برترین دنباله های پر هزینه سینما از نگاه سایت فیگار ؛ دلارهای دوست داشتنی!

دنباله‌های برخی از فیلم‌های سینمایی، از فیلم اصلی پرهزینه‌تر بوده‌اند.ما تعدادی از برترین دنباله های پر هزینه سینما از نگاه سایت فیگار را برایتان آورده‌ایم.

جوکر یکی از فیلم‌های موفق سال 2019 محسوب می‌شود. این موفقیت بزرگ که اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای واکین فینیکس به ارمغان آورد‌، عوامل فیلم را مجاب کرد تا قسمت دوم این فیلم پر مخاطب را بسازند. شواهد نشان می‌دهد که موفقیت فیلم اول، تولید کننده را وسوسه کرده است تا با هزینه ای قریب به دو برابر بودجه فیلم اصلی دست به ساخت قسمت دوم بزند.

برترین دنباله های پر هزینه سینما از نگاه سایت فیگار

دلارهای دوست داشتنی!

در این قسمت فهرست عناوین برترین دنباله های پر هزینه سینما از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Joker 2
  2. Deadpool 2 (2018)
  3. John Wick: Chapter 2 (2017)
  4. The Godfather Part II (1974)
  5. Mad Max 2: The Road Warrior (1981)
  6. Star Wars: The Empire Strikes Back (1980)
  7. 2 Fast 2 Furious (2003)
  8. Evil Dead II (1987)
  9. The Matrix Reloaded (2003)
  10. Terminator 2: Judgement Day (1991)
برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

در بسیاری از موارد، بودجه فیلم‌های اصلی برای شروع باید بسیار بیشتر می‌بود، اما استودیوها نگران این بودند که با وجود تخصیص دادن بودجه‌های زیاد، موفقیت مورد انتظارشان حاصل نشود. برای مدیریت این موضوع برخی تولید کننده‌ها بودجه‌های کمتری به فیلم اصلی اختصاص می‌دادند تا در صورت موفقیت آن، برای قسمت دوم فیلم سنگ تمام بگذارند. ما نمونه‌های از این فیلم‌ها را در قالب مقاله‌ای با عنوان برترین دنباله های پر هزینه سینما از نگاه سایت فیگار برایتان آورده‌ایم.

Joker 2

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

شخصیت جوکر یکی از نمادین‌ترین و ماندگارترین شخصیت‌های کتاب‌های کمیک، فیلم‌ها و سریال‌ها به شمار می‌رود و در طی سال‌ها توسط بازیگران برجسته‌ای به نام جک نیکلسون، مارک همیل و هیث لجر به تصویر کشیده شده است.

یکی دیگر از بازیگرانی که موفق شد نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای در نقش جوکر داشته باشد، واکین فینیکس بود که برای نقش‌آفرینی خود در فیلم جوکر سال ۲۰۱۹ میلادی برنده جایزه اسکار شد. کارگردانی این فیلم را تاد فیلیپس برعهده داشت و توانست به فروش میلیارد دلاری در گیشه دست پیدا کند.

در پی موفقیت بسیار بزرگ فیلم در گیشه و همچنین پایان نسبتا باز آن، شایعات در مورد ساخت دنباله‌ای برای آن بر سر زبان‌ها افتاد. حالا تاد فیلیپس با انتشار تصویری از واکین فینیکس در حال خواندن فیلم‌نامه فیلم جوکر: جنون مشترک رسما ساخت فیلم «جوکر ۲» را تایید کرد.

فیلم‌نامه این فیلم همانند اثر قبلی توسط تاد فیلیپس و اسکات سیلور نگارش شده است. حالا باید دید که آرتور فلک این بار چه آشوبی در شهر گاتهام برپا می‌کند.

فیلم «جوکر» در ابتدا قرار بود یک فیلم سینمایی مستقل و یگانه باشد اما موفقیت فیلم در گیشه و همچنین مراسم اسکار، کمپانی برادران وارنر را وادار کرد تا به ساخت دنباله‌ای برای فیلم با بازی واکین فینیکس و به کارگردانی تاد فیلیپس چراغ سبز نشان بدهد.

فیلم «جوکر» داستان تنش‌ها و کشمکش‌هایی را بازگو می‌کند که در نهایت فوران می‌کنند. به جز تصویری که از فیلم‌نامه فیلم منتشر شده است، اطلاعات و جزییات در مورد داستان و اتفاقات فیلم «جوکر ۲» بسیار اندک هستند.

Deadpool 2 (2018)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

فیلم نخست با بودجه 58 میلیون دلاری ساخته شد و فروشی 800 میلیون دلاری با خود به همراه داشت!همین امر هم باعث شد که فاکس قرن بیستم دستور کار فیلم دوم را هرچه سریعتر صادر کند و بودجه آن هم دوبرابر زیاد کرد.

ددپول که خودش را نیز مسبب مرگ عشقش می‌داند پیراهن خود را پاره کرده و رو به بیابان می‌رود! او سعی می‌کند خودش را بکشد ولی به علت ویژگی سوپرقهرمانی‌اش هیچ‌جوری نمی‌میرد و از سر ناچاری پیش دوستان ایکس‌منی‌اش می‌رود.

کلوسوس به او پیشنهاد می‌کند که ددپول به گروه ایکس من‌ها به صورت کارآموز وارد شود. ددپول هم در وهله اول مقاومت می‌کند و بعد تصمیم می‌گیرد که به عنوان کارآموز به آنها ملحق شود.

اما اوضاع درست پیش نمی‌رود و ددپول نهایتا تصمیم به ساخت گروهی به سرکردگی و قوانین مخصوص به خود موسوم به گروه ایکس فورس X FORCE می‌گیرد. ددپول 2 از گرانترین دنباله های تاریخ سینما محسوب می‌شود.

نمی‌توان برای ددپول 2 یک حکم کلی صادر کرد و آن را یک دنباله ضعیف دانست اما از طرفی هم نمی‌توان آن را یک فیلم عالی دانست. ضعف‌هایی در برخی بخش‌ها خود را آشکار می‌کند ولی در برخی سکانس‌ها هم انصافا بهتر از نسخه اول عمل می‌کند.

John Wick: Chapter 2 (2017)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

نخستین قسمت از فیلم « جان ویک » در سکوت خبری کامل در سال 2014 به روی پرده رفت و با استقبال بسیار خوب تماشاگران و منتقدان سینما همراه بود.

در این فیلم کیانو ریوز پس از مدتها در قامت یک قهرمان کلاسیک به سینما بازگشت و خاطرات حضورش در سری فیلمهای « ماتریکس » را به نوعی مجددا برای مخاطبین سینما زنده کرد.

حال پس از گذشت سه سال، دومین قسمت این مجموعه که توسط تمام سازندگان قسمت نخست ساخته شده، به سینما بازگشته تا موفقیت های این اثر را در سینما تداوم ببخشد.

داستان فیلم به فاصله کوتاهی پس از اتفاقات قسمت نخست رخ می دهد که طی آن جان ویک ( کیانو ریوز ) بالاخره موفق شد ماشین خود را از تبهکاران پس گرفته و به خانه اش بازگردد.

او حالا پس از قلع و قمع کردن کلی انسان تبهکار، تصمیم به بازنشستگی گرفته تا در خانه جذابش زندگی آرامی را دنبال نماید و سرش به زندگی خودش باشد.

اما به زودی یک آشنای قدیمی به نام سانتینو ( ریکاردو اسکامارسیو ) سراغ ویک می آید و اعلام می کند که یک بدهی قدیمی به او دارد و بجایش می بایست دوباره به معرکه بازگشته و سراغ یک گروه آدم بد برود و آنان را از زندگی ساقط کند.

The Godfather Part II (1974)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

“پدرخوانده: قسمت دوم” فیلمی داستانی-جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و محصول سال ۱۹۷۴ کمپانی آمریکایی پارامونت پیکچرز می‌باشد. این فیلم پس از موفقیت درخشان فیلم پدرخوانده و در ادامه آن ساخته شد.

کاپولا در ابتدا نمی‌خواست که خود این فیلم را بسازد (به دلیل جنجال‌های بسیار با کمپانی در ساخت فیلم پدرخوانده) و کارگردانی آن را به مارتین اسکورسیزی که در آن زمان زیاد به شهرت نرسیده بود پیشنهاد کرد.

کمپانی پارامونت با این پیشنهاد مخالفت کرد ولی در عوض کاپولا اختیارات زیادی از آنها گرفت و با این کار خود، از دخالت‌های بسیار کمپانی جلوگیری کرد.

این فیلم مانند قسمت اول آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر اینکه کدام فیلم بهتر است شده‌است. این فیلم در نظرسنجی وب‌گاه «IMDb» تاکنون حائز مقام سوم شده‌است.

پدر خوانده 2 را می توان در زمره بهترین فیلم های هالیوود و یکی از سه چهار فیلم برتری دانست که تا به امروز در هالیوود ساخته شده است . به نظر می رسد که تاثیرگذاری عمیق این فیلم را باید در پرداخت به ارزش های طبقه متوسط دانست.

ارزش هایی چون پیوند خانوادگی ، امکان ترقی در جامعه ، جستجوی امنیت و احترام در دنیایی مملو از رقابت ، دوستی بین مردان همکار و اهمیت مذهب و حتی فرد گرایی که در معرض خطر قرار گرفته اند.

درونمایه اصلی فیلم پدر خوانده 2 در نشان دادن این نکته است که سرمایه داری آمریکا ، فوائد ساختار خانوادگی و امید به جامعه را نابود کرده، این نحو که همه صحنه های موثر و پر مهر خانوادگی در مقابل سرمایه داری آمریکا رنگ می بازد.

Mad Max 2: The Road Warrior (1981)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

در قسمت دوم فیلم مکس دیوانه Mad Max 2 1981 خواهید دید پس از اینکه مکس (با بازی مل گیبسون) انتقام خود را از خلافکاران موتورسوار گرفته و آن‌ها را ریشه‌کن میکند، برای یافتن مواد غذایی و سوخت مورد نیاز اتومبیل خود در جاده‌ها به پیش میرود.

اکنون وی با گروهی از مهاجران مواجه شده که موافقت میکنند در ازای مبارزه مکس با گروهی از خلافکاران و محافظت از آن‌ها، سوخت مورد نیاز او را تامین کرده است.

فیلم سینمایی مکس دیوانه ۲: جنگجوی جاده یا مد مکس ۲ (Mad Max 2: The Road Warrior) فیلمی اکشن، علمی تخیلی و ماجراجویی محصول سال ۱۹۸۱ کشور استرالیا به کارگردانی جورج میلر است که توسط کمپانی Kennedy Miller Productions تولید و منتشر شد.

نویسندگی این فیلم را نیز تری هایز، برایان هانانت و جورج میلر برعهده داشته و بازیگرانی چون مل گیبسون، بروس اسپنس، مایکل پرستون، مکس فیپس، ورنون ولز، کجل نیلسون، امیل مینیتی، ویرجینیا هی، ویلیام زاپا و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین این فیلم که دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه با موضوع آخرالزمان میباشد، اولین بار در تاریخ ۲۴ دسامبر سال ۱۹۸۱ میلادی در کشور استرالیا اکران شد و به فروش تقریبی ۲۳ میلیون دلار در سطح جهانی دست پیدا کرد.

Star Wars: The Empire Strikes Back (1980)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

بگذارید اول یک نگاهی به وقایع سال 1980 بیاندازیم. آن سال، سال مهمی در تاریخ ایالات متحده بود. قضیه گروگانگیری دیپلماتها سفارت در ایران، موفقیت رونالد ریگان در انتخابات ریاست جمهوری و تحریم بازیهای المپیک مسکو بخاطر تهاجم شوروی به افغانستان.

اما برای عاشقان فیلمهای علمی تخیلی تنها یک رویداد مهم بود: آغاز اکران امپراتوری حمله را پاسخ میدهد در 21 ماه مارس. بعد از سه سال که هیچ فیلم پرفروشی روانه بازار نشده بود، قسمت جدید جنگ ستارگان میامد تا فروش در گیشه را تضمین کند.

با وجود اینکه این قسمت از سری جنگ ستارگان ، تازگی و نوآوریهای قسمتهای قبل را نداشت ولی از بسیاری جهات فیلمی موفق محسوب میشد. داستان جذاب تر و گیرا تر با تمی سیاه و بدبینانه، شخصیت پردازی بهتر و البته جلوه های ویژه بسیار حرفه ای.

هرچند این تم سیاه و ناامیدکننده باعث شده است که “امپراتوری حمله را پاسخ میدهد” نسبت به دیگر قسمتهای جنگهای ستاره ای طرفداران زیادی نداشته باشد.

بجز Yoda هیچ شخصیت محبوب دیگری وجود ندارد و فیلم به هیچ عنوان حس همزادپنداری را برای مخاطبان برنمی انگیزد. در قسمت اول خوبی با قاطعیت بر شرارت پیروز شد ولی در فیلم حاضر قضیه کاملاً فرق دارد.

2 Fast 2 Furious (2003)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

در فیلم سریع و خشن 2 2003 ، برایان او کانر ، مامور مخفی پلیس که به گروه مسابقه دهندگان خیابانی و جنایتکار نفوذ کرده بود ، پس از آنکه در فراری دادن دوستان جنایت کارش اقدام کرد، دستگیر شد.

حال پلیس به او فرصتی دوباره داده اند تا وفاداری خود را به پلیس نشان دهد و اکنون باید در دستگیرکردن یک وارد کننده مواد مخدر با پلیس همکاری کند.

فیلم اصلی The Fast and the Furious بودجه ای 38 میلیون دلاری داشت و این مبلغ صرف تمام خودروهای وارداتی ژاپنی، موسیقی متن عظیم و نابودی وسایل نقلیه مذکور با شیرین کاری های بی شمار شد.

اما با وجود اینکه در آن زمان بسیار حیرت انگیز بود، بزرگترین شیرین کاری در فیلم زمانی است که یک وسیله نقلیه به سادگی زیر یک کامیون رانندگی می کند.

این استودیو با بودجه دو برابری 76 میلیون دلاری، اگرچه چندان مورد تحسین قرار نگرفت، اما سکانس‌های اکشن عظیمی را با 2 Fast 2 Furious ارائه کرد.

Evil Dead II (1987)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

مانند Mad Max فیلم The Evil Dead با بودجه ‌ای کمتر از 400000 دلار ساخته شد. این فیلم همان چیزی است که نظر مخاطبان و منتقدان را به سوی سم رایمی جلب کرد.

رایمی به محض اینکه توانست دوباره بودجه‌ای جمع کند به سریال بازگشت و این قسمت بعدی کار را با بودجه ای تقریباً 10 برابری نسبت به نسخه قبلی خود ساخت.

ساخت بازی Evil Dead II 3.5 میلیون دلار هزینه داشته است. مسلماً بین فیلم اصلی و دنباله شش سال فاصله بود و تورم بخشی از این افزایش نرخ را به موجب شده است، اما حتی اگر نرختورم تعدیل شود، این افزایش همچنان بیش از دو برابر است.

بودجه بیشتر به ریمی اجازه داد تا روی بخش ترسناک کمدی منحصر به فرد خود بیشتر تمرکز کند و حتی سریال را با پایانی تکان دهنده به دوران قرون وسطی پیش ببرد.

The Matrix Reloaded (2003)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

فیلم ماتریکس یکی از پرهزینه ترین فیلم های دنباله دار ساخته برادران واچوفسکی، جهان سینما را به لرزه درآورد. این فیلم کوچک که با یک بودجه ۶۰ میلیون‌دلاری ساخته شده بود، چهار جایزه اسکار به دست آورد و میزان فروش آن از مرز نیم میلیارد دلار عبور کرد.

بعد از چهار سال انتظار و بالا رفتن تب ماتریکس و سرایت سبک آن به بسیاری از فیلم‌های آمریکایی، قسمت دوم این فیلم، با عنوان رستاخیز ماتریکس ساخته شد.

ماتریکس چیزی را به تماشاگر نشان می‌داد که او تا پیش از این هرگز مشابه‌اش را ندیده بود. سبک و طراحی صحنه‌های اکشن فیلم از هر حیث نو و ابتکاری ارزیابی شد.

حرف و مضمون فیلم هم گرچه خیلی نو و تازه نبود اما مورد توجه قرار گرفت: دنیای واقعی چیزی بیش از یک خیالِ زاده کامپیوتر نیست؛ یک دنیای واقعیت مجازی که از سوی ماشین‌ها جعل و سرهم بندی شده تا انسان‌ها را فریب داده و بدن آنها را به عنوان منبع انرژی برای خویش غارت کنند.

اما تمامی تازگی‌ها و بداعت های فوق، در قسمت دوم ماتریکس رنگ باخته است. واچوفسکی‌ها از یک بودجه گزاف ۳۰۰ میلیونی برای خلق دست نیافتنی‌ترین تخیلات خویش بهره‌مند بوده‌اند.

صحنه‌های اکشن رستاخیز ماتریکس گویای پول هنگفتی است که صرف جلوه‌های ویژه آن شده است و متأسفانه تنها برتری رستاخیز ماتریکس نسبت به برادر بزرگ‌ترش، همین جلوه‌های ویژه است.

Terminator 2: Judgement Day (1991)

برترین دنباله های پر هزینه سینما
برترین دنباله های پر هزینه سینما

در فیلم «نابودگر 2: روز داوری» بار دیگر یک نابودگر از زمان آینده، برای شکار جان کانر به زمان فعل می‌آید. از سویی دیگر، یک نابودگر دیگر نیز علاوه بر نابودگر اول، به زمان حال سفر کرده‌ است.

اما اینبار وظیفه او، محافظت از کانر در مقابل نابودگر اول است. از زمان هولوکاست اتمی سال 1997 که توسط ماشین ها و علیه انسان ها اتفاق افتاد، تنها یک مرد باقی مانده است که می‌تواند در این وضعیت بحرانی انسان ها تغییری به وجود بیاورد و او کسی نیست جز جان کانر.

او که در این فیلم یک نوجوان بیشتر نیست، قرار است در آینده و پس از فاجعه مذکور، رهبری انسان‌های باقی مانده در برابر ماشین ها را عهده دار باشد. این دنباله از برترین دنباله های پرهزینه تاریخ است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار برترین دنباله های پر هزینه سینما از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *