همنواز

جزئیات تکمیلی زیردریایی هسته ای آمریکا در خاورمیانه

صبح امروز، برخی از خبرگزاری‌ها، خبرهایی از حضور زیردریایی هسته ای آمریکا در خاورمیانه خبر دادند که حواشی زیادی را به همراه داشته است.

صبح امروز، خبرگزاری‌ زیادی خبر از حضور زیر دریایی آمریکایی تحت عنوان اعزام زیردریایی اتمی امریکا به خاورمیانه منتشر کردند که ادعای مقامات آمریکایی به اعزام زیردریایی آمریکایی به ایران را به همراه داشته است.

زیردریایی هسته ای آمریکا در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر ؛ نیروی دریایی آمریکا امروز (شنبه) اعلام کرد که در حمایت از ناوگان پنجم خود مستقر در بحرین، یک فروند زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک هدایت‌شوند را به خاورمیانه ارسال کرده است.

تیموتی هاکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که زیردریایی «یواس‌اس فلوریدا» روز پنجشنبه وارد منطقه شده و در کانال سوئز در تردد است.

تیموتی هاکینز، مدعی شد و گفت:

این (زیردریایی) قادر به حمل ۱۵۴ فروند موشک کروز توماهاک بوده و به منظور کمک به ناوگان پنجم در راستای حصول اطمینان از امنیت و ثبات دریایی، به منطقه اعزام شده است.

در ادامه می‌توانید حضور زیر دریایی آمریکایی را ببینید:

زیردریایی هسته ای آمریکا در خاورمیانه
اعزام زیردریایی آمریکایی به ایران

اعزام زیردریایی اتمی امریکا به خاورمیانه

این زیردریایی، یک زیردریایی کلاس لس آنجلس آمریکایی است که یک کلاس زیردریایی تهاجمی در نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست. فکر ساخت این زیردریایی در زمان جنگ سرد و در زمانی شکل گرفت که یک زیر دریایی اتحاد جماهیر شوروی تا نزدیکی درگیری با یک ناو هواپیمابر آمریکایی در اقیانوس آرام پیش رفت.

این زیردریایی‌ها کم صدا، سبک و مجهز به اژدرهای mk48 و موشک‌های ضد کشتی هارپون هستند که در کلاس خود (تهاجمی دفاعی) کلاس خوبی محسوب می‌شوند. این زیردریاییها مورد بهینه‌سازی و پیشرفت قرار گرفتند و مجهز به موشکهای تاکتیکی تاماهاک نیز شده‌اند که قابلیت تهاجمی این زیردریایی را اضافه کرده است.

این زیردریایی بیشتر به منظور اسکورت و دفاع از ناوهای هواپیمابر و سواحل در برابر تهاجم زیردریاییها و ناوهای دشمن ساخته شده و جز از نظر کم صدا بودن و سرعت در مابقی موارد از جمله تسلیحات و تجهیزات نسبت به زیردریاییهای کلاس نزدیک مثل اکولا یا سی ولف انچنان قدرتمند محسوب نمی‌شود. نیروی دریایی ایالات متحده حدود ۶۲ فروند از این زیردریایی دارا بوده‌است، که با ساخت و جایگزینی زیردریاییهای کلاس ویرجینیا، تعدادشون به حدود ۴۰ فروند در حال خدمت می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *