معرفی سریال سلمان فارسی ؛ بیوگرافی بازیگران و تاریخ انتشار

با مطالعه مطلب معرفی سریال سلمان فارسی از تمامی اخبار منتشر شده، بازیگران، داستان و جزئیات این مجموعه ایرانی تاریخی مطلع شوید.

سلمان فارسی، عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی در ژانر درام تاریخی است که به کارگردانی و نویسندگی سید داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری ساخته شد. این پروژه عظیم که به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تاریخ نمایش ایران شناخته می‌شود، داستان زندگی سلمان فارسی را در سه مقطع تاریخی امپراتوری ساسانی، امپراتوری بیزانس و صدر اسلام روایت می‌کند.

تاریخ انتشار سریال سلمان فارسی


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلمبرداری این مجموعه از دی ماه 1398 آغاز شده و قرار است در 60 قسمت به روی آنتن برود. تاکنون یک فصل از این مجموعه با عنوان سلمان از آغاز در قالب یک مستند مراحل تولید و پشت صحنه آن به نمایش درآمده است.

معرفی سریال سلمان فارسی

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال سلمان فارسی
معرفی سریال سلمان فارسی

سلمان فارسی بدون شک یکی از موردانتظارترین آثار تلویزیونی ایران در سال‌های اخیر است. عظمت و پرهزینه‌بودن این پروژه، داستان جذاب و حضور چهره‌های مطرح در آن، همگی عواملی هستند که مخاطبان را برای دیدن این سریال مشتاق کرده‌اند.

داستان سریال سلمان فارسی

معرفی سریال سلمان فارسی

سریال سلمان فارسی به روایت زندگی پرفراز و نشیب «سلمان فارسی» از دوران تولد تا رحلت او می‌پردازد و داستان این شخصیت برجسته را تا واقعه غدیر خم دنبال می‌کند.

در این سریال، مخاطب شاهد روزهای آغازین زندگی «سلمان» (روزبه) به عنوان یک زرتشتی خواهد بود. او که شیفته‌ی علم و دانش است، بخش اعظمی از جوانی خود را به تحصیل و کسب علوم مختلف مذهبی اختصاص می‌دهد تا به درجه‌ی مغ (روحانی زرتشتی) برسد.

عطش حقیقت‌جویی «سلمان» او را به ترک دیار و آغاز سفری پرفراز و نشیب در سراسر آسیای غربی وادار خواهد کرد. او در این سفرها با پیروان ادیان مختلف به گفتگو می‌پردازد و در جستجوی حقیقت مطلق، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

جستجوهای معنوی سلمان او را به مسیحیت رهنمون می‌شود و او حدود هفتاد سال را در شهرهای مختلف امپراتوری بیزانس، در کلیساها و دیرها به سیر و سلوک و تعمق در آموزه‌های مسیحیت می‌پردازد.

سرنوشت، «سلمان» را به سوی ملاقات با پیامبر اسلام «حضرت محمد (ص)» در مدینه راهی می‌کند. این دیدار، نقطه عطفی در زندگی «سلمان» رقم می‌زند و او با ایمان به اسلام، به جمع یاران باوفای پیامبر می‌پیوندد و به یکی از برجسته‌ترین صحابه‌های غیر عرب و از نزدیک‌ترین دوستان «حضرت محمد (ص)» تبدیل می‌شود.

بازیگران سریال سلمان فارسی

معرفی سریال سلمان فارسی
معرفی سریال سلمان فارسی

«داوود میرباقری» در مستند سلمان از آغاز اعلام کرده که همچنان در حال نوشتن فیلمنامه این سریال است. در ادامه با بازیگران اصلی سریال سلمان فارسی آشنا خواهید شد.

علیرضا شجاع نوری

معرفی سریال سلمان فارسی

«علیرضا شجاع‌نوری»، بازیگر و تهیه‌کننده برجسته ایرانی، در تاریخ 8 فروردین 1334 به دنیا آمده است. وی دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. «شجاع‌نوری» در فیلم‌های مطرحی همچون شیر سنگی (1365)، روز واقعه (1373)، تردید (1387) و محمد رسول‌الله (1394) نقش‌آفرینی کرده است.

فرهاد اصلانی

معرفی سریال سلمان فارسی
معرفی سریال سلمان فارسی

«فرهاد اصلانی»، بازیگر مشهور ایرانی، در سال 1345 متولد شده است. وی در سال 1390 با بازی در فیلم‌های زندگی خصوصی و خرس موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. همچنین بازی او در فیلم دختر (1394) تحسین بسیاری را برانگیخت.

محمدرضا هدایتی

معرفی سریال سلمان فارسی

«محمدرضا هدایتی»، بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر، صداپیشه و خواننده ایرانی، در 24 اردیبهشت 1352 در زابل به دنیا آمده است. او به خاطر نقش‌های کمدی خود در سریال‌های تلویزیونی به کارگردانی «مهران مدیری» شناخته شد.

«هدایتی» در شهرستان زابل، استان سیستان و بلوچستان، در کوچه طالقانی 13 زندگی می‌کرد و در خانه فردی به نام داوود اقامت داشت. وی از دوران کودکی به تئاتر علاقه‌مند شد و به این هنر روی آورد.

داریوش فرهنگ

معرفی سریال سلمان فارسی
معرفی سریال سلمان فارسی

«داریوش فرهنگ درخشانی»، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی، در 6 آذر 1326 متولد شده است. وی در یک خانواده متوسط در آبادان به دنیا آمد. پس از درگذشت پدرش در سن 8 سالگی، به همراه خانواده به کرمان و سپس به جوپار، زادگاه مادرش، مهاجرت کرد. مادر وی از طایفه اصیل و سرشناس شهیدی زندی جوپار است. او دوران دبستان و دبیرستان خود را در کرمان گذراند و پس از قبولی در دانشگاه به تهران نقل مکان کرد.

جمع بندی

معرفی سریال سلمان فارسی

سلمان فارسی یکی از مورد انتظارترین آثار تلویزیونی ایران است که بسیاری از مخاطبان منتظر آن هستند. به احتمال زیاد این سریال می‌تواند جزو برترین آثار تاریخی ایران قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *