چرا شبکه خبر 21 هک شد؟! [+فیلم]

چند روزی است که علت هک شدن شبکه خبر تیتر یک رسانه‌ها شده است. کاشف به عمل آمده که این اتفاق مشکلات فنی بوده نه هک.

باید بدانید که آقای پیمان جبلی رئیس صدا و سیما گفت این اقدام ساختارشکنانه بوده. خالی از لطف نیست که تاکید کنیم که وی از واژه «هک» برای آنچه در تلویزیون رخ داده استفاده نکرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم لحظه هک شدن شبکه صداوسیما [+ویدئوی واکنش جالب اسنوپ داگ]

افشاگری از هک شبکه خبر 21 [+فیلم]

علت هک شدن شبکه خبر چه بود؟!

مشکلات فنی نه هک!

خبر آنلاین طی مقاله‌ای خلاصه و مفید می‌نویسد:

یکشنبه شب وقتی برای حدود 10 ثانیه تصاویری ساختارشکنانه از شبکه خبر روی آنتن رفت، بلافاصله از لحظه این حمله سایبری گمانمه زنی ها درباره منشاء اتفاق آغاز شد. کارشناسان مختلفی از میان سازندگان پیشین رسانه ملی و البته رسانه های اصولگرا خواهان توضیحات درباره اتفاقات تکرار شده در یک ساله اخیر در رسانه ملی شدند. اینکه به چه دلیل چنین اتفاقی رخ داده است.

تنها توضیحات ارائه شده در این زمینه را ایرنا به نقل از یک منبع آگاه ناشناس مطرح کرده بود که در آن این مقام، این اتفاق را ناشی از هک پلی آوت سیستم پخش شبکه خبر نامیده بود و این گونه مدعی شده بود که این شبکه و سیستم کنداکتور پخش آن به شبکه اینترنت بین الملل متصل بوده و امکان تغییر در آن از بیرون وجود داشته است.

  • پیمان جبلی افزود:
بررسی‌های امنیتی تکنولوژیک در حال انجام است؛ این اتفاق در حوزه‌های فناوری سازمان صدا و سیما رخ داده و حتما باید با یک اشراف و تسلط دقیق فناورانه مورد بررسی قرار بگیرد.
  • رئیس سازمان صدا و سیما گفت:

پس از اتفاق سال گذشته برای سازمان صدا و سیما (هک شدن برخی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی)، همفکری و هم افزایی خوبی میان مجموعه‌های مختلف متولی امنیت شبکه انجام شد و بسیاری از آسیب پذیری‌های این سازمان کاهش پیدا کرد. این اتفاق اخیر هم اگرچه تلخ بود، اما باعث می‌شود نقاط باقی مانده آسیب پذیری هایمان را برطرف کنیم.

فیلم هک اخبار شبکه خبر و شبکه یک صدا و سیما را تماشا کنید:

به گزارش سایت خبرآلاین:

این اتفاق برای چندمین بار رخ داده است و به نظر مسئولان باید اقدامات لازم برای حفظ امنیت شبکه را انجام دهند.

و از طرفی رسانه دیجیاتو نوشته:

بهمن ماه سال گذشته نیز یک حمله هکری به شبکه‌های صدا و سیما انجام شد. درباره این موضوع هم خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: «تصویر شبکه یک سیما برای لحظاتی هک شد و در میان پخش آنونس برنامه ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از سران گروهک تروریستی منافقین و صدای یکی از سخنرانی‌های آنها روی آنتن شبکه یک دیده و شنیده شد.»

صحبت های جدید جبلی اما نشان می‌دهد رئیس رسانه ملی هم ترجیح می‌دهد بدون اظهار نظر قطعی، از واژه خراب کاری استفاده کند. او که سال‌ها مسئولیت بخش بین الملل رسانه ملی را هم برعهده داشته است، در این باره گفته است:

اتفاقی که اخیرا افتاد از ابعاد مختلف در حال بررسی است چون یک نگاه تخصصی باید بر این بررسی‌ها حاکم باشد. این اتفاق در حوزه های فناوری سازمان رخ داده و حتما باید با اِشراف و تسلط دقیق فناورانه به این موضوع نگاه و آن را بررسی کرد. بررسی‌های امنیتی و تکنولوژیک در حال انجام است و بعد از مشخص شدن نتیجه، متناسب با آن تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

اخبار بیشتر:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *