داستان شایعه کلاهبرداری برد پیت چیست؟

شب گذشته، پلیس اسپانیا از دستگیری پنج نفر، به اتهام کلاهبرداری از دو زن با جعل هویت « برد پیت »، ستاره مشهور هالیوودی، خبر داد.

به گزارش فیگار، نیروی پلیس گاردیا سیویل اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که متهمان با استفاده از یک صفحه اینترنتی طرفداران این بازیگر برنده جایزه اسکار، با دو زن تماس گرفته و به آن‌ها القا کرده‌اند که رابطه عاطفی با وی دارند. سپس به طور ظاهری این زنان را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جعلی ترغیب کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های خنده دار برد پیت

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دستگیری پنج نفر به اتهام کلاهبرداری با جعل هویت برد پیت

در این کلاهبرداری، یکی از زنان از منطقه جنوبی اندلس مبلغ 175 هزار یورو را از دست داد و زن دیگری از منطقه باسک شمالی نیز 150 هزار یورو ضرر کرد.

پلیس تصریح کرد:

این مجرمان سایبری با مطالعه شبکه‌های اجتماعی قربانیان خود، پروفایل روان‌شناختی از آن‌ها تهیه کرده و دریافتند که هر دو زن افرادی آسیب‌پذیر هستند که از عشق و محبت کافی بی‌بهره‌اند و دچار افسردگی هستند. آن‌ها از پلتفرم‌های پیام‌رسان فوری استفاده کرده و با این دو زن پیام‌ها و ایمیل‌هایی رد و بدل کردند، به‌طوری‌که این زنان باور کردند که در حال چت کردن با خود «برد پیت» از طریق واتساپ هستند؛ کسی که به آن‌ها وعده یک رابطه عاشقانه و آینده‌ای مشترک داده بود.

برد پیت

به گزارش گاردین، پلیس پنج نفر، از جمله سرکرده گروه کلاهبرداری را در منطقه جنوبی اندلس دستگیر کرده و در یک عملیات، پنج خانه را بازرسی کردند. در این بازرسی‌ها، چندین تلفن همراه، کارت‌های بانکی، دو کامپیوتر و یک دفترچه یادداشت حاوی عبارات استفاده‌شده توسط کلاهبرداران برای فریب قربانیان ضبط شد.

ماموران همچنین موفق شدند 85 هزار یورو از مبلغ کلاهبرداری‌شده از دو زن را بازپس‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام مجرمان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *