بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان ؛ جوان محبوب این روز‌های سینما

بدون شک علی شادمان یکی از بهترین بازیگر نسل جوان سینمای ایران است. برای آشنایی با بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان همراه ما باشید.

محمد علی شادمان متولد سال 1375 است که در شهر ایلام به دنیا آمده است. اولین حضور او در سینمای ایران در سال 1385 و در فیلم میم مثل مادر به کارگردانی عباس ملا‌قلی‌پور رخ داد و از آن فیلم بود که علی شادمان به سینما معرفی شد، و توانست برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر کودک را از جشنواره‌ی بین‌المللی رشد به خودش اختصاص بدهد.

علی شادمان در طول این سال‌ها، تئاتر‌، فیلم‌ و سریال‌های متعددی بازی کرده است و توانسته خودش را به عنوان یک استعداد عالی به سینمای جهان نیز معرفی کند. او در کارنامه‌ کاری خود سه مجموعه‌ تلویزیونی نیز بازی کرده است.

این بازیگر فوق‌العاده، در سریال بی‌نظیر سرزمین مادری و سریال کیمیا در سال 1394 به شهرت زیادی دست پیدا کرد، و توانست محبوبیت زیادی نیز در بین کارگردانان مختلف سینما کسب کند. اکت‌های بدون نقص این بازیگر جزء نقاط قوتی است که باعث شده تا در فیلم‌های بزرگی، به وی شانس بازی برسد.

جدیدترین خبر دردناک: حسن همتی بازیگر سریال یاغی در گذشت

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان

علی شادمان در سریالی جدید، به اسم یاغی که برای نمایش خانگی پخش شده است بازی کرده، و مورد تحسین هواداران و منتقدین زیادی قرار گرفته است. به همین ترتیب با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان بیاندازیم.

فیلم‌های سینمایی

میم مثل مادر

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین فیلم و سریال علی شادمان
  • کارگردان : رسول ملا‌قلی‌پور
  • بازیگران : گلشیفته فراهانی، علی شادمان، حسین یاری
  • سال انتشار : 1385

سپیده، در زمان جنگ ایرا و عراق از پرستاران شهر سردشت بود، و در بمباران شیمیایی سردشت دچار تأثیرات شیمیایی شد. سال‌ها بعد سهیل و سپیده در انتظار فرزند خود هستند، و پس از سونوگرافی، پزشکان می‌گویند فرزند سپیده دچار مشکلات تنفسی و معلولیت است و این وضعیت ناشی از گازهای شیمیایی زمان جنگ می‌باشد.

سهیل اصرار دارد تا فرزندشان را سقط کنند اما سپیده مخالفت می‌کند و سهیل، سپیده را طلاق می‌دهد. پس از زایمان، در طی چک آپ‌های ماهیانه، پزشک به سپیده می‌گوید که این وضعیت سعید، ناشی از مشکلات ژنتیکی است و گاز های عصبی روی او تأثیری نداشته.

یکی از احساسی‌ترین و برترین فیلم ها و سریال های علی شادمان که در آن در نقش کودکی معلول ضاهر می‌شود و این نقش را عالی بازی می‌کند. این فیلم سینمایی، دارای درامی خالص و عاری از هرگونه ژانر دیگری است که می‌تواند اشک شما را سرازیر کند.

زمانی برای دوست داشتن

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
فیلم ها و سریال های برتر علی شادمان
  • کارگردان : ابراهیم فروزش
  • بازیگران : محسن تنابنده، بهناز جعفری، علی شادمان
  • سال انتشار : 1387

داستان این فیلم درباره‌ی کودکی معلول و استثنائی است که در کنار پدر و مادر و برادر کوچکش زندگی می‌کند. تلاش این کودک برای برقراری ارتباط با اطرافیان خود، به خصوص اعضای اصلی خانواده‌اش شرایط و موقعیت‌های مختلفی را در زندگی این افراد به وجود می‌آورد.

بازی علی شادمان در فیلم میم مثل مادر، تمامی اِلِمانی‌های یک بازیگر خردسال در نقش کودکی معلول را داشت، تا اینکه در سال 1387 و در فیلمی خانوادگی به گارگردانی ابراهیم فروزش، نقش خودش را این‌بار در قالب حرفه‌ای‌تری بازی کرد. فیلمی که در نهایت موفقیت‌های زیادی نیز کسب کرد.

یتیم خانه‌ی ایران

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
برترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
  • کارگردان : ابولقاسم طالبی
  • بازیگران : محمد علی بنکدار، داریوش اسدزاده، ایمان صفا
  • سال انتشار : 1393

این فیلم داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران، که در سال‌های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می‌کند.

یکی از متفاوت‌ترین معدود فیلم‌های ساخته شده‌ی ایران، که درباره‌ی جنگ جهانی اول است، و به بهترین شکل ممکن آن دوران را روایت می‌کند. علی شادمان شاید در این اثر قهرمان داستان نباشد و نقش زیادی را ایفا نکرده باشد، اما یکی از تأثیر‌گذار‌ترین نقش‌های دوران حرفه‌ای خودش را در این فیلم بازی می‌کند.

اروند

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین فیلم و سریال های جدید علی شادمان
  • کارگردان : پوریا آذربایجانی
  • بازیگران : سعید آقاخانی، مهرداد صدیقیان، طناز طباطبایی
  • سال انتشار : 1395

یونس، جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس است و بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره‌ی هم‌رزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با گروه تفحص، اتفاقات تازه‌ای را در فیلم وارد می‌کند.

یکی دیگر از بهترین فیلم و سریال های جدید علی شادمان که نقش کوتاهی را در آن ایفا می‌کند، اما تأثیری که بر روند فیلم به جای می‌گذارد، می‌توان استعداد و نبوغ این بازیگر را مشاهده کرد.

شنای پروانه

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
  • کارگردان : محمد کارت
  • بازیگران : امیر آقایی، جواد عزتی، علی شادمان
  • سال انتشار : 1399

داستان درباره‌ی زنی است که فیلم شنا کردنش در فضای مجازی منتشر می‌شود. حالا شوهر پروانه و برادر شوهرش به دنبال انتقام از عامل این بی‌آبرویی هستند.

فیلم شنای پروانه، یکی از پر‌حاشیه‌ترین آثار سینمایی یک دهه‌ی اخیر می‌باشد که با بازی بی‌نظیر امیر آقایی همراه بود که توانست موفقیت زیادی در جشنواره‌ی فیلم فجر کسب کند. از ماندگار‌ترین آثار علی شادمان که زوج خوبی با محمد کارت، که کارگردان فیلم است را شروع می‌کنند.

سریال‌های تلویزیونی

سرزمین مادری

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین فیلم و سریال علی شادمان
  • کارگردان : کمال تبریزی
  • بازیگران : شهاب حسینی، امیر آقایی، محمدرضا فروتن
  • سال انتشار : 1392

این مجموعه به بررسی تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران از سال ۱۳٢١ تا پیروزی انقلاب در سال 1357 ایران، در بستر زندگی یک پسر بچه می‌پردازد. سرزمین مادری، که تنها سریال‌ اجتماعی و سیاسی علی شادمان می‌باشد، دارای 3 فصل است که در 66 قسمت روایت می‌شود و داستانی کامل را از انقلاب ایران نشان می‌دهد.

کیمیا

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
  • کارگردان : جواد افشار
  • بازیگران : مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، حامد بهداد
  • سال انتشار : 1394

این سریال درباره‌ زنی به نام کیمیا است که زندگی‌اش در سه دوره زمانی متفاوت روایت می‌شود. بخش‌هایی از این سریال زندگی کیمیا در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد که اتفاقات آن در جنوب کشور و در خرمشهر رخ می‌دهد. در این بخش از سریال مقاومت مردم خرمشهر و دلاوری‌های جنگ روایت می‌شود.

همچنین این سریال در مرحله اول زندگی کیمیا را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، در مرحله دوم به زمان جنگ می‌پردازد و مرحله سوم، زندگی این زن در دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد.

یکی دیگر از فیلم ها و سریال های برتر علی شادمان که می‌توان آن را به یکی از کامل‌ترین سریال‌های ساخته شده‌ی چند سال اخیر تلویزیون ملی یاد کرد. با اینکه این سریال در اوایل پخش خودش در صدا و سیما نقد‌های منفی دریافت کرد، اما به تدریج به یکی از سریال‌های تبدیل شد که طرفداران زیادی داشت و تا 110 قسمت ادامه پیدا کرد.

نمایش خانگی

می‌خواهم زنده بمانم

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین سریال ها و فیلم های علی شادمان
  • کارگردان : شهرام شاه‌حسینی
  • بازیگران : حامد بهداد، سحر دولتشاهی، علی شادمان
  • سال انتشار : 1400

هما حقی، و نامزدش نادر به همراه خانواده‌ی حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده او را غافلگیر کنند. اما با رسیدن پدر، همه‌ی خانواده غافلگیر می‌شوند.

داستان سریال زیبا، در سال ۱۳۶۸ خورشیدی، و کمی پس از پایان جنگ ایران و عراق و قبل از ادغام کمیته‌ی شهربانی و ژاندارمری در نیروی انتظامی رخ می‌دهد، بدون شک جزو بهترین سریال ها و فیلم های علی شادمان است که در آن نقش‌آفرینی و خودش را وارد حیطه‌ی سینمای خانگی کرده.

یاغی

بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
بهترین فیلم ها و سریال های علی شادمان
  • کارگردان : محمد کارت
  • بازیگران : علی شادمان، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی
  • سال انتشار : 1401

یاغی روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت‌های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می‌شوند یا برایش مانع می تراشند. در این سریال که علی شادمان نقش اصلی سریال را دارد، یکی از جذاب‌ترین نمایش‌های ایران رخ می‌دهد و بدون شک شاهد بهترین فیلم و سریال علی شادمان هستیم.

پرسش های متداول

فصل اول سریال یاغی چند قسمت است؟

هنوز خبر دقیقی مبنی بر اینکه فصل اول سریال یاغی چند قسمت است وجود ندارد، اما با روندی که سریال در پیش دارد انتظار می‌رود فصل اول سریال دارای 12 قسمت باشد.

رشته‌ی تحصیلی علی شادمان در دانشگاه چه چیزی بود؟

رشته‌ تحصیلی علی شادمان در دانشگاه تهران، رشته‌ی فیلم‌سازی بوده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *