بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023 از نگاه سایت فیگار

در این نوشتار جذاب برترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023 را معرفی خواهیم کرد. در کنار ما باشید تا با بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023 آشنا شوید.

جنبش “زندگی سیاهان مهم است” بحثی پیرامون نابرابری نژادی که روزانه با آن مواجه می‌شوند، را ادامه می‌دهد. با این‌که زمان گذشته است، هنوز هم مهم است که بحث درباره برابری و نمایش نادرست زنان سیاهپوست در هالیوود ادامه یابد.

اگرچه تولیدات تلویزیونی و سینمایی عمدتاً به استعدادها و داستان‌های سفیدپوست علاقه دارند، اما بازیگران زن سیاهپوستی وجود دارند که از طریق استعداد بی‌نظیر و اجراهای استثنایی‌شان، تلویزیون و فیلم را متحول کرده‌اند. از کارهای مرسای مارتین جوان تا کارهای بسیار استعدادمند ویولا دیویس، در اینجا برخی از بهترین‌ها در سال‌های اخیر را بررسی می‌کنیم.

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

معرفی بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

شما می‌توانید فهرست ده تا از بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

  • Tessa Thompson 
  • Amandla Stenberg 
  • Tiffany Haddish
  • Zoë Kravitz
  • Tracee Ellis Ross
  • Samira
  • Yvonne Orji
  • Danai Gurira
  • Cynthia Erivob
  • Laverne Cox

مقالات مکمل:

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023
برجسته ترین فبازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیگران جهان تا سال 2023

بهترین فیلم های سینمایی 2023 بر اساس امتیاز IMDB

Tessa Thompson

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023
محبوب ترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

تسا تامپسون در چند فیلم در سال‌های اخیر حضور داشته است؛ از فیلم فوق‌العاده معروف “Sorry to Bother You” تا بازی در کنار کریس همسورث در “Men in Black: International”. اما دوتا از بهترین اجراهای او در فیلم “Sylvie’s Love” ساخته شده توسط آمازون و “Thor: Ragnarok” ساخته شده توسط مارول است.

تامپسون با این فیلم‌ها محدوده بازیگری خود را نشان داده است. به عنوان والکری در “Thor: Ragnarok”، او یک جنگجوی سخت‌گیر که وقتی همرزمانش کشته شدند قلبش شکسته شد را نقش ایفا کرد. در “Sylvie’s Love” تامپسون نقش سیلوی را بازی می‌کند که به ظاهر نرم و عاشقانه است، اما در عین حال بسیار سخت‌گیر و با اعتماد به نفس است.

Amandla Stenberg

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

اماندلا استنبرگ در نسخه سینمایی از فیلم “The Hate U Give” به عنوان استار کارتر به ایفای نقش پرداخت، که بر اساس رمانی با همین نام که اثر آنجی توماس می‌باشد و برای جوانان نوشته شده است. این فیلم و همچنین کتاب، داستان استار را دنبال می‌کنند که با هویت خود مقابله می‌کند و هنگامی که شاهد کشته شدن دوست دوران کودکی‌اش توسط پلیس می‌شود، صدای خود را پیدا می‌کند.

داستان از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده است که در آن پلیس‌ها به طور نادرست افراد سیاهپوست را تیرباران کرده و به قتل رسانده‌اند و حتی اعتراضاتی که پس از آن رخ می‌دهد هم واقعی می‌باشند.

Tiffany Haddish

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

تیفانی هدیش در سال‌های اخیر با بازی‌های کمدی و دراماتیک مهارت‌های خود را نشان داده است. او در فیلم “The Kitchen” همراه الیزابت ماس و ملیسا مک‌کارتی بازی کرد و در فیلم “Girls Trip” با حضور کوئین لاتیفا، رجینا هال و جادا پیکت اسمیت درخشید.

فیلم “The Kitchen” درباره سه همسر مافیایی است که پس از ارسال شوهرانشان به زندان، جایگاه آن‌ها را به دست می‌گیرند و “Girls Trip” یک کمدی خنده‌دار درباره چهار دوست دوران کودکی است که در تلاش برای بازگشت به هم پس از گذشت سال‌ها، به یک ماجراجویی می‌روند.

Zoë Kravitz

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

زوئی کراویتز در مجموعه Big Little Lies به عنوان بانی در بین گروهی عالی از بازیگران حضور داشت. Big Little Lies بر اساس رمانی با همین نام که اثر لیان موریارتی می‌باشد ساخته شده است و داستان گروهی از زنان را روایت می‌کند که همه شاهد یک حادثه تلخ در مدرسه می‌شوند و باید با مشارکت خود در این وضعیت مواجهه کنند.

این سریال نگاهی عالی به تجربیات مختلف زنان در روابط بین فردی آن‌ها است. کراویتز همچنین در سریال High Fidelity در شبکه Hulu به عنوان رابین، صاحب فروشگاه ضبط شکست‌خورده، بازی کرده است که بر اساس کتابی با همین نام که اثر نیک هورنبی می‌باشد ساخته شده است.

Tracee Ellis Ross

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

تریسی الیس راس در هفت فصل از سریال “Black-ish” به همراه آنتونی اندرسون به عنوان دکتر رینبو جانسون ایفای نقش کرده است. این سریال به واقعیت‌های زندگی سیاهپوستان می‌پردازد و جریاناتی که آن‌ها روزانه با آن‌ها مواجه می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهد. راس برای بازی در این سریال جوایز متعددی را به دست آورده است، از جمله یک جایزه گلدن گلوب برای بازی خود در “Black-ish”.

علاوه بر این، راس در فیلم “The High Note” به عنوان خواننده معروف گریس دیویس به ایفای نقش پرداخته است و توانایی‌های خوانندگی بی‌نظیر خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است.

Samira

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

سمیرا وایلی ابتدا به خاطر نقش پوسی واشینگتن (Poussey Washington) در سریال “Orange Is The New Black” شناخته شد. وایلی یکی از شخصیت‌های (+LGBTQIA) در این سریال بود و به خاطر بازی خود تحسین‌شده است. پس از خروج از “Orange Is The New Black”، وایلی استعداد خود را در سریال مورد تحسین “The Handmaid’s Tale” به نمایش گذاشت. در این سریال، سمیرا وایلی به عنوان مویرا در کنار الیزابت ماس ایفای نقش کرد. برای این نقش، وایلی در مراسم امی‌های پرایم‌تایم 2019 (2019 Primetime Emmys) جایزه بهترین بازیگر مهمان را به دست آورد.

Yvonne Orji

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

یون اورجی بهترین بازیگر شناخته شده به خاطر نقش مولی در سریال “Insecure” شبکه HBO است. اورجی بازیگر و کمدین آمریکایی نیجریایی است که با شرکت در مسابقات ملی نیجریایی آمریکایی به دنیای هالیوود وارد شد. از آن زمان به بعد، اورجی در تلاش بود تا به یک شخصیت کمدی معروف تبدیل شود، پس از آن نیز برای نقش اول مولی کارتر در سریال “Insecure” انتخاب شد.

پس از ۵ سال حضور در این سریال، اورجی بالاخره به خاطر استعدادش شناخته شده و برای نخستین بار برای جایزه امی نامزد شده است. اورجی در حال حاضر یک برنامه استندآپ کمدی به نام “Momma I Made It” در HBO Max دارد.

Danai Gurira

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

دانای گوریرا بیشتر به خاطر نقش اصلی‌اش به عنوان میشون در سریال “The Walking Dead” شبکه AMC شناخته می‌شود. اما نقش او به عنوان اوکویه، سربازان ارتش واکاندا در فیلم “مرد سیاه پوست” مارول، او را به معروفیت سینمایی بزرگ سوق داد.

گوریرا پس از آن در فیلم‌های “Avengers: Infinity War” و “Avengers: Endgame” به عنوان اوکویه حضور داشت. علاوه بر، یک بازیگر با استعداد، گوریرا همچنین یک نویسنده است و قرار است نسخه‌ای در سال ۲۰۲۱ تولید شده توسط HBO از رمان «Americanah» نوشته چیماماندا نگوزی آدیچی را بنویسد.

Cynthia Erivo

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

نقش سینتیا اِریوو در فیلم “هریت” یک اشاره قابل توجه به نقش‌های زنان سیاهپوست در دهه گذشته دارد. اگرچه خود فیلم و تجسم تاریخی آن توسط منتقدان و جمعیت سیاهپوست مورد بحث قرار گرفت، اما بازی سینتیا اِریوو توسط منتقدان به عنوان “قدرتمند و جذاب برای مردم” توصیف شد.

علاوه بر این، اِریوو آهنگ اصلی فیلم با نام “Stand Up” را نوشته و اجرا کرد که در مراسم اسکار 2020 به نمایش گذاشته شد. در همان سال، او همچنین در فیلم درام مبتنی بر آثار استفن کینگ به نام “The Outsider” نیز به ایفای نقش پرداخت که توسط مخاطبان خوب پذیرفته شد.

Laverne Cox

بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023

لاورن کاکس یکی از برجسته‌ترین بازیگران ترنس هالیوود است که بهترین نقش خود را به عنوان سوفیا برست در سریال OITNB ایفا کرده است. کاکس برای ایفای نقش سوفیا، اولین فرد آشکارا تراجنسیتی بود که به خاطر بازی درخشان و آسیب پذیرش نامزد دریافت جایزه امی پرایم تایم شد.
کاکس همچنین در سریال CBS به نام (Doubt) نیز بازی کرده است و از آن پس در بسیاری از پروژه‌های شخصی خود مشغول به فعالیت بوده است، از جمله برنامه واقعیت MTV به نام Laverne Cox Presents The T Word که به او یک جایزه امی در بخش روزانه داد.

نمایندگی و برابری بازیگران سیاه‌پوست در صنعت فیلم و تلویزیون نیاز دارد که همچنان در بالاترین سطح بحث‌ها درباره برابری سیاه‌پوستان در صنعت سرگرمی در حال ادامه باشد. اگرچه هنوز کار‌های زیادی برای رسیدن به برابری واقعی در همه جنبه‌های زندگی وجود دارد و به کمک جنبش “زندگی سیاه‌پوستان مهم است”، گوش دادن، بحث کردن و کار کردن باید ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازیگران زن سیاه پوست تا سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *