10 شخصیت مارول که می‌توانند گوکو را شکست دهند

شخصیت های مارول فروانی در طول تاریخ وجود دارند که قدرت‌های عجیب آن‌ها، می‌تواند «گوکو»، شخصیت انیمه دراگون بال زد را شکست دهد

گوکو دراگون بال ، یکی از قوی‌ترین قهرمانان مجموعه‌های مختلف این انیمه است. او یکی از شناخته‌شده‌ترین قهرمانان در تاریخ این مجموعه شناخته می‌شود و طرفداران پرشماری دارد. این قهرمان قدرتمند، با برخی از ویران‌کننده‌ترین تهدیدهای تاریخ انیمه مبارزه کرده و بسیاری از طرفدارانش او را شکست‌ناپذیر می‌دانند.

بحث‌های داغ زیادی در مورد اینکه گوکو انیمه دراگون بال می‌تواند چه شخصیت‌هایی را شکست دهد، در فضای مجازی وجود دارد و ما در این نوشتار، شخصیت های مارول کمیک را معرفی می‌کنیم که توانایی مقابله با او را دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


طرفداران پرشور او، تقریباً انکار می‌کنند که کسی بتواند او را شکست دهد؛ اما ما با این مقاله، به بررسی برخی از قدرتمندترین شخصیت های مارول پرداخته‌ایم که می‌توانند با او مقابله کنند و او را از پای در بیاورند.

10 شخصیت مارول که می‌توانند گوکو را شکست دهند

در ادامه لیست 10 تا از شخصیت های مارول را مشاهده خواهید کرد که می‌توانند گوکو را شکست دهند. این لیست به انتخاب () نوشته شده است.

شخصیت های مارول
شخصیت های مارول

شخصیت گوکو یک فرد نمادین است و نسل کاملی از طرفداران او را می‌شناسند و دوستش دارند. او به اندازه‌ی هر ابرقهرمان آمریکایی شناخته‌شده است و ماجراهایش در مجموعه مانگا و انیمه‌ی دراگون بال، او را به یک افسانه تبدیل کرده است. گوکو به خاطر قدرت و مهارت فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود و می‌تواند تقریباً بر هر دشمنی که روبرویش قرار می‌گیرد، غلبه کند.

سطح قدرت گوکو دراگون بال به راحتی از اکثر قهرمانان و شرورهای مارول فراتر می‌رود، اما این به این معنا نیست که کسی نتواند او را شکست دهد. گوکو قدرتمند است، اما برخی از قهرمان های marvel هستند که نمی‌تواند بر قدرت‌های آن‌ها چیره شود.

ثور (Thor)

شخصیت های مارول

«ثور» یا همان خدای رعد و برق، در سال‌های اخیر به قدرت‌های جدیدی دست یافته است. بعد از مرگ پدرش، «اودین»، او به پدر تمام ایزدان (All-Father) تبدیل شد و به نیروی «اودین» (Odinforce) که حالا با نام نیروی «ثور» (Thorforce) شناخته می‌شود، دسترسی پیدا کرد.

او توانست «گالاکتوس» را نابود کند و از آن زمان به بعد، دائماً قدرت خارق‌العاده‌اش را به رخ کشیده است. او یکی از برجسته‌ترین شخصیت های marvel محسوب می‌شود که همواره جایگاه بالایی در میان ابرقهرمانان قدرتمند مارول داشت.

قدرت «گوکو» در حالت کامل، احتمالاً از «ثور» بیشتر باشد. هر دوی آن‌ها از قدرت‌های انرژی شگفت‌انگیزی در سطوح مشابه خود دارند؛ اما نیروی «ثور» منبع قدرتمندتری نسبت به ژن‌های سایانِ «گوکو» است. میولنیر (Mjolnir)، سلاحی فوق‌العاده محسوب می‌شود که «ثور» در به کارگیری آن، به خوبی عمل می‌کند.

این موضوع به «ثور» گزینه‌های بیشتری در نبرد می‌دهد. در مورد مهارت مبارزه، «گوکو» از نظر تکنیکی رزمی‌کار بهتری است؛ اما «ثور» تجربه بیشتری از او دارد. «ثور» معمولاً قدرت خود را مهار می‌کند تا زمانی که بفهمد دشمنش قادر به تحمل آن است؛ اما هنگامی که عزمش را جزم کند، تعداد کمی می‌توانند در برابر او بایستند.

بهترین کمیک های ثور

لژیون (Legion)

شخصیت های مارول
شخصیت های مارول

«لژیون»، پسر «چارلز اگزاویه» و «گابریل هالر»، یک زن یهودی است که «اگزاویه» در زمان حضورش در اسرائیل با او آشنا شد. او هرگز برای پسرش وقت نگذاشت و «دیوید» دچار اختلال تجزیه هویت (DID) شد که با ژن‌های جهش‌یافته‌ی او تداخل پیدا کرد.

«دیوید» در قالب «لژیون»، یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها برای مردان ایکس و قویترین شخصیت مارول به شمار می‌رفت. او طی سال‌ها انواع و اقسام قدرت‌ها را به نمایش گذاشت و به راحتی در میان قدرتمندترین جهش‌یافته‌های متولد شده، قرار گرفت. مشکلات روحی «لژیون» تا حد زیادی برطرف شده‌اند و او اکنون قدرتمندتر و خطرناک‌تر از همیشه پیش می‌رود.

شخصیت گوکو فوق‌العاده قدرتمند است، اما هرگز با تله‌پاتی‌ای در حد و اندازه «لژیون» روبرو نشده و امکان دارد که شکست بخورد. این موضوع باعث می‌شود مبارزه برای «لژیون» بسیار آسان باشد. سطح قدرت این شخصیت مارول جدید به او اجازه می‌دهد تا به طور کامل ذهن «گوکو» را کنترل کند و هر زمان که بخواهد او را شکست دهد.

رد هالک (Red Hulk)

شخصیت های مارول

«تدی راس» از «بروس بنر» متنفر است و هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا او را نابود کند. «راس» در نهایت تصمیم گرفت دشمنی‌اش را به مرحله‌ی جدیدی برساند و در معرض تشعشعات گاما قرار بگیرد.

او پس از تبدیل شدن به «رد هالک»، با خشونتی سهمگین، سراسر دنیای یونیورس خودش را از بین برد و قدرتمندترین شخصیت های مارول را شکست داد. بر خلاف «هالک»، خشم باعث قوی‌تر شدن «رد هالک» نمی‌شود، بلکه انرژی است که او را تقویت می‌کند.

قدرت پایه او برای شکست دادن کسی مثل «ثور» هم کافی است. «گوکو» در حالت عادی قطعاً قوی‌تر از به‌شمار می‌رود؛ اما هالک‌ها به خاطر توانایی تحمل صدمات غیرقابل اندازه‌گیری شناخته می‌شوند. «رد هالک» نیز تفاوتی ندارد و ضریب احیای او به خودش اجازه می‌دهد تا تقریباً از هر چیزی جان سالم به در ببرد.

گالاکتوس (Galactus)

شخصیت های مارول
شخصیت های مارول

«گالاکتوس» یکی از مهم‌ترین شخصیت های مارول کمیک است که به عنوان یک قاتل حرفه‌ای نیز شناخته می‌شود. برخلاف برخی دیگر شیاطین دنیای مارول، او این کار را از روی بدجنسی یا عطش سیری‌ناپذیر قدرت انجام نمی‌دهد. «گالاکتوس» از سیاره‌ها تغذیه می‌کند و نقش مهمی در تعادل جهان هستی دارد. او همچنین دقیقا همان نوع موجودی است که «گوکو» سعی می‌کند با آن به مبارزه بپردازد؛ اما قهرمان سایان هیچ شانسی در برابر او نخواهد داشت.

این به این معنا نیست که پیروزی برای «گوکو» غیرممکن باشد، زیرا او کارهای خارق‌العاده‌ای هم می‌تواند صورت دهد. مشکل از جایی شروع می‌شود که «گالاکتوس» به تمام قدرت نیروی کیهانی دسترسی و تسلط تقریبا مطلقی بر انرژی و ماده دارد و این دقیقاً همان چیزی است که به او راه‌های مختلفی برای شکست دادن «گوکو» می‌دهد.

دکتر استرینج (Doctor Strange)

شخصیت های مارول

«دکتر استرنج»، به عنوان اولین و آخرین خط دفاع زمین در برابر قدرتمندترین دشمنان در کل‌جهان‌ها شناخته می‌شود. او بارها زمین را از نیروهای تاریکی که می‌خواهند هر موجود زنده‌ای را ببلعند، نجات داده است. تسلط او بر جادو، او را به نیرویی قابل احترام حتی در برابر خدایان تبدیل کرده است.

قطعا «دکتر استرنج» در مبارزه تن به تن با «گوکو» شکست خواهد خورد؛ اما چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد. در حالی که قابل تصور است که «گوکو» در نهایت بتواند از سد دفاعی «استرنج» عبور کند، زمان زیادی طول می‌کشد؛ اما چیزی که زمان زیادی نمی‌برد، این است که «استرنج» بتواند طلسمی ​​ایده‌آل برای شکست دادن «گوکو» ابداع کند. جنگجو حتی متوجه نمی‌شود که چه ضربه‌ای به او وارد شده است و در نهایت شکست می‌خورد.

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)

شخصیت های مارول
شخصیت های مارول

کسی به قدرتمندی «اسکارلت ویچ»، نیازی به مبارز فوق‌العاده بودن ندارد. قدرت او در تغییر واقعیت و مهارت‌های جادویی‌اش، او را به دشمنی باورنکردنی و همچنین یکی از بزرگ‌ترین شخصیت های مارول زن تبدیل کرده است. او سال‌هاست که در بالاترین سطح جامعه ابرقهرمانان فعالیت می‌کند. در حالی که «گوکو» مطمئناً از «اسکارلت ویچ» قوی‌تر و ماهرتر است، اما به هیچ وجه نمی‌تواند با قدرت‌های او مقابله کند.

«اسکارلت ویچ» به اندازه‌ی کافی با شخصیت‌های شرور مبارزه کرده دقیقاً می‌داند کسی با ظاهر «گوکو»، مبارزی است که نمی‌خواهد با او درگیر شود. او به قدری گزینه برای شکست دادن او دارد که مطمعناً مبارزه آن‌ها، زیاد هم به طول نمی‌انجامد.

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول

پروفوسور ایکس (Professor X)

شخصیت های مارول

«پروفسور ایکس» شاید قویترین شخصیت مارول نباشد، اما کارهای زیادی برای نژاد جهش‌یافته انجام داده است. «پروفسور ایکس» قدرتمندترین توانایی سایه‌ای (ذهنی) را روی زمین دارد که عملاً او را به یکی از قدرتمندترین افراد سیاره تبدیل می‌کند. او می‌تواند بدون اینکه به کسی ضربه بزند، شخصیت مقابل خود را شکست دهد.

«پروفسور ایکس» همچنین می‌تواند تهدیدات را مدت‌ها قبل از اینکه به او نزدیک شوند، تشخیص دهد و با سرعت، با آن‌ها مقابله کند. در حالی که «گوکو» به راحتی می‌تواند «پروفسور ایکس» را در مبارزه تن به تن شکست دهد، اما هرگز کار به چنین نبردی کشیده نخواهد شد. «گوکو» هیچ محافظتی در برابر حمله او نمی‌تواند داشته باشد قطعاً خیلی زود شکست می‌خورد.

تانوس (Thanos)

شخصیت های مارول
شخصیت های مارول

«تانوس»، بزرگ‌ترین شخصیت شرور دنیای مارول است. او با زیرکی خود، می‌تواند خدایان را به چالش بکشد و موجودات کیهانی را مغلوب کند. این شخصیت، از نظر قدرت در سطح فوق‌العاده‌ای است و هوش مکارانه‌ای دارد. این دو عامل، تفاوت چشمگیری در نبردهای او ایجاد کرده‌اند. هر چقدر هم که سخصیت انیمه‌ای داستان دراگون بال قدرتمند باشد، گوکو در برابر تانوس حریف قدری به حساب نمی‌آید.

ممکن است مراحل بالاتر، سوپر سایان به «گوکو» این امکان را بدهد که بر او غلبه کند، اما قدرت تنها ویژگی «تانوس» نیست. با در نظر گرفتن هوش بسیار بالاتر «تانوس» و وحشی‌گری بی‌حد و حصر او، «گوکو» شکستی سهمگین را تجربه خواهد کرد.

شخصیت هایی از MCU که میتوانستند تانوس را شکست دهند

سیلور سرفر (Silver Surfer)

شخصیت های مارول

«سیلور سرفر»، قدرتمندترین قهرمان کیهانی مارول است. او نه تنها قدرت فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه می‌تواند با سرعتی فراتر از نور حرکت کند. او انرژی عظیمی از انرژی کیهان را به کار می‌گیرد و ماده را کنترل می‌کند. «سیلور سرفر» تقریباً غیرقابل تخریب محسوب می‌شود و با برخی از بزرگ‌ترین تهدیدهایی که فضا می‌تواند ایجاد کند، روبرو شده است.

نیروی کیهانی یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های این موجود به شمار می‌رود که در استفاده از آن به او اجازه می‌دهد تا «گوکو» را به راحتی شکست دهد. «سیلور سرفر» تقریباً در تمام جنبه‌ها به جز تسلط بر هنرهای رزمی، بر «گوکو» برتری دارد. «سرفر» آنقدر سریع است که «گوکو» تقریباً هیچ شانسی برای ضربه زدن به او ندارد.

بهترین ابرقهرمانانی که از سوپرمن قوی تر هستند

هالک (Hulk)

شخصیت های مارول
شخصیت های مارول

«هالک»، قوی‌ترین موجود در دنیای مارول محسوب می‌شود. سبک مبارزه او نسبتاً ساده، اما به طرز وحشتناکی مؤثر است و پتانسیل قدرت بی انتهایی دارد. در حالی که با کمی تحرک و سرعت می‌توان هالک را شکست داد، اما لحظه‌ای که او عصبانی می‌شود، عملاً نمی‌توان بر او غلبه کرد.

حملات اولیه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«گوکو» به طور قطع خشم هالک را برمی‌انگیزد؛ چرا که این حملات آن قدرت و ضربه نهایی را که برای زمین‌گیر کردن هالک لازم است را ندارند. این برای «گوکو» مشکل بزرگی به وجود خواهد آورد.

هر چه مبارزه بیشتر ادامه پیدا کند، قدرت حملات «هالک» و همچنین استقامت و سرعت بهبود او بیشتر می‌شود. «هالک» با در نظر گرفتن افزایش مداوم قدرت، دوام و ضریب احیا، توانایی تحمل قدرتمندترین حملات «گوکو» را خواهد داشت و سپس او را شکست می‌دهد.

بهترین کمیک های هالک

سوالات متداول

چه شخصیت زنی امکان دارد «گوکو» را نابود کند؟

اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)، یکی از قدرتمندترین جادوگران مارول است که می‌تواند «گوکو» را شکست دهد.

گوکو در برابر تانوس شکست می‌خورد؟

بله. قدرت و توانایی ذهنی تانوس، می‌تواند گوکو انیمه دراگون بال را شکست دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب 10 شخصیت مارول که می‌توانند گوکو را شکست دهند چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *