بیوگرافی کیلین مورفی ؛ بازیگر نقش اوپنهایمر کیست؟

حالا که فیلم اوپنهایمر با بازی کیلیان مورفی، ترکانده است و بسیاری را هیجان زده کرده است، بد نیست نگاهی به بیوگرافی کیلیان مورفی بیاندازیم.

کیلیان مورفی، بازیگر بریتانیایی متولد ۲۵ مه ۱۹۷۶، است. او اولین بازی حرفه‌ای خود را در نمایشنامه خوک‌های دیسکو، اثر اندا والش در سال 1996 انجام داد؛ نقشی که بعداً در اقتباس روی صفحه نمایش در سال 2001 بازی کرد.

بیوگرافی کیلیان مورفی

بازیگر نقش اوپنهایمر کیست؟

از آثار برجسته اولیه مورفی، می‌توان به فیلم ترسناک 28 روز بعد (2002)، کمدی تاریک Intermission (2003)، هیجان انگیز چشم قرمز (2005)، درام جنگی ایرلندی باد که جو را می لرزاند (2006) و علمی تخیلی اشاره کرد. او نقش یک زن تراجنسیتی ایرلندی را در کمدی درام صبحانه روی پلوتون (2005) بازی کرد که نامزدی جایزه گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیگران مرد هالیوود تا سال 2023 از نگاه سایت فیگار

دانلود فیلم Oppenheimer دوبله فارسی و زیرنویس فارسی چسبیده

مورفی در سال 2005 با کریستوفر نولان، فیلمساز، با ایفای نقش دکتر جاناتان کرین، مترسک در سه گانه شوالیه تاریکی (2005-2012) و همچنین حضور در فیلم‌های Inception (2010)، دانکرک (2017) و ایفای نقش اصلی جی رابرت شروع به همکاری کرد.

او برای بازی در نقش تامی شلبی در سریال درام دوره بی‌بی‌سی Peaky Blinders (2013-2022) و برای بازی در دنباله ترسناک A Quiet Place Part II (2020) شهرت بیشتری به دست آورد.

بیوگرافی کیلیان مورفی
زندگینامه کیلیان مورفی

تکنیک بازیگری

بیوگرافی کیلین مورفی
بیوگرافی کیلین مورفی

 

یکی از ویژگی‌های تکنیک بازیگری کیلیان مورفی، طراحی جسمانی دقیق شخصیت است. او برای بازی در نقش‌های مختلف، به طور جدی به طراحی جسمانی شخصیت مورد نظر می‌پردازد و در آن‌ها تغییراتی مانند وزن، مو، صدا و حتی راه رفتن اعمال می‌کند. این تلاش کیلیان مورفی به شدت به نمایش شخصیت واقعی تر در فیلم کمک می‌کند.

همچنین، کیلیان مورفی به دلیل تمرکز بر روی شخصیت و پیش‌تر مطالعه کامل فیلمنامه، در بازیگری خود بسیار دقیق است. او معتقد است که بازی در نقش‌های مختلف، با تمرکز بر روی شخصیت و احساسات آن فرد، می‌تواند به بازیگر کمک کند تا نقش خود را به صورت واقعی و قابل احساس بازی کند.

در کل، تکنیک بازیگری کیلیان مورفی به دلیل تمرکز بر روی طراحی جسمانی شخصیت و پیش‌تر مطالعه کامل فیلمنامه، به بازیگر کمک می‌کند تا نقش خود را به صورت واقعی و قابل احساس بازی کند.

بیشتر بخوانید:

تمامی مقالات درباره فیلم اوپنهایمر

تمامی مقالات درباره فیلم باربی

درباره زندگی کیلیان مورفی

بیوگرافی کیلیان مورفی
بیوگرافی بازیگر اوپنهایمر

مورفی در سال 2011 برنده جایزه تئاتر آیریش تایمز برای بهترین بازیگر مرد و جایزه برای اجرای برجسته انفرادی برای نمایش تک نفره مسترمن شد. در سال 2020، روزنامه ایرلندی تایمز او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینمای ایرلندی معرفی کرد.

در اواسط سال 2004، مورفی با دوست دختر دیرینه خود، ایوون مک گینس که در یکی از نمایش‌های گروه راک خود در سال 1996 با او آشنا شد، ازدواج کرد. آنها دو پسر دارند که به ترتیب در دسامبر 2005 و ژوئیه 2007 به دنیا آمدند.

درباره زندگی کیلیان مورفی

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی کیلیان مورفی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *