سریال غربت توقیف شد + علت عدم پخش این سریال

دادستان تهران از توقف پخش جدیدترین اثر شبکه نمایش خانگی، یعنی سریال غربت خبر داد و اعلام کرد که این سریال بدون داشتن مجوز از ساترا به نمایش درآمده است.

«علی صالحی»، دادستان تهران بیان کرد که پخش سریال جدید شبکه نمایش خانگی باعث ناراحتی و اعتراض هموطنان عرب‌زبان ما شده و تاکید کرد که پیگیری‌های قضائی در رابطه با مشکلات ایجادشده توسط این سریال انجام خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: آیا جوکر زنان توقیف شده است؟

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سریال غربت توقیف شد

بر اساس گزارش‌ها، با پیگیری «سید مجید میراحمدی»، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و درخواست ساترا، دادستانی به موضوع ورود کرده است. سریال جدید غربت به دلیل نمایش نادرست و غیرواقعی از زندگی حاشیه‌نشینان در مناطق عرب‌نشین با اعتراضاتی مواجه شده است.

«سید محسن موسوی‌زاده»، نماینده مردم اهواز در مجلس، پیش‌تر در توئیتی اعلام کرده بود که اقدام نابخردانه این سریال در توهین به قومیت شریف عرب را به صورت جدی پیگیری کرده است. رئیس ساترا نیز در پاسخ اعلام کرده بود که این سریال فاقد مجوز است و باید از شبکه خانگی حذف شود.

سریال غربت

به دنبال این اعتراض‌ها، ساترا نیز تأکید کرد که محتوای منتشرشده این سریال مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نیست و این سریال مجوز پخش ندارد. به همین دلیل، مجوز تبلیغات محیطی این برنامه نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم صدور مجوز ساترا صادر نشده است.

با وجود تذکرات کتبی به مدیران رسانه‌های نماوا، انتشار این سریال خلاف قانون بوده و این اقدام موجب شکایت ساترا در مراجع قضایی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پخش خودسر این سریال در پلتفرم‌های رسمی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *