بهترین کمیک های ددپول و ولورین ؛ برترین زوج در دنیای کمیک مارول

اگر بعد از تماشای فیلم Deadpool & Wolverine دوست داشتید که ماجراهای بیشتری از این زوج را ببینید، بهترین کمیک های ددپول و ولورین بهترین گزینه‌ها هستند.

«ددپول» و «ولورین» در نهایت در فیلم سینمایی ددپول و ولورین در دنیای سینمایی مارول به هم پیوستند، اما حتی یک فیلم عالی نمی‌تواند با بیش از 30 سال ماجراجویی کمیک بوکی بین این دو جهش‌یافته جاودانه «مارول» برابری کند.

در حالی که شخصیت‌های متضاد آن‌ها باعث ایجاد یک سری شوخی‌های خنده‌دار می‌شود، این دو قهرمان کانادایی اشتراکات بیشتری از آنچه تصور می‌شود دارند. هر دو مرد محصول جنگ و سوء استفاده بودند که در نهایت توسط برنامه‌ی وپن ایکس دائماً آسیب دیدند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


رابطه «ددپول» و «ولورین» بدون شک کمدی است، اما عنصر دوست‌داشتنی‌ای بین تجربیات مشترک آن‌ها وجود دارد. علاوه بر کمدی، آن‌ها ماجراهای بسیار هیجان انگیزی در کمیک با یکدیگر داشتند که اگر به آن‌ها علاقه دارید، حتما باید این داستان‌ها را مطالعه کنید.

بهترین کمیک های ددپول و ولورین

در ادامه لیست بهترین کمیک های ددپول و ولورین را مشاهده خواهید کرد:

بهترین کمیک های ددپول و ولورین
بهترین کمیک های ددپول و ولورین

چه آن‌ها را به خاطر شیرین‌کاری‌های برادرانه‌شان دوست داشته باشید و چه به خاطر لحظات حساس مشترکشان، به افتخار حضور این دو شخصیت در فیلم ددپول 3 ده تا از کمیک های Deadpool & Wolverine را به شما معرفی خواهیم کرد.

Wolverine Annual #1 (1995)

بهترین کمیک های ددپول و ولورین

در دومین حضور مشترک این دو شخصیت در کمیک‌ها، «وید ویلسون» توسط گروهی از دانشمندان دستگیر و شکنجه می‌شود. هدف آن‌ها ایجاد درمانی برای ویروس میراث آینده است تا بتوانند واکسن را به بالاترین قیمت بفروشند. وقتی «ماوریک»، یکی از اعضای مردان ایکس که به ویروس میراث مبتلا است، «ولورین» را از این وضعیت آگاه می‌کند و حتی مطمئن نیستند که نجات دادن ددپول اخلاقی است یا خیر.

در این نقطه از تاریخ کمیک، برخورد قبلی این دو با پرتاب نارنجک به صورت «ولورین» ختم شده بود، اما او با اکراه قبول کرد که کمک کند. «ولورین» یک ماموریت نجات ترتیب می‌دهد که در آن این سه نفر با هم متحد می‌شوند و برای اولین بار «ولورین» و «ددپول» را کنار هم می‌بینیم. اگرچه آن‌ها هنوز دوست نیستند، اما داستان به «لوگان» نشان می‌دهد که «ددپول» شاید آنقدرها هم بی‌فایده نباشد.

Wolverine Annual #1 (1999)

بهترین کمیک های ددپول و ولورین
فیلم سینمایی ددپول و ولورین

داستانی که یکی از بهترین کمیک های ددپول و ولورین این زوج در مقابل هم قرار می‌دهد، یک پیچش غیرمنتظره به سمت ماوراءالطبیعه دارد. پس از اینکه «ولورین» به دلیل بوی عجیب به دنبال نویسنده‌ای می‌رود، «ددپول» با قراردادی برای کشتن آن مرد می‌رسد و درگیری آغاز می‌شود.

آنچه به عنوان یک مبارزه بی‌رحمانه دیگر شروع شد، با ورود یک گرگینه آدم‌کش که قصد کشتن هر دو را دارد، پیچیده می‌شود. «ددپول» و «ولورین» به طور خلاصه متحد خواهند شد، در حالی که گرگینه هنوز هم سعی در کشتن نویسنده دارد.

این آشوب زمانی تشدید شد که «ددپول» متوجه می‌شود توسط یک شورای کامل از گرگینه‌ها استخدام شده که در واقع بخشی از داستان کمیک های ولورین و ددپول است. «ددپول» و «وولورین» که نشانه‌های اولیه از دوستی آینده خود را نشان می‌دهند، در نهایت اختلافات خود را کنار می‌گذارند و برای نوشیدن چندین نوشیدنی پس از کار به بیرون می‌روند.

Deadpool Vs. Old Man Logan #1-5 (2017)

بهترین کمیک های ددپول و ولورین

پس از مرگ موقت «ولورین» در دنیای 616، نسخه کلاسیک و قدیمی «لوگان» به واقعیت اصلی «مارول» پیوست. این نسخه از «ولورین» رابطه بازیگوش‌تری با «ددپول» دارد که در حین قدم زدن در پارک با قهرمان پنجه‌دار روبرو می‌شود. «لوگان» در حال مراقبت از یک جهش‌یافته جوان است که هدف یک شرکت شرور قرار دارد و «ددپول» با فکر اینکه ممکن است این ماجرا سرگرم‌کننده باشد، به او ملحق می‌شود.

Deadpool Vs. Old Man Logan داستان کوتاه‌تری بوده که پر از رفتارهای دیوانه‌وار است. رابطه «لوگان پیر» و «وید» کمدی و بی‌دغدغه است، انگار که این دو در یک سریال تلویزیونی دوست دشمن بازی می‌کنند.

اگرچه این دو چندین بار در طول داستان با هم درگیر می‌شوند، اما «ولورین» همدلی زیادی نسبت به «ددپول» نشان می‌دهد و به‌عنوان یک دوست واقعی از داستان خارج می‌شود. ددپول علیه لوگان پیر جزو بهترین کمیک های ددپول و ولورین است که حتما باید آن را مطالعه کنید.

Wolverine: Origins #21-25

بهترین کمیک های ددپول و ولورین
کمیک های Deadpool & Wolverine

این چهار قسمت سریالی کمیک ددپول و ولورین برخی از دیوانه‌وارترین تعاملات بین این دو قهرمان را نشان می‌دهد. «وید» وظیفه دارد کاری که همیشه انجام می‌دهد را انجام دهد؛ کشتن «لوگان».

آنچه در ادامه می‌آید، یک سری حقه‌های خالص است که در آن «ددپول» در دیوانه‌ترین حالت کمدی خود است، از سقوط پیانو گرفته تا نوزادان انفجاری ساختگی فقط چند مورد از تلاش‌های «ددپول» برای کشتن «ولورین» هستند. در حالی که این مبارزه به شدت مخرب است، اما در واقع یک زیرمتن مخفی و صمیمانه در این برخورد وجود دارد.

«ولورین» در واقع «ددپول» را استخدام کرده بود تا سعی کند او را بکشد، با هدف واقعی فریب دادن پسر «ولورین»، «دیکن»، برای بیرون آمدن از مخفیگاه تا بتوان او را دستگیر کرد و برای بازآموزی به عمارت ایکس آورد.

«ولورین» اعتماد ضمنی به «ددپول» نشان می‌دهد، زیرا می‌داند که او بهترین کار را انجام خواهد داد تا بتواند نقش خود را برای هدفی نزدیک به قلب «لوگان» ایفا کند. اگر به دنبال بهترین کمیک های ددپول و ولورین هستید، Wolverine: Origins را از دست ندهید.

Wolverine/Deadpool: The Decoy

بهترین کمیک های ددپول و ولورین

از بهترین کمیک های ددپول و ولورین می‌توان به Wolverine/Deadpool: The Decoy اشاره کرد. این داستان کوتاه احتمالاً خنده‌دارترین سری از شیرین‌کاری‌های بین «ددپول» و «وولورین» است که با سقوط اضطراری یک ربات قاتل شی آر به دنبال «جین گری» (که در آن زمان مرده بود) آغاز می‌شود.

«استالکر» برای «ولورین» بسیار قوی است، بنابراین او یک طرح کمدی منحصر به فرد برای شکست دادن تهدید طراحی می‌کند. «لوگان» با ورود به آپارتمان «ددپول» در وسط دوش گرفتن، مدتی را صرف تلاش برای متقاعد کردن «ددپول» کاملاً برهنه و ماسک‌دار برای کمک به او می‌کند.

«ولورین» نقشه درخشان خود را اجرا می‌کند، لباس «جین گری» را به «ددپول» می‌پوشاند تا ربات را به اندازه کافی حواس‌ پرت کند و «لوگان» بتواند آن را شکست دهد. دیدن «ولورین» در حال پوشاندن لباس معشوقه سابق مرده‌اش به «ددپول» یک منظره عجیب، اما موثر است.

Deadpool & Wolverine: WWIII

بهترین کمیک های ددپول و ولورین
کمیک های ولورین و ددپول

در یکی از بهترین کمیک های ددپول و ولورین نام جنگ جهانی سوم، «وید ویلسون» توسط یک نابغه علمی و یک آزمایشگر شرور به نام «دلتا» اسیر می‌شود که مصمم است یک موجود کامل را از نظر جسمی و ذهنی خلق کند.

البته آزمایش‌ها، تقویت‌های شکنجه‌آمیز و شستشوی مغزی او، روان «ددپول» را نابود می‌کند. «ولورین» که همیشه به دنبال دانشمندان دیوانه است، به صحنه وارد می‌شود و قربانی را که اکنون مطیع شده است به عنوان دوست قدیمی خود، «ددپول»، تشخیص می‌دهد.

«ددپول» در برابر نجات خود مقاومت می‌کند و این دو در یک مبارزه وحشیانه که قدرت‌های جدید «وید» را نشان می‌دهد، درگیر می‌شوند. در نهایت جنگ تمام خواهد شد و «ددپول» برای اولین بار بدون شوخی‌های کمدی که معمولاً درد واقعی او را پنهان می‌کنند، احساسات افسردگی خود را صادقانه با «ولورین» در میان می‌گذارد.

شستشوی مغزی با گرفتن طبیعت شاد و بی‌خیال «وید»، نسخه غمگین‌تر و صادق‌تری از او را به جا می‌گذارد و همین موضوع باعث شد تا این داستان در میان بهترین کمیک های ددپول و ولورین قرار بگیرد.

Deadpool #15-19 (2013)

بهترین کمیک های ددپول و ولورین

یکی از کمیک های ولورین و ددپول که این دو به همراه «کاپیتان آمریکا» در یک اردوگاه اسرای جنگی کره شمالی قرار می‌دهد، قهرمانان گروهی از افراد را کشف می‌کنند که با استفاده از DNA «ددپول» و مواد ژنتیکی سایر مردان ایکس دستکاری ژنتیکی شده‌اند.

در نهایت حقیقت آشکار خواهد شد و آزمایش‌ها توسط یک دانشمند بازنشسته برنامه وپن پلاس هدایت می‌شود که مخفیانه «ددپول» را برای برداشت اعضای بدن او مسموم و ربوده بود. این داستان است که «وید ویلسون» از دخترش، «النور» که در اسارت برای استفاده به عنوان اهرم فشار علیه «وید» است، مطلع می‌شود.

به دلایل واضح، «ولورین» رفتار تهاجمی معمول خود را تعدیل می‌کند و رفتار نرم‌تری نسبت به «ددپول» نشان می‌دهد. «لوگان» بیش از هر کس دیگری درد از دست دادن خانواده به برنامه وپن پلاس را درک می‌کند و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا خانواده «ددپول» را نجات دهد.

Uncanny X-Force

بهترین کمیک های ددپول و ولورین
کمیک ددپول و ولورین

این مجموعه 32 قسمتی از کمیک های Deadpool & Wolverine طولانی‌ترین داستانی است که این دو قهرمان در کنار هم کار می‌کنند. پس از سال‌ها التماس برای پیوستن به مردان ایکس (با وجود اینکه جهش یافته نیست)، «ددپول» در نهایت به ایکس فورس، تیم عملیات مخفی مرگبار به رهبری «ولورین» و «انجل»، می‌پیوندد.

این سریال جنبه صادقانه قهرمانانه‌ای از «ددپول» را نشان می‌دهد که معمولاً فقط برای قطع کردن انفجارهای کمدی او استفاده می‌شود. «وید» حتی به عنوان یکی از قطب‌نماهای اخلاقی تیم عمل می‌کند و علیه اعمال بی‌رحمانه انجام شده توسط تیم برای رسیدن به منفعت بزرگ‌تر اعتراض خواهد کرد.

این کمیک ددپول و ولورین موضوع تکراری اهمیت انتخاب را بررسی می‌کند. اخلاق در مقابل بی‌اخلاقی. سرنوشت در مقابل اختیار آزاد. ایکس فورس شگفت انگیز اغلب در دوراهی‌های اخلاقی قرار می‌گیرد که معمولا بر این تمرکز دارد که آیا کشتن کودکی که مسافران زمان آینده معتقدند بزرگ شده و به یک شرور تبدیل می‌شود، درست است یا خیر.

«ولورین»، «ددپول» و «سایلاک» دائماً با خشونت علیه کودکان، به ویژه کسانی که کار اشتباهی انجام نداده‌اند، مخالفت می‌کنند. «ددپول» و «ولورین» هر دو از نظر تاریخی نشان داده‌اند که نسبت به کودکان احساسات خوبی دارند، بنابراین منطقی است که ایدئولوژی‌های آن‌ها در این سریال کاملاً با هم مطابقت داشته باشد، حتی اگر به معنای نجات آپوکالیپس باشد.

Deadpool #15-18 (2008)

بهترین کمیک های ددپول و ولورین

در داستان این عصر بهترین کمیک های ددپول و ولورین از مارول، اعتماد عمومی در مورد مردان ایکس به شدت کاهش یافته است. در حالی که «ددپول» از نظر فنی یک جهش یافته نیست، همیشه احساس نزدیکی با مردان ایکس داشته است، بنابراین وقتی «وید» از «سایکلاپس» می‌خواهد که به او اجازه پیوستن به تیم را بدهد، «ولورین» تأکید می‌کند که «ددپول» می‌تواند تحت نظارت دقیق، یک متحد ارزشمند باشد.

«ولورین» در ادامه «دومینو» را می‌فرستد تا به «وید» یک جایگاه در تیم پیشنهاد دهد و اولین ماموریت او محافظت از مردی است که در تلویزیون علیه جهش یافته‌ها سخنرانی می‌کند.

«ددپول» بلافاصله مسیر خود را تغییر می‌دهد و طرح خودش را اجرا می‌کند و به راحتی قاتل آینده آن مرد را شناسایی خواهد کرد. ماموریت از آنجا خارج می‌شود، اما با این وجود به لطف شیرین‌کاری‌های «ددپول»، موقعیت مثبتی برای مردان ایکس ایجاد می‌کند. یک تم تکراری در کمیک‌ها، «لوگان» دوباره ارتباط همدلانه ناگفته خود را با «وید» نشان می‌دهد.

Wolverine #20-23 (2020)

بهترین کمیک های ددپول و ولورین
بهترین کمیک های ددپول و ولورین

در نهایت، بهترین تصویرسازی کمیک از همکاری متناقض «ددپول» و «وولورین»، یک داستان فرعی کوتاه سه قسمتی در کمیک ولورین، اثر «بن پرسی» و «آدام کوبرت» است.

با شروع تلاش «ددپول» برای ورود به کشور جهش یافته کراکوا، «وید» متوجه خواهد شد بهترین راه برای اثبات ارزش خود، کشف یک تهدید مخفی است که منجر به پایان مردان ایکس می‌شود. معلوم شد که «ولورین» قبلاً در این مورد تحقیق می‌کرده و این دو برای انجام ماموریت با هم متحد می‌شوند.

وقتی دسیسه‌ها ارتشی از ربات‌های شبیه‌سازی شده مردان ایکس را نشان می‌دهد، «ددپول» تنها متحد قابل اعتماد «ولورین» می‌شود که با اکراه انتخاب می‌کند. در حالی که «ولورین» با عصبانیت رفتار شوخ‌آمیز «ددپول» را در طول مسائل تحمل کرد، نتیجه نشان می‌دهد که در بین نویسندگان مارول، اختلاف کمدی بین «لوگان» و «وید» تقریباً نیاز در کمیک است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های ددپول و ولورین چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *