افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه جدید علی ضیا با حضور خانم وکیل

ویدیوی افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه علی ضیا توسط خانم وکیل را ببینید. پرونده قتل غزاله از سال 92 تا سال گذشته همچنان در جریان بود.

ماجرای آرمان و غزاله چه بود؟ در قسمت جدید برنامه علی ضیا پشت پرده این پرونده توسط میهمان برنامه افشا می‌شود. پرونده کشته شدن غزاله با اجرای حکم قصاص آرمان بسته شد.

آرمان عبدالعالی یکی از متهمان پرونده کشته شدن غزاله بود که اجرای حکم قصاصش در 1401 به یکی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی تبدیل شد. آرمان متهم بود در سال 92 دختری به نام غزاله شکور را به قتل رسانده است.

در این پرونده، جسد غزاله شکور هیچ وقت پیدا نشد. گویا قاتل جسد را کاملا از بین برده بود. اما سوالی که پیش می‌آید این است که نحوه آشنایی آرمان و غزاله به چه صورت بود؟ مطابق گفته آرمان و البته خانواده او و غزاله:

این زوج در ترکیه با هم آشنا شده بودند. و مدتی رابطه‌شان ادامه داشت.

زمانی که غزاله قصد داشت رابطه را پایان دهد دعوایی بین او و آرمان شکل گرفت و همین باعث شد تا این درگیری به قتل بینجامد. غزاله شکور دختر ۱۹ ساله در ۱۲ اسفند 92 از خانه خارج و پس از آن ناپدید شد و هرگز اثری از او یافت نشد.

افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه علی ضیا

پارت اول از افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه علی ضیا :


پارت دوم از افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه علی ضیا :


پارت سوم از افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه علی ضیا:


پارت چهارم از افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه علی ضیا :


آرمان در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که غزاله به دلیل تصمیم برای مهاجرت، تصمیم داشت تا رابطه خود با او را خاتمه دهد و در نتیجه این تصمیم بین آن‌ها درگیری روی داده و در پی آن به سر غزاله ضربه وارد شده و از هوش می‌رود.

پسر جوان در بازجویی‌های اولیه می‌گوید:

پس از هل دادن غزاله سرش دچار ضربه می‌شود، چندین بار با میله فلزی بارفیکس به سر غزاله می‌زنم و پس از آن جسدش را در کیسه پلاستیکی پیچیده و به سطل زباله می‌اندازم.

اما بعداً متهم این اعترافات را پس گرفت و وارد شدن ضربه به سر غزاله را ناشی از سر خوردن او در راه‌پله دانست و مدعی شد که از ترس پیکر غزاله را از خانه بیرون برده است. این در حالی بود که قضات رسیدگی کننده به پرونده قتل اعلام کردند در دیوارهای خانه آرمان لکه های خون پیدا شده که متعلق به غزاله است بنابراین ادعای آرمان درباره اینکه غزاله در راه پله ساختمان به زمین افتاده است اشتباه و دروغ است.

با وجود تشکیل پرونده، پیدا کردن اثر خون و اعترافات متناقض آرمان ، هنوز مشخص نیست که جسد غزاله کجاست ! در اعترافات اولیه، آرمان ادعا داشت که جسم غزاله را داخل یک چمدان قرار داده و از ساختمان خارج کرده و کنار سطل زباله‌ای نزدیک پارک ملت رها کرده است. فیلم دوربین مداربسته ساختمان محل زندگی آرمان هم نشان می داد که او با یک چمدان از خانه خارج می‌شود اما آیا واقعا در آن چمدان جسد غزاله بود؟

تلاش وکلای آرمان برای تبرئه او

وکلای آرمان برای اثبات این ادعا که غزاله زنده است تلاش زیادی کردند با این حال قضات شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران رای بر قصاص صادر کردند و رای صادره در حالی تایید شد که همچنان جسدی در کار نبود. ادعای زنده بودن غزاله از سوی خانواده آرمان مطرح شد وکلای این خانواده مدعی شدند نامه‌ای از دانشگاه محل تحصیل غزاله دارند که نشان می‌دهد این دختر بعد از تاریخ مفقود شدن درخواست مرخصی کرده و دفترچه بیمه‌اش نیز تمدید شده است.

نامه‌های مورد ادعای وکلای آرمان درباره مرخصی از دانشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد این نامه از سوی رئیس دانشگاه و برای آرام کردن خانواده غزاله صادر شده است و غزاله خودش درخواست نداده است.

حتی ادعاهای غیر رسمی مبنی بر اینکه از غزاله ردی در افغانستان نیز پیدا شده است منتشر شد. همین امر باعث شد در حالی‌که آرمان برای اجرای حکم قصاص در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفته بود از قصاص بجهد. حکم قصاص متوقف شد چرا که دو تن از قضاتی که رای بر قصاص داده بودند بعد از اینکه موارد ادعایی خانواده را دیدند گفتند که ترجیح می‌دهند تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

خانواده غزاله نیز شرط کردند در صورتی که جسد دخترشان پیدا شود اعلام گذشت می‌کنند.

سرنوشت آرمان عبدالعالی

سرنوشت آرمان عبدالعالی
سرنوشت آرمان عبدالعالی

با توجه به توقف اجرای حکم یکبار دیگر تحقیقات درباره پیدا شدن جسد آغاز شد. آرمان بار دیگر مدعی شد خبری از جسد ندارد و قتلی از سوی او رخ نداده است. دادسرا بازهم پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد و شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران آرمان را محاکمه کرد.

آرمان در سال 99 تبدیل به یک جوان نخبه شده بود که در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران درس می‌خواند. اما همچنان مدعی بود خبری از مرگ غزاله ندارد و نمی‌داند جسد او کجاست. ارمان در این سال‌ها در زندان درس خواند و فوق لیسانس مهندسی پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

حکم قصاص آرمان دوباره صادر و پرونده در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت در حالیکه تلاش بسیار زیادی از سوی برخی افراد سرشناس برای گذشت این خانواده انجام گرفت اما پدر و مادر غزاله شکور بر اجرای حکم اصرار کردند. او برای مقطع دکتری آماده می‌شد که حکم اعدام در سحرگاه ۳ آذر ۱۴۰۰ در زندان رجایی شهر اجرا شد. برای آرمان بعد از اجرای حکم قصاص مراسم فارغ التحصیلی هم برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما نسبت به افشاگری از پرونده آرمان و غزاله در برنامه علی ضیا چیست؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *