مهمترین درس های زندگی که باید از فیلم های ترسناک آموخت

طرفداران آثار ترسناک ، همیشه بهترین توصیه را برای درس زندگی دارند. با ما همراه باشید تا به 10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم بپردازیم.

در بسیاری از آثار ترسناک که در جهان ساخته شده است، همیشه شخصیت‌های زیادی بوده‌اند که در ذهن مردم ماندگار شدند و خودشان را سَمبُلی تکرارنشدنی تبدیل کردند. این شخصیت‌ها، با استفاده از اِلِمان‌های متفاوتی از لحاظ اخلاقی، به خوبی ظاهر شده‌اند و تواستند با خصوصیت اخلاقی خودشان، به شرور و یا قهرمانی که مردم دوست دارند تبدیل شوند.

فیلم های ترسناک ، مانند برخی از ژانرهای دیگر سینما، دارای افرادی است که با توجه به اقدامات جذابی که انجام داده‌اند، در ذهن مردم ماندگار شده‌اند. ایده‌های جذاب، نحوه‌ی فکر کردن و تصمیم گرفتن در برابر یک موضوع مهم، شوخی‌های بامزه در مواقع حساس، همه و همه می‌توانند درس‌های مهم زندگی باشند که آثار ترسناک موجود هستند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک در دسته‌بندی ژانرهای مختلف که باید ببینید

10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم

  • چند چیزی که باید یاد بگیریم

در ادامه شما میتوانید فهرست مطالبی که در نوشتار 10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم را در لیست زیر مشاهده کنید:

10 درس مهم زندگی که از فیلم های ترسناک باید بیاموزیم
10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم

برخی از این درس‌های مهم زندگی در فیلم های ترسناک ، هنگامی رخ می‌دهد که شخصیت‌های اصلی، یک سری افراد را نجات می‌دهد و در زمانی دیگر، برخی از افراد هستند که با انجام دادن یک سری از کارها، هم خودشان و هم دیگران را به دردسر می‌اندازند. با ما همراه باشید تا به معرفی 10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم بپردازیم.

مانند سیدنی در جیغ، به مردم اهمیت بده

10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم
10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم

برخی از مردم در فیلم‌های ترسناک حضور دارند که گیج هستند و نمی‌دانند که باید چه کاری انجام دهند و برخی دیگر، استادانه عمل می‌کنند و همه‌ی کارها را به راحتی انجام می‌دهند. سیدنی در فیلم جیغ، نشان داد که بر هردو قشر از این فیلم باید اهمیت داد و معمولاً برای زنده ماندن هر کسی باید از جان خود مایه گذاشت. او حتی پس از اینکه به دردسر می‌افتد نیز دست از این کار نمی‌کشد و به شخصیتی مهربان و محبوب تبدیل می‌شود.

سیدنی، یک شخصیت مهربان و دلسوز است که شاید برخی مواقع این اخلاق به ضررش پیش برود، اما همیشه خودش را حفظ می‌کند و سعی می‌کند با همه مهربان باشد. او با همین ترفند اخلاقی، یکی از محبوبترین شخصیت‌های فرانچایز جیغ نام می‌گیرد.

مانند گروه بازنده‌ها در فیلم آن، به کمک یکدیگر برویم

10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم
10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم

در فیلم‌های ترسناک، گروه‌ها و دوست‌های زیادی وجود دارند که با هم همکاری می‌کنند تا گروه و یا شروری خاص را نابود سازند. اما یکی از برترین گروه‌هایی که به بهترین شکل به یکدیگر کمک کردند و توانستند پنی وایز را نابود کنند، گروه بازنده‌ها یود که پس 29 سال دوباره دور هم جمع شدند تا با کمک همدیگر، این شروری که دوباره برخواسته تا کودکان را قربانی کند، بکشند.

آن‌ها در قسمت اول فیلم، نشان دادند که با همکاری یکدیگر می‌توانند حتی به بدترین نیروها، چیره شوند و با بازگشت به پیش یکدیگر پس 29 سال، ثابت کردند که این خصوصیت اصلی گروه می‌باشد که می‌تواند مهم ترین درس های زندگی که از فیلم های ترسناک میاموزیم باشد.

مانند لوری در هالووین، به غرایز درونی خود گوش دهید

10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم
10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم

شخصیت‌های زیادی در آثار ترسناک وجود دارند که بدون آن که به موقعیت مکانی و زمانی یک شرور فکر کنند، می‌توانند آن را پیدا کنند و یکی از شخصیت‌هایی که به خوبی در فیلم‌های ترسناک این خصلت را داشت، لوری در فیلم هالووین بود که بیشتر به غرایز درونی خودش گوش می‌داد تا اتفاقاتی که حول محورش حواسش را پرت می‌کردند. در آثار اسلشر، مهم‌ترین چیز این است که حواست به غرایز خودت باشد و به آن‌ها گوش بدهی.

آثار ترسناک به خوبی این موضوع را نشان داده‌اند که حتی به غراز درونی خود ابتدا گوش دهید و فکر کنید که درست است و پس از اطمینان کامل، با آن برخورد کنید.

مانند کریستن برن، خودخواه نباشیم

10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم

مهم ترین درس های زندگی که از فیلم های ترسناک میاموزیم

یکی دیگر از درس‌های مهم زندگی این است که یک فرد را ببینیم و سعی کنیم مانند او با مسائل برخورد نکنیم. مهمترین خصوصیتی که در ایجاد بحران یک اتفاق ترسناک باید رعایت کنیم، این است که طمعکار و خودخواه نباشیم و کریستن برن در فیلم من را به جهنم ببر، یک نمونه‌ی عالی از این شخصیت‌ها است که در انتها به مرگ و یا حتی آسیب خودش دچار می‌شود.

خودخواهی، پیش از اینکه به کسی دیگری در آن فیلم ضرر برساند، به خود کریست ضرر رساند و  به یکی از ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک تبدیل شد که هر کسی باید آن را رعایت کند و حداقل بداند.

مانند نانسی در کابوس در خیابان الم، انتقادی فکر کنیم

10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم
10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم

وقتی طرفداران آثار ترسناک به یکی از باهوشترین شخصیت‌های این ژانر فکر می‌کنند، قطعاً نانسی در فیلم کابوس در خیابان الم، یکی از آن‌ها می‌باشد. یکی از مهمترین خصوصیات او که، نانسی را تبدیل به باهوش‌ترین فرد این فرانچایز تبدیل کرده بود، تفکر انتقادی و تقریباً بدبینانه‌ای بود که نسبت به یک سری از اتفاقات حول محور خودش داشت. او با همین خصوصیت جذابش، کاری کرد که دیگران نیز از تهدید دور باشند.

تفکر انتقادی شاید همه‌جا پاسخگو نباشد، اما می‌تواند یکی از دلایل تفکر به هر عنصر بدی باشد که در حال رخ دادن است. همیشه هر چیزی که فکرش را می‌کنید، آنطور که به‌نظر می‌رسد زیبا نیست و شما با یک تفکر از سمت غلط ماجرا، به بد بودن آن پی خواهید برد.

بر خلاف بسیاری از افراد، به اتفاقات اطراف خود آگاه باشیم

10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم
ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک

لحظات زیادی در فیلم‌های ترسناک وجود دارد که بیننده می‌خواهد بر سر شخصیت اصلی داد بزند و بگوید که حداقل به پشت سر خود نگاه کند و هنگامی که به یک جای تاریک می‌رود، یک چراغ‌قوه بردارد. در اکثر مواقع، این اتفاقات رخ می‌دهد و شما در میابید که برای نجات خود، باید یک‌سری کارها را پیش از اینکه خود را به خطر بیاندازید، رعایت کنید. مثلاً همیشه آگاه باشید و هر چند ثانیه یکبار، پشت خود را نگاه کنید تا شخصیت شرور، شما را به کشتن ندهد.

این اتفاق، در آثار ترسناک جدید عموماً از بین رفته و اگر می‌خواهید این افراد را تماشا کنید، به فیلم‌هایجامپ اسکیری کلاسیک روی بیاورید. این فیلم‌ها مملو از شخصیت‌هایی است که صرفاً به دنبال یک چیزی می‌روند بدون اینکه هوشیار باشند.

شارژ گوشی خود را همیشه چک کنید

ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک
ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک

یکی دیگر از چیز‌هایی که به خوبی می‌توانید از بودن آن مطمعن باشید و به نقطه‌ای دور افتاده بروید، شارژ گوشی‌‍تان است که اگر آن را چک کنید، شاید به راحتی بتوانید یک مسافرت بروید و با تهدید کردن هر عنصری، تنها با یک تماس به پلیس، امنیت خود را دوباره برقرار کنید. این امر در حالت عادی بسیار ضروری است و شما اگر مانند کریس در فیلم برو بیرون، این کار را انجام دهید، خودتان را نجات داده‌اید.

شاید توصیه‌ی هوشمندانه‌ای هم نباشد، اما اگر این اتفاق بیافتد و باتری گوشی شما همیشه شارژ داشته باشد، شما می‌توانید خود را از مهلکه‌ی بزرگ نجات دهید.

خونسردی خود را حفظ کنید

ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک
ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک

در اکثر آثار ترسناک این اتفاق رخ می‌دهد که خود کارگردان و حتی فیلمنامه‌نویس، تأکید بر این دارند که شخصیت‌ها در مواقع بحران، آرامش خود را از دست ندهند و آرام بمانند. شاید آرامش و آرام بودن در مواقع بحران، نه تنها به خود شخصیت، بلکه به تمامی افراد آن فیلم کمک کند و به همین دلیل است که این عنصر از دید بسیاری از کارگردانان، باید در همه‌ی فیلم‌ها رعایت شود و همیشه یک شخصیت حضور داشته باشد که آرام است.

جدا از اینکه این اتفاق را در فیلم‌های ترسناک زیاد می‌بینیم، خودمان هم به این درس زندگی نیاز داریم که به سرعت آرامش خود را از دست ندهیم و سعی کنیم که با آرامش، به دنبال حل یک موضوع، و حتی فرار کردن از یک اتفاق مشکل باشیم.

اگر به مسافرت می‌روید، همیشه نقشه همراه خود داشته باشید

ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک
ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک

شاید منطقی‌ترین راه برای مسافرت رفتن در کویر و یا حتی جنگل این باشد که همراه خود یک نقشه‌ی دیجیتال یا کاغذی داشته باشید که راه را گم نکنید و با تهدیدهای عجیبی همراه نشوید. یکی از ترسناک ترین فیلم هایی که دارای درس زندگی هستند ، مجموعه فرانچایز پیچ اشتباه می‌باشد که در هر نسخه از آن، یک یا چند شخصیت گم می‌شوند و هر کدام هم بدون حتی یک نقشه، به مسیر اشتباه خود ادامه می‌دهند.

حضور نقشه در تمامی راه‌ها و مسافرت‌ها، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که می‌توان برای خود انسان نیاز باشد که به دردسرهایی مانند فیلم پیچ اشتباه، بر نخورد.

به سمت صداهای عجیب و مرموز نروید

ترسناک ترین درس های مهم زندگی از فیلم های ترسناک
ترسناک ترین فیلم هایی که دارای درس زندگی هستند

بدون شک احمقانه‌ترین کاری که افراد در فیلم‌های ترسناک می‌کنند این است که در احمقانه‌ترین مکان‌های ممکن حاضر می‌شوند و سعی دارند با برخورد هر صدای ترسناکی، به آن‌جا نزدیک شوند. حقیقت امر این است که هیچ‌چیزی با آن صدا دریافت نخواهند کرد و بدون شک ممکن است جان خود را از دست بدهند. منطقی‌ترین راه‌حل برای یک انسان عادی این می‌باشد که به سرعت آن محدوده را تخلیه و فرار کنید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 درس مهم زندگی که از فیلمهای ترسناک باید بیاموزیم سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *