شکایت سارا سیلورمن کمدین آمریکایی از افزایش کاربرد هوش مصنوعی

شکایت سارا سیلورمن از هوش مصنوعی به چه علت بوده است؟ آیا افرادی با استفاده از هوش مصنوعی مزاحمت‌هایی را برای او ایجاد کرده اند؟

سارا سیلورمن کمدین آمریکایی و دو مؤلف دیگر علیه کمپانی متا و اوپن‌ای‌آی شکایت کردند و مدعی شدند که نرم‌افزار هوش مصنوعی این کمپانی‌ها قانون کپی‌رایت آثار آن‌ها را نقض می‌کند. این شکایت در حالی ثبت می‌شود که اعضای اتحادیه نویسندگان آمریکا به دلایل مشابهی علیه تهیه‌کنندگان و استودیوهای بزرگ هالیوود در ماه می دست به اعتصاب زده‌اند.

هوش مصنوعی و به خاک و خون کشیدن حسن شماعی زاده

شکایت سارا سیلورمن از هوش مصنوعی

شکایت از هوش مصنوعی به دلیل کپی رایت

سیلورمن و کریستفر گلدن و ریچارد کادری ادعا می‌کنند که هوش مصنوعی ChatGPT بر آثار آن‌ها تکیه می‌کند در حالی که رضایت نداشته‌اند. شاکیان مدعی‌اند که این هوش مصنوعی از کتاب The Bedwetter سیلورمن، Ararat گلدن و Sandman Slime کادری کپی‌برداری کرده است.

شکایت سارا سیلورمن از هوش مصنوعی
شکایت از هوش مصنوعی توسط سارا سیلورمن

سارا کیت سیلورمن متولد ۱ دسامبر ۱۹۷۰ کمدین، بازیگر و نویسنده آمریکایی است. سبک کمدی او به تابوهای اجتماعی و موضوعات بحث‌برانگیز، از جمله نژادپرستی، تبعیض جنسی، همجنس‌گراهراسی، سیاست و مذهب می‌پردازد. او برای حضورش در تلویزیون برندهٔ دو جایزه امی ساعات پربیننده شده است.

شکایت از هوش مصنوعی توسط سارا سیلورمن

شکایت سارا سیلورمن از هوش مصنوعی

این نویسندگان ادعا می‌کنند که مدل‌های زبانی اوپن‌ای‌آی بدون اطلاعات موجود در کتاب‌ها نمی‌تواند عمل کند در حالی که خود مدل‌ها «نقض‌کننده آثار مأخوذند.» در این شکایت یک نمونه خروجی از این هوش مصنوعی را ذکر کرده است وقتی که کاربر می‌خواهد کتاب‌ها را خلاصه کند. شکایت سیلورمن ۵۲ ساله و دو نویسنده دیگر در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو به ثبت رسیده است.

شکایت از هوش مصنوعی به دلیل کپی رایت

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *