بهترین انیمه های سریالی ترسناک ؛ سفری به دنیای وحشت و دلهره

با نزدیک شدن به فصل تابستان، به جای فیلم‌های خونین و خشن، به دنیای بهترین انیمه های سریالی ترسناک قدم بگذارید و از وحشت‌های منحصر به فرد لذت ببرید.

با فرا رسیدن فصل تابستان، احتمالاً ذهن اکثر مردم به صحنه‌های خونین و خشن فیلم‌های ترسناک زنده (لایو اکشن) معطوف می‌شود؛ اما بهترین انیمه های ترسناک جهان ، طیف گسترده‌ای از وحشت‌ها را برای لذت بردن شما ارائه می‌دهند.

از دهه ۶۰ میلادی، انیماتورهای ژاپنی با افسانه‌های تسخیرکننده، بینندگان را مجذوب خود کرده‌اند. انیمه های ترسناک و روانشناختی که اغلب داستان‌های اورجینال را خلق می‌کنند یا داستان‌های ترسناک مانگا را مورد اقتباس قرار می‌دهند، به عرصه‌ای قدرتمند برای برخی از دیوانه‌وارترین، عمیق‌ترین و منحصربه‌فردترین روایت‌های داستانی ژانر وحشت تبدیل شده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در حالی که به معنای واقعی کلمه، هزاران مجموعه و فیلم انیمه ترسناک عالی وجود دارد، اما ما 10 مورد از برترین انیمه های ترسناک ژاپنی ساخته شده تا به حال را انتخاب و رتبه‌بندی کرده‌ایم.

بهترین انیمه های سریالی ترسناک

در ادامه لیست معرفی بهترین انیمه های ترسناک را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمه های سریالی ترسناک
بهترین انیمه های سریالی ترسناک

از انیمه‌های هیجان‌انگیز ماوراءالطبیعه تا قاتلان سریالی ماوراءطبیعی، کابوس‌های روان‌شناختی و حماسه‌های خون‌آشامی، در اینجا برای هر ترسی چیزی وجود دارد. برای دیدن گزینه‌های برتر دیگر، راهنمای ما را در مورد بهترین انیمه‌های تمام دوران بررسی کنید.

تئاتر تاریکی: یامیشیبای (Theatre of Darkness: Yamishibai)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک

  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 7.1
  • تعداد قسمت: 156

هر قسمت از این انیمه ترسناک سریالی تنها حدود پنج دقیقه است، اما همین مدت کوتاه برای تحت تاثیر قرار دادن شما کافیست. اگر طرفدار تعریف کردن داستان‌های ترسناک دور آتش اردو هستید و در کودکی از برنامه‌هایی مانند Goosebumps (گوزبامپ) یا Are You Afraid of the Dark (آیا از تاریکی می‌ترسید؟) لذت می‌بردید، پس عاشق این انیمه ترسناک قدیمی خواهید شد.

این داستان‌های ماورایی در تئاتر تاریکی، این اثر را به یکی از بهترین انیمه های ترسناک کوتاه تبدیل کرده که بسیار عجیب‌تر و ترسناک‌تر از آن سرگرمی‌های کلاسیک کودکانه هستند. این مجموعه انیمه کوتاه با انیمیشن خاص خود، انواع کلیشه‌های ترسناک را از تماس‌های تلفنی عجیب تا خطرات روستاهای دورافتاده، اما به روشی منحصر به فرد و غافلگیرکننده به تصویر می‌کشد.

توکیو غول (Tokyo Ghoul)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک
بهترین انیمه های سریالی ترسناک
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.7
  • تعداد قسمت: 12

توکیو غول، یکی از بهترین انیمه های شیطانی ، علمی-تخیلی و آینده‌نگرانه است که بر اساس مانگایی به همین نام نوشته‌ی «سویی ایشیدا» ساخته شده و به همان اندازه‌ی منبع اصلی‌اش ترسناک بود.

داستان درباره‌ی «کانکی»، یک دانش‌آموز معمولی است که در دنیای جایگزین پیشرفته‌ای با تکنولوژی بالا زندگی می‌کند. در این دنیا، انسان‌ها به طور فزاینده‌ای توسط غول‌هایی که گوشت انسان می‌خورند، تهدید می‌شوند. در حالی که جامعه با ناامیدی در حال کنار آمدن با این نوع جدید شکارچیان برتر است، زندگی «کانکی» پس از یک رویارویی اتفاقی، برای همیشه تغییر می‌کند.

این اثر، یکی از بهترین انیمه های ترسناک جهان با انیمیشنی زیبا، فضایی تیره و تار و پر از صحنه‌های اکشن خشونت‌آمیز، یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و تلخ، همراه با موجودات آدم‌خوار و تهدیدات ماوراءالطبیعه است.

بهترین انیمه های شبیه توکیو غول

شیطان کرای‌بیبی (Devilman Crybaby)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک

  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 7.6
  • تعداد قسمت: 10

«دِویلمن کرای بیبی»، یکی از دیوانه‌وارترین و جسورانه‌ترین انیمه های ترسناک و عاشقانه در تمام دوران است که قطعا تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما خواهد بود. این انیمه با اقتباس از مانگای معروف Devilman اثر «گو ناگای» ساخته شده و داستانی مملو از خون و وحشت را روایت می‌کند که با وجود لحظات طنز سیاه، هرگز از القای حس ترس و وحشت عمیق دست بر نمی‌دارد.

داستان حول محور دو دوست صمیمی به نام‌های «ریو» و «آکیرا» می‌چرخد که ناگهان با دنیای خونین شیاطین درگیر می‌شوند. زمانی که «آکیرا» به موجودی به نام «دویلمن» تبدیل می‌شود، آن‌ها خود را در مقابل انواع و اقسام موجودات آشوب‌گر می‌بینند؛ اما در عین حال، دوستی آن‌ها نیز دچار چالش‌هایی جدی می‌شود و این سفر باورنکردنی، رفاقتشان را تا مرز فروپاشی پیش می‌برد.

این اثر عجیب و غریب، با داستانی که در رابطه با دوستی روایت می‌کند، در زمان انتشار خود، نظرات متفاوتی را به خود جلب کرد، اما امروزه به عنوان یک عصر کلاسیک معاصر شناخته می‌شود. دِویلمن کرای بیبی دارای یکی از شوکه‌کننده‌ترین پایان‌بندی‌های تاریخ در انیمه های ترسناک سریالی دارد و تأثیر عمیقی بر شما خواهد گذاشت.

عامل پارانویا (Paranoia Agent)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک
بهترین انیمه های سریالی ترسناک
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 8.0
  • تعداد قسمت: 13

این انیمه، اولین مورد از دو اثر «ساتوشی کن» در لیست ما به سبک فیلم راشومون است. ایده‌ها و مضامین روایی که «کن» نمی‌توانست در فیلم‌هایش بگنجاند، الهام‌بخش ساخت یکی از جذاب‌ترین انیمه های ترسناک زامبی شد. با دانستن این موضوع، دلیل شکل‌گیری این انیمه منطقی به نظر می‌رسد، زیرا در آن شاهد بازگشت به برخی از موضوعات موردعلاقه‌ی این کارگردان فقید هستیم.

انگل (Parasyte)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک

  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 8.3
  • تعداد قسمت: 24

انیمه‌ی انگل، با تلفیق وحشت بدن و عناصر علمی-تخیلی، یکی از اعتیادآورترین انیمه‌های ترسناک لیست برترین انیمه های ترسناک سریالی است. این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام اثر «هیتوشی ایواکی» ساخته شده و داستان «شین‌ایچی ایزومی»، نوجوان 17 ساله‌ای را روایت می‌کند که زندگی معمولی او در فوکویاما، پس از حمله‌ی انگل‌های فضایی به ژاپن، دگرگون می‌شود.

زمانی که یکی از این موجودات وحشتناک به طور اتفاقی به جای مغز «شین‌ایچی»، در دست او لانه می‌کند، «هیتوشی» مجبور می‌شود یاد بگیرد که بدن خود را با این همسایه‌ی ناخوانده به اشتراک بگذارد.

جهنمی (Hellsing)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک
بهترین انیمه های سریالی ترسناک
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز: 7.7
  • تعداد قسمت: 10

در نسخه‌ای جایگزین از تاریخ انگلستان، جایی که خون‌آشام‌ها جولان می‌دهند، سازمان مرموز «هلزینگ»، تنها خط دفاعی در برابر این موجودات خون‌آشام و ماده‌ی خطرناک جدیدی است که سع بر محو کردن مرز بین انسان و خون‌آشام برای همیشه دارد.

خوشبختانه، سازمان «هلزینگ» و رهبر آن، یک سلاح مخفی دارند که یک خون‌آشام قدرتمند است. نبردهای فراموش‌نشدنی و وحشیانه‌ی این خون‌آشام شب‌گرد، جهنمی را به یکی از آثار شاخص و انیمه های شیطانی در ژانر خودش تبدیل کرده است و اگر در دهه‌های 90 یا 2000 بزرگ شده‌اید، به احتمال زیاد دوز قابل‌توجهی از حس نوستالژی ترسناک را نیز در شما القا خواهد کرد.

بهترین انیمه های شبیه Hellsing

هیگوراشی وقتی گریه می‌کنند (Higurashi When They Cry)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک

  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 7.8
  • تعداد قسمت: 26

این انیمه با روایت دلهره‌آور حلقه‌ی زمانی در فضایی با حال و هوای وحشت محلی، داستان «کی‌ایچی مائبارا»، پسری جوان را دنبال می‌کند که در روستایی به ظاهر آرام زندگی می‌کند؛ اما رازهای تاریکی در این روستا نهفته است که به نظر می‌رسد با پروژه‌ی عجیب دولتی مرتبط باشد. با عمیق‌تر شدنِ درگیری «کی‌ایچی» با این راز، اوضاع در این انیمه‌ی بی‌رحمانه تیره و تیره‌تر می‌شود.

اگر طرفدار داستان‌های معمایی با چاشنی قتل‌های خونین به سبک اسلشر و توطئه‌های داستانی هستید، احتمالا انیمه ترسناک سریالی هیگوراشی وقتی گریه می‌کنند را دوست داشته باشید.

بوگی پاپ‌فانتوم (Boogiepop Phantom)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک
بهترین انیمه های سریالی ترسناک
  • سال انتشار: 2000
  • امتیاز: 7.3
  • تعداد قسمت: 12

این مجموعه، با داستانی گسترده و پرشخصیت، با حضور موجودی افسانه‌ای به نام «بوگی‌‌پاپ»، شخصیت‌ها را به هم پیوند می‌دهد. این افسانه شهری که گفته می‌شود تجسم مرگ است، سایه‌ی سنگینی بر این روایت‌های تاریک می‌اندازد، در حالی که سلسله‌ای از قتل‌های وحشیانه، علاقه‌ی تازه‌ای را به «بوگی‌پاپ» افسانه‌ای برمی‌انگیزد.

اگرچه قسمت‌ها با یک راز کلی مرتبط هستند، اما می‌توانید از آن به‌عنوان مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با فضایی وهم‌انگیز و روایت‌های دلهره‌آور که به طرز ماهرانه‌ای تن شما را به لرزه درمی‌آورد، لذت ببرید.

دیگری (Another)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک

  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 5.5
  • تعداد قسمت: 13

تنها با شنیدن ایده‌ی کلی انیمه‌ی Another، طرفداران ژانر وحشت مجذوب آن خواهند شد. در انیمه ترسناک جدید دیگری، جایی که گروهی از دانش‌آموزان نفرین‌شده، یکی پس از دیگری در حوادث مرموزی جان خود را از دست می‌دهند، پیش می‌رود. مرگ‌ها در این انیمه با خلاقیت بسیار بالایی طراحی شده‌اند، از ابزارهای غیرمنتظره‌ای برای به کام مرگ کشاندن دانش‌آموزان نفرین‌شده استفاده می‌شود و شاید به یادماندنی‌ترین آن‌ها، مربوط به یک چتر باشد.

با اینکه انیمه‌های با موضوع مرگ تدریجی گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی در حال حاضر بسیار رایج شده‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها به اندازه‌ی انیمه دیگری در اجرای این مفهوم موفق بوده‌اند. هر طرفداری که به دنبال هیجان می‌گردد، تماشای انیمه دیگری را که برای هر علاقه‌مند به ژانر وحشت ایده‌آل است را نباید از دست بدهد.

دفترچه مرگ (Death Note)

بهترین انیمه های سریالی ترسناک
بهترین انیمه های سریالی ترسناک
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 8.9
  • تعداد قسمت: 37

دفترچه مرگ (Death Note) بی‌دلیل یک انیمه‌ی کلاسیک به شمار نمی‌رود. این انیمه‌ی ترسناک با المان‌های برآورده شدن آرزوها، بینندگان را با دنیای «لایت یاگامی»، یک نوجوان نابغه آشنا می‌کند که کشف عجیب و سرنوشت‌سازی دارد. «لایت» با پیدا کردن یک دفترچه‌ای ماوراءطبیعی که به او امکان می‌دهد با نوشتن نام هر کسی روی صفحاتش، او را به قتل برساند، در مسیری فاشیستی برای پاک کردن دنیا از جرم و جنایت قدم می‌گذارد.

«لایت» در روند این انیمه، به یکی از ترسناک‌ترین شخصیت‌های منفی انیمه در تمام دوران تبدیل می‌شود؛ اما کارآگاه مرموز و هوشمندی که تنها با نام «ال» شناخته می‌شود، مصمم است تا این موج غیرطبیعی از مرگ‌های جهانی که همگی به لایت ختم می‌شوند را حل کند. دفترچه مرگ، یک معمای تاریک و جذاب که در عین سرگرم‌کنندگی، سوالات عمیقی را مطرح می‌سازد، یک انیمه‌ی ترسناک واقعاً نمادین است.

سوالات متداول

آیا انیمه توکیو غول در ژاپن ممنوع شد؟

انیمه ترسناک جدید توکیو غول به دلیل نمایش صحنه‌های متعدد خشونت گسترده و جنایت علیه اخلاق عمومی در لیست سیاه قرار گرفت.

چه انیمه ترسناک سریالی در سال 2024 منتشر خواهد شد؟

انیمه Devil May Cry که در سال 2024 منتشر خواهد شد، یکی از بهترین انیمه های ترسناک جهان در سال جدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمه های سریالی ترسناک چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *