بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی ؛ معرفی 20 عنوان از قدیمی تا جدیدترین آثار ابرقهرمانی

20 تا از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی برای طرفداران کمیک و آثار اکشن که متفاوت‌ترین و هیجان انگیزترین داستان‌های دنیای سینما را به تصویر کشیدند.

در زمینه روش‌های مختلف روایت داستان، انیمیشن یکی از جنجالی‌ترین سبک‌ها بوده است، اما این روش داستان‌گویی که زمانی تنها برای کودکان به حساب می‌آمد، در سال‌های اخیر به تدریج احترام و محبوبیت بیشتری پیدا کرد. فیلم‌سازان از این رسانه برای خلق آثار پویا و بالغ‌تر استفاده می‌کنند و با افزایش محبوبیت، تکنیک‌های انیمیشن جدید و نوآورانه‌ای به وجود آمده که مخاطبان از هر سن و علاقه‌ای را جذب می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


یکی از نوع داستان‌هایی که بیشترین بهره را از این افزایش توجه به سبک می‌برد، انیمیشن های ابرقهرمانی است. سال‌هاست کمیک‌ها شامل داستان‌های پیچیده‌ای هستند که به موضوعات، محیط‌ها و تم‌های متنوعی می‌پردازند. در حالی که فیلم‌های سینمایی محبوب بوده‌اند، انیمیشن های ابرقهرمانی با درک این که فقط برای مخاطبان جوان هستند، محدود یا کاملاً ممنوع شده بودند.

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

در ادامه لیست بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس نمرات وب‌سایت Imdb نوشته شده است.

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

با تغییر درک صنعت، آزادی برای بررسی زمینه‌هایی که تاکنون لمس نشده‌اند به وجود آمده و کیفیت انیمیشن های ابرقهرمانی جدید نیز در حال افزایش است. بیایید نگاهی به برخی از بهترین محصولات این عصر جدید سرگرمی بیندازیم و 20 تا از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی جهان را بررسی کنیم.

لیگ عدالت: خدایان و هیولاها (Justice League: Gods and Monsters)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: بنجامین برات، مایکل سی هال، تامارا تیلور
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 7

«سوپرمن»، «بتمن» و «زن شگفت‌انگیز» برای هر کسی که حتی آشنایی کمی با کتاب‌های کمیک و فرهنگ عامه دارد، شناخته‌شده هستند. این شخصیت‌ها به عنوان نمونه‌های کامل از آنچه یک ابرقهرمان باید باشد، دیده می‌شوند؛ قهرمانانی که عدالت را ترویج می‌کنند و صداقت دارند.

انیمیشن لیگ عدالت: خدایان و هیولاها، این شخصیت‌ها را به شکلی نشان می‌دهد که نسخه‌های خشن‌تر و هیولاگونه‌تری از آن چیزی هستند که مخاطبان آن‌ها را دیده‌اند. نقدی از نشریه IGN از لحن و دیدگاه تازه این انیمیشن تمجید کرده است.

لیگ عدالت: خدایان و هیولاها یک کارتون کودکانه برای پخش صبح‌های شنبه نیست، بلکه یک داستان خشن و با دقت فکر شده برای مخاطبان بالغ است که بسیاری از طرفداران «دی‌سی» آن را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی تاریخ معرفی می‌کنند..

تایتان‌های نوجوان: قرارداد یهودا (Teen Titans: The Judas Contract)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی جهان
  • صداپیشگان: استوارت آلن، تایسا فارمیگا، براندون سو هو
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 7

اقتباس از داستان کمیک که گروه نوجوان ابرقهرمان‌ها را در مقابل آدمکش معروف، «دث‌استروک»، قرار می‌دهد، انیمیشن قرارداد یهودا به عنوان یک دنباله محکم برای انیمیشن قبلی لیگ عدالت در مقابل تایتان‌های نوجوان عمل می‌کند.

این انیمیشن داستان شخصیت‌ها و روابطشان را بیشتر گسترش می‌دهد و تم‌ها و داستان‌های بالغ‌تری را در بر می‌گیرد. همچنین شخصیت‌ها را به شکلی واقعی و باورپذیر نشان می‌دهد که نگرانی‌ها و رفتارهایشان منطقی است.

در حالی که این انیمیشن وظیفه دشواری برای اقتباس از یک داستان بسیار شناخته شده دارد، وفاداری لازم به منبع اصلی دارد و تغییرات ضروری برای هماهنگ کردن داستان با مدت زمان فیلم و همچنین با سلیقه‌های مخاطبان امروزی اعمال شده است. بدون شک تایتان‌های نوجوان: قرارداد یهودا یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی است که حتما باید آن را تماشا کنید.

لیگ عدالت تاریک (Justice League Dark)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: مت رایان، کامیلا لودینگتون، جیسون اومارا
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 7

انیمیشن لیگ عدالت تاریک به عنوان یکی از جذاب‌ترین انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی در سال 2017، شخصیت «کنستانتین» با بازی «مت رایان» را با همان طرز برخورد کنایه‌آمیز و فریبنده‌ای که طرفداران کمیک‌ها به آن آشنا بودند، وارد دنیای جدیدی کرد.

شخصیت‌های مرموزی مثل «اتریگان»، «زاتانا»، «سوامپ ثینگ» و «ددمن» هم نقش مهمی در داستان داشتند که به تاریک‌ترین جنبه‌های دنیای دی‌سی می‌پرداخت، در حالی که «بتمن» هم در کنار آن‌ها بود.

این فیلم به دلیل خشونت بالا، زبان تند و برخی اشاره‌های جنسی، با درجه سنی R منتشر شد و در دسته بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی با رده سنی بزرگسالان قرار گرفت.

با داستانی تاریک و مرموز، شخصیت‌هایی که کاملاً در قالب ضدقهرمان قرار می‌گیرند و انیمیشنی جذاب، لیگ عدالت تاریک دنیای انیمیشنی دی‌سی را به گوشه‌ای گسترش داد که هم طرفداران کمیک‌ها و هم تازه‌واردانی که تا آن زمان فقط جنبه‌های روشن‌تر داستان‌های دی‌سی را دیده بودند، از آن لذت بردند.

جوخه خودکشی: جهنم در انتظار است (Suicide Squad: Hell to Pay)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی تاریخ
  • صداپیشگان: کریستین اسلیتر، ونسا ویلیامز، بیلی براون
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 7

چهارمین قسمت از انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی که توانست درجه سنی R را به خود اختصاص دهد و دو سال پس از فیلم لایو اکشنی که روی همین تیم تمرکز داشت، در سال 2017 منتشر شد.

جوخه خودکشی: جهنم در انتظار است داستان نبرد برای به دست آوردن کارت رهایی از جهنم را روایت می‌کند که جوخه انتحار به دستور «آماندا والر» باید آن را به دست آورد. شخصیت‌های آشنایی مانند «ددشات» و «هارلی کویین» به همراه برخی شخصیت‌های کمتر شناخته‌شده مثل «ببر برنزی» و «کاپرهِد» در این نبرد شرورانه حضور دارند.

«پروفسور زوم» نیز از انیمیشن «پارادوکس فلش پوینت» بازگشته و در مقابل جوخه انتحار قرار می‌گیرد. داستان به موضوعات معنوی، به‌ویژه ایده‌های بهشت و جهنم می‌پردازد. این تم‌های جدی به خوبی با طنز، اکشن خونین و تمایل به کنار گذاشتن شخصیت‌ها که در اکثر آثار مرتبط با این تیم دیده می‌شود، تکمیل شده است و آن را در میان بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی قرار می‌دهد.

نگهبانان قسمت 1 (Watchmen Chapter 1)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: تروی بیکر، آدرین باربو، کوری برتون
  • سال انتشار: 2024
  • امتیاز: 7.1

از انیمیشن های ابرقهرمانی جدید می‌توان به Watchmen در سال 2024 اشاره کرد. کمیک «نگهبانان»، اثر تحسین‌شده «آلن مور»، «دیو گیبونز» و «جان هیگینز» که به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار دنیای کمیک شناخته می‌شود، بار دیگر با اقتباسی تازه از سوی «دی‌سی انیمیشنز» به پرده سینما بازگشته است.

در سال 1985، قتل یکی از ابرقهرمانان مورد حمایت دولت، باعث می‌شود همکاران سابق او که فعالیتشان ممنوع شده بود، از بازنشستگی بازگردند. آنها وارد ماجرای پیچیده‌ای می‌شوند که نه تنها زندگی شخصی‌شان، بلکه آینده کل جهان را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.

لیگ عدالت: جنگ (Justice League: War)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی
  • صداپیشگان: کریستوفر گورهام، جاستین کرک، شمر مور
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.2

انیمیشن لیگ عدالت: جنگ که در سال 2014 بازسازی شد، اعضای لیگ عدالت را برای مقابله با «دارکساید»، فاتحی با قدرت‌های خداگونه، گرد هم می‌آورد. این انیمیشن که بر اساس نسخه‌های جدید New 52 از شخصیت‌ها ساخته شده است، تشکیل لیگ عدالت را به طور طبیعی و در پاسخ به یک تهدید بزرگ به تصویر می‌کشد و نسخه‌های تازه‌ای از روابط بین شخصیت‌های آشنا را ارائه می‌دهد.

به عنوان یک راه‌اندازی مجدد موفق، این نسخه از لیگ عدالت دارای انیمیشن زیبا، صحنه‌های مبارزه خوب و عملکرد صوتی عالی از یک تیم بازیگری برجسته بود.

علاوه بر کیفیت بالای انیمیشن و صداپیشگی، داستان‌نویسی این اثر نیز، اگرچه دارای یک طرح معمولی برای تهاجم بود که در داستان‌های مرتبط با «دارکساید» در دنیای «دی‌سی» رایج است، به خوبی اجرا شده و توانست تعادل خوبی بین تشکیل لیگ و داستان کلی برقرار کند و در میان بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی جهان قرار بگیرد.

لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: میکا ابی، شامون براون جونیور، نیکلاس کانتو
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 7.2

از محبوب‌ترین انیمیشن های ابرقهرمانی 2023 می‌توان به لاک‌پشت‌های نینجا: آشوب جهش‌یافته اشاره کرد. این انیمیشن نسل جدیدی از لاک‌پشت‌های نوجوان متعلق به نسل زد را معرفی می‌کند. در مقایسه با فیلم‌های قبلی که اغلب شخصیت آن‌ها را اغراق‌آمیز نشان می‌دادند، لاک‌پشت‌های نینجا در این فیلم واقعاً شبیه نوجوانان واقعی در دهه 2020 هستند.

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد لاک‌پشت‌های نینجا: آشوب جهش‌یافته این است که با چندش بودن خود راحت است. لاک‌پشت‌های نینجا و شخصیت‌های فرعی این فیلم اصلاً زیبا به نظر نمی‌رسند؛ بلکه، آنها واقعاً یادآور این خواهند بود که جهش‌یافته هستندو نباید به شکل حیوانات انسان‌نمای جذاب باشند.

علاوه بر این، پس‌زمینه‌های فیلم نیز خشن و کثیف است که محیط شهری لاک‌پشت‌های نینجا را که در عمق منهتن زندگی می‌کنند، منعکس کرده است. همچنین، این انیمیشن دارای یک شرور فوق‌العاده است که انگیزه قابل‌فهمی دارد؛ او به دلیل تبعیض به عنوان یک جهش‌یافته، می‌خواهد انسان‌ها را کنار بزند. اگر به دنبال جدیدترین و بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی هستید، تماشای این اثر را از دست ندهید.

مرگ سوپرمن (The Death of Superman)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی
  • صداپیشگان: جری اوکانل، ربکا رومین، راین ویلسون
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 7.3

مرگ سوپرمن اولین تلاش برای اقتباس از داستان بسیار محبوب دهه 90 نیست که در آن سوپرمن کشته، جایگزین و سپس زنده می‌شود، اما تا به حال بهترین استقبال را داشته است.

مرگ سوپرمن به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی ، بیشتر از اقتباس‌های قبلی به وقایع کمیک اصلی وفادار است و بر نبرد مرگبار «سوپرمن» با هیولایی به نام «دومزدی» تمرکز دارد. همچنین، تأثیری که مرگ این مرد پولادین بر دنیای «دی‌سی» می‌گذارد، به ویژه بر مردم و همکاران ابرقهرمانش، به تصویر کشیده شده است.

دنباله این انیمیشن، داستان سلطنت سوپرمن‌ها را از کمیک‌ها اقتباس می‌کند و شخصیت‌هایی مانند «سوپربوی»، «ارادیکیتور»، «استیل» و «سایبورگ سوپرمن» را به تصویر می‌کشد.

خود «سوپرمن» نیز در این داستان بازگشت اجتناب‌ناپذیرش را انجام می‌دهد و به شکلی باشکوه، وضعیت قبلی دنیای انیمیشنی دی‌سی را بازمی‌گرداند، با نابودی جایگزین‌های جعلی تأکید می‌کند که تنها یک «سوپرمن» واقعی وجود دارد.

این بخش از داستان، «سوپرمن» را با نگاهی عمیق به جایگاه او در این دنیا به پایان می‌رساند و یک نتیجه رضایت‌بخش ارائه می‌دهد که باعث می‌شود یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی را شاهد باشیم.

بتمن: حمله به آرکهام (Batman: Assault on Arkham)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: کوین کانروی، نیل مک دونا، هایدن والش
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.4

در این فیلم که به سری محبوب بازی‌های ویدئویی آرکهام با محوریت «بتمن» مربوط می‌شود، تمرکز روی جوخه انتحاری است که به آسایشگاه آرکهام نفوذ می‌کنند تا اطلاعاتی از «ریدلر» به سرقت ببرند. «بتمن» نیز در تعقیب این گروه است و «ریدلر» هم برنامه‌ای برای خود دارد. به طور طبیعی، در هر داستانی که در آسایشگاه اتفاق می‌افتد، «جوکر» نیز حضور دارد و در حال طراحی جدیدترین نقشه فرار خود است.

این فیلم از صداپیشگان بازی‌ها مانند «تروی بیکر» در نقش «جوکر» و «کوین کانروی» در نقش «بتمن» استفاده می‌کند. داستان فیلم به شکل یک دزدی بسیار خشن پیش می‌رود و بیشتر روی اکشن و تعاملات شخصیت‌ها تکیه دارد. در نهایت، Assault on Arkham به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی تاریخ «دی‌سی» شناخته می‌شود و به خوبی دنیای محبوب بازی‌ها را گسترش می‌دهد.

شگفت انگیزان 2 (Incredibles 2)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
  • صداپیشگان: کریگ تی نلسون، هالی هانتر، سارا وول
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 7.5

«پیکسار» بار دیگر به بررسی روابط خانوادگی از طریق ابرقهرمانان می‌پردازد و این بار در انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 تمرکز روی مادر خانواده، «الاستی‌گرل» است. داستان فیلم نشان می‌دهد که نقش‌های جنسیتی در دنیای مدرن چگونه تغییر کرده‌اند، به طوری که «الاستی‌گرل» به عنوان ابرقهرمان اصلی تلاش می‌کند تا ابرقهرمانان را دوباره در مرکز توجه قرار دهد، در حالی که «آقای شگفت‌انگیز» در خانه می‌ماند و به امور خانگی رسیدگی می‌کند.

هرچند شگفت‌انگیزان 2 به اندازه نسخه اول شاهکار نیست، اما به دلیل انیمیشن خوب، تصاویر رنگارنگ و داستان سریع و سرگرم‌کننده، همچنان یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی «پیکسار» است.

فیلم به بررسی اعتماد به نفس «الاستی‌گرل» به عنوان یک رهبر و راحت‌تر شدن «آقای شگفت‌انگیز» با نقش کم‌تمرکزتر در زندگی حرفه‌ای و خانوادگی‌اش می‌پردازد.

این موضوع یک مبارزه قابل ارتباط برای طرفداران از هر جنسیتی است. یکی از آثار جسورتر «پیکسار»، شگفت‌انگیزان 2 با نشان دادن تلاش «الاستی‌گرل» برای تعادل بین زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش، پیچیدگی‌های اجتماعی را به همراه اکشن ابرقهرمانی به فیلم اضافه می‌کند و نشان می‌دهد که حتی خانواده‌های به ظاهر کامل نیز با مشکلات مشابهی مواجه هستند.

لیگ عدالت تاریک: نبرد آپوکولیپس (Justice League Dark: Apokolips War)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: روزاریو داوسون، جری اوکانل، جیسون اومارا
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 7.7

جنگ آپوکالیپس به عنوان پایان‌بخش 15 فیلمی که دنیای جدید انیمیشن دی‌سی را شکل داده، یک اثر بزرگسالانه است که به پیامدهای شکست قهرمانان و موفقیت «دارک‌ساید» در فتح زمین می‌پردازد. این فیلم که عناصر تمام آثار قبلی را در بر می‌گیرد، از خشونت شدید و موضوعات تاریک پرهیز نمی‌کند و تاثیرات روحی و عاطفی این شکست را روی قهرمانان به وضوح نمایش می‌دهد.

جایی که این فیلم واقعاً درخشان خواهد بود، در پایان‌بندی داستان‌های مختلفی است که در فیلم‌های قبلی رها شده بودند و همچنین ادامه دادن به مسیرهای فردی هر شخصیت آن را در میان بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی قرار داده است.

در حالی که سری‌های طولانی معمولاً شخصیت‌هایشان را به نسخه‌های قبلی برمی‌گردانند، نسخه‌های ارائه‌شده در این فیلم با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند که ماجراهای قبلی به آن‌ها کمک می‌کند. به عنوان یک نتیجه‌گیری برای یک سری طولانی، تماشای جنگ آپوکالیپس تجربه‌ای عالی است که نباید آن را از دست بدهید.

بتمن ماورایی: بازگشت جوکر (Batman Beyond: Return of the Joker)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی جهان
  • صداپیشگان: ویل فریدل، کوین کانروی، مارک همیل
  • سال انتشار: 2000
  • امتیاز: 7.7

بتمن ماورایی، دنباله موفق سریال پرطرفدار بتمن: سریال انیمیشنی بود. فیلم بتمن ماورایی: بازگشت جوکر شکاف‌های موجود بین این دو سری را پر می‌کند. در این انیمیشن، «بروس وین» تا حدی از باقی اعضای خانواده «بتمن» جدا شده است و بازگشت جوکر برخی از دلایل این جدایی را توضیح می‌دهد.

بازگشت جوکر پر از پیچ‌وخم‌های داستانی است و تجربه‌ای احساسی را ارائه می‌دهد. این فیلم همچنین اجراهای فوق‌العاده‌ای از صداپیشگان برجسته‌ای مانند «مارک همیل» را به نمایش می‌گذارد.

در حالی که «تری مک‌گینیس» به خوبی در نقش اصلی می‌درخشد، چیزی که بازگشت جوکر را جزو بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی قرار می‌دهد، تعاملات میان «بتمن»، «بت‌گرل»، «رابین» و «جوکر» است.

شش قهرمان بزرگ (Big Hero 6)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: اسکات ادسیت، رایان پاتر، دنیل هنی
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.8

شش قهرمان بزرگ که بر اساس تیم کمیکی مارول با همین نام ساخته شده، معمولاً در میان بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی مارول نادیده گرفته می‌شود. نسخه «دیزنی» از این تیم، عناصر ژاپنی ماچا را با ویژگی‌های ابرقهرمانی ترکیب می‌کند و آن را برای طرفداران هر دو ژانر ابرقهرمانی و انیمه جذاب کرده است.

شش قهرمان بزرگ در نهایت داستانی درباره مقابله با از دست دادن را روایت می‌کند. قهرمان داستان، «هیرو هامادا»، برادرش را در یک آتش‌سوزی از دست می‌دهد و دچار اندوه زیادی می‌شود.

«هیرو» ربات بزرگ سفید رنگی به نام «بی‌مکس» را که برادرش برای مراقبت‌های بهداشتی طراحی کرده بود، فعال می‌کند. عملکرد و شخصیت «بی‌مکس» کاملاً با گذشته «هیرو» که از ربات‌ها برای مبارزات غیرقانونی استفاده می‌کرد، در تضاد است. شش قهرمان بزرگ بدون شک در میان انیمیشن های ابرقهرمانی مارول جایگاه منحصر به فردی دارد.

بتمن: نقاب شبح (Batman: Mask of the Phantasm)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی
  • صداپیشگان: کوین کانروی، مارک همیل، دانا دلانی
  • سال انتشار: 1993
  • امتیاز: 7.8

بتمن: نقاب شبح که بر اساس سریال موفق بتمن: سریال انیمیشنی ساخته شده، استاندارد جدیدی برای بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی تاریخ تعیین کرد. بتمن: نقاب شبح باید یک جهش بزرگ در سینمای انیمیشن می‌بود، اما به دلیل تبلیغات ضعیف و برنامه‌ریزی ناکافی، شکست خورد.

خوشبختانه، این فیلم در زمان انتشارش روی VHS عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت که احتمالاً باعث شد تا کمپانی «برادران وارنر» به تولید فیلم‌های انیمیشن باکیفیت برای رسانه‌های خانگی ادامه دهد.

بتمن: نقاب شبح انیمیشنی مختصر و موثر است. این اثر یکی از بهترین ریتم‌ها را در میان انیمیشن های ابرقهرمانی دارد و صداپیشگی آن فوق‌العاده است. فیلم به رابطه عاطفی از دوران ابتدایی کار «بتمن» پرداخته و از طریق فلش‌بک‌ها، تعارضات احساسی «برتون وین» را بین انتخاب عشق و مبارزه با جرم نشان می‌دهد. بتمن: نقاب شبح از رنگ‌ها و تصاویر به خوبی استفاده می‌کند و دو ضدقهرمان معتبر، «شبح» و «جوکر»، را معرفی خواهد کرد.

بتمن: شوالیه تاریکی بازمی‌گردد (Batman: The Dark Knight Returns)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: پیتر ولر، آریل وینتر، دیوید سلبی
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 7.9

بتمن: شوالیه تاریکی بازمی‌گردد به عنوان یک اقتباس چند قسمتی از کمیک دیستوپیایی «فرانک میلر» با همین نام، انتظارات زیادی را به دوش داشت. برخلاف بسیاری از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی که معمولاً از منبع اصلی فاصله می‌گیرند، این دو اثر به طور کامل به داستان و لحن اصلی کمیک وفادار ماندند. نتیجه نهایی یک نگاه نوآر خشن به ابرقهرمان نمادین بود که در مواجهه با بازگشت به عمل، درگیر مشکلات جدیدی شده بود.

در حالی که بسیاری از فیلم‌های «بتمن»، از جمله بتمن در برابر سوپرمن، از «فرانک میلر» برای شخصیت «بتمن» الهام گرفته‌اند، این فیلم یک اقتباس مستقیم بود.

شوالیه تاریکی بازمی‌گردد «بتمن» پیر و بدبین را به تصویر می‌کشد که به اصولش پایبند است، حتی وقتی که بقیه افراد، از جمله «سوپرمن»، آن‌ها را کهنه می‌دانند. این فیلم نه تنها به خوبی به منبع اصلی وفادار بود، بلکه موفق شد سبک هنری را با انیمیشن روان و باکیفیت زنده کند و در میان بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی قرار بگیرد.

بتمن: پشت نقاب سرخ (Batman: Under the Red Hood)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
انیمیشن های ابرقهرمانی
  • صداپیشگان: بروس گرین وود، جنسن آکلز، جان دی ماجیو
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 8

بتمن: پشت نقاب سرخ به دلیل غیبت «جیسون تاد» از سریال بتمن: سریال انیمیشنی و فیلم‌های بتمن، برای اکثر نسل‌های هزاره و نسل زد، مرگ «رابین» چندان آشنا نیست. این فیلم «جیسون تاد» و شخصیت محبوبش به نام «رد هود» را به خوانندگان کمیک معرفی کرد. داستان تبدیل «جیسون تاد» به «رد هود» به برخی از چالش‌هایی که «بتمن» به عنوان قهرمانی که دشمنانش را نمی‌کشد، برخورد می‌کند، می‌پردازد.

در فیلم، یک شرور جدید به نام «رد هود» که به طور کنایه‌آمیز نامش از نام مستعار اولیه «جوکر» گرفته شده، با تبدیل شدن به یک مقام بلندپایه به مبارزه با جرم می‌پردازد.

او می‌خواهد جرم و جنایت را مدیریت کند تا از کنترل خارج نشود و روش‌های کارآمدش، مقابله با او را برای «بتمن» از نظر جسمی و فلسفی دشوار می‌کند. داستان زمانی شخصی‌تر می‌شود که «رد هود» احساسات خود از رها شدن را فاش می‌کند، زیرا «بتمن» هرگز به طور واقعی انتقامش را از «جوکر» برای ضرب و شتم او تا مرگ نگرفت.

شگفت انگیزان (Incredibles)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: کریگ تی نلسون، هالی هانتر، سارا وول
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 8

فیلم‌های انیمیشنی در ایالات متحده اغلب توجه و احترام کافی را دریافت نمی‌کنند، اما فیلم‌های «پیکسار» معمولاً استثنا هستند. تعجبی ندارد که انیمیشن ابرقهرمانی «پیکسار» مورد استقبال هر دو گروه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. شگفت انگیزان چیزی را ارائه داد که استودیو «فاکس» نتوانست با سه تلاش برای فیلم‌های چهار شگفت‌انگیز به دست آورد؛ یک خانواده ابرقهرمانی که هم سرگرم‌کننده و هم جذاب است.

شگفت انگیزان با سرعت بالا پیش می‌رود، تعاملات خوبی با شخصیت‌های اصلی دارد و به هر شخصیت فرصتی برای درخشیدن می‌دهد. بر خلاف فیلم‌های چهار شگفت‌انگیز که درام خانوادگی واقعی را نداشتند، شگفت انگیزان موفق می‌شود یک معضل خانوادگی قانع‌کننده را بدون ورود به درام‌های تیره و تار ارائه دهد و در میان بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی قرار بگیرد.

لیگ عدالت: پارادوکس فلش‌پوینت (Justice League: The Flashpoint Paradox)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
  • صداپیشگان: جاستین چمبرز، سی. توماس هاول، مایکل بی جردن
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 8.1

انیمیشن لیگ عدالت: پارادوکس فلش‌پوینت بر اساس کمیکی ساخته شده است که بخشی از بازسازی‌های متعدد در دنیای «دی‌سی» را توضیح می‌دهد. این اثر دنیای جایگزینی را بررسی می‌کند که در آن «فلش» هرگز وجود ندارد.

برای کسانی که از فیلم لایو اکشن فلش، ناامید شده‌اند، تماشای لیگ عدالت: پارادوکس فلش‌پوینت که یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی است، می‌تواند مفید باشد تا ببینند چگونه این نوع داستان به طور مؤثری روایت می‌شود.

در این انیمیشن، «فلش» به دنیایی پرتاب می‌شود که در آن آتلانتسی‌ها و آمازونی‌ها در حال جنگ هستند و این باعث ویرانی گسترده‌ای در تمدن انسانی شده است. لیگ عدالت: پارادوکس فلش‌پوینت یکی از اولین تفسیرهای اصلی را از چگونگی قدرت و جذابیت «آکوامن» ارائه می‌دهد و او را به عنوان یک فرمانروای قدرتمند و مسلط به تصویر می‌کشد.

«فلش» با شخصیت‌های جالبی مانند «لژیون دومی» که تلاش می‌کند بشریت را نجات دهد و یک «بتمن» جایگزین روبرو می‌شود که در واقع «توماس وین» است. لیگ عدالت: پارادوکس فلش‌پوینت از نمایش خشونت پرهیز نمی‌کند و احتمالاً تماشاگران صحنه‌های مختلف آن را برای مدت طولانی به یاد خواهند آورد و آن را به عنوان یکی از برترین انیمیشن های ابرقهرمانی دی سی معرفی خواهند کرد.

مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی

  • صداپیشگان: شامیک مور، جیک جانسون، هیلی استاینفلد
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 8.4

فیلم انیمیشنی به درون دنیای عنکبوتی که در سال 2018 منتشر شد، یک شاهکار در زمینه انیمیشن و داستان‌گویی است که تأثیر زیادی بر نحوه دیدگاه مخاطبان نسبت به انیمیشن‌های مدرن داشت.

به جای تمرکز بر نسخه آشنا و شناخته شده «پیتر پارکر» از «مرد عنکبوتی»، این فیلم به داستان «مایلز مورالز» می‌پردازد که با فشار تبدیل شدن به «مرد عنکبوتی» جدید دست و پنجه نرم می‌کند و در عین حال باید به قول خود وفادار بماند، همه این‌ها در حالی است که با سایر  مردان عنکبوتی برای مقابله با تهدیدات چندبعدی همکاری می‌کند.

به درون دنیای عنکبوتی همچنین با انتخاب‌های جسورانه و نوآورانه در سبک انیمیشن شناخته می‌شود. انیماتورها بدون هیچ مشکلی قوانین نانوشته و متعارف انیمیشن را شکستند تا تصاویری شگفت‌انگیز را به نمایش بگذارند و بسیاری از صحنه‌ها ظاهر و احساس یک پنل کمیک را به پرده بزرگ منتقل کردند.

این انیمیشن با تولید صدا و موسیقی عالی، انتخاب‌های برجسته و به یادماندنی از شخصیت‌ها و یک موسیقی متن که تن و احساس هر لحظه را تقویت کرد، ترکیب شده است. نتیجه، فیلمی بود که بر سازندگان فیلم در هر زمینه‌ای تأثیر گذاشت و به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی مارول در تمام دوران‌ها شناخته شد.

مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی
انیمیشن های ابرقهرمانی 2023
  • صداپیشگان: شامیک مور، جیک جانسون، هیلی استاینفلد
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 8.6

در انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی، «مایلز مورالز» و گروهی از مردهای عنکبوتی دیگر با تهدید چندبعدی جدیدی روبه‌رو می‌شوند و همچنین با ماهیت داستان‌هایی که در آن‌ها زندگی می‌کنند، دست و پنجه نرم خواهند کرد.

این فیلم به عمق مفهوم مسئولیت فردی و فداکاری که در هسته تمام نسخه‌های «مرد عنکبوتی» قرار دارد، می‌پردازد و داستانی خودآگاه را ارائه می‌دهد که از محیط و شخصیت‌های خود به نحو عالی استفاده می‌کند. همچنین، شخصیت «مرد عنکبوتی 2099» با صداپیشگی «اسکار آیزاک»، به تنش‌ها افزوده و ویژگی‌های جدیدی را به داستان می‌آورد.

با وجود چالش‌های ادامه دادن داستان بسیار خوب نوشته شده‌ای که در قسمت اول آغاز شد، در میان دنیای عنکبوتی به طور روانی به داستان «مایلز» اضافه می‌کند، شخصیت‌پردازی هم‌پیمانان او را گسترش می‌دهد و جنبه‌های جدیدی از نقش «مرد عنکبوتی» را که پیش‌تر بررسی نشده بود، به نمایش می‌گذارد.

انیمیشن فیلم برجسته و شیک است و تجربه‌ای از یک کمیک را به زندگی می‌آورد. Across the Spider-Verse به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی در تمام دوران شناخته شده و قسمت بعدی آن در دست ساخت قرار دارد.

سوالات متداول

انیمیشن Spider-Man: Beyond the Spider-Verse چه زمانی اکران می‌شود؟

در حال حاضر تاریخ اکرانی برای این انیمیشن اعلام نشده است.

آیا قسمت سوم شگفت انگیزان ساخته می‌شود؟

بله، دیزنی در مراسم D23 اعلام کرد که قسمت سوم این فرانچایز را در دست ساخت قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمیشن های ابرقهرمانی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *