چین ایلان ماسک را به خاطر اینترنت ماهواره ای تهدید کرد! [+عکس]

مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید چین به‌طور مستقیم از او خواسته که اطمینان دهد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور ارائه نمی‌کند.

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت پس از ارسال ترمینال‌های استارلینک به اوکراین، مقامات چینی به شکل مستقیم از او خواسته‌اند استارلینک در چین در دسترس قرار نگیرد و ماسک باید تضمین بدهد که تکنولوژی استارلینک را در چین نمی‌فروشد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

  • اینترنت ماهواره ای
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
اینترنت ماهواره ای, تهدید ایلان ماسک توسط چین

تهدید ایلان ماسک توسط چین

به گزارش سایت های خبری:

اینترنت چین با «دیوار بزرگ آتشین» مشهور خود، یکی از پیچیده‌ترین سامانه‌های کنترل اینترنت به شمار می‌آید که خروجی آن از محدودترین و فیلتر شده‌ترین اینترنت‌های جهان است؛ جایی که تمام پلتفرم‌های بین‌المللی حذف و بومی‌سازی شده‌اند؛ حتی گوگل!

بر اساس مصاحبه ایلان ماسک با فایننشال تایمز، مشخص نیست که او با درخواست پکن موافقت کرده یا خیر، اما نقشه سرویس‌دهی استارلینک نشان می‌دهد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه سرویس خود در چین ندارد. با این حال، مناطق مجاور مثل تایوان، مغولستان و ویتنام تحت عنوان «در انتظار دریافت مجوز رگولاتوری» فهرست شده‌اند.

در ادامه میتوانید عکس ایلان ماسک را مشاهده کنید:

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
تهدید ایلان ماسک توسط چین, عکس ایلان ماسک

ماسک می‌گوید استارلینک مزایای «تعیین‌کننده» در میدان نبرد در اوکراین ارائه کرده است. آخرین اظهارات ماسک پس از آن بیان شد که وی پس از پیشنهاد این که سرزمین مورد مناقشه کریمه باید بخشی از اوکراین شود، جنجال دیگری در دنیای مجازی آفرید. او در یک سری پست‌های جدید توییتر فاش کرد که پایانه‌هایی که شرکت او با کمک دولت ایالات متحده به اوکراین ارسال کرده است، ارتش اوکراین را قادر می‌سازد تا خطوط ارتباطی خود را پس از آسیب دیدن زیرساخت‌های اوکراین توسط روسیه در اوایل سال جاری سرپا نگه دارد.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *