بهترین انیمیشن های لگو ؛ سبکی متفاوت در دنیای سرگرمی

در این مقاله قصد داریم تا بهترین انیمیشن های لگو ، یکی از متفاوت‌ترین سبک‌های سینمایی که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی داشته‌اند را معرفی کنیم.

لگو سابقه‌ی بیش از 20 سال در ساخت فیلم‌های بلند دارد. در حالی که تنها چهار فیلم لگو به صورت سینمایی اکران شده‌اند، بیش از ده عنوان بلند دیگر نیز روی دی‌وی‌دی، سرویس‌های استریم و حتی VHS منتشر شده‌اند و توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. حالا سوال اینجاست که بهترین انیمیشن های لگویی کدام هستند؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با اینکه آثاری مانند فیلم لگو و فیلم لگوی بتمن با موفقیت روبرو شدند، اما سابقه‌ی آن‌ها از نظر منتقدان بی‌نقص نیست. با توجه به تعداد زیاد آثار منتشر شده، چنین انتظاری هم می‌رود. با این حال، بر اساس امتیاز‌های سایت IMDB، چند اثر به عنوان برترین انیمیشن های لگو خود را متمایز کرده‌اند.

بهترین انیمیشن های لگو

در ادامه لیست بهترین انیمیشن های لگو را مشاهده خواهید کرد:

بهترین انیمیشن های لگو
بهترین انیمیشن های لگو

در این مقاله از فیگار قصد داریم تا به معرفی انیمیشن های لگویی جدید و بهترین آن‌ها بپردازیم. این آثار برای کودکان هم مناسب هستند و می‌توانند لحظات ماندگاری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند.

لگو دی‌سی بتمن: مسائل خانوادگی (LEGO DC Batman: Family Matters)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: مت پیترز
  • صداپیشگان: تروی بیکر، استیو بلوم، زک کالیسون
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 6.1

انیمیشن لگویی Lego DC Batman: Family Matters که در سال 2019 منتشر شد، اقتباسی بسیار آزادانه از کمیک Death in the Family است. داستان این انیمیشن حول محور تلاش‌های «بتمن» و تیم‌اش برای ردیابی و دستگیری شخصیت مرموز «رد هود» می‌چرخد. نظر کلی مخاطبان نسبت به Family Matters بی‌طرفانه بوده است. اکثر آن‌ها این اثر را با انیمیشنی قابل قبول و داستانی تا حدودی جذاب پذیرفته‌اند.

با این حال، منتقدان و طرفداران کمیک بر این عقیده‌اند که اقتباس از کمیک Death in the Family انتخاب عجیبی بوده است، چرا که این فیلم برای کودکان ساخته شده و خشونت و تاریکی کمیک اصلی به شدت در آن کاهش یافته است. Lego DC Batman: Family Matters به عنوان یکی از جذاب‌ترین انیمیشن های لگو دی سی شناخته می‌شود.

کارخانه قهرمان لگو: ظهور تازه کارها (Lego Hero Factory: Rise of the Rookies)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: مارک بالدو
  • صداپیشگان: جان اشنایدر، هنری وینکلر، اریک کریستین اولسن
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 6.1

Lego Hero Factory: Rise of the Rookies یکی از انیمیشن های لگویی که در سال 2010 منتشر شد، دومین اثر آخر مجموعه بیونیکل به شمار می‌رود. داستان فیلم درباره‌ی گروهی از کارآموزانِ (Rookies) تازه‌کارِ بیونیکل است که باید در حین آموزش، با دشمنان قدیمی که مزاحمت ایجاد می‌کنند، مقابله کنند. این اثر که به عنوان بهترین انیمیشن های لگو شناخته می‌شود، بر اساس مجموعه اسباب‌بازی و سریال Hero Factory ساخته شده است.

همانند بسیاری از فیلم‌های بیونیکل، ظهور تازه‌کاران نقدهای متوسطی دریافت کرد. با این حال، این فیلم با امتیاز 6.1 از 10 در IMDb، بر اساس این سایت، برترین انیمیشن های لگو این فرنچایز به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد طرفداران این مجموعه از آن لذت برده‌اند.

از نکات برجسته‌ی این فیلم می‌توان به انیمیشن خوب و صداپیشگان بااستعداد اشاره کرد. ظهور تازه‌کاران فیلم فوق‌العاده‌ای نیست، اما در دنیای فیلم‌های بیونیکل، قطعا می‌توان فیلم‌های ضعیف‌تری هم پیدا کرد.

لگو دی‌سی: جادو و هیولاها (LEGO DC: Shazam – Magic and Monsters)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: مت پیترز
  • صداپیشگان: شان آستین، تروی بیکر، گریفین خاکستری
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 6.2

یکی از انیمیشن های لگویی جدید این لیست، Lego Shazam: Magic and Monsters است که در سال 2020 منتشر شد. داستان این انیمیشن درباره‌ی تلاش‌های «شزم» برای نجات لیگ عدالت از دشمنان اصلی‌اش، انجمن هیولاها، است. محوریت اصلی داستان، همانند دیگر انیمیشن های لگویی حول محور اعتماد و دوستی می‌چرخد.

با وجود تحسین بسیاری از طرفداران، فیلم جادو و هیولاها امتیاز 6.2 از 10 را در IMDb دریافت کرد. در حالی که منتقدان به موسیقی تکراری و فیلمنامه‌ی ضعیف فیلم اشاره کردند، به نظر می‌رسد طرفداران از شوخ طبعی عجیب و غریب و داستان زمینه‌ی بازآفرینی‌شده‌ی «شزم» لذت برده‌اند و آن را جزو بهترین انیمیشن های لگو محسوب می‌کنند.

لگو کمیک‌های ابرقهرمانان دی‌سی: لیگ عدالت – حمله سپاه عذاب (Lego DC Comics Super Heroes: Justice League – Attack of the Legion of Doom)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: ریک مورالس
  • صداپیشگان: تروی بیکر، نولان نورث، خری پایتون
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 6.2

فیلم Attack of the Legion of Doom که در سال 2015 منتشر شد، شاید بتوان گفت عنوان یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های تاریخ را یدک می‌کشد. داستان این فیلم درباره‌ی گروهی از ابرقهرمانان است که برای متوقف کردن سپاه دوم متحد می‌شوند. صداپیشگی این فیلم بر عهده‌ی ستارگان این حرفه از جمله «مارک همیل»، «جان دیماجیو» و «جاش کیتون» بوده است.

با وجود داشتن صداپیشگان فوق‌العاده و انیمیشن قابل قبول، نظر کلی طرفداران و منتقدان نسبت به این فیلم چندان مثبت نبوده است. منتقدان ایراداتی از جمله‌ی داستان غیرجذاب و تعداد بیش از حد شخصیت‌ها را به آن وارد کرده‌اند. مشابه با فیلم Lego DC Batman: Family Matters، این اثر فیلم ضعیفی به حساب نمی‌آید، اما بسیاری از Attack of the Legion of Doom را بهترین انیمیشن های لگو معرفی می‌کنند.

لگو کمیک‌های ابرقهرمانان دی‌سی: فلش (Lego DC Comics Super Heroes: The Flash)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: اتان اسپولدینگ
  • صداپیشگان: جیمز آرنولد تیلور، دوایت شولتز، تروی بیکر
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 6.3

فیلم Lego Super Heroes: The Flash به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های لگویی، در سال 2018 منتشر شد و اولین فیلم لگویی DC بود که به جای کل لیگ عدالت، روی یک شخصیت تمرکز می‌کرد. با اینکه در این فیلم هم اعضای لیگ عدالت حضور دارند، اما «فلش» شخصیت اصلی داستان است. داستان فیلم درباره‌ی «فلش» است که در یک حلقه‌ی زمانی گیر کرده و با «ریورس فلش» مبارزه می‌کند.

این فیلم شاید مورد علاقه‌ی همه‌ی بینندگان نباشد، اما طرفداران آن را دوست داشتند و همواره به عنوان بهترین انیمیشن های لگو معرفی می‌شود. با اینکه آن‌ها هم قبول دارند که این فیلم اساسا برای کودکان ساخته شده است، اما طرفداران شخصیت سریع‌ترین مرد زنده همچنان از صداپیشگی عالی، نویسندگی بامزه و داستان به طور غیرمنتظره‌ای پیچیده‌ی آن لذت بردند.

لگو کمیک‌های ابرقهرمانان دی‌سی: لیگ عدایت – برخورد کیهانی (Lego DC Comics Super Heroes: Justice League – Cosmic Clash)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: ریک مورالس
  • صداپیشگان: تروی بیکر، گریفین خاکستری، فیل لامار
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 6.3

فیلم Lego DC Superheroes: Justice Leauge Cosmic Clash به عنوان یکی از جذاب‌ترین انیمیشن های لگویی لیگ عدالت با وجود داشتن یکی از طولانی‌ترین عناوین تاریخ فیلم، صداپیشگان فوق‌العاده‌ای را هم در اختیار دارد.

بازیگرانی مثل «تروی بیکر»، «جاش کیتون» و «یوری لوونتال» در این فیلم حضور دارند و دیالوگ‌ها و صداپیشگی‌ها به همان خوبیِ همیشه‌ی محصولات لگویی هستند.

داستان برخورد کیهانی حول محور تلاش‌های اعضای لیگ عدالت برای بازگشت به زمان خودشان می‌چرخد، چرا که آن‌ها توسط برینکن در طول خط زمانی پراکنده شده‌اند.

فیلم لگو بتمن: اتحاد ابرقهرمانان دی‌سی (Lego Batman: The Movie – DC Super Heroes Unite)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: جان برتون
  • صداپیشگان: کلنسی براون، تروی بیکر، کریستوفر کوری اسمیت
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 6.4

Lego Batman: DC Superheroes Unite از انیمیشن های لگویی بتمن است که مستقیما برای ویدیو منتشر شده و اقتباسی آزادانه از بازی ویدیویی Lego Batman 2: DC Superheroes به شمار می‌رود. داستان این فیلم درباره‌ی «بتمن»، «سوپرمن» و دیگر اعضای لیگ عدالت است که برای شکست دادن «جوکر» و «لکس لوتر» متحد می‌شوند.

در میان بهترین انیمیشن های لگویی که مستقیما منتشر شده‌اند، اتحاد ابرقهرمانان بدون شک بهترین است. صداپیشگی این فیلم با حضور بازیگرانی مثل «کلنسی براون»، «تروی بیکر» و «لورا بیلی» در سطح بسیار بالایی قرار دارد که آن را جزو بهترین انیمیشن های لگو قرار می‌دهد.

فیلم لگو 2: قسمت دوم (The Lego Movie 2: The Second Part)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: مایک میچل
  • صداپیشگان: کریس پرت، الیزابت بنکس، ویل آرنت
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 6.6

همانطور که از عنوان پیداست، فیلم لگو 2: قسمت دوم، دنباله‌ای برای انیمیشن تحسین‌شده‌ی لگو مووی، محصول 2014 است. داستان این فیلم «امت» و دوستانش را سال‌ها بعد از اتفاقات قسمت اول دنبال می‌کند، در حالی که «امت» در تلاش است تا خود را با دنیایی جدیدتر و تاریک‌تر وفق دهد.

این دنباله‌ی با تاخیر بسیار اکران شد و مورد استقبال طرفداران قرار گرفت، اما به اندازه‌ی قسمت اول به آن توجه نشد. در مقایسه با فیلم اول، لگو مووی 2 یک شکست تجاری به حساب می‌آید. با صرف نظر از این موارد، باز هم طرفداران از این فیلم لذت بردند. با وجود داستانی لرزان و پرداخت ضعیف به برخی شخصیت‌ها، این اثر همچنان یکی از برترین انیمیشن های لگو به شمار می‌رود و تماشای آن بسیار لذت‌بخش است.

فیلم لگو بتمن (The Lego Batman Movie)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: کریس مک کی
  • صداپیشگان: ویل آرنت، زک گالیفیاناکیس، مایکل سرا
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 7.3

The Lego Batman Movie که یکی از انیمیشن های لگویی بتمن در سال 2017 است، دومین اثر لگویی بود که به صورت سینمایی اکران گردید. «ویل آرنت» در این فیلم، همانند فیلم لگویی، دوباره به جای «بتمن» صداپیشگی می‌کند. صداپیشگان دیگری همچون «مایکل سرا»، «رُزاریو داوسون» و «زک گالیفیناکیس» نیز در این فیلم حضور دارند.

اگرچه این فیلم از لحاظ مالی به اندازه‌ی «فیلم لگویی» موفق نبود، اما همچنان توانست نظر مثبت منتقدان و طرفداران را به خود جلب کند. فیلم لگویی بتمن در اصل، جوهره‌ی «بتمن» و تبدیل او به شخصیتی که طی سال‌ها شناخته شده است را به تصویر می‌کشد. این فیلم با اشاره به نسخه‌های قدیمی‌تر «بتمن»، همزمان ادای احترامی به 80 سالِ گذشته‌ی شوالیه‌ی تاریکی است و بدون شک در میان بهترین انیمیشن های لگو قرار می‌گیرد.

فیلم لگو (The Lego Movie)

بهترین انیمیشن های لگو

  • کارگردان: فیل لرد
  • صداپیشگان: کریس پرت، ویل فرل، الیزابت بنکس
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.7

The Lego Movie همچنان جزو پرافتخارترین و پرفروش‌ترین انیمیشن های لگویی تا به امروز باقی مانده است. این فیلم که داستان آدم معمولی‌ای به نام «امت» و دوستان جدیدش را در تلاش برای نجات شهر Bricksburg دنبال می‌کند، جذاب، خنده‌دار و از نظر بصری خیره‌کننده است. صداپیشگان این فیلم «کریس پرت»، «ویل فرل» و «الیزابت بنکس» هستند.

منتقدان و تماشاگران عاشق The Lego Movie شدند و امتیاز 7.7 از 10 در IMDb و امتیاز فوق‌العاده بالای 96% در Rotten Tomatoes را به آن اختصاص دادند. با وجود اینکه این اثر به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال 2014 شناخته شد، اما بسیاری از طرفداران از اینکه نامزد جایزه اسکار نشد، دلخورد شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمیشن های لگو چه بود؟ آیا این انیمیشن‌ها را دیده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *