معرفی فیلم غریزه مادران (Mothers’ Instinct) ؛ داستان، بیوگرافی بازیگران و نقدها

ان هتوی (Anne Hathaway) یکی از بازیگران مطرح هالیوود است که در این مطلب قصد داریم به معرفی فیلم غریزه مادران (Mothers’ Instinct)، جدیدترین اثر او بپردازیم.

غریزه مادران یک فیلم دلهره‌آور روانشناختی است که در سال 2024 اکران شد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی «بنوا دلوم» به شمار می‌رود. در این اثر بازیگرانی همچون «جسیکا چاستین»، ‌«ان هتوی»، «جاش چارلز» و «آندرش دانیلسن لی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


غریزه مادران بازسازی فیلم فرانسوی به همین نام محصول سال 2018 به کارگردانی «الیویه مسه-دپاس» است. فیلم فرانسوی، اقتباسی از رمانی با عنوان پشت نفرت، نوشته‌ی «باربارا آبل» در سال 2012 بود.

معرفی فیلم غریزه مادران

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی فیلم غریزه مادران
معرفی فیلم غریزه مادران

تاریخ اکران فیلم Mothers’ Instinct برای 8 مارس 2024 (18 اسفند 1402) برنامه ریزی شد و پس از اکران توانست نمرات متوسط و خوبی به دست آورد. غریزه مادران برای اولین بار در کشور لیتوانی اکران شد. اکران سینمایی این فیلم در انگلستان و ایرلند نیز در تاریخ 27 مارس 2024 (8 فروردین 1403) صورت گرفت. در ادامه به معرفی فیلم Mothers’ Instinct می‌پردازیم.

داستان فیلم غریزه مادران

معرفی فیلم غریزه مادران

«آلیس» و «سلین» با همسران و پسران موفق هم سن و سال، سبک زندگی سنتی خود را دارند. هارمونی کامل زندگی به طور ناگهانی پس از یک حادثه غم انگیز از هم می‌پاشد. احساس گناه، سوء ظن و پارانویا با هم ترکیب شده و پیوند خواهرانه آنها را از بین می‌برد.

تریلر فیلم غریزه مادران

برای تماشای تریلر این فیلم به اینجا مراجعه کنید.

بازیگران فیلم Mothers’ Instinct

معرفی فیلم غریزه مادران
معرفی فیلم غریزه مادران

در اکتبر 2020، گزارش شد که «اولیویه ماست دپس» کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. «جسیکا چستین» و «ان هاتاوی» برای بازی در این فیلم انتخاب شدند و شرکت تولید «چستین»، یعنی «Freckle Films» قرار بود آن را تولید کند. در ادامه به معرفی بازیگران فیلم Mothers’ Instinct می‌پردازیم.

جسیکا چستین در نقش آلیس

معرفی فیلم غریزه مادران

«جسیکا چاستین»، متولد 24 مارس 1977 (4 فروردین 1356)، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که با بازی در فیلم‌هایی با مضمون فمینیستی به شهرت رسید. او در طول دوران حرفه‌ای خود افتخارات متعددی از جمله یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب را کسب کرد.

چاستین در سال 2012 توسط مجله تایم به عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار در جهان شناخته شد. او به خاطر تعهدش به نقش‌آفرینی‌های قوی و جسورانه، به ویژه در فیلم‌هایی که به مسائل مربوط به زنان می‌پردازند، مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است.

ان هاتاوی در نقش سلین

معرفی فیلم غریزه مادران
معرفی فیلم غریزه مادران

«ان هَتوِی»، متولد 12 نوامبر 1982 (21 آبان 1361)، بازیگر آمریکایی است که درخشش خود را در عرصه سینما به اثبات رسانده و نامش در زمره پردرآمدترین بازیگران زن سال 2015 ثبت شد. «هَتوِی» در طول دوران حرفه‌ای خود با هنرنمایی‌های چشمگیر، افتخارات متعددی از جمله جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا و جایزه امی ساعات پربیننده را کسب کرد.

فیلم‌های او تاکنون در گیشه جهانی بیش از 6 میلیارد دلار فروش داشته‌اند و این امر نشان‌دهنده محبوبیت و استقبال گسترده تماشاگران از آثار او است. مجله فوربز در سال 2009 نام «ان هَتوِی» را در فهرست 100 ستاره ثروتمند جهان قرار داد و این موضوع گویای موفقیت‌های مالی و جایگاه برجسته او در صنعت سینما است.

جاش چارلز در نقش دامیان

معرفی فیلم غریزه مادران

«جاش چارلز»، متولد 15 سپتامبر 1971 (24 شهریور 1350)، بازیگر آمریکایی است که از سال 1988 تاکنون در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند و در طول این سال‌ها، تجربیات ارزشمندی را در ژانرهای مختلف کسب کرد.

«چارلز» با بازی در فیلم‌هایی همچون انجمن شاعران مرده، پس از زندگی، کارهایی که بعد از مرگت انجام می‌دهی، بزرگسالان مبتدی و جهان‌های متقاطع به شهرت رسیده است. او در هر یک از این آثار، نقش‌آفرینی متفاوتی را به نمایش گذاشته و توانایی خود را در به تصویر کشیدن شخصیت‌های متنوع به اثبات رسانده است.

آندرس دانیلسن در نقش سیمون

معرفی فیلم غریزه مادران
معرفی فیلم غریزه مادران

«آندرش دانیلسن لی»، متولد 1 ژانویه 1979 (11 دی 1357)، یک هنرمند اهل نروژ است که در زمینه‌های بازیگری، موسیقی و پزشکی فعالیت می‌کند. او از سال 1990 تاکنون در عرصه‌های مختلف هنری و علمی به طور فعال حضور داشته و استعدادهای خود را به اثبات رسانده است.

«دانیلسن لی» در عرصه بازیگری، با ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون مأمور خرید شخصی، شبی که جهان را می‌خورد و جزیره برگمن به شهرت رسیده است. او در هر یک از این آثار، نقش‌آفرینی متفاوتی را به نمایش گذاشته و توانایی خود را در به تصویر کشیدن شخصیت‌های متنوع به اثبات رسانده است.

نقدها و نمرات فیلم Mothers’ Instinct

معرفی فیلم غریزه مادران

نقد فیلم غریزه مادران توسط منتقدان و کاربران، با نمرات متوسط و مثبتی همراه بود. این سریال از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 55 از 100، از Metacritic نمره 46 از 100 و از Imdb نمره 6.4 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد فیلم غریزه مادران را مشاهده خواهید کرد.

The Film Stage / آلیستر رایدر: 67

در حالی که پرده سوم ملودرام کمپینگ اجتناب‌ناپذیری را ارائه می‌کند که نقطه فروش اصلی است، این فیلمی است که به آن منتهی می‌شود که بسیار قابل توجه است: بازگشتی صمیمانه به یک سینمای عمیقاً بی‌نظیر که ظاهراً نگران تمسخری است که احتمالاً متوجه آن خواهد شد.

The Irish Times / دونالد کلارک: 60

فیلم از نظر داستانی بسیار ضعیف است و به نظر می‌رسد کارگردان هیچ تلاشی برای ایجاد لحنی طنزآمیز یا سرگرم‌کننده در آن به کار نبرده است. شخصیت‌ها به وضوح در نقش‌های خود احساس راحتی نمی‌کنند و فضای فیلم فاقد هرگونه عنصر جذاب یا گیرایی است.

The Independent / کلاریس لافری: 60

ترسی عجیب در اینجا وجود دارد که به انکار خود محدود می‌شود.

جمع بندی

معرفی فیلم غریزه مادران
معرفی فیلم غریزه مادران

فیلم غریزه مادران یکی از جدیدترین آثار روانشناختی در سال 2024 است که بازیگران مطرحی در آن حضور دارند. این فیلم نمرات بالایی کسب نکرد، اما اگر به دنبال یک اثر با موضوعات روانشناسی هستید، به دانلود فیلم غریزه مادران بپردازید و آن را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *