روبیکا و فیلترینگ گوگل پلی از بیخ! [+عکس و جزئیات]

اپلیکیشن روبیکا گوگل پلی ؛ در یک اتفاق تازه و عجیب، کاربران دیگر امکان نصب اپلیکیشن روبیکا را از گوگل‌پلی ندارند. در ادامه مطلب همراه ما بمانید.

روبیکا و فیلترینگ گوگل پلی از بیخ!

گوگل روبیکا را به عنوان بدافزار جاسوسی شناسایی کرده است! آیا «گوگل پلی» به‌ طور کامل در ایران فیلتر شد؟ صبح امروز بود که گوگل پلی در اقدامی عجیب ابتدا شروع به ارسال هشدار ناامنی برای ابر برنامک ایرانی روبیکا داد سپس اقدام به حذف این سرویس از برخی گوشی های میزبان کرد که دقایقی بعد این روند احتمالا با تلاش‌های فنی متخصصان ایرانی متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

نام دو نخبه ایرانی در میان مخترعان پروژه استارلینک! [+عکس]

اپلیکیشن روبیکا گوگل پلی

برخی کاربران مدعی شدند:

قبلا cdn گوگل پلی فیلتر شده بود که می‌تونستید اپلیکیشن ها را مشاهده کنید ولی نمی‌تونستید دانلود کنید، ولی حالا اتصال همه سرورهای گوگل پلی فیلتر شده است.

اپلیکیشن روبیکا گوگل پلی
روبیکا گوگل پلی, هشدار گوگل پلی روبیکا

تیم مدیریتی روبیکا در این ‌‌‌‌‌‌بیام خطاب به مدیران گوگل پلی نوشت:

گوگل‌پلی عزیز، همونطور که میدونید روبیکا این مدت آپدیت جدیدی نداشته و در سطح دسترسی اپ به گوشی که در اختیار کاربره تغییری ایجاد نکرده، در لایه دسترسی هم ریکوئست متفاوتی نسبت به قبل ایجاد نشده است. لطفا مستنداتی که برای هشدار سپر ایمنی اعلام کردید رو در اختیار ما بذارید.

هشدار گوگل پلی روبیکا

به گزارش منابع خبری:

روبیکا تابستان گذشته رسما به علل امنیتی از پلی استور حذف شد و از همان زمان ضربه بزرگی به اعتماد کاربران ایرانی در مورد این پلتفرم وارد شد.

در راستای تحریم اپلیکیشن روبیکا توسط سرویس گوگل‌پلی گویا حاشیه‌های سرویس گوگل‌پلی تمامی ندارد و بار دیگر در صدد ایجاد مشکل برای کاربران و برنامه‌های ایرانی است.

در ادامه میتوانید هشدار گوگل پلی درباره روبیکا را مشاهده کنید:

اپلیکیشن روبیکا گوگل پلی
هشدار گوگل پلی روبیکا, هشدار گوگل پلی درباره روبیکا

در حال حاضر کاربران زمان نصب روبیکا از استورهای ایرانی مانند کافه بازار یا مایکت، با هشداری از سوی Play Protect مواجه می شوند. این پیغام درباره در معرض خطر بودن داده های شخصی مانند پیامک ها، عکس ها، صدای ضبط شده، تاریخچه تماس هشدار می دهد.

خطای Play Protect از صبح جمعه 6 آبان 1401 روی موبایل های اندرویدی دیده شده است. گوگل در اقدامی به کاربران توصیه کرده است که نرم افزار روبیکا که پتانسیل به خطر انداختن امنیت شما را دارد، پاک کنید. حتی در صورتی که کاربر این برنامه نباشید نیز در هنگام دانلود و نصب این برنامه از سرویس‌های دیگر با این اخطار روبرو خواهید شد.

به گزارش سایت برنا:

بهترین راه حل برای دخالت‌های گاه و بیگاه گوگل و اندروید در جغرافیای سایبری ایران توجه بیشتر به ورود شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به حوزه تولید دیوایس و سیستم عامل بومی مقبول است تا مردم ما گزینه‌های داخلی نیز برای حفظ حریم خصوصی در اختیار داشته باشند، آخر کجای استقلال مجازی در دنیا به یک سرویس اجازه می‌دهد که روی گوشی کاربران وارد شود و بدون اجازه سرویس مورد علاقه آن‌ها را حذف کند یا هشدار ناامنی بدهد در حالی که هیچ سکویی از هموطنان آمریکایی که دارد بیشتر ناقض حریم خصوصی مردم نیستند.


اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *