روایت‌های متنقاض اتفاقات مدرسه شاهد اردبیل

روایت‌های متنقاض اتفاقات مدرسه شاهد اردبیل به شدت فضای مجازی را پر کرده. سوال اینجاست که ماجرای مدرسه شاهد اردبیل چیست؟

این بار خبر از اردبیل رسید. جمعه‌شب یکی از رسانه‌های خارج از کشور؛ درباره حادثه‌ای در یکی از مدارس دخترانه این شهر خبری داد.

بیشتر بخوانید:

مرگ اسرا پناهی [+فیلم] ماجرای جنجالی مدرسه شاهد اردبیل چیست؟

روایت‌های متنقاض اتفاقات مدرسه شاهد اردبیل

به گزارش این رسانه:

در حمله لباس‌شخصی‌ها به دبیرستان شاهد اردبیل، یک دختر دانش‌آموز جان داد، چندنفر در بیمارستان‌اند و مدیر هفت دانش‌آموز دیگر را به امنیتی‌ها تحویل داد.

این خبر به سرعت دست به دست شد. آن هم در شرایطی که چند روزی است ماجرای احضار و بازداشت و نگهداری برخی از دانش‌آموزان در کانون‌های اصلاح و تربیت منتشر شده و حتی وزیر هم آن را تایید کرده است.

به گزارش سایت ایرانا؛ برخی رسانه‌ها از روز جمعه ۲۲ مهرماه به نقل از برخی کانال‌های تلگرامی محلی مدعی شدند در جریان حمله لباس‌ شخصی‌ها به دبیرستان شاهد اردبیل در روز پنجشنبه، یک دانش‌آموز بر اثر خون‌ریزی داخلی در بیمارستان فاطمی جان باخته است. طبق این گزارش‌ها ۱۰ دانش‌آموز زخمی و ۷ دانش‌آموز بازداشت شده‌اند.

طبق گفته‌های رسانه‌ای دیگر با نام اقتصادنیوز: حسن عاملی، امام جمعه اردبیل قسم می‌خورد که اعلامیه منتشرشده با نام اسراء پناهی خانقاه مربوط به دانش‌آموزی که گفته می‌شود در مدرسه شاهد کشته شده، نیست و اسراء چندروز پیش فوت کرده است.

پیگیری‌های هم‌میهن از شاهدان عینی ماجرا، اما از موضوع دیگری حکایت دارد. مادر یکی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد که فرزندش در روز حادثه حضور داشته، درباره اصل ماجرا به هم‌میهن می‌گوید:

روز چهارشنبه بدون اطلاع و هماهنگی ما بچه‌ها را به راهپیمایی برده بودند. در شرایطی که بعضی از بچه‌ها میلی به حضور در این مراسم نداشتند. چند روز بود اردبیل خلوت بود و سروصدایی از اعتراضات نبود. برای همین فکر کرده بودند بچه‌ها را ببرند راهپیمایی.

اتفاقات مدرسه اردبیل

روایت‌های متفاوت درباره مدرسه شاهد در اردبیل در یک نگاه:

  1. تعدادی از دانش‌آموزان دختر در روز چهارشنبه شعار اعتراضی داده‌اند.
  2. به دانش‌آموزان حمله شده و تعدادی از آنها بازداشت شده‌اند.
  3. یک دختر دانش‌آموز در این ماجرا کشته شده است.

خدا می‌داند که کدام یک از روایت‌ها درست است. اما بی شک رسانه‌ها شیطونی خاص خودشان را دارند تا همه چیز را در هم کنند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *