخت نیز، گرگ آریا به افتخار او نایمریا نامگذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Flea Bottom

سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند
اسپین آف هایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند

کینگز لندینگ، اغلب یک مکان کلیدی در دنیای فانتزی مارتین بوده است. بخش کوچکی از این سرزمین وجود دارد که منطقه‌ای فقیر نشین را نشان می‌دهد و Flea Bottom نام دارد. در این منطقه، اکثراً خانه‌ی فاحشه‌ها وجود دارد و کمتر از نوشیدنی‌های خوش طعم خبری است. اما برخی از افراد مهم و کلیدی سریال اصلی، از جمله داووس سیورث و گندری، در این مناطق به‌دنیا آمده‌اند.

اگرچه مشخص نمی‌باشد که دقیقاً چه داستانی در سریال Flea Bottom گفته خواهد شد، اما این مجموعه، بدیع‌تر از آثار قبلی مارتین است و به این معنا می‌باشد که راه‌های زیادی برای روایت‌های مختلف وجود دارد که جنبه‌ی دیگری از زندگی در وستروس را نشان بدهد. HBO به وضوح به تمام زمینه‌های ممکن برای اسپین آف‌های Game of Thrones چشم دوخته است و می‌خواهد در چند سال آینده، بیشتر هم بسازد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سریالهایی که بر اساس بازی تاج و تخت ساخته میشوند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *