پاول دورف مدیرعامل اپلیکیشن تلگرام دستگیر شد

پاول دورف (Pavel Durov)، میلیاردر بنیان‌گذار و مدیرعامل اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، در فرودگاه بورژه حومه پاریس، در عصر شنبه دستگیر شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی TF1 که این خبر را به نقل از یک منبع ناشناس منتشر کرده، «دورف» با هواپیمای شخصی خود سفر می‌کرده و تحت تعقیب یک حکم بازداشت در فرانسه بوده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دستگیری پاول دورف

طبق گزارش TF1، این کارآفرین 39 ساله که از آذربایجان سفر می‌کرده، حدود ساعت 8 شب دستگیر شده است. «دورف» قرار بود روز یکشنبه در دادگاه حاضر شود.

«دورف» که در روسیه متولد شده و در حال حاضر در دبی زندگی می‌کند، دارای تابعیت دوگانه فرانسه و امارات متحده عربی است. او در سال 2014 پس از اینکه از تبعیت از درخواست‌های دولت روسیه برای بستن جوامع مخالف در پلتفرم شبکه اجتماعی VK خودداری کرد، از روسیه خارج شد و این شبکه را فروخت.

پاول دورف

کمپانی اپلیکیشن تلگرام به درخواست رویترز برای اظهار نظر بلافاصله پاسخ نداد. سفارت روسیه در فرانسه نیز اعلام کرد که در حال انجام اقدامات فوری برای روشن کردن وضعیت است. به گزارش خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در فرانسه اعلام کرده که تاکنون هیچ درخواستی از تیم «دورف» به این سفارت نرسیده، اما سفارت به‌طور پیشگیرانه اقداماتی را در این خصوص آغاز کرده است.

«پاول دورف» و برادرش «نیکولای» در سال 2013 اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را تأسیس کردند و این اپلیکیشن اکنون حدود 900 میلیون کاربر فعال دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی دستگیری «پاول دورف» چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *