بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن که باید بشناسید

معرفی ده تا از بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن که به عنوان ملکه‌های جیغ برای استعداد بازیگری خود شناخته‌ می‌شوند.

خوشبختانه، امروزه فیلم‌های ترسناک بیشتری توسط زنان کارگردانی و بازی می‌شود. علاوه بر این، در چند دهه گذشته، ژانر ترسناک جدی‌تر گرفته شده و دیگر مانند گذشته به آن به چشم یک ژانر سطح پایین نگاه نمی‌شود، زیرا برخی از بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن به ایفای نقش می‌پردازند که بازیگری آنها مسائل اجتماعی و سیاسی معاصر را به خوبی نشان می‌دهند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


تعریف دقیق عنوان ملکه جیغ در فیلم‌های ترسناک دشوار است، اما بسیاری از بازیگران زن فیلم های ترسناک با عملکردهای درخشان خود به راحتی این نام را کسب می‌کنند.

آن‌ها بازیگرانی هستند که به خاطر حضور در فیلم‌های هیجان‌انگیز و ترسناک شناخته می‌شوند و اغلب با عمق و ظرافت استعداد بازیگری خود جلب توجه می‌کنند. اگرچه ملکه جیغ از جیغ زدن (که اغلب در فیلم‌های ترسناک هست) می‌آید، اما ملکه‌های جیغ این لیست به خاطر توانایی بازیگری‌شان شناخته می‌شوند.

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن

در ادامه لیست بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن را مشاهده خواهید کرد:

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن
بازیگران زن فیلم های ترسناک

در این مقاله ده تا از بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن را پوشش دادیم که بیشتر آنها شامل ستارگان نوظهور و جوان هالیوود هستند. این بازیگران با بازیگری فوق‌العاده خود جزو بهترین بازیگران زن جوان هالیوود از نگاه مخاطبان به شمار می‌آیند.

میا گاث (Mia Goth)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن

 

اولین مورد لیست بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن ، «میا گاث» به عنوان بازیگری که هیچ محدودیتی در زمینه عملکرد فیزیکی و احساسی ندارد، شناخته شد.

نقش‌های این بازیگر در سه‌گانه‌ی ایکس (X Trilogy) به کارگردانی «تی وست» که اخیراً با فیلم ماکسین (Maxxxine) به پایان رسید، عملکرد حیرت‌انگیزی از خود نشان داد.

با این حال، بخشی از دلیل انتخاب «گاث» توسط «وست» برای نقش اصلی در هر سه فیلم، عملکرد معرکه‌ی او در درام‌های روان‌شناختی و فیلم‌های ترسناک بود که «گاث» را به یکی از بهترین بازیگران فیلم های ترسناک تبدیل کرد.

«گاث» با برخی از بهترین کارگردانان معاصر، مانند «لوکا گوادانینو» در فیلم سوسپیریا، «گور وربینسکی» در فیلم درمان برای سلامتی و اخیراً «برندون کروننبرگ» در فیلم استخر بی‌نهایت، همکاری کرده است.

مشخص است «گاث» به داستان‌هایی علاقه دارد که حقیقت‌های زشت طبیعت انسان را به شیوه‌ای نفرت‌انگیز به تصویر می‌کشند، در حالی که از فیلم‌برداری زیبا و داستان‌گویی ریشه‌دار در تاریخ سینما بهره می‌برند. حالا که سه‌گانه‌ی ایکس به پایان رسیده، دیدن اینکه «گاث» تصمیم می‌گیرد با چه کسی همکاری کند هیجان‌انگیز خواهد بود.

جنا اورتگا (Jenna Ortega)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن
بازیگران فیلم های ترسناک

«جنا اورتگا» به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن جوان هالیوود که عملکرد خود را در ژانر ترسناک ثابت کرده است.، در فیلم‌ بیتل جوس 2 (Beetlejuice)، دنباله بسیار مورد انتظار فیلم کلاسیک کالت، بازی می‌کند.

«اورتگا» از سنین پایین بازیگری را آغاز کرد و در چند سال گذشته به خصوص در ژانر ترسناک بسیار درخشید و جزو بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن قرار گرفت.

او نقش مکمل در فصل دوم سریال تو، نقش اصلی در سریال ونزدی و نقش فرعی در فیلم‌های جیغ 2022 و 2023 (Scream) را ایفا کرد. «اورتگا» با توانایی بی‌نظیر و اجراهای عمیقاً احساسی مانند فیلم فال‌آوت (Fallout)، جزو بهترین بازیگران فیلم های ترسناک به شمار می‌آید.

آنیا تیلور جوی (Anya Taylor Joy)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن

اگرچه فیلم فوریوسا (Furiosa) فیلم موفقی که «جوی» ممکن بود امیدوار باشد نبود، اما درهای ورود او به دنیای ستارگان اکشن را برای آینده باز کرد. مانند بسیاری از زنان در لیست بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن ، «آنیا تیلور جوی» با بسیاری از فیلمسازان بزرگ همکاری کرده است.

«جوی» و «گاث» هر دو در فیلم اقتباسی از رمان «جین آستین» به نام اما (Emma)، حضور داشتند. نمی‌توان گفت که انتخاب دوتا از بازیگران فیلم های ترسناک برای حضور در یک قطعه عاشقانه باشکوه تصادفی بوده است.

«جوی» قطعا ملکه جیغ است، زیرا نقش‌های اولیه او در فیلم‌هایی مانند ساحره (The Witch) و اسپلیت (Split) او را به شهرت رساند. علاوه بر این، فیلم The Menu یکی از بزرگترین موفقیت‌های او در چند سال گذشته است.

مایکا مونرو (Maika Monroe)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن
بهترین بازیگران زن کلاسیک هالیوود

«مایکا مونرو» ده سال پس از اولین نقش تعیین‌کننده‌ی خود در فیلم تعقیب می‌کند (It Follows)، با فیلم جدید لنگ دراز (Longlegs)، با قدرت بازگشته است. نقش او در فیلم تعقیب می‌کند، باعث شد که او جزو بهترین بازیگران زن هالیوود قرار بگیرد.

در فاصله بین این دو فیلم، «مونرو» قدرت خود را برای بازی به عنوان یک ملکه جیغ و یکی از بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن ثابت کرد، اگرچه پروژه‌های کمی از او به موفقیت‌های بزرگ تبدیل شده‌اند.

با وجود این، تماشای او در فیلم‌هایی مثل مهمان (The Guest) یا ناظر (Watcher)، لذت بخش است. علاوه بر این، او ثابت کرده که در درام‌های کم‌اهمیت‌تر مانند پسر عسل یا شب‌های گرم تابستانی می‌درخشد. با این حال، «مونرو» جزو بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن باقی می‌ماند.

سامارا ویوینگ (Samara Weaving)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن

اگرچه مشهورترین فیلم «سامارا ویوینگ»، آماده یا نه (Ready or Not) محصول سال 2019 است، اما فیلم کمتر شناخته‌شده تفنگ‌های لرزان (Guns Akimbo) که با «دنیل رادکلیف» همبازی شده نیز قابل توجه است.

داستان فیلم آماده یا نه به توانایی «ویوینگ» در تجسم توسعه سریع شخصیت «گریس» وابسته است. آماده یا نه یک فیلم سرگرم‌کننده و ترسناک بود، زیرا از استعدادهای «ویوینگ» به عنوان یک بازیگر اکشن بهره می‌برد و به او اجازه می‌دهد ناجی خودش باشد.

در فیلم پرستار بچه (The Babysitter)، که چند سال قبل از آماده یا نه منتشر شد، «ویوینگ» نقش یک شرور را ایفا می‌کند که یکی از بهترین بخش‌های هر فیلم ترسناک است.

این مهارت‌ها را می‌توان در تفنگ‌های لرزان و کمدی ترسناک پرستار بچه نیز مشاهده کرد. علاوه بر این، «ویوینگ» یکی از بهترین بازیگران زن هالیوودی است که در فیلم جیغ 6 هم ایفای نقش کرد. اگرچه بابیلون (Babylon) ساخته «دامین چازل» که با نظرات مختلفی منتشر شد، یک فیلم ترسناک نیست، اما پرطرفدارترین نقش «ویوینگ» است که حتما باید آن را تماشا کنید.

سوفی وایلد (Sophie Wilde)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن
بهترین بازیگران زن خارجی

با من صحبت کن (Talk to Me) به همان اندازه که یک فیلم ترسناک است، داستانی در مورد غلبه بر غم و ادامه دادن به زندگی پس از مرگ یک عزیز را نشان می‌دهد. این فیلم به «سوفی وایلد» در نقش «میا»، اجازه بازی به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن هالیوود را داد.

استقبال منتقدان و مخاطبان از با من صحبت کن در زمان اکران فیلم بسیار مثبت بوده و به این معنی است که «وایلد» می‌تواند در صورت تمایل به بازی در ژانر ترسناک ادامه دهد و به یکی از بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن تبدیل شود.

با این حال، «وایلد» در تلویزیون هم درخشید. او به خاطر عملکرد اولیه خود در سریال بریتانیایی تو مرا نمی شناسی (You Dont Know Me) و کمدی درام جدید همه چیز اکنون (Everything Now) مورد توجه قرار گرفت.

«وایلد» هنوز در نقطه‌ای از دوران حرفه‌ای خود است که می‌تواند به آسانی نقش یک نوجوان را بازی کند، اما پس از نقش جذاب و دراماتیک او در با من صحبت کن، به نظر می‌رسد که او آماده است تا به نقش‌های کاملاً بزرگسالانه بپردازد تا به یکی از بهترین بازیگران زن تاریخ هالیوود تبدیل شود.

جاسمین ساووی براون (Jasmin Savoy Brown)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن

اگرچه «جاسمین ساووی براون» نقش برجسته‌ای در فیلم‌های جیغ ندارد، اما هر صحنه‌ای که او در آن حضور پیدا می‌کند، مخاطبان را مجذوب بازیگری‌اش کرده و با موفقیت خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن هالیوودی معرفی می‌کند.

عملکردهای تحسین‌برانگیز او در سریال‌هایی مانند زردپوشان (Yellowjackets) و بازماندگان (The Leftovers) می‌تواند به این معنی باشد که او در آینده نزدیک در تلویزیون بسیار موفق می‌شود. چیزی که کارهای او را در هر شکلی تعریف می‌کند این است که شخصیت‌های او بسیار مرموز و پیچیده هستند.

خوشبختانه، او در فیلم‌های جدید جیغ نقش مهم‌تری دارد و حضور او در زردپوشان نیز با این موضوع همخوانی داشت، زیرا ژانرهای این دو فیلم مشابه است. در واقع، زردپوشان به دلیل پیچش‌ها و معماهای ماورایی می‌تواند حتی ترسناک‌تر از فیلم‌های جیغ باشد.

علاوه بر این، یکی از آثار کمتر شناخته‌شده «براون»، صدای خشونت (Sound of Violence)، او را در نقش یک قاتل به تصویر می‌کشد، اما تشنگی او برای خون ظریف‌تر و جذاب‌تر از آن چیزی است که اکثر فیلم‌های ترسناک با شرورهای خود نمایش می‌دهند. فیلم صدای خشونت نشان می‌دهد که «براون» باید فرصت‌های بیشتری برای رهبری فیلم‌های خودش داشته باشد.

مکنا گریس (Mckenna Grace)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن
بهترین بازیگران زن خارجی

«مکنا گریس» از سن بسیار کم بازیگری را آغاز کرده است و بسیاری از مخاطبان او را به عنوان بازیگر نقش‌های کودکی شخصیت‌های بزرگسال در نمایش‌ها یا فیلم‌ها می‌شناسند.

خوشبختانه، «گریس» از این مرحله عبور کرده و فرصت انجام آنچه می‌خواهد را با ایفای یک نقش به جای شکل دادن خود بر اساس یک بازیگر بزرگ‌تر پیدا می‌کند. بسیاری از این فرصت‌ها در فیلم‌های ترسناک، مثل آنابل به خانه می‌آید (Annabelle Comes Home) و بذر بد (The Bad Seed) ، به دست آمده است.

نقطه عطف بزرگ در حرفه «گریس» زمانی بود که او نقش خود را در سریال دیستوپیایی (ویران‌شهر خیالی در فیلم‌ها) سرگذشت ندیمه (The Handmaids Tale) به دست آورد.

این نقش از نظر احساسی بسیار طاقت‌فرسا بود، اما «گریس» آن را به زیبایی به تصویر کشید و به مخاطبان اجازه داد تا مهارت‌های او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن تاریخ هالیوود ببینند. علاوه بر این، «گریس» در جدیدترین فیلم‌های شکارچیان ارواح (Ghostbusters) در نقش «فیبی اسپنگلر» و حتی در شلدون جوان (Young Sheldon) در نقش «پیج سوانسون» عملکرد معرکه‌ای از خود نشان داد.

بازی در ژانرهای مختلف به آسانی اینکه «گریس» چه نوع بازیگری است و چگونه می‌توان او را تعریف کرد را نشان می‌دهد. با این حال، «گریس» مطمئن است که عملکرد او در ژانر ترسناک هرگز بد نشده است و شخصیت‌هایی که او بر عهده می‌گیرد همچنان به رشد ادامه خواهند داد.

ملیسا باررا (Melissa Barrera)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن

جدیدترین فیلم ترسناک «ملیسا باررا»، ابیگیل (Abigail)، او را با موفقیت برای مخاطبان مدرن به تصویر کشیده است. «باررا» و «اورتگا» در جدیدترین نسخه‌های فرنچایز جیغ باهم بازی کردند که نشان داد او در فیلم‌های درام نیز خوب عمل می‌کند.

«باررا» قدرت زیادی برای رهبری پروژه خود را دارد و این شانس را با فیلم ابیگیل به دست آورد. خارج از دنیای ترسناک، مخاطبان ممکن است «باررا» را به خاطر بازی او در در ارتفاعات (The Heights) یا سریال تلویزیونی ویدا (Vida) بشناسند.

«باررا» با تحویل موفق لحظات دراماتیک و خودآگاهی در مورد شخصیت‌هایش جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن آمریکایی تثبیت کرد. یکی از دلایلی که تهیه‌کنندگان فیلم‌های ترسناک «باررا» را انتخاب می‌کنند، این است که او خیلی خوب می‌تواند بین ترس و طنز در کارش تعادل برقرار کند. این امر به ویژه در فیلم‌های جیغ مهم بود، زیرا این روایت‌ها نام خود را با زیر پا گذاشتن کلیشه‌های ترسناک ساختند.

سوفی تچر (Sophie Tatcher)

بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن
بهترین بازیگران زن کلاسیک هالیوود

سریال‌های ترسناک در چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بخش بزرگی از این محبوبیت به دلیل موفقیت سریال‌هایی مانند داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) است.

«سوفی تچر» (مورد آخر لیست بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن) در سریال زردپوشان، در نقش، «نات»، در مورد عناصر ماورایی که در نمایش آشکار می‌شود، شکاک است. با این حال، این مانع از تحت تأثیر قرار گرفتن او توسط آن‌ها و همچنین وحشت طبیعی زندگی در شرایط بقا نمی‌شود.

فیلم آینده «تچر»، مرتد (Heretic)، روند بازی او در پروژه‌های ترسناک را ادامه خواهد داد، زیرا از زمان نقش‌آفرینی او در سریال زردپوشان، مخاطبان به دیدن او در این زمینه عادت کرده‌اند.

در گذشته، او همچنین در فیلم بوگی من (Boogeyman) در سال 2023 حضور داشت که با استقبال گسترده منتقدان روبرو نشد، اما اقتباس سرگرم‌کننده‌ای از داستان کوتاه «استیون کینگ» بود. با تماشای سبک بازیگری و شخصیت «تچر»، به راحتی می‌توان فهمید که چرا او در بسیاری از فیلم‌های درام‌های روان‌شناختی پیچیده جای می‌گیرد و این مسئله «تچر» را به یکی از بهترین بازیگران زن آمریکایی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ لیست بهترین بازیگران زن در فیلم های ترسناک مدرن چیست؟ آیا شما از طرفداران فیلم ‌های ترسناک مدرن هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *