همنواز

سروش صحت برنامه‌ای مشابه کتاب‌باز را خواهد ساخت

کتاب باز از تلویزیون به طور ناگهانی متوقف شد و هنوز بازنگشته است. به تازگی شنیده شده که سروش صحت قصد دارد برنامه‌ای مشابه با کتاب باز برای شبکه نمایش خانگی تولید کند.

در حالی که تلاش‌هایی برای ایجاد برنامه‌هایی مشابه کتاب باز صورت گرفته است، اما هنوز هیچ برنامه‌ای نتوانسته جایگزین آن شود. ساخت و ادامه برنامه‌های تلویزیونی که مردم را به کتاب و مطالعه علاقه‌مند کند، همواره ضروری به نظر می‌رسد. باید دید آیا تلاش‌ها برای تولید جایگزینی مناسب برای کتاب باز به نتیجه خواهد رسید یا خیر.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: سروش صحت دومین سریال خود را برای شبکه نمایش خانگی خواهد ساخت

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سروش صحت برنامه‌ای مشابه کتاب‌باز را خواهد ساخت

با گذشت حدود دو سال و نیم از آخرین قسمت‌های کتاب باز، اکنون خبرهایی مبنی بر بازگشت این برنامه به شبکه نمایش خانگی به گوش می‌رسد. «سروش صحت» در یک مصاحبه اینترنتی اظهار داشت:

امیدواریم و تلاش می‌کنیم برنامه‌ای مشابه کتاب باز در همان سبک و سیاق، اما با نام و فرمت جدید، در شبکه نمایش خانگی راه‌اندازی کنیم.

صداوسیما در سال‌های اخیر برنامه‌های متعددی با موضوع کتاب پخش کرده است که از میان آن‌ها، کتاب باز یکی از محبوب‌ترین‌ها بود؛ اما بسیاری از اهالی ادبیات و کارشناسان این برنامه را بیشتر انگیزشی و مثبت‌اندیشانه می‌دانستند تا تخصصی در حوزه کتاب. با این حال، این برنامه پس از چند فصل موفقیت‌آمیز به طور ناگهانی تعطیل شد و هیچ توضیح روشنی درباره دلیل آن داده نشد.

این برنامه که از اواسط دهه 90 آغاز و تا پایان این دهه ادامه داشت. ابتدا «امیرحسین صدیق» مجری برنامه بود و سپس «سروش صحت» این وظیفه را به عهده گرفت. این کارگردان با اجرای صمیمی و بی‌تکلفش، به یکی از نمادهای کتاب باز تبدیل شد.

در این برنامه، مهمانانی از طیف‌های مختلف فکری، از جمله «محمدحسن روزی‌طلب»، «حسین قرایی»، «وحید یامین‌پور» و «علیرضا قزوه»، «میلاد دخانچی»، «شهاب مرادی» و «حبیب احمدزاده» حضور داشتند.

سروش صحت

کتاب باز در کنار برنامه‌های دیگری همچون شب‌های هنر و هزاره شعر، بیشترین توجه را به کتاب و کتاب‌خوانی جلب کرد. برنامه‌هایی مانند کتاب خوب با اجرای «ایرج نوذری» و چارکتاب نیز تلاش‌هایی در این زمینه داشتند، اما نتوانستند جای این برنامه را بگیرند. اگرچه قرار بود کتاب باز از پاییز 1400 به آنتن شبکه نسیم بازگردد، با تغییرات مدیریتی در تلویزیون این برنامه متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی برنامه محبوب کتاب‌باز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *