بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

معرفی ده مورد از بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات که باید ببینید. این انیمیشن‌ها در ژانر علمی تخیلی و هیجان‌انگیز هستند.

فیلم‌های انیمیشنی با موضوع روبات‌ها، دهه‌هاست که بخش مهمی از فیلم‌های خانوادگی هستند، به‌ویژه از آنجایی که انیمیشن اجازه می‌دهد طراحی‌ شخصیت‌ها خلاقانه‌تر و تخیلی‌تر باشند.

در حالی که بسیاری از این فیلم‌ها روبات‌ها را به عنوان شخصیت‌های فرعی معرفی می‌کنند، فیلم‌های زیادی هم وجود دارند که در آنها روبات به عنوان شخصیت اصلی داستان (معمولا به عنوان دستیاری برای قهرمان داستان یا خود قهرمان) ظاهر می‌شود.

اولین بار روبات‌ها در سال 1927، در فیلم (لایو اکشن) متروپلیس ظاهر شدند، اما هنگامی که صنعت فیلم‌های انیمیشنی به اوج خود رسید، روبات‌ها به یک عنصر همیشگی تبدیل شدند. در حالی که بیشتر روبات‌ها در لایو اکشن بدجنس هستند، اما در انیمیشن‌ها اغلب بسیار صمیمی‌تر نشان داده می‌شوند.

از آثار انیمیشنی مدرنی مانند خانواده میچل علیه ماشین‌ها تا کلاسیک‌هایی مانند غول آهنی، می‌توان به فیلم‌های زیادی اشاره کرد که چیزی غیر از شرارت را برای روبات‌ها و هوش مصنوعی به تصویر می‌کشند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

در ادامه لیست بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات را مشاهده خواهید کرد. این فهرست بر اساس امتیازات IMDB از ضعیف‌ترین به قوی‌ترین نوشته شده است.

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

در این مقاله 10 تا از بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات که به دلیل جاذبه گسترده و برداشت‌های منحصر به فرد خود از ایده یک قهرمان مکانیکی، برجسته هستند را پوشش دادیم. اگر از طرفداران انیمیشن های رباتی هستید، این فهرست را از دست ندهید.

پسر فضایی (Astro Boy)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات
بهترین انیمیشن های رباتی
  • صداپیشگان: دیوید باوزر، نیکولاس کیج، فردی هایمور، کریستن بل
  • سال انتشار: 2009
  • امتیاز: 6.2
  • ژانر: ابرقهرمانی، علمی تخیلی

پسر فضایی یکی از بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات است که بر اساس مانگا و انیمه کلاسیک «اوسامو تزوکا» ساخته شد. در شهر آینده‌نگر مترو سیتی، دانشمند نابغه‌ای به نام دکتر «تنما» یک پسر رباتی به نام «استرو» خلق می‌کند تا جایگزین پسر مرده خود باشد.

وقتی «استرو» از طبیعت واقعی خود آگاه می‌شود، برای یافتن جایگاهش در جهان سفری را آغاز می‌کند و با تهدیدهایی که بشریت را به خطر می‌اندازند، مبارزه خواهد کرد.

داستان پسر فضایی در قرن 22 اتفاق می‌افتد، جایی که شهر مترو سیتی با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای بالای زمین معلق است و انسان‌ها برای همه چیز به ربات‌ها متکی هستند.

کودک رباتی که دکتر «تنما» پس از مرگ پسرش در یک حادثه وحشتناک با استفاده از یک رشته موی او و خاطراتش همراه با انرژی آبی اختراع کرده است، اما نمی‌تواند با آنچه انجام داده، روبرو شود و از یک همکار می‌خواهد که او را غیرفعال کند، ولی در عوض، «استرو بوی» آزاد می‌شود و ماجراجویی‌هایش از آنجا آغاز خواهد شد.

ربات‌ها (Robots)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

  • صداپیشگان: ایوان مک‌گرگور، رابین ویلیامز، جنیفر کولیج، آماندا باینز
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 6.4
  • ژانر: کمدی، علمی تخیلی

ربات‌ها یک انیمیشن کمتر شناخته‌شده، اما محبوب است که درباره اهمیت دنبال کردن آرزوها و هرگز تسلیم نشدن، صحبت می‌کند. این فیلم انیمیشنی سال 2005 به کارگردانی «کریس وج»، پر از ربات‌های قهرمان، شرور و… است.

«رادنی کاپرباتم» آرزو دارد که در دنیای اختراعات جایگاهی پیدا کند و تصمیم می‌گیرد به شهر ربات‌ها سفر کرده تا قهرمان دوران کودکی‌اش، «بیگولد» را ببیند. وقتی «رتچت» جایگزین «بیگولد» می‌شود و وجود هر رباتی که نمی‌تواند قطعات جدید و گران‌قیمت بخرد را تهدید می‌کند، «رادنی» و دیگران برای جلوگیری از تبدیل شدن به ضایعات در مغازه قطعه‌فروشی با هم متحد می‌شوند.

با صداپیشگی فوق‌العاده «ایوان مک‌گرگور»، «مل بروکس»، «هالی بری»، «آماندا باینز» و حتی «رابین ویلیامز» در نقش خنده‌دارش به عنوان «فندر»، چیزهای زیادی وجود دارد که ربات‌ها را تبدیل به یکی از بهترین انیمیشن های رباتی می‌کند.

نسل بعدی (Next Gen)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات
انیمیشن های ربات
  • صداپیشگان: جان کرینسکی، مایکل پنیا، دیوید کراس، کنستانس وو
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 6.6
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن

فیلم نسل بعدی یک فیلم علمی تخیلی انیمیشنی است که در سال 2018 به کارگردانی «کوین آر. آدامز» و «جو کسندر» ساخته شد. داستان این فیلم درباره دختری جوان و سرکش به نام «مای» است که با رباتی فوق‌سری به نام 7723 دوست می‌شود. آن‌ها در دنیایی آینده‌نگر که تحت سلطه فناوری پیشرفته است، با چالش‌هایی روبرو شده و به توطئه‌ای پی می‌برند که امنیت شهرشان را تهدید می‌کند.

نسل بعدی یکی از بهترین انیمیشن های رباتیک اقتباسی از یک وب‌کامیک محبوب، یعنی 7723 اثر «وانگ نیما» است. نسل بعدی داستانی احساسی از روابط انسانی است که در آن «مای» و «7723» با هم در ماجراجویی‌های زیادی شرکت می‌کنند و یاد می‌گیرند که خاطرات بد را رها کرده و خاطرات بهتری بسازند.

ملاقات با رابینسون‌ها (Meet The Robinsons)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

  • صداپیشگان: استفن جی اندرسون، جردن فرای، دنیل هانسن، تام سلک
  • سال انتشار: 2007
  • امتیاز: 6.8
  • ژانر: علمی تخیلی

فیلم ملاقات با رابینسون‌ها داستان «لوئیس»، یک مخترع جوان است که می‌خواهد مادر واقعی‌اش را پیدا کند. سفر او زمانی تغییر مسیر می‌دهد که پسری مرموز به نام «ویلبر رابینسون» او را به آینده می‌برد.

آن‌ها با ماجراها و چالش‌هایی روبرو می‌شوند که در نهایت «لوئیس» را به کشف اهمیت خانواده و جایگاه او در جهان می‌کشاند. این فیلم انیمیشنی به بررسی موضوعاتی مانند نوآوری، تعلق و اهمیت پیشرفت می‌پردازد و برای همین یکی از بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات محسوب می‌شود.

«کارل»، به عنوان یک ربات، ممکن است شخصیت اصلی در ملاقات با رابینسون‌ها نباشد، اما با رفتارهایش هنگام متوجه شدن اینکه «ویلبر» «لوئیس» را پس از فرار از زیر نظر ربات به آینده آورده است، کمدی زیادی را در انیمیشن فراهم می‌کند.

وظیفه «کارل» این است که حواسش به «ویلبر» باشد، اما این وظیفه‌اش نتیجه معکوس می‌دهد. ربات اولین شخصیتی است که بینندگان با او روبرو می‌شوند، زمانی که این دو پسر به خانه «رابینسون‌ها» سفر می‌کنند و او به «ویلبر» هشدار می‌دهد که اگر گیر بیفتند، چه دردسرهایی در انتظارشان خواهد بود.

ران اشتباه رفته است (Ron’s Gone Wrong)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات
انیمیشن های رباتیک
  • صداپیشگان: کایلی کانترال، اد هلمز، زک گالیفیناکیس، لیام پین
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 7.1
  • ژانر: علمی تخیلی، کمدی

در رون اشتباه رفته است، هنگامی که «بارنی»، دانش‌آموز مدرسه راهنمایی، ربات محبوب «ب بات» را برای تولدش دریافت می‌کند، مشخص می‌شود این ربات که او نامش را «رون» می‌گذارد، مشکلی دارد.

شخصیت منحصر به فرد «رون» او را به دوستی عالی برای «بارنی» تبدیل می‌کند، اما شرکتی که «رون» را ساخته می‌خواهد او را پس بگیرد. «رون» اشتباه رفته است، یکی از بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات غیر دیزنی با روبات‌هایی که به قهرمان تبدیل می‌شوند و فیلمی دلگرم‌کننده با پیامی که نشان می‌دهد دوستی چیزی فراتر از یک الگوریتم است. داستان جذاب و پیام‌های اخلاقی این فیلم آنرا به یکی از بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات تبدیل کرد.

سیاره گنج (Treasure Planet)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

  • صداپیشگان: مایکل وینکات، جوزف گوردون لویت، اما تامپسون، برایان مری
  • سال انتشار: 2002
  • امتیاز: 7.2
  • ژانر: علمی تخیلی، موزیکال

سیاره گنج یکی از بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات محصول استودیوی «والت دیزنی» است که در سال 2002 به کارگردانی «جان ماسکر» و «ران کلمنتس» منتشر شد. داستان این فیلم پسری جوان به نام «جیم هاوکینز» را دنبال می‌کند که سعی دارد گنجی افسانه‌ای را پیدا کند و راه‌هایی برای آشتی با پدرش که او را ترک کرده است، بیابد.

«دیزنی» در اوایل دهه 2000 تعدادی فیلم انیمیشن زیبا و با سبکی متفاوت ساخت که یکی از آن‌ها سیاره گنج بود، فیلمی که شامل بهترین ربات دیزنی یعنی «ب.ای.ان» بود. این ربات عجیب و غریب به «جیم» کمک می‌کند تا گنج «فلینت» را که به یاد می‌آورد در اعماق یک کشتی دفن شده است، کشف کند. سیاره گنج از بهترین انیمیشن های رباتی قدیمی محسوب می‌شود.

خانواده میچل‌ علیه ماشین‌ها (The Mitchells Vs. The Machines)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات
انیمیشن رباتی
  • صداپیشگان: مایکل ریاندا، ابی جکوبسون، دنی مک‌براید، الیویا کلمن
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 7.6
  • ژانر: کمدی، اکشن

فیلم خانواده میچل علیه ماشین‌ها یک کمدی انیمیشنی است که در آن یک فرد خلاق به نام «کیتی میچل» وقتی در مدرسه فیلم‌سازی رؤیایی‌اش پذیرفته می‌شود، خانه را ترک کرده تا افراد خودش را پیدا کند، اما پدر عاشق طبیعتش اصرار می‌کند که کل خانواده او را تا مدرسه برسانند و در آخرین سفر جاده‌ای خانوادگی با هم وقت بگذرانند.

ناگهان این خانواده خود را در وسط یک آخرالزمان رباتی می‌یابد. «کیتی» و پدرش باید نقطه اشتراکی پیدا کنند تا در برابر ارتش تلفن‌های هوشمند، یخچال‌ها و دیگر ماشین‌های هوشمندی که قصد تسخیر انسان‌ها را دارند، شانس مقاومت داشته باشند.

در طول سفر، ربات‌ها به رهبری «پال» دستور دارند که همه انسان‌ها را به فضا پرتاب کنند. دو ربات به نام‌های «اریک» و «دبره‌بات 5000» با خانواده «میچل» متحد می‌شوند تا «پال» را شکست دهند.

داستان این انیمیشن از آثاری مانند ترمیناتور و مجموعه فیلم‌های ماتریکس الهام گرفته و تقریباً به نوعی این آثار را با هوش مصنوعی ضدقهرمان خود به نام «پال» (PAL) به سخره می‌گیرد که باغث شده حزو بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات باشد.

شش ابرقهرمان (Big Hero 6)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

  • صداپیشگان: رایان پاتر، اسکات ادسیت، مایا رودلف، جیمی چانگ
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.8
  • ژانر: علمی تخیلی، فانتزی

در انیمیشن شش ابرقهرمان محصول استودیوی «والت دیزنی»، نابغه نوجوان «هیرو هامادا» با ربات بادی ساخته شده توسط برادرش «تاداشی»، به نام «بی‌مکس»، یک تیم ابرقهرمانی را در شهر سانفرانسیسکو تشکیل می‌دهد.

گروه قهرمانان دوست‌داشتنی متشکل از «هانی لیمون»، «گو گو تاماگو»، «واسابی» و «فرد» به «هیرو» و «بی‌مکس» کمک می‌کنند تا یک شرور نقاب‌دار را که با نانوبات‌ها تقویت شده است، شکست دهند.

شش ابرقهرمان محصول سال 2014 از زمان اکران، به یک فیلم ابرقهرمانی انیمیشنی محبوب تبدیل شد و با داستان تازه و جذابش مخاطبان را مجذوب خود کرد؛ اما دلیل اصلی موفقیت شش ابرقهرمان ربات دوست‌داشتنی داستان، «بی‌مکس» است. شش ابرقهرمان که یکی از بهترین انیمیشن های سینمایی علمی تخیلی به شمار می‌آید، اقتباسی از یک کمیک مارول به همین نام است.

غول آهنی (Iron Giant)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات
انیمیشن های رباتی قدیمی
  • صداپیشگان: وین دیزل، جنیفر انیستون، الی مارینتال، کریستوفر مک‌دونالد
  • سال انتشار: 1999
  • امتیاز: 8.1
  • ژانر: اکشن، علمی‌تخیلی

داستان غول آهنی در سال 1957 در ایالت مین و با پس‌زمینه جنگ سرد روایت می‌شود. این فیلم درباره «هوگارت هیوز»، یک پسر جوان است که ربات بیگانه‌ای را در جنگل‌های خارج از شهر کوچک خود سقوط کرده پیدا می‌کند.

«هوگارت» به عنوان محافظ آن در برابر نیروهای ارتش آمریکا می‌شود که می‌خواهند از ربات برای اهداف خود استفاده کنند. «الی مارینتال» صداپیشگی «هوگارت» را ارائه داده و دیگر بازیگران شامل «وین دیزل»، «جنیفر آنیستون»، «هری کانیک جونیور» و «کریستوفر مک‌دونالد» هستند.

هنگام بحث درباره قهرمانان رباتی در فیلم‌های انیمیشن، بسیاری غول آهنی را به‌عنوان اوج داستان‌های انیمیشن های ربات می‌دانند. این انیمیشن رباتی کلاسیک 1999 توسط طرفدارانش مورد ستایش قرار می‌گیرد و بر اساس رمان مرد آهنی اثر «تد هیوز» در سال 1968 ساخته شده است.

پایان داستان نشان می‌دهد که غول آهنی ممکن است دوباره خودش را بازسازی کند و به‌طور دائم از بین نرفته باشد و این امید را در دل بسیاری از طرفدارانش به وجود آورده که شاید دنباله‌ای برای این فیلم ساخته شود.

وال-ای (Wall-E)

بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات

  • صداپیشگان: الیشیا رایت، بن برت، جف گارلین، فرد ویلارد
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 8.4
  • ژانر: علمی تخیلی

انیمیشن وال-ای داستان رباتی تنها به همین نام را روایت می‌کند که در آینده‌ای دور در یک زمین غیرقابل سکونت تنها مانده است. «وال-ای» که وظیفه پاکسازی کوه‌های بی‌شمار از زباله‌های مختلف رهاشده توسط بشریت قبل از ترک سیاره را دارد، روزهای خود را صرف جمع‌آوری قطعات قابل بازیابی و اشیای مورد علاقه‌اش می‌کند. وقتی که او یک گیاه را می‌یابد، ربات دیگری برای جمع‌آوری نمونه به زمین آمده و وال-ای را برای بقایای بشریت (که همگی بخاطر عدم تحرک در یک کشتی فضایی مجلل به‌شدت چاق شده‌اند) می‌برد.

«وال-ای» از دیدار با «ایو»، رباتی که برای تشخیص بقایای قابل سکونت به زمین فرستاده شده، خوشحال می‌شود و همه گنجینه‌های خاصی را که طی سال‌ها جمع‌آوری کرده، به او نشان می‌دهد.

«ایو» پس از اینکه «وال-ای» یک گیاه را که پیدا کرده به او می‌دهد، وارد حالت خواب زمستانی می‌شود و «وال-ای» وظیفه خود می‌داند که او را از آب‌وهوای نامساعدی که رخ می‌دهد، محافظت کند. استودیو «پیکسار» به‌خاطر ساخت فیلم‌های احساسی مشهور شده است و در سال 2008 آن‌ها ثابت کردند که جذابیت منحصربه‌فردشان حتی زمانی که قهرمان فیلم یک ربات با کم‌ترین دیالوگ باشد نیز می‌توانند شاهکار بسازند.

وال-ای محصول سال 2008 به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های «پیکسار» در دهه 2000 در نظر گرفته می‌شود و این تماماً به‌خاطر قهرمان ربات آن است. انیمیشن وال-ای جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن را هنگام انتشار دریافت کرد. همچنین در همان سال نامزد بهترین فیلمنامه اصلی شد که برای صنعت انیمیشن های علمی تخیلی دستاورد بزرگی به شمار می‌آید.

سوالات متداول

چرا در انیمیشن‌ها انقدر از ربات‌ها استفاده می‌شود؟

زیرا وجود روبات‌ها در انیمیشن باعث ساده‌تر و جذاب‌تر شدن کار طراح حرکات دو بعدی و سه بعدی می‌شوذ.

چرا در انیمیشن‌ها، ربات‌ها نقش شرور داستان را دارند؟

در همه انیمیشن‌ها این‌گونه نیست و در بسیاری از انیمیشن‌های فهرست بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات نقش قهرمان داستان را دارند، اما کلیشه‌ی شرور بودن هوش مصنوعی در اغلب انیمیشن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بهترین انیمیشن ها با شخصیت اصلی ربات چیست؟ آیا شما از طرفداران انیمیشن های رباتی هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *