بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها ؛ ترسناک‌ترین شخصیت‌های سینما

معرفی ده تا از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها در تمام دوران که بر اساس امتیاز IMDB از ضغیف‌ترین تا ‌قوی‌ترین رتبه بندی شده‌اند.

فیلم‌های ترسناک درباره راهبه‌ها از ترس‌ها و آیین‌های مذهبی مشترک در طول زندگی بسیاری از مردم استفاده می‌کنند که این نکته آنها را به یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تبدیل کرده‌ است. اغلب اوقات، خود راهبه‌ها آن‌هایی نیستند که باید از آن‌ها ترسید، اما زمانی که در داستان‌های تخیلی توسط شیاطین یا ارواح تسخیر می‌شوند، به چیزی بسیار شوم‌تر تبدیل خواهند شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم های ترسناک راهبه ای با انتشار فیلم معصوم با بازی «سیدنی سوئینی» دوباره به محبوبیت خود بازگشتند، البته این ژانر همیشه شامل فیلم‌های برجسته‌ای بوده است.

فیلم‌های ترسناک زمانی مؤثرتر هستند که وقایع، اشیاء و افراد روزمره را به تصویر می‌کشند و از تماشاگران می‌خواهند که تصور کنند چه اتفاقی می‌افتد اگر این اتفاقات در زندگی آنها هم رخ دهد. اگرچه فیلم‌های ترسناک اغلب نادیده گرفته یا به‌شدت نقد می‌شوند، اما می‌توانند دیدگاه متفاوتی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی به نسل‌های مختلف ارائه دهند.

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها

در ادامه لیست بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها را خواهید کرد:

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها

در این مقاله ده تا از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها از ضعیف‌ترین آنها تا قوی‌ترین (با توجه به امتیاز IMDB) را پوشش دادیم. فیلم های ترسناک با حضور راهبه ها جزو بهترین محور‌های داستانی فیلم‌های ترسناک به شمار می‌آیند پس اگر از طرفداران فیلم‌های ترسناک هستید تماشای این آثار را از دست ندهید.

تصلیب (The Crucifixion)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها
فیلم های ترسناک راهبه
  • کارگردان: خاویر جنس
  • بازیگران: سوفی کوکسن، بریتنی اشورث، کونیلو اولیچی، فلورین وویکو
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 5.1

تصلیب ممکن است از مشهورترین فیلم های ترسناک درباره راهبه نباشد، اما یکی از بهترین‌ها است. مانند بسیاری از فیلم‌های ترسناک مذهبی، تصلیب نیز یک فیلم درباره جن‌گیری و بر اساس یک داستان واقعی(جن‌گیری تاناکو اوایل دهه 2000 که در رومانی رخ داد) ساخته شده است.

داستان فیلم تصلیب پس از یک جن‌گیری شروع می‌شود که منجر به مرگ یک راهبه به نام خواهر «آدلینا مارینسکو» شد و پس از آن چهار راهبه و کشیش پدر «دومیترو» به اتهام قتل او دستگیر می‌شوند.

بعد از آن فیلم تمرکز خود را به «نیکول رولینز» (با بازی سوفی کوکسن) تغییر می‌دهد که به رومانی می‌رود تا این پرونده را بررسی کند. شواهد زیادی نشان می‌دهند که خواهر «آدلینا» از اسکیزوفرنی رنج می‌برد، اما «نیکول» شروع به جستجوی پدیده‌های فراطبیعی می‌کند. تصلیب به دلیل پیچش‌های داستانی‌اش یکی از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها محسوب می‌شود.

راهبه (The Nun)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها

  • کارگردان: کوین هاردی
  • بازیگران: تایسا فارمیگا، بانی آرونز، جوناس بلوکت، دمیان بیچیر
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 5.3

راهبه یک فیلم ترسناک ماوراءالطبیعه به کارگردانی «کورین هاردی» است. زمانی که یک راهبه جوان به طرز مرموزی در یک عبادتگاه در رومانی خودکشی می‌کند، کلیسای واتیکان یک کشیش با گذشته‌ای پر از درد و یک راهبه را برای تحقیق به آنجا می‌فرستد. آن‌ها با هم راز ناپاک این محفل را کشف می‌کنند و نه تنها جانشان، بلکه ایمان و روحشان را نیز به خطر می‌اندازند.

راهبه یک اسپین‌آف از مجموعه فیلم‌های احضار است و به بررسی یکی از ترسناک‌ترین تسخیرهای شیطانی در دنیای این فیلم‌ها می‌پردازد. راهبه یک موفقیت بزرگ در باکس آفیس بود، احتمالاً به دلیل داستان فیلم‌های قبلی در مجموعه احضار این فیلم شناخته شد. در حالی که فیلم بیش از حد به واقعیت و حقیقت دین تأکید می‌کند، اما همچنان یکی از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها محسوب می‌شود.

درگاه شیطان (The Devil’s Doorway)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها
فیلم های سینمایی ترسناک راهبه
  • کارگردان: آیسلین کلارک
  • بازیگران: کیاران فلین، لالور رادی، هلنا برین، لورین کو
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 5.3

درگاه شیطان که به کارگردانی فیلمساز ایرلندی، «آیسلین کلارک»، ساخته شده، در دهه 1960 اتفاق می‌افتد و روی دو کشیش کاتولیک ایرلندی، پدر «رایلی» (با بازی لالور رودی) و پدر «تورنتون» (با بازی کیاران فلین) تمرکز دارد.

این دو نفر از طرف واتیکان فرستاده می‌شوند تا یک معجزه‌ که در پناهگاه مادلن رخ داده بود را تأیید کنند، اما وقتی به آنجا می‌رسند، می‌فهمند گزارش‌های مبنی بر خونریزی یک مجسمه مریم مقدس از چشمانش چیزی جز معجزه نیست.

درگاه شیطان یک فیلم ترسناک با سبک فیلم‌برداری مستند که سرشار از هیجان، گمان‌ها و تعداد زیادی راهبه‌ی ترسناک است. مانند بسیاری از فیلم های سینمایی ترسناک راهبه ، عبادتگاه و پناهگاه مادلن از کلیسای کاتولیک به عنوان پوششی برای پرستش نیروهایی که بسیار شوم و شیطانی هستند، استفاده کرده است.

راهبه 2 (The Nun II)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها

  • کارگردان: مایکل چاوز
  • بازیگران: تایسا فارمیگا، بانی ارونز، استورم رید، جوناس بلوکت
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 5.6

فیلم راهبه 2 که داستان آن در دنیای فیلم‌های احضار تعریف می‌شود، دنباله‌ای برای فیلم راهبه در سال 2018 است و حدود داستان آن چهار سال پس از وقایع فیلم اول اتفاق می‌افتد. در این فیلم، خواهر «آیرین» بازمی‌گردد و مبارزه‌ی خود با راهبه‌ی شیطانی به نام «والاک» را ادامه می‌دهد.

روایت دوباره حول محور راهبه شیطانی می‌چرخد، اما این بار سرعت فیلم بهتر شده و داستان فعال‌تر است و اطلاعات بیشتری درباره «آیرین» و ارتباط او با این شیطان فاش می‌شود. همچنین، «فارمیگا» و «رید» تصویر بسیار خوبی به عنوان دو راهبه جوان که با هم کار می‌کنند را نمایش می‌دهند.

تصاویر قوی و تاکتیک‌های مؤثر که بخش مهمی از هر فیلم هستند و راهبه 2 قطعاً موفق‌تر از فیلم اول این مجموعه عمل کرد. جلوه‌های بصری در سراسر فیلم بهتر بودند و بسیاری از این پیشرفت‌ها به دلیل فناوری بهتری بود که فیلمسازان به آن دسترسی داشتند، اما به طور کلی، می‌توان فیلم راهبه 2 را بدون دیدن قسمت اول آن تماشا کرد.

معصوم (Immaculate)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها
راهبه ها در فیلم های ترسناک
  • کارگردان: مایکل مورهان
  • بازیگران: سیدنی سوئینی، آلوارو مورته، بندتا پورکارولی، سیمونا تاباسکو
  • سال انتشار: 2024
  • امتیاز: 5.8

معصوم یک فیلم ترسناک در سال 2024 به کارگردانی «مایکل موهان» و با هنرمندی «سیدنی سوئینی» است. زمانی که زنی مذهبی به نام «سسیلیا» موقعیتی در یک عبادتگاه معتبر در ایتالیا به او پیشنهاد می‌شود، او بدون شک آن را قبول می‌کند. دنیای «سسیلیا» زمانی زیر و رو می‌شود که او اسرار وحشتناکی را در محل عبادت جدیدش کشف می‌کند.

معصوم یکی از فیلم های ترسناک راهبه بخاطر اجرای محشر «سیدنی سوئینی» است. این فیلم یک پروژه دلخواه برای «سوئینی» بود که سال‌ها قبل از نقش‌آفرینی‌اش در سریال Euphoria برای نقش «سسیلیا» در نظر گرفته شده بود، اما این پروژه تا بعد از آن سریال به نتیجه نرسید.

اگرچه دیگر راهبه‌ها به ندرت به او کمک می‌کنند و اغلب نمایانگر ترس و احساس گناهی هستند که می‌تواند یک فرد را تسخیر کند، اما آن‌ها نهایتاً شرورهای اصلی فیلم نیستند. به طور کلی، این فیلم به دلیل روایت باز خود که بسیاری از قسمت‌های داستان را به نظر بیننده واگذار می‌کند، جزو بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها قرار گرفته است.

دختر سیاه‌پوش (The Blackcoat’s Daughter)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها

  • کارگردان: آز پرکینز
  • بازیگران: اما رابرتس، کرنان شیپکا، لوسی بوینتون، جیمز رمار
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 5.9

«اما رابرتس» به عنوان یکی از چهره‌های ثابت فیلم‌های ترسناک مدرن شناخته شده است و یکی از اولین نقش‌های او فیلم دختر سیاهپوش در سال 2015 بود (که با عنوان فوریه نیز شناخته می‌شود). دختر سیاهپوش به سه خط زمانی جداگانه تقسیم می‌شود که همگی درمورد اتفاقات عجیب و غریبی که در یک مدرسه شبانه‌روزی کاتولیک برجسته به نام آکادمی برامفورد در نیویورک رخ می‌دهد، هستند.

در حالی که راهبه‌ها در فیلم دختر سیاهپوش منبع اصلی ترس نیستند، اما قطعاً حضور تهدیدآمیز و ترسناکی در طول فیلم دارند. این فیلم همچنین به بررسی تأثیرات روانی که قوانین سختگیرانه‌‌ی آکادمی برامفورد بر دانش‌آموزان می‌گذارد، می‌پردازد. همچنین یک حضور شیطانی روی هر سه خط زمانی تاثیر گذاشته و این فیلم قطعاً در ارائه این مسائل مذهبی و فراطبیعی که فیلم های ترسناک درباره راهبه را محبوب می‌کند، موفق است.

ورونیکا (Verónica)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها
ترسناک ترین فیلم های راهبه
  • کارگردان: پاکو پلازا
  • بازیگران: ساندرا اسکاسنا، ایوان چاورو، کلادیا پلیسر، کانسوئلو تروخیو
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 6.2

داستان ورونیکا در دهه 1990 اتفاق می‌افتد و این فیلم اسپانیایی یکی از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها به دنیای درونی نوجوانی به نام «ورونیکا» (با بازی ساندرا اسکاسنا) می‌پردازد. داستان پس از مرگ پدرش، زمانی که او به طور تصادفی روحی را احضار می‌کند، رخ می‌دهد.

راهبه‌ها از طریق مدرسه کاتولیکی که «ورونیکا» در آن تحصیل می‌کند، درگیر داستان می‌شوند. فیلم دیگری نیز به نام خواهر مرگ در سال 2023 منتشر شد که به داستان راهبه‌ی مرموز و قدیمی که «ورونیکا» در زیرزمین مدرسه خود کشف کرد، می‌پردازد.

داستان این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی که در دهه 1970 در مادرید رخ داده، ساخته شده است، اما در فیلم بسیاری از نکات داستانی تغییر داده شد. اگرچه ورونیکا یکی از فیلم های ترسناک با حضور راهبه ها است، اما این فیلم بهترین نمایش از این الگوی قدیمی نیست، حتی اگر داستان ترسناک آن موفق باشد.

اولین طالع نحس (The First Omen)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها

  • کارگردان: آرکاشا استیونسون
  • بازیگران: نل تایگر فری، سونیا براگا، رالف اینسون، بیل نای
  • سال انتشار: 2024
  • امتیاز: 6.5

اولین طالع نحس یکی از فیلم های ترسناک راهبه ای به کارگردانی «آرکاشا استیونسون» است که به عنوان پیش‌درآمدی برای فیلم اُمن (1976) عمل می‌کند. این فیلم داستان یک زن جوان است که به رم می‌رود تا راهبه شود، اما پس از مواجهه با تاریکی وحشتناکی شروع به تردید در ایمان خود می‌کند.

راهبه‌ها در طول فیلم نقشی مرکزی دارند و داستان روی «مارگارت»، یک تازه‌وارد آمریکایی تمرکز دارد که برای کار در یتیم‌خانه‌ای به عنوان بخشی از آمادگی‌اش قبول می‌کند، اما «مارگارت» به سرعت متوجه می‌شود که سفرش به رم بسیار متفاوت‌تر از آنچه که انتظار داشت خواهد بود.

اولین طالع نحس نه تنها به عنوان یک پیش‌درآمد درخشان برای اُمن عمل می‌کند و توضیح می‌دهد چگونه «دامیان» به وجود آمده است، بلکه به عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم های راهبه به شمار می‌آید.

احضار روح 2 (The Conjuring 2)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها
راهبه ها در فیلم های ترسناک
  • کارگردان: جیمز وان
  • بازیگران: رابین اتکین داونز، ورا فارمیگا، مدیسون وولف، پاتریک ویلسون
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 7.3

احضار روح 2، یک فیلم ترسناک ماوراء طبیعی است که بار دیگر «اد» و «لورین وارن»، محققان ماوراء الطبیعه، را نشان می‌دهد که برای بررسی پرونده خانواده «هاچسون» به لندن سفر می‌کنند. زمانی که یکی از دختران خانواده «هاچسون» پس از بازی با یک تخته ویجا (تخته‌ای دارای حروف و اعداد برای احضار روح استفاده می‌شود) به نظر تسخیر شده می‌رسد، اتفاقات ماوراء طبیعی در سراسر خانه شروع به رخ دادن می‌کنند.

«لورین» (ورا فارمیگا) و «اد وارن» (پاتریک ویلسون) بار دیگر هم‌تیمی می‌شوند تا مشخص کنند که آیا اتفاقات ماوراء طبیعی در لندن واقعاً آن‌طور که به نظر می‌رسند هستند یا اینکه خانواده تسخیر شده دیگران را فریب می‌دهد که «لورین» به زودی متوجه یک راهبه شیطانی می‌شود و در واقع او کسی است که این تسخیر را هدایت می‌کند.

از میان همه فیلم‌های دنیای احضار، راهبه یکی از ترسناک‌ترین شیاطین این فرنچایز است. اکران احضار 2 از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها کمک زیادی به حفظ محبوبیت این فرنچایز کرد. این فیلم با پیچش‌های داستانی، خود را به یک تجربه سرگرم‌کننده و یکی از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها تبدیل کرده است.

 شیاطین (The Devils)

بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها

  • کارگردان:کن راسل
  • بازیگران: ونسا ردگریو، الیور رید، مکس آدریان، جما جونز
  • سال انتشار: 1971
  • امتیاز: 7.7

فیلم شیاطین زمانی که در سال 1971 برای اولین بار اکران شد، به دلیل موضوعات جنجالی‌اش شهرت زیادی پیدا کرد، زیرا بر اساس وقایع واقعی ساخته شده بود و خطرات داشتن تعصب مذهبی برای دستیابی به قدرت سیاسی را به تصویر می‌کشید. تا به امروز، این فیلم به دلیل صحنه‌های جنسی و انتقادات تند از دین و مذهب، به طور گسترده در دسترس عموم نیست.

در این فیلم، یک راهبه و یک کاردینال (دومین مقام بالای رسمی در کلیسا)، یک کشیش محلی در شهری فرانسوی را به جادوگری متهم می‌کنند تا او را از قدرت برکنار کنند. این اتهامات منجر به هیستری جمعی (رفتار‌های غیر عادی همگانی در گروه بزرگی از مردم ) و فساد جنسی می‌شود که به طور گرافیکی در فیلم نشان داده شده است.

برخی منتقدان به داستان فیلم اعتراض کردند، زیرا بر این باور بودند که دین را به شکلی منفی و بدون دقت به تصویر می‌کشد، اما دیگران احساس کردند که فیلم بیش از حد به صحنه‌های پرزرق و برق، اغراق‌آمیز و نمایشی تمرکز دارد. امروزه، منتقدان و مخاطبان نسبت به فیلم دیدگاه مثبتی پیدا کرده‌اند و آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها و نمونه‌ای از پیشرفت سینما در آثار ترسناک می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست ‌بهترین فیلم های ترسناک درباره راهبه ها چیست؟  آیا شما از طرفداران فیلم های ترسناک راهبه هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *