افشاگری از هک شبکه خبر 21 [+فیلم]

بسیاری از دنبال‌کنندگان خبر 21 شبکه خبر از این اتفاق با خبر هستند… اما پشت پرده هک شبکه خبر 21 چیست؟ و چرا باید این سوال مطرح شود؟

به گزارش فیگار و به نقل از خبرآنلاین، بیشتر گمانه‌ها در این‌باره بود که به دلیل استفاده از سیستم کنداکتور دستی و عدم ارتباط آنتن زنده با شبکه اینترنت، احتمال هک سیستم از بیرون منتفی است و احتمالا آنچه رخ داده یک خرابکاری بوده است.

بیشتر بخوانید:

شبکه خبر در صدا و سیما هک شد [+ویدئوی واکنش جالب اسنوپ داگ]

پشت پرده هک شبکه خبر 21 چیست؟ [+فیلم]

هک و شبکه خبر

بخصوص که این اتفاق پیشتر هم در یکسال گذشته تکرار شده بود و شبکه‌های آنلاین رسانه ملی هم تغییراتی اساسی در ساز و کارهای شان ایجاد کرده بودند تا از گزند حملات هکری در امان باشند اما آنچه در آنتن بخش خبری ساعت 21 رخ می داد با همه خرابکاری ها و حملات سایبری گذشته متفاوت بود.

خبر آنلاین به علت اتفاق هک شبکه خبر نوشت:

پیمان جبلی طی حکمی علیرضا شریفی را به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه منصوب کرد.

فیلم هک اخبار شبکه خبر و شبکه یک صدا و سیما را تماشا کنید:

خبرگزاری شهر سخت افزار نوشته:

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد پخش فایل آلوده در اخبار ساعت ۲۱ روز شنبه ناشی از هک پلی‌اوت شبکه خبر بوده است. پشت صحنه برخی خبرسازی‌ها و شایعات منتشر شده و اکانت‌های سازمانی، برخی گروه‌ها و جریان‌ها هستند که تضعیف مدیریت سازمان صداوسیما را دنبال می‌کنند.

سال قبل وقتی یک بار اتفاقی تقریبا مشابه رخ داد ،هم بحث نفوذ داخلی مطرح شد. منبع آگاه ایرنا اگرجه ادعا کرده بود پس از آن اتفاق فعالیتی از سوی نهادهای مربوطه برای کمک به امنیت رسانه ملی نشده و خود صدا و سیما در این زمینه راسا اقدامات مهمی انجام داده است، این بار جبلی این گفته را هم نقض کرده و گفته است:

بعد از اتفاقی که سال گذشته برای صدا و سیما افتاد، هم فکری و هم افزایی بسیار خوبی بین مجموعه‌هایی که متولی امنیت شبکه هستند، انجام شد و بسیاری از آسیب پذیری‌های صدا و سیما کاهش پیدا کرد. این اتفاق اخیر گرچه رخداد تلخی بود اما سبب کاهش نقاط باقی مانده آسیب پذیر می‌شود.

اخبار بیشتر:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *