نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4 (Despicable Me 4) ؛ یک کمدی سرگرم‌کننده با داستان تکراری

با بررسی و نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4 (Despicable Me 4) متوجه خواهیم شد که آیا جدیدترین قسمت این فرانچایز ارزش تماشا دارد یا خیر.

در جدیدترین قسمت از مجموعه انیمیشن محبوب من نفرت‌انگیز، «گرو» و مینیون‌های دوست‌داشتنی‌اش بار دیگر به دنیای سینما بازگشته‌اند تا مخاطبان را به سفری پر از خنده و هیجان ببرند. این انیمیشن کمدی آمریکایی که توسط «ایلومینیشن» تولید و توسط «یونیورسال پیکچرز» منتشر شده است، دنباله‌ای بر قسمت‌های قبلی بوده و همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با کارگردانی «کریس رناد» و نویسندگی «مایک وایت»، من نفرت‌انگیز 4 توانسته جمعی از صداپیشگان باسابقه هالیوود را گرد هم آورد. از جمله این صداپیشگان می‌توان به «استیو کرل»، «کریستن ویگ»، «پی‌یر کافین» و بسیاری دیگر اشاره کرد. این فیلم که تولید آن از سال 2017 آغاز شده است، پس از گذراندن مراحل مختلف تولید، سرانجام در سال 2024 به روی پرده سینما آمد.

نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4

در ادامه لیست نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4
نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4

این فیلم با فروش بیش از 752 میلیون دلار در سراسر جهان، به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2024 تبدیل شده است، اما آیا این قسمت جدید از سری من نفرت‌انگیز توانسته به اندازه قسمت‌های قبلی موفق باشد؟ آیا داستان فیلم تازگی و نوآوری لازم را داشته است؟ و آیا شخصیت‌ها همچنان جذابیت خود را حفظ کرده‌اند؟ در ادامه این مقاله، به بررسی دقیق‌تر این فیلم خواهیم پرداخت.

نقد انیمیشن Despicable Me 4 توسط منتقدان

نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4

نقد من نفرت انگیز 4 توسط منتقدان با نمرات متوسطی همراه بود. این انیمیشن از وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.3 از 10، از وب‌سایت راتن تومتوز نمره 56 از 100 و وب‌سایت متاکریتیک نمره 52 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه بررسی Despicable Me 4 توسط منتقدان را مطالعه کنید.

Original-Cin / کریس نایت: 83

کارگردان بازگشته، «کریس رنو» که کارگردان قسمت‌های اول و دوم نیز بوده است، با شخصیت‌ها آشنا است و می‌داند که مخاطبانش چه می‌خواهند: آشوب کارتونی، شیطنت‌های خفیف از سوی مینیون‌ها و دست‌وپاچلفتی بودن «گرو».

The Hollywood Reporter / لوویا گیارکی: 70

داستان گاهی اوقات می‌تواند شبیه به یک ترکیب آشفته و کش آمده باشد، اما «وایت» که نویسنده انیمیشن جذاب مهاجرت است، با تزریق دوزهایی از علاقه دائمی خود به کدهای اجتماعی ثروتمندان، داستان کلی را ارتقا می‌دهد. مینیون‌ها یک داستان فرعی دیوانه‌وار دارند که به یکی از قوی‌ترین رشته‌های فیلم تبدیل می‌شود و یک گروه صداپیشگی قوی فیلم را جذاب و چابک نگه می‌دارد.

ABC News / پیتر تراورس: 60

مطمئناً همه چیز را تکرار می‌کند که در سه بار قبلی انجام داده است، اما به لطف «گرو» بدخلق دوست‌داشتنی «استیو کارل» و آن مینیون‌های وحشی و دیوانه، جنون تصادفی همچنان مقاومت‌ناپذیر است.

San Francisco Chronicle / زکی حسن: 50

من نفرت‌انگیز 4 توسط «مایک وایت» (مهاجرت) نوشته شده است و کمی شوخ‌تر و با احساس‌تر است، چه رسد به چند خنده بیشتر نسبت به ورودی‌های اخیر در سری من نفرت‌انگیز.

نقد و بررسی انیمیشن من نفرت انگیز 4

نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4
نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4

من نفرت انگیز 4 یکی از مورد انتظارترین آثار سال 2024 بود و پس از اکران در سینماها با استقبال خوبی از سوی بینندگان مواجه شد. بیایید با نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4 ببینیم که آیا این اثر ارزش این همه صبر را داشت یا خیر؟

داستان از جایی شروع می‌شود که «گرو»، ابرشروری به نام «ماکسیم» و همسرش را طی یک عملیان برای سازمان ضد شرارت به زندان می‌اندازد. در نهایت این زوج از زندان فرار می‌کنند و همانطور که پیش بینی کرده‌اید، آن‌ها برای انتقام از «گرو» بازمی‌گردند.

داستان مانند دیگر قسمت‌های این فرانچایز از یک فرمت همیشگی استفاده می‌کند و ما بار دیگر «گرو» را در عملیات‌های جاسوسی مختلف می‌بینیم که سعی دارد از خانواده‌اش محافظت کند. مینیون‌ها بازگشته‌اند و در این راه «گرو» را همراهی می‌کنند.

به جرئت می‌‎توان گفت که این انیمیشن به لطف وحود مینیون‌ها چندین درجه بهتر شده است و بدون این شخصیت‌های زرد کوچولو، شاهد یک اثر بسیار خسته‌کننده خواهیم بود. مینیون‌ها قلب کمدی این فرانچایز هستند و دیدن آن‌ها که خرابکاری می‌کنند، هیچگاه قدیمی نمی‌شود و ما همچنان دوست داریم که ماجراجویی جدیدی از آن‌ها را شاهد باشیم.

نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4

نکته مورد توجه این قسمت، حضور پسر «گرو» است که روح تازه‌ای به این فرانچایز بخشیده و ماجراهای جدیدی را برای کاوش کردن شخصیت‌های داستان و مخاطب ارائه می‌دهد. در طول داستان متوجه می‌شویم که «گرو» برخلاف «لوسی» ارتباط خوبی با پسرش ندارد و سعی می‌کند به عنوان یک پدر خوب مورد توجه قرار بگیرد.

عناصر کمدی همانند دیگر قسمت‌های این فرانچایز عالی هستند و عملکرد خوبی دارند. حتی در برخی از لحظات این فیلم شما از خنده نمی‌توانید متوجه دیالوگ‌های بعدی شوید و همچنان مشغول خندیدن هستید. این یک امتیاز بسیار عالی برای یک اثر انیمیشنی به ارمغان می‌آورد که باعث می‌شود با یک ساعت و نیم سرگرمی مطلق داشته باشیم.

در طول داستان چندین مینیون قدرت‌های ابرقهرمانی مختلفی از سوی سازمان ضد شرارت برای چند ماموریت دریافت می‌کنند و در این میان شاهد چند اشاره به فیلم‌های ابرقهرمانی قدیمی هستیم. از اولین اشاره می‌توان به محفظه‌های مخصوصی که به مینیون‌ها قدرت می‌دهد اشاره کرد. این محفظه‌ها شباهت خاصی به همان محفظه‌ای دارند که «استیو راجرز» در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو با استفاده از آن قدرت‌های خود را به دست آورد.

نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4
نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4

اشاره دیگری که بسیار جالب بود، مربوط به صحنه‌ای است که مگامینیون‌ها سعی دارند با استفاده از قدرت خود شهر را نجات دهند، اما بیشتر باعث خرابی می‌شوند. یکی از آن‌ها که قدرت کششی دارد، سعی می‌کند قظار در حال حرکت را نگه دارد و صحنه‌ای بسیار شبیه به فیلم مرد عنکبوتی 2 با بازی «توبی مگوایر» را شاهد هستیم.

در واقع مشخص نیست که کارگردان به طور عمدی سعی داشته به آثار ابرقهرمانی قدیمی ادای احترام کند، یا صرفا همه آن‌ها به صورت اتفاقی به یکدیگر شبیه شده‌اند.

داستان من نفرت انگیز 4 به شدت از کمبود یک ایده جدید رنج می‌برد و سعی می‌کند با استفاده از فرمت‌های قدیمی موفقیت خود را دوباره تکرار کند. این در واقع به طور کلی بد نیست، اما بهتر است که در آثار جدید صرفاً شاهد نکات قدیمی نباشیم و کمی ایده پردازی خلاقانه برای آثار جدید بد نخواهد بود.

همچنان پایان بندی به شدت افتضاح باعث شده تا جذابیت انیمیشن به شدت کاهش یابد و به جای یک پایان هیجان انگیز، شاهد یک جمع بندی بسیار عجله‌ای باشیم که می‌خواهد مانند گذشته همه چیز را به خوبی و خوشی تمام کند.

جمع‌بندی

نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4

انیمیشن Despicable Me 4 یک اثر بسیار سرگرم‌کننده است که با محتوای کمدی و شخصیت‌های دوست داشتنی خود، همچنان دیدنی است، اما داستان پردازی ضعیف و یک پایان بندی بسیار بد، باعث شده تا یک پتانسیل هدر رفته از این مجموعه انیمیشن را ببینیم. اگر به سراغ تماشای این انیمیشن می‌روید، انتظاری از داستان آن نداشته باشید، اما می‌توانید از کمدی و لحظات خنده‌دار با مینیون‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد انیمیشن من نفرت انگیز 4 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *