نکات مهم درباره کمیک های سوفیا فالکون که تنها طرفداران از آن آگاه هستد

کمیک های سوفیا فالکون شامل نکات پیچیده‌ای از زندگی این شخصیت هستند که تنها طرفداران واقعی بتمن از جزئیات و تحولات مهم او در داستان‌ها آگاهند.

سریال اسپین‌ آف بتمن که بر شخصیت «پنگوئن» با بازی «کالین فارل» تمرکز دارد، در شبکه «HBO Max» تولید خواهد شد. «کریستین میلیوتی»، بازیگر معروف از سریال‌هایی همچون آشنایی با مادر (How I Met Your Mother) و پالم اسپرینگز (Palm Springs) به عنوان اولین بازیگر اصلی به این پروژه پیوسته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نکات مهم درباره کمیک های سوفیا فالکون که تنها طرفداران از آن آگاهند

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

کمیک های سوفیا فالکون
کمیک های سوفیا فالکون

«میلیوتی» در این سریال نقش «سوفیا فالکون»، یکی از شخصیت‌های شناخته‌ شده اما کمتر مورد توجه در دنیای کمیک‌ های بتمن را بازی خواهد کرد. با توجه به محوریت داستان با موضوعات مافیایی، حضور «سوفیا» کاملاً منطقی به نظر می‌رسد؛ اما بیشتر طرفداران عادی کمیک‌ ممکن است با این شخصیت آشنایی نداشته باشند. چنین طرفدارانی امکان دارد بخواهند چند نکته درباره او بدانند تا برای تماشای سریال آماده شوند.

سوفیا فالکون برای اولین بار در The Long Halloween معرفی شد

کمیک های سوفیا فالکون
شخصیت های دی سی

خط داستانی The Long Halloween یکی از بهترین کمیک‌های «بتمن» به شمار می‌آید که در آن شاهد ماجراهای اولیه‌ی کارآگاهی او هستیم. این داستان «بتمن» را به عنوان بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا نشان می‌دهد که با استفاده از مهارت‌های استنتاجی خود، معمایی یک‌ساله را حل می‌کند و با یکی از بدنام‌ترین جنایتکاران از گالری دشمنان آشوبگر خود روبرو می‌شود. «سوفیا فالکون» در این داستان اولین حضور خود را تجربه می‌کند و نقش مهمی در نیمه دوم این روایت ایفا می‌کند.

فیلم The Batman به شدت از داستان هالووین طولانی (یکی از مهم‌ترین کمیک‌های بتمن) الهام گرفته است؛ بنابراین، منطقی است که شخصیت‌های برجسته از این خط داستانی، راه خود را به دنیای دی‌ سی مت ریوز باز کنند. همچنین، با توجه به زاویه مافیایی که سریال جدید پنگوئن به آن می‌پردازد، حضور شخصیت‌ های مافیایی کمیک دی‌ سی مانند «سوفیا فالکون» در این مجموعه بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

سوفیا فالکون در Dark Victory بازگشت

کمیک های سوفیا فالکون

Dark Victory دنباله مستقیم داستان هالووین طولانی است و در آن شاهد ظهور یک قاتل زنجیره‌ای دیگر به نام «هنگمن» (Hangman) هستیم. این داستان همچنین به رابطه «بروس» و «دیک گریسون» می‌پردازد. «سوفیا فالکون» این بار با نام متاهلی‌اش، «سوفیا گیگانت»، به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان بازمی‌گردد.

بدون افشای جزئیات داستان، باید گفت که «سوفیا» یکی از مهره‌های کلیدی در پیروزی تاریک است. پس از سقوط از یک پنجره در کمیک هالووین طولانی، «سوفیا» در Dark Victory از ویلچر و بریس گردن استفاده می‌کند.

اگرچه احتمال کمی وجود دارد که جزئیات داستان Dark Victory در اسپین آف فیلم بتمن به نام پنگوئن روایت شود؛ اما شاید جنبه‌هایی مثل مهارت‌های رهبری و نقش محوری او به عنوان سرپرست خانواده فالکون در این مجموعه مورد توجه قرار گیرد. این موضوع، به خصوص با توجه به فضای کمیک‌ های گاتهام بسیار جذاب خواهد بود.

سوفیا فالکون از پدرخوانده الهام گرفته شده است

سریال اسپین‌ آف بتمن

فیلم پدرخوانده بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های مافیایی تاریخ است. داستان بی‌زمان خانواده کورلئونه همچنان یک روایت جذاب از جاه‌طلبی، قدرت و میراث را به تصویر می‌کشد. این فیلم الهام‌بخش بسیاری از آثار دیگر در ژانر مافیایی بود؛ اما تأثیر آن فراتر از سینما رفته و به دنیای کمیک‌بوک‌ها نیز نفوذ کرده است.

«جف لوب» در هنگام خلق خانواده فالکون در بتمن از پدرخوانده الهام گرفته است. پسر ارشد، «ماریو» از شخصیت «مایکل کورلئونه» الهام گرفته شده و «کارماین»، رهبر خانواده، به نوعی همتای «ویتو کورلئونه» محسوب می‌شود. بنابراین، «سوفیا» که به خاطر قدرت و خشم انفجاری‌اش شناخته می‌شود، نسخه «دی‌ سی» از «سانی کورلئونه» بوده که در رمان و فیلم پدرخوانده به تندی و خشونت معروف است.

مادر سوفیا فالکون به راهبه تبدیل شد

کمیک های سوفیا فالکون

با اینکه «کارماین فالکون» یکی از شناخته‌شده‌ترین دشمنان «بتمن» است، گذشته او همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در کمیک‌ها مشخص می‌شود که او همسری به نام «لویزا فالکون» دارد؛ اما محل زندگی او در طول داستان The Long Halloween و هر یک از حضورهای بعدی «کارماین» نامشخص باقی می‌ماند.

در داستان Catwoman: When in Rome مشخص می‌شود که «لویزا» زنده است و به عنوان یک راهبه در صومعه‌ای دورافتاده در کوه‌های ایتالیا زندگی می‌کند. «لویزا» نشان می‌دهد که به اندازه همسر و فرزندانش بی‌رحم است. او پس از خیانت محافظ شخصی‌اش، او را می‌کشد و حتی با اینکه می‌داند «سلینا» امکان دارد دخترش باشد، دستور قتل او را صادر می‌کند. این جزئیات می‌تواند در سریال پنگوئن نیز مورد توجه قرار گیرد و به پیچیدگی شخصیت‌ها بیفزاید.

سوفیا فالکون دو برادر و یک خواهر دارد

کمیک های سوفیا فالکون

مانند خانواده کورلئونه، خاندان فالکون نیز شامل چهار خواهر و برادر است، هرچند تنها سه نفر از آن‌ها مشروع هستند. در دنیای شخصیت‌ های دی سی ، «سوفیا» دو برادر به نام‌های «ماریو» و «آلبرتو» دارد. «ماریو» در ایتالیا زندگی می‌کند و پس از بازگشت به گاتهام، تمایلی به دخالت در مشکلات خانوادگی ندارد، در حالی که «آلبرتو» با وجود اینکه مانند پدرش «کارماین» حیله‌گر است، نتوانسته احترام زیادی در خانواده کسب کند.

در داستان‌های The Long Halloween و Dark Victory اشاره می‌شود که «سلینا کایل» ممکن است دختر «کارماین» باشد. همچنین در Catwoman: When In Rome نشان داده می‌شود که «کارماین» و همسرش «لویزا» دختری دیگر داشتند که به دلایل نامعلومی او را برای فرزندخواندگی واگذار کردند.

«سلینا» باور دارد که او همان دختر است؛ اما هیچ‌گاه نمی‌تواند این موضوع را به‌طور قطعی ثابت کند. حالا که «سوفیا» در نسخه زنده به تصویر کشیده می‌شود، رابطه‌اش با «سلینا» می‌تواند به یک محور داستانی در اسپین‌آف «کت وومن» تبدیل شود.

سوفیا فالکون حضور کمی را داشته است

شخصیت‌ های دنیای بتمن

برخلاف بسیاری از قهرمانان و شرورهای خیابانی دنیای دی‌سی، سوفیا فالکون نقش نسبتاً کوچکی در افسانه‌های بتمن ایفا می‌کند. «سوفیا» تنها در دو کمیک برجسته The Long Halloween و Dark Victory حضور دارد. او در Catwoman: When In Rome نیز حضور کوتاهی داشت؛ اما تنها در فلش‌بک‌ها دیده می‌شود.

تا به امروز، بسیاری از شرورهای شناخته‌شده «بتمن» در نسخه‌های لایواکشن چندین بار ظاهر شده‌اند. بنابراین، منطقی است که نویسندگان به دنبال شخصیت‌های کمتر شناخته‌ شده، اما به همان اندازه جذاب برای وارد کردن به دنیای سریال اسپین‌ آف بتمن باشند که «سوفیا» به‌ طور کامل شامل این معیارها می‌شود.

سوفیا فالکون با خانواده جیگانته ازدواج کرد

کمیک های سوفیا فالکون

شخصیت‌ های دنیای بتمن به ویژه شروران، نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری داستان‌های این دنیای جذاب ایفا می‌کنند. بسیاری از این شخصیت‌ها در بین بدنام‌ترین شخصیت‌های «دی‌ سی» قرار دارند. با این حال، «شوالیه تاریکی» با شرورهای ساده‌تری نیز روبه‌رو شده است، از جمله تعداد زیادی از مافیایی‌هایی که شهر گاتهام را به ستوه آورده‌اند.

خاندان گیگانت یکی از خانواده‌های مافیایی است که کنترل بخش‌هایی از گاتهام را در دست دارد. اگرچه آن‌ها به اندازه خانواده فالکون یا حتی مارونی‌ها برجسته نیستند؛ اما به اندازه‌ای مهم هستند که ازدواج «سوفیا» با یکی از پسران این خانواده در دنیای زیرزمینی گاتهام یک اتفاق بزرگ به شمار می‌آید. با این حال، خانواده گیگانت تنها از طریق شخصیت «سوفیا» وارد داستان‌ها شده‌اند و به همین دلیل، در دنیای «بتمن» جایگاه چندان مهمی ندارند.

سوفیا فالکون کارآگاه ماهری است

کمیک های سوفیا فالکون

شرورهای برتر «شوالیه تاریکی» همگی بسیار زیرک و باهوش هستند. حتی با وجود مشکلات جدی روانی، دشمنان «بتمن» جزو باهوش‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک محسوب می‌شوند و «سوفیا فالکون» نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هیکل بزرگ و ظاهر قدرتمند او ممکن است این تصور را ایجاد کند که «سوفیا» فقط به قدرت فیزیکی متکی بوده و از هوش بهره‌ای ندارد؛ اما او با شکستن این کلیشه‌ها ثابت می‌کند که از ذهنی خلاق و توانمند برخوردار است.

سوفیا در داستان‌ های مافیایی دی‌ سی موفق به گمراه کردن «بتمن» در وقایع Dark Victory می‌شود. او همچنین یک کارآگاه ماهر است و در جریان The Long Halloween به دنبال قاتل «هالیدی» می‌گردد و تقریباً هویت او را کشف می‌کند. «سوفیا» معمولا از مجازات قتل فرار می‌کند؛ اما در نهایت «بتمن» او را شکست می‌دهد.

سوفیا نام فالکون را از دست می‌دهد

کمیک های سوفیا فالکون
داستان‌ های مافیایی دی‌ سی

بسیاری از زنان پس از ازدواج نام خانوادگی همسرشان را می‌پذیرند و برخی نیز نام خانوادگی خود را با آن ترکیب می‌کنند. «سوفیا» نام «گیگانت» را می‌پذیرد؛ اما نام «فالکون» را حذف نمی‌کند، عمدتاً به این دلیل که داشتن پشتیبانی از دو خانواده مافیایی قدرتمند گاتهام، او را تهدیدآمیزتر می‌سازد.

برادرش« ماریو» در جریان رویدادهای Dark Victory او را از خانواده طرد می‌کند. «ماریو» که قصد دارد نام «فالکون» را دوباره بر سر زبان‌ها بنشاند، «سوفیا» را طرد می‌کند. او ادعا کرد که شهرت لکه‌دار «سوفیا» پس از وقایع The Long Halloween برای تجارت زیان‌آور بوده و مستقیماً مسئول سرقت‌هایی است که در واردات فالکون رخ می‌دهد.

در نتیجه، «سوفیا» نام «فالکون» را از دست می‌دهد و به سادگی به «سوفیا گیگانت» تبدیل می‌شود. این تحولات در کمیک های سوفیا فالکون به‌ خوبی به تصویر کشیده شده‌اند.

سوفیا فالکون قبلاً در دنیای واقعی (فیلم و تلویزیون) معرفی شده است

کمیک های سوفیا فالکون

«کریستین میلیوتی» اولین بازیگری نیست که نقش «سوفیا» را در نسخه‌های لایو اکشن ایفا می‌کند. پیش از او، «کریستال رید»، بازیگر سریال گرگ‌های نوجوان (Teen Wolf)، در فصل چهارم سریال نادیده گرفته شده گاتهام از شبکه «فاکس»، نقش «سوفیا» را بازی کرده بود.

داستان «سوفیا» در این سریال هیچ شباهتی به نقش اصلی او در کمیک‌ های بتمن ندارد. در عوض، گاتهام «سوفیا» را به‌ عنوان یک زن جوان جاه‌ طلب و بی‌رحم معرفی می‌کند که قصد دارد نامی برای خود در شهر گاتهام بسازد.

اگرچه از نظر فیزیکی، «رید» و «میلیوتی» شباهتی به «سوفیا» در کمیک‌ها ندارند؛ اما «رید» به‌ خوبی جنبه‌های وحشیانه شخصیت را به تصویر می‌کشد. «میلیوتی» که بازیگری برجسته و بااستعداد است، بدون شک نقش «سوفیا» را به سبک خود ایفا خواهد کرد و رقابتی جدی با شخصیت «پنگوئن» با بازی «کالین فارل» ایجاد می‌کند. این نقش‌آفرینی‌ها به تکامل شخصیت‌ های دنیای بتمن کمک خواهند کرد.

سوالات متداول

سوفیا فالکون اولین بار در کدام شماره از کمیک‌های بتمن معرفی شد؟

در شماره 54 بتمن: سال دوم ظاهر شد.

اصلی‌ترین هدف سوفیا فالکون در کمیک‌ها چیست؟

انتقام گرفتن از کسانی که خانواده‌اش را نابود کردند.

رابطه‌ی سوفیا فالکون با کارمین فالکون چگونه توصیف می‌شود؟

او دختر وفادار و جانشین قدرتمند او محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب کمیک های سوفیا فالکون چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *