پیش‌بینی زلزله در ایران و پشت پرده فاجعه‌ی زمین لرزه در مشهد [+فیلم کارشناس هلندی]

به تازگی نظر زلزله‌شناس مشهور هلندی درباره زلزله 7 ریشتری در ایران جنجال به پا کرد. در ادامه به جزئیات پیش بینی زلزله در ایران می‌پردازیم.

فریبرز ناطقی الهی زلزله شناس در یادداشتی به ادعای ستاره شناس هلندی مبنی بر اینکه زلزله‌ای در مناطق غربی ایران در پیش است پاسخ داد. در ادامه مطلب توییت زلزله‌شناس هلندی درباره زلزله 7 ریشتری در ایران می‌توانید عکس نظر زلزله‌شناس هلندی درباره زلزله در ایران را ببینید.

بیشتر بخوانید:

فوری: وقوع زلزله 4.6 ریشتری در مشهد [+فیلم و عکس]

ویدیو: لحظه وقوع زلزله 6.9 ریشتری در شرق روسیه [+جزئیات]

پیش بینی زلزله در ایران

پیش بینی زلزله در ایران
پیش بینی زلزله در ایران

همانطور که گفته شد این روزها پیشگویی جنجالی زلزله شناس معروف هلندی درباره زلزله 7 ریشتری در غرب ایران در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. محقق هلندی شناخته‌شده‌ای که با پیشگویی زلزله ترکیه خبرساز شده بود، حالا وقوع یک زمین لرزه عظیم در مناطقی شامل ایران را پیش‌بینی کرده است.

نظر زلزله‌شناس مشهور هلندی درباره زلزله 7 ریشتری در ایران

فریبرز ناطق الهی در یادداشتی می‌نویسد:

ستاره شناس و منجم هلندی که بنا به گفته خودش با مطالعه رفتار ستاره‌ها و کائنات تخمینی از زمان و مکان برای رخداد زلزله‌های سطح زمین می‌دهد، دوباره متنی را منتشر کرده که باعث تشویش اذهان مردم شده است.

نا گفته نماند چند روز قبل از زلزله مهیب ترکیه این شخص متنی در سایت خود نوشت:

*زود* یا *دیر* در این منطقه (ترکیه) زلزله بزرگی رخ خواهد داد همان چیزی که عموم زلزله شناس‌ها برای منطقه اعلام کرده بودند البته نه در قالب « زود یا دیر » در قالب یک دوره بازگشت زمانی.

پیش بینی زلزله 7 ریشتری در ایران

او اکنون در توییتی گفته است:

«در اثر تغییرات اساسی در این مناطق (روی شکل) زلزله بزرگی در حدود ۶ الی ۷ در روزهای ۲۹ و ۳۰ آوریل انتظار می‌رود که پهنه زاگرس کشور ایران را هم شامل می‌شود!»

بیشتر بخوانید: ویدئو ببینید: بدل جانی دپ در نماز عید فطر دیده شد

در ادامه می‌توانید توییت زلزله‌شناس هلندی درباره زلزله 7 ریشتری در ایران را ببینید:

نظر زلزله‌شناس مشهور هلندی درباره زلزله 7 ریشتری در ایران
نظر زلزله‌شناس هلندی درباره زلزله در ایران

در ادامه ویدئویی را در اختیارتان می‌گذاریم که شدت زلزله در مشهد را نشان می‌دهد:

ماجرای پیش‌بینی زلزله برای ۹ و ۱۰ اردیبهشت در ایران چیست؟

استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی در یادداشتی نوشت:

خوب است تا مخاطبان هوگربیتس و همه آنها که به شیوه و روش او مشغول به توسعه ایده‌های شبه علمی خود هستند، موارد پیش بینی‌های غلط و غیرمعتبر و بی‌پایه را نیز راستی آزمایی و بازتاب دهند تا صرفا یک زلزله مهم پیش بینی شده – ۶ فوریه ۲۰۲۳ – موجب نشود تا همه دیدگاه‌ها و نظراتش درست پنداشته شود.

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی در یادداشتی نوشت:

فرانک هوگربیتس یک کارشناس هلندی است که به دلیل پیش‌بینی‌های زمین‌لرزه‌ بر اساس هم‌ترازی اجرام آسمانی شهرت پیدا کرد. در ۳ فوریه ۲۰۲۳، او در توییتی درباره وقوع زلزله احتمالی –  با تعیین نقطه‌ای روی نقشه که تقریبا در همان حدود دو روز بعد زمین‌لرزه با بزرگای ۷.۸ رخ داد  -در ترکیه منتشر کرد (و نوشت که “دیر یا زود” زمین‌لرزه ای در این محل رخ می دهد) معروف شد. پس از وقوع زمین‌لرزه ششم فوریه ۲۰۲۳ بود که این توییت به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد.

صفحه توییتر Hoogerbeets مجموعه ای از پست ها را ارائه می‌دهد که از اخبار مربوط به زلزله های بزرگ تا پیش بینی های مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده ها را شامل می شود. او اغلب اطلاعات دقیق در مورد خوانش های لرزه ای و همچنین تصاویری از تصاویر ماهواره ای را به اشتراک می گذارد که نشان می‌دهد زلزله ها کجا رخ داده اند یا به زودی رخ می‌دهد.

فیلم پیشگویی فرانک هوگر بیتس مرد هلندی درباره زلزله ترکیه و سوریه

در ادامه‌ی پیشگویی مرموز مرد هلندی در باره زمین‌لرزه ترکیه به فیلم احتمال تکرار آن در تهران و صحبت‌های فوق جنجالی و بحث برانگیز تنها پروفسور زلزله شناسی در ایران در پخش زنده با موضوع خسارات احتمالی زلزله 7 ریشتری در تهران توجه شما را جلب می‌کنیم:

جهت دیدن ویدئوهای بیشتر که در فضای مجازی پربازدید شده است از بخش وایرال ویدئوز در سایت فیگار دیدن کنید.

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *