بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی ؛ برترین اقتباس‌ها از دنیای بازی

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی به دلیل اکشن‌های پرهیجان و شخصیت‌های منحصربه‌فرد، جذابیت خاصی برای علاقه‌مندان به این ژانر دارند.

فیلم های رزمی آمریکایی همیشه جذابیت خاصی برای مخاطبان دارند، به‌ویژه زمانی که از فرنچایزهای معروف بازی‌های ویدیویی الهام گرفته باشند. بازی‌های مبارزه‌ای مانند Street Fighter، Tekken، و Mortal Kombat با شخصیت‌های متنوع و منحصربه‌فرد، جهان‌های فانتزی و نبردهای پرهیجان خود، به‌طور طبیعی مناسب برای ساخت بهترین فیلم های رزمی بلاک‌باستر هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


همان‌طور که برخی بازی‌ها از فیلم رزمی قدیمی الهام گرفته‌اند، صنعت فیلم نیز از این بازی‌ها به عنوان منبعی اصلی برای خلق آثار پرطرفدار استفاده می‌کند. اخیراً، اعتبار فیلم‌های مبتنی بر بازی‌های ویدیویی بهبود یافته است و با آثاری مانند فیلم برادران سوپر ماریو و سونیک که محبوبیت فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی را به اوج جدیدی رسانده‌اند.

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

در ادامه لیست بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب Screenrant نوشته شده است.

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی
بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

در حوزه بازی‌های مبارزه‌ای، هنوز جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد؛ چرا که بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی هنوز نتوانسته‌اند به‌طور کامل از مرز 50 درصدی نقدهای مثبت در سایت راتن تومیتز (Rotten Tomatoes) عبور کنند، اما جذابیت نوستالژیک، اکشن هیجان‌انگیز و وفاداری به منبع اصلی باعث می‌شود که بسیاری از این فیلم‌ها ارزش دیدن داشته باشند. در ادامه به بررسی 10 تا از بهترین فیلم های رزمی اقتباسی از بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم.

مبارزان خیابانی: مشت قاتلین (Street Fighter: Assassin’s Fist)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی
فیلم های رزمی 2023
  • کارگردان: جویی انساه
  • بازیگران: جوی آنسا، کریستین هاوارد، مایک مو
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.2

یکی از وفادارترین اقتباس‌ها از فیلم رزمی قدیمی ، مبارزان خیابانی: مشت قاتلین است که عشق خود را به دستگاه‌های بازی آرکید به‌وضوح نشان می‌دهد. حرکات امضای قهرمان‌های داستان، «ریو» و «کن»، با لباس‌های شبیه به کاسپلی دقیق بازی و جلوه‌های ویژه چشمگیر، با توجه به بودجه ناچیز فیلم، اثری دیدنی خلق کرده‌اند.

داستان این فیلم بلند در ژاپن می‌گذرد و داستان دو دوست و رقیب، «ریو» و «کن» را دنبال می‌کند که هر دو در حال آموزش هنر رزمی باستانی آنساتسوکن (مشت قاتل) توسط استاد «گوکن» هستند. این دو پسر خیلی زودی متوجه می‌شوند که رازهای تاریکی در مورد گذشته استادشان و این هنر رزمی وجود دارد و آن‌ها باید با شیاطین درونی خود با یکدیگر روبرو شوند تا به سرنوشت نهایی خود برسند.

Street Fighter: Assassin’s Fist به دلیل صحنه‌های اکشن، بازیگری و وفاداری به منبع اصلی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. همچنین، این مجموعه به دلیل کاوش در مضامین عمیق‌تری مانند دوستی، خیانت و رستگاری توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

مورتال کمبت (Mortal Kombat)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

  • کارگردان: سیمون مک‌کواد
  • بازیگران: جو تسلیم، هیرویوکی سانادا، لوئیس تان
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 6.0

فیلم رزمی چینی مورتال کامبت محصول سال 2021 با بودجه 90 میلیون دلاری، عنوان پرهزینه‌ترین فیلم اقتباسی از یک بازی مبارزه‌ای را به خود اختصاص داد. این فیلم با رده‌بندی سنی R، به مراتب خشن‌تر از نسخه سال 1995 با رده‌بندی PG-13 بود و به نبردهای خونین و مرگ‌های خلاقانه بازی اصلی ادای احترام کرد.

استفاده از گروهی از رزمی‌کاران واقعی مانند «لوئیس تان» و به تصویر کشیدن شخصیت‌های کمتر شناخته شده در دنیای مورتال کامبت، از جمله «کابال» و «نیتارا»، به موفقیت این فیلم کمک کرد. با توجه به استقبال تماشاگران و منتقدان، جای تعجب نیست که ساخت دنباله این فیلم با عنوان مورتال کامبت 2 از قبل تایید شده است.

فیلم مورتال کامبت (2021) داستان «کول یانگ»، یک مبارز MMA را روایت می‌کند که درگیر نبردی بین زمین و دنیای بیرونی می‌شود. او به زودی متوجه خواهد شد که علامت اژدهای روی سینه‌اش او را به یکی از مدافعان زمین در این نبرد تبدیل می‌کند.

مبارزان خیابانی (Street Fighter)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی
فیلم های رزمی کره ای
  • کارگردان: استیون ای دی سوزا
  • بازیگران: ژان کلود ون دم، رائول جولیا، کایلی مینوگ
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 4.1

مبارز خیابانی یکی از فیلم های رزمی آمریکایی ، محصول سال 1994 است که علیرغم اینکه از نظر داستانی با بازی منبع خود فاصله زیادی دارد، با دنیای رنگارنگ و کمپینگ خود که مملو از شخصیت‌های رزمی عجیب و غریب است، تماشاگران را مجذوب خود می‌کند.

این فیلم با بازی‌های فوق‌العاده سرگرم‌کننده، از جمله نقش‌آفرینی نمادین «پل جولیا» در نقش «ام. بیسون»، شخصیت نمادین و شرور داستان، هیچ لحظه‌ای را برای خندیدن از دست نمی‌دهد. طرح‌های مضحک و دیالوگ‌های خنده‌دار در کنار صحنه‌های مبارزه جذاب، مجموعه‌ای سرگرم‌کننده را به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، حضور «ژان کلود ون دام»، ستاره اکشن مشهور دهه 90، در نقش «گایل»، علیرغم اینکه این شخصیت در بازی اصلی مورتال کامبت «جانی کیج» بود، جذابیت فیلم را دوچندان می‌کند.

مورتال کمبت (Mortal Kombat)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

  • کارگردان: پل دبلیو اس اندرسون
  • بازیگران: رابین شو، کریستوفر لمبرت، لیندن اشبی
  • سال انتشار: 1995
  • امتیاز: 5.8

در حالی که جلوه‌های ویژه به‌روز شده و خشونت‌های خون‌آلود فیلم ژاپنی رزمی مورتال کامبت 2021 تماشایی هستند، جذابیت غیرقابل انکاری در فیلم مورتال کامبت دهه 90 وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

این فیلم با صحنه‌های جذاب دنیای ماورایی، جلوه‌های اکشن واقعی واقعاً جذاب و سرگرم‌کننده بازیگران، از جمله «رابین شو» و «لیندن اشبی»، تماشاگران را به یک تجربه مانند سفری عمیق و هیجان‌انگیز می‌برد.

موسیقی متن گوش‌پرکن فیلم Mortal Kombat (1995) که تقریباً به اندازه خود بازی‌ها معروف شده است، احساس شکوه و عظمت فیلم‌های رزمی جذاب و قدیمی مانند The 36th Chamber of Shaolin را برای بیننده به یاد می‌آورد.

تکن: انتقام خون (Tekken: Blood Vengeance)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

  • کارگردان: یویچی موری
  • بازیگران: ایشین چیبا، مامورو میانو، مایا ساکاموتو
  • سال انتشار: 2011
  • امتیاز: 5.8

تکن، آخرین بازمانده از سه غول دنیای بازی‌های مبارزه‌ای بعد از Street Fighter و Mortal Kombat، در سال 2009 با یک فیلم لایو اکشن، مورد بی‌مهری قرار گرفت؛ اما خوشبختانه انیمه سینمایی تکن: انتقام خون حق این فرانچایز را ادا کرد. این انیمه با همکاری نزدیک خالق مجموعه، «کاتسوهیرو هارادا»، ساخته شد تا انیمیشن خیره‌کننده‌ی سه‌بعدی آن کاملاً وفادار به بازی اصلی باشد و بعد جدیدی به مبارزات اضافه کند.

در این انیمه، شاهد ماجراجویی دو شخصیت زن، «لینگ شیائویو» و «الیسا بوسکونوویچ» هستیم که یک تیم مبارزه غیرمعمول را تشکیل می‌دهند. تکن: انتقام خون با حفظ روح مجموعه تکن از طریق نبردهای انیمیشنی خیره کننده و داستانی پر پیچ و خم به سبک سریال‌های آبکیفی، یک دیدگاه منحصربه‌فرد به این فرنچایز ارائه می‌دهد.

زنده یا مرده (DOA: Dead Or Alive)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

  • کارگردان: کوری یوئن
  • بازیگران: جیمی پرسلی، سارا کارتر، دوون آئوکی
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 4.8

در دنیای بازی‌های مبارزه‌ای، شاید اسم زنده یا مرده به اندازه‌ی غول‌هایی مثل Street Fighter یا Tekken شناخته‌شده نباشد؛ اما مبارزان خوش‌اندام و با لباس‌های جذاب این مجموعه، شهرت خاص خودشان را دارند. فیلم های رزمی کره ای این بازی که در سال 2006 منتشر شدند که به زیبایی هسته‌ی اصلی مجموعه را به تصویر می‌کشد.

بازیگران نقش‌هایی مثل «تینا» و «کاسومی» به‌طور بی‌نظیری انتخاب شده‌اند و به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسند انگار از دنیای پلی‌استیشن خارج شده‌اند. شاید این فیلم نتواند در ردیف آثار سینمایی هنری قرار بگیرد؛ اما در رسیدن به هدفش کاملاً موفق است.

فیلم DOA: Dead or Alive با ترکیبی از فرشتگان چارلی و اژدها به صحنه می‌پردازد. این اثر سرگرم‌کننده و مهیج، نمایشگر اکشنی بی‌مغز اما لذت‌بخش بوده که با حرکات رزمی و فنون باسیم خیره‌کننده همراه شده است.

افسانه‌های مورتال کامبت: انتقام اسکورپیون (Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی
فیلم ژاپنی رزمی
  • کارگردان: اتان اسپولدینگ
  • بازیگران: پاتریک سیتز، جنیفر کارپنتر، جوئل مک هیل
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 7.4

انیمیشن سینمایی‌ مورتال کامبت افسانه‌ها: انتقام اسکورپین، به عنوان یکی از بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی شناخته شده است. این انیمیشن حتی از فیلم مورتال کامبت 2021 هم خشن‌تر بوده و داستان این اثر به اندازه‌ی خود بازی بی‌رحمانه می‌شود.

«اسکورپین»، نینجای مرگبار و بی‌رحم داستان، با خشونت تمام و خونریزی در سراسر قلمروهای دنیای مورتال کامبت پیش می‌رود. از انیمیشن خیره کننده تا سبک هنری منحصربه‌فرد با سایه‌های عمیق و اشکال تیز و جسورانه، به سختی می‌توان کاری را پیدا کرد که این انیمیشن از پسش برنیاید؛ البته به جز اینکه شخصیت «شگی» را از گروه «اسکووبی دو» وارد دنیای مورتال کامبت کند.

خشم مرگبار 2: نبرد جدید (Fatal Fury 2: The New Battle)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

  • کارگردان: کازوهیرو فوروهاشی
  • بازیگران: نوبویوکی هیاما، مارک هیلدرث، کوتونو میتسویشی
  • سال انتشار: 1993
  • امتیاز: 6.4

در دنیای بازی‌های مبارزه‌ای، شاید نام خشم مرگبار 2: نبرد جدید به اندازه‌ی استریت فایتر ورد زبان‌ها نبوده است؛ اما این مجموعه به اندازه‌ی کافی نمادین بود که بتواند زمینه‌ساز ساخت سه‌گانه‌ی انیمه شود. بهترین قسمت از این سه‌گانه، فایتال فیوری ۲: نبرد جدید است.

این انیمه با سبک هنری جذاب انیمه‌های دهه 90، نگاهی لطیف‌تر به شخصیت دوست‌داشتنی «تری بوگارد» دارد و چالش‌های درونی او را به تصویر می‌کشد. «تری» بعد از باخت تحقیرآمیز به یک حریف جدید، با ‌شک به خود و اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می‌کند.

هرگز فراموش نکنید که صحنه‌های مبارزه‌ی نفس‌گیر این انیمه با زحمتی بسیار ساخته شده‌اند و هر ضربه با رضایتی عمیق همراه است. همچنین، آشفتگی‌های «تری» با دوز مناسبی از حرکات ویژه پاور گایزر و باستر وولف برطرف می‌شود.

دو اژدها (Double Dragon)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی
فیلم رزمی چینی
  • کارگردان: جیمز یوکیچ
  • بازیگران: مارک داکاسکو، اسکات ولف، آلیسا میلانو
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 3.9

در سال 1994، Double Dragon به خاطر همکاری با بیت‌ام‌آپ و اسکرول جانب با همین نام، به میان مخاطبان آمد. این اثر، بر خلاف بسیاری از فیلم های رزمی 2023 که تا آن زمان بازی‌های ویدیویی را به تنهایی تولید می‌کردند، یک تجربه جدید و متفاوت را ارائه می‌دهد.

داستان فیلم در شهر آخرالزمانیِ لس‌آنجلسِ آینده (نیو آنجلس) روایت می‌شود. دو برادر به نام‌های «بیلی» و «جیمی لی» که از نوابغ هنرهای رزمی هستند، باید با گروه‌های خطرناکی که قصد سرقت مدالیون جادویی استادشان را دارند، مقابله کنند.

اگرچه داستان فیلم به اندازه‌ی خلاصه به نظر می‌رسد ساده و کلیشه‌ای باشد؛ اما استفاده‌ی خلاقانه از جلوه‌های ویژه، رابطه‌ی سرگرم‌کننده‌ی دو برادر و فیلمبرداری اغراق‌آمیز، Double Dragon را به فیلمی تبدیل می‌کند که ارزش دیدن دارد.

مبارز خیابانی 2: فیلم پویانمایی (Street Fighter II: The Animated Movie)

بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی

  • کارگردان: گیسابورو سوگی
  • بازیگران: کرک تورنتون، تام واینر، کنجی هاگا
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 7.2

از همان ابتدا، پیش درآمد این انیمیشن با شکوه، نشان می‌دهد که این فیلم قصد شوخی ندارد. در اولین صحنه، «ریو» زخمی خونین تازه را بر سینه‌ی «ساگات» می‌گذارد. Street Fighter II: The Animated Movie به گونه‌ای خوب بود که الهام‌بخش بازی‌های بعدی این سری شد، به طوری که «کامی» در آخرین بازی حرکتی را به عنوان ادای احترام به این انیمیشن دریافت کرد.

این شاهکار انیمیشنی جزء بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی قرار می‌گیرد. با تعهد بی‌وقفه به شبیه‌سازی دقیق تمام شخصیت‌های Street Fighter، این اثر یکی از بهترین مبارزات رزمی متحرک تمام دوران بین «چون لی» و «وگا» را ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

بهترین فیلم رزمی بر اساس بازی ویدیویی کدام است؟

به عنوان یکی از بهترین‌ها، فیلم Mortal Kombat از جمله محبوب‌ترین‌ها است.

آیا این فیلم‌ها با محتوا و ایده‌های اصلی بازی ویدیویی‌شان مطابقت دارند؟

بله، بسیاری از آن‌ها محتوا و ایده‌های اصلی بازی ویدیویی‌شان را با دقت پیگیری می‌کنند.

آیا فیلم‌های رزمی بر اساس بازی ویدیویی معمولاً موفق‌تر از فیلم‌های دیگری هستند؟

بله، چنین فیلم‌هایی معمولاً در بازار بازی‌های ویدیویی و سینما موفقیت‌آمیز هستند.

چه جنبه‌هایی از این فیلم‌ها را به عنوان جذاب‌ترین می‌دانید؟

جلوه‌های ویژه، مبارزات هیجان‌انگیز و انتقال ماجرا از بازی ویدیویی به فیلم از جمله جذابیت‌های اصلی این فیلم‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های رزمی بر اساس بازی های ویدیویی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *