پیش‌بینی افزایش آمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به 55 هزار نفر

سازمان ملل پیش بینی کرده است که احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه وجود دارد. در این راستا برخی از پیمانکاران متخلف نیز بازداشت شده‌اند.

افزایش آمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه

سازمان ملل:

تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به ۵۵ هزار نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

کمک مالی بازیگران و خوانندگان کشور ترکیه برای زلزله زدگان

تکان خوردن مهیب زمین بر اثر زلزله در ترکیه [+ویدیو]

معاون دبیرکل سازمان ملل پیش‌بینی کرده که تلفات زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه به ۵۵ هزار نفر خواهد رسید. طبق آخرین آمارها، شمار قربانیان زمین‌لرزه در ترکیه به ۲۴ هزار و ۶۱۷ نفر و در سوریه به چهار هزار و ۴۸۷ نفر رسیده است.

بازداشت پیمانکاران متخلف پس از زلزله ترکیه

مقامات قضایی ترکیه بیش از ۱۳۰ نفر را به اتهام به کارگیری روش‌های ساخت‌وساز نامرغوب و غیرقانونی تحت بازجویی قرار داد. این در حالیست که با تلاش مستمر امدادگران، امروز هم افراد بیشتری از جمله یک زن باردار و دو کودک از زیر آوار بیرون زنده بیرون آورده شدند.

هم زمان با افزایش میزان نارضایتی‌ها از امدادرسانی آهسته، اکنون توجهات به این سمت رفته که چه کسانی مقصر اصلی این حجم گسترده از تلفات هستند. اگرچه ترکیه مقررات ساخت و ساز مطابق با استانداردهای فعلی مهندسی زلزله را دارد، اما این مقررات رسما به ندرت رعایت شده است.

ببینید : صحنه ای از زلزله ترکیه وحشتناک و بالا پایین امدن زمین [+فیلم]

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه روز یکشنبه گفت که ۱۳۴ نفر به دلیل مسئولیت در ساخت ساختمان‌های ناایمن در برابر زلزله، تحت بازجویی قرار دارند. وی گفت:

از این تعداد سه نفر دستگیر شدند و منتظر تشکیل دادگاه هستند، هفت نفر بازداشت موقت و هفت نفر دیگر از خروج از کشور منع شدند.

دادستان‌های ترکیه نیز وارد عمل شده و شروع به نمونه‌برداری از مصالح مورد استفاده در ساخت ساختمان‌های ویران‌شده کرده‌اند.مردم زلزله‌زده و کارشناسان امر معتقدند که ساخت و ساز غیراستاندارد در سراسر ترکیه عامل حجم گسترده این ویرانی‌ها بوده است.

برای جستجوی افراد باقی‌مانده در زیر انبوه بتن و فلز باید از دوربین‌های حرارتی استفاده شود، در حالی که امدادگران از افراد حاضر در صحنه می‌خواهند تا سکوت را رعایت کنند تا بلکه صدایی از افراد گرفتار شده در زیر آوار شنیده شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *