بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM [+جزئیات]

انتشار بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM گنجینه بخش اثار کلاسیک در رسانه‌ها بسیار خبرساز شد.باجزئیات این خبر همراه باشید.

استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی و پل توماس اندرسون،اخیراً این فیلمسازان بزرگ هالیوود بیانیه مشترکی در رابطه با حفظ گنجینه آثار کلاسیک برادران وارنر منتشر کردند. فیلمسازان، استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی و پل توماس اندرسون به طور علنی به طرح‌های بازسازی شرکت برادران وارنر برای TCM می‌پردازند.

هشدار این فیلمسازان، در اوایل این هفته زمانی شنیده شد که اخراج کارکنان در سراسر شرکت، کل رده مدیران ارشد کانال TCM، از جمله چارلز تابش، مدیر ارشد قدیمی مسئول برنامه‌‌‌چینی شبکه را از بین برد. مدیر کل کهنه کار، پولا چانگنون نیز به همراه مدیرانی که بر بازاریابی، مشارکت های استراتژیک و تولید استودیو نظارت دارند، این شبکه را ترک می کند.

این شبکه در حال اضافه شدن به مجموعه مایکل اوولین است که بر شنای بزرگسالان، شبکه‌ی کارتون، دیسکاوری فمیلی و بومرنگ نظارت دارد.

بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM

انتشار بیانیه استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی و پل توماس اندرسون

به گزارش IndieWire ، این بیانیه پس از آن منتشر شد که اسپیلبرگ، اسکورسیزی و اندرسون یک “تماس اضطراری” با مدیر عامل برادران وارنر دیوید زاسلاو، در مورد آینده TCM برنامه ریزی کردند.

بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM
بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM

سرویس تلویزیون جهان: شرکت برادران وارنر دیسکاوری، به‌شکل قابل توجهی تعداد پرسنل خود را در کم کرده، تا به کاهش بدهی خود کمک کند.

بیانیه اسکورسیزی و اسپیلبرگ و اندرسون در مورد اخراج دیوید زاسلاو از TCM

در بخشی از این بیانیه آمده است:

ما هرکدام به طور جداگانه و با‌هم، زمانی را صرف صحبت با دیوید کرده‌ایم و واضح است که TCM و سینمای کلاسیک برای او بسیار مهم هستند. هدف اصلی ما این است که اطمینان حاصل کنیم که برنامه TCM دست نخورده و محافظت می‌شود. ما از گفتگوهایی که تاکنون داشته‌ایم دلگرم شده‌ایم و متعهد هستیم، از تداوم این فرهنگ که همه ما آن را ارزشمند می‌دانیم، در کنار‌هم با‌هم کار کنیم.

گستردگی تجدید ساختار TCM توسط برادران وارنر در زمان عدم قطعیت در صنعت فیلم و تلویزیون به صورت قابل توجهی انجام می‌شود.

مسلماً بارزترین نمونه از این عدم قطعیت، اعتصاب جاری انجمن نویسندگان آمریکا است که باعث شده نویسندگان در سراسر کشور تا زمانی که توافقی با استودیوها (از جمله برادران وارنر) در مورد طیف وسیعی از مسائل از جمله دستمزد بالاتر نرسند، قلم‌های خود را پایین بگذارند.

نبعِ لس‌آنجلس تایمز؛ دیوید زاسلاو، مدیر اجرایی برادران وارنر دیسکاوری، در این هفته با تغییراتی در TCM مواجه می‌شود، شبکه‌ای که فیلم‌های پیش از دهه 1980 را بدون تغییرات و تبلیغات نمایش می‌دهد و دریچه‌ای به تاریخ هالیوود در اختیار بینندگان قرار می‌دهد.

بینندگان وفادار آن شامل برخی از کارگردانان برتر، از جمله استیون اسپیلبرگ، پل توماس اندرسون، مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا، هستند.

اخیراً هنگامی که مقررات مربوط به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در سخنرانی آغازین زاسلاو در دانشگاه بوستون توسط معترضان طرفدار WGA قطع شد، شخصاً گرفتار غوغای اعتصابات شد. درادامه با جزئیات خبر بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM همراه فیگار بمانید.

آینده استریمینگ

بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM
بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM

زاسلاو با آگاهی از اینکه این حذف‌ها، خشم ایجاد می‌کند، با اسپیلبرگ، اندرسون و اسکورسیزی ملاقاتی از طریق اپلیکیشن زوم داشت تا به آنها بگوید که کاهش پرسنل، از مأموریت کانال برای ارائه طیف گسترده‌ای از فیلم‌های کلاسیک کم نمی‌کند یا تجربه تماشای آن را، برای طرفداران مشتاق تغییر نمی‌دهد.

زاسلاو همچنین پس از به اشتراک گذاشتن پیش‌بینی‌های خود در مورد آینده استریم، خبرساز شد. مدیر عامل شرکت برادران وارنر دیسکاوری استدلال کرد که خدمات استریم همراه در آینده به یک هنجار تبدیل خواهد شد:

به نظر من خیلی واضح به نظر می‌رسد که اگر قرار بود یک محصول فوق‌العاده‌ای را که داریم با دیگران به اشتراک بگذاریم یا اگر قرار بود فردا از خواب که بیدار شوید در هر بازاری محصولی با درجه کیفیت مختتلف و با هرمحصول متفاوت بهای خاصی وجود داشته باشد، برای مصرف کنندگان عالی خواهد بود. این امر احتمالاً ریزش مخاطب را کاهش خواهد داد.

او همچنین اشاره کرد که این بخشی از منطق پشت ترکیب HBO Max و Discovery+ در یک پلتفرم واحد به نام Max بوده است. درادامه با جزئیات خبر بیانیه مشترک اسپیلبرگ و اسکورسیزی و اندرسون برای حفظ TCM همراه فیگار بمانید.

کارگردان‌ها می‌توانند شاهد نتیجه‌ی مثبتی از نشست با زاسلاو داشته باشند. دو نفر از ناظران، به‌این نکته اشاره کردند که شاید در اخراج مدیر موفقی چون تابش، تجدیدنظر شود.
اما بازگرداندن تابش به بازار، چالش‌های بزرگ‌تری را که TCM و همه شبکه‌های کابلی که برای درآمدشان به اشتراک تلویزیون پولی وابسته هستند، حل نمی‌کند. مشترکین تلویزیون کابلی و ماهواره ای با روند ثابتی در حال کاهش هستند زیرا پخش ویدئو به رسانه‌ی انتخابی برای مصرف کنندگان تبدیل می شود. با هر مصرف کننده ای که بسته‌ی تلویزیون پولی را کنار می گذارد، درآمد شبکه‌ی کابلی TCM از بین می رود.

طبق مطالعه اخیر SVB MoffettNathanson، حدود 60 درصد از خانه‌های ایالات متحده، مشترک یک سرویس تلویزیون پولی هستند. این رقم تا سال 2016 بیش از 80 درصد بود… بینندگان TCM علاوه بر آرشیو مجموعه وسیعی از فیلم‌هایی که به دوران صامت برمی‌گردد، روی نقطه‌نظرهای ارائه‌شده توسط میزبانان متخصص، بخش‌های میانی پر از ره‌یافت‌های تاریخی و مصاحبه‌ با چهره‌های افسانه‌ای صنعت فیلم حساب می‌کنند.
یکی از عواملی که به نفع TCM تمام خواهد شد، این است که زاسلاو به احتمال زیاد نمی‌خواهد نخبگان هالیوود را بیش از گذشته، خشمگین کند.

Zaslav با گزارش‌های اخیر که ادعا می‌کند، در حال کار برروی قراردادی برای مجوز سریال‌های قدیمی‌تر HBO به نتفلیکس است. اگر این قرارداد به نتیجه برسد، این اولین بار است که نمایش‌های HBO در پلتفرمی غیر متعلق به برادران وارنر در دسترس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *