بیوگرافی محیا دهقانی : زندگی شخصی، شایعات و حقایق پنهان

محیا دهقانی بازیگر سینما با شرکت در رئالیتی شو سناریوهای مختلف مافیا بر سر زبان‌ها افتاده است. با بیوگرافی محیا دهقانی همراه بمانید.

محیا دهقانی کیست ؟ محیا دهقانی متولد دهه 70 یکی از بازیگران مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر است که با بازی در سریال پایتخت به شهرت رسیده است. او بازیگر سریال معروف نجلا در یک مصاحبه جنجالی دست به افشاگری از پشت پرده سینما رد. محیا دهقانی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است که مدرک آزاد بازیگری‌اش را از داریوش ارجمند دریافت کرده‌است.

همچنین حضور محیا دهقانی در ناتو تا ادعای جنجالی او درباره بایکوت شدن از طرف کارگردان‌ها بسیار خبرساز شده است. او اولین تجربه بازیگری در سینما را با فیلم شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار و سریال تلویزیونی قهر و آشتی بتجربه کرده است.

بیوگرافی محیا دهقانی

زندگی نامه محیا دهقانی

بیوگرافی محیا دهقانی
بیوگرافی محیا دهقانی

محیا دهقانی در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است و مدرک آزاد بازیگری خود را از داریوش ارجمند دریافت کرده‌است (منبع موردنیاز). اولین فیلم سینمایی او در فیلم شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار و همچنین، سریال تلویزیونی “قهر و آشتی” نخستین تجربه او در تلویزیون است.

او در سریال “پایتخت ۴” نیز در نقش “سوسن” حضور داشته و در فیلم سینمایی “ماجرای نیمروز” به کارگردانی محمدحسین مهدویان، نقش اصلی زن فیلم به نام “فریده” را بازی کرد. همچنین، در فیلم کوتاه “باهر” به کارگردانی “حسن آخوندپور”، بهترین بازیگر زن در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی – سان‌فرانسیسکو را به دست آورد. پس از فصل دوم مجموعه تلویزیونی “نجلا” و نقش‌آفرینی به عنوان نقش اول زن در این سریال، شهرت و شناخت او بیش از پیش افزایش یافت.

اطلاعات کلی محیا دهقانی

بیوگرافی محیا دهقانی
بیوگرافی محیا دهقانی

اطلاعات شخصی محیا دهقانی :

  • محل تولد: تهران
  • قد: 168
  • نام همسر محیا دهقانی : مجرد
  • فرزندان: –

زندگی خصوصی محیا دهقانی

بیوگرافی محیا دهقانی
بیوگرافی محیا دهقانی

محیا دهقانی متولد ۲۴ دی ۱۳۷۰ هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است که با بازی در سریال پایتخت به شهرت رسیده است. جالب است بدانید محیا دهقانی علاوه بر بازیگری در رشته ورزشی هم فعالیت دارد.

او از 8 سالگی ورزش کاراته را آغاز کرده است که در حال حاضر دان دو  را دارد و از سن 21 سالگی بازیگری را شروع کرده است. به عبارتی او ورزشکار هنرمند است.

زندگی شغلی محیا دهقانی در ازدواج کردن او تاثیر گذاشته است. او در خصوص ازدواج می‌گوید که برای جوانان این نسل، به خصوص هنرمندان، بسیار سخت شده است. این امر به دلیل این است که مردم سختی می‌کشند تا شغل همسرشان به عنوان بازیگری را قبول کنند. برای من، اولویت زندگی پس از کار، این است که یک همسر و مادر خوب باشم و این مسئله را دوست دارم.

زندگی کاری محیا دهقانی

بیوگرافی محیا دهقانی
بیوگرافی محیا دهقانی

محیا دهقانی فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات نمایشی است که با حضور در کلاس های بازیگری داریوش ارجمند با جدیت بیشتری پابه این عرصه گذاشت. در سال 1391 هنگامی که 21 سال داشت با سریال قهر و آشتی جلوی دوربین رفت.

اولین بازی سینمایی محیا دهقانی بازیگر جوان در فیلم شیار ۱۴۳ به کارگردانی نرگس آبیار است. همچنین سریال تلویزیونی قهر و آشتی نخستین تجربه او در تلویزیون به‌حساب می‌آید.

 سریال پایتخت۴ در نقش سوسن و فیلم سینمایی ماجرای نیمروز در نقش فریده شخصیت اصلی زن فیلم که به کارگردانی محمدحسین مهدویان ساخته شده، ایفای نقش کرده است. محیا دهقانی، پس از فصل دوم مجموعه تلویزیونی نجلا و نقش‌آفرینی به عنوان نقش اول زن این سریال، بیش از پیش شناخته شد.

فیلم های محیا دهقانی

  1. لب خط – 1399
  2. کُنجانچَم – 1396
  3. لیلاج – 1396
  4. ماجرای نیمروز – 1395
  5. سبز سفید سرخ – 1394
  6. فیلم شیار 143 – 1392

سریال های محیا دهقانی

  1. نجلا ۲ – 1401
  2.  هم سایه – 1400
  3. هم بازی – 1400
  4.  پایتخت 4 – 1394
  5.  قهر و آشتی – 1391

تئاترهای محیا دهقانی

  1. ۱۳۹۲ خانه برناردا آلبا میلاد اخگر
  2. ۱۳۹۴ زنجیرشدگان مسعود ترابی
  3. ۱۳۹۴ دو، سه چیزی که نمی‌دانید آناهیتا قرجه
  4. ۱۳۹۴ خسیس به روایت یک بازپرس آناهیتا قرجه

فیلم های کوتاه محیا دهقانی

  1.  باهر – 1395
  2.  شب، سکوت، رهایی – 1395

جوایز و افتخارات محیا دهقانی

بیوگرافی محیا دهقانی
بیوگرافی محیا دهقانی

بازی در فیلم کوتاه باهر به کارگردانی حسن آخوندپور موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی – سان‌فرانسیسکو شد.

حواشی محیا دهقانی

بیوگرافی محیا دهقانی
بیوگرافی محیا دهقانی

خانم دهقانی در تجربه بازی در یک فیلم، که نامش را در تیتراژ به عنوان نقش خانم قرتی درج کرده بودند، با حاشیه‌ای مواجه شدند. این نقش و نامی که برای عنوان نقشش در فیلم انتخاب شده بود، جنجالی تازه‌ای را به پا کرده بود.

او درباره روابط ناسالم حواشی  میگوید:

البته، همانند هر شغل دیگری، در بازیگری نیز ممکن است روابط ناسالم وجود داشته باشد، اما خوشبختانه تا به امروز خودم با این معضل مواجه نشده‌ام. من گزیده‌ی کار کردن و انجام درست کار را به هر چیزی ترجیح می‌دهم. از وقتی که در ۱۹ سالگی وارد حوزه بازیگری شدم، به خودم گفتم: “محیا، تو خودت هستی و کفش‌هایت…”

حقایق پنهان محیا دهقانی

محیا دهقانی در مصاحبه‌ای از علایقش می‌گوید:

به شدت علاقه دارم توانایی نوشتن خودم را به عمل درآورده و ایده‌هایی که دوست دارم را به اجرا درآورم، اما در حال حاضر فرصتی برای ایجاد آن را ندارم. بیشتر می‌خواهم نقش‌هایی را بازی کنم که از شخصیت خودم فاصله دارند. عاشق استخراج و خلق شخصیت‌ها هستم تا همانطور که نویسنده آنها آفریده است، من نیز وقتی بازی می‌کنم، به آنها چیزی اضافه کنم و لذت ببرم.

بازیگر مورد علاقه محیا دهقانی از زبان خودش:

عاشق بازی جولیتا ماسینا، همسر آقای فدریکو فلینی (کارگردان) هستم. همچنین، «رومن پولانسکی»، «وودی آلن»، و «مارتین اسکورسیزی» و «آلفرد هیچکاک» را دوست دارم. از بچگی، در پنج سالگی، برای دوستان، خانواده و خویشاوندان شخصیت ها را تقلید می‌کردم و علاقه‌ی من به بازیگری هنوز هم در ریشه‌های بچگی من نهفته است.

او به جز بازیگری مدلینگ هم انجام می‌دهد، شروع فعالیتش را اینگونه توضیح می‌دهد:

در یک دوره‌ی کوتاه، به دعوت یکی از دوستانم در حوزه مد و مدلینگ حضور داشتم و درآمد خوبی نیز کسب کردم، اما ترجیح می‌دهم فقط به بازیگری اختصاص دهم. هنوز هم مارتین اسکورسیزی و آلفرد هیچکاک به خاطر داستان‌های جذاب و فیلمنامه‌هایشان، برایم جذابیت دارند.

جالب است بدانی محیا دهقانی  از ۸ تا ۲۱ سالگی، در کاراته فعالیت می‌کرده و تا دان دو کاراته پیشرفته است، اما به خاطر علاقه‌ی بیشترش به بازیگری، آن را کنار گذاشته و در حال حاضر بیشتر به بدنسازی و شنا می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیوگرافی محیا دهقانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *