بهترین داستان های انتقام جویی در کمیک های دی سی

بهترین داستان های انتقام جویی در کمیک های دی سی با روایت‌های قوی و احساسی، مخاطبان را به عمق ماجراجویی‌ها و دردهای شخصیت‌ها می‌برد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خلق می‌کند.

داستان‌های انتقام، با تمام کلیشه‌ها و اغراق‌های ذاتی‌شان، قدرت جذب مخاطب را دارند. دیدن شخصیت مورد علاقه‌مان در بهترین کمیک های دی سی برای گرفتن انقام از ظلمی که در حقش روا شده، بسیار رضایت‌بخش است.

انتقام همچنین می‌تواند به عنوان کاتالیزوری برای پیشبرد داستان شخصیت عمل کند و شاید انگیزه آغاز یک ماجراجویی یا پذیرش یک مسئولیت باشد. دنیای کمیک‌ های دی سی ، سرشار از داستان‌های انتقام است که با هیجان بسیار زیادی همراه هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


آنچه داستان‌های انتقام فیلم های دی سی کمیک را جذاب می‌کند، تمرکز بر روابط پیچیده میان شخصیت‌ها است. انتقام نیازمند سهام شخصی و ارتباطی عمیق بین قهرمان و ضدقهرمان داستان خواهد بود.

بهترین داستان های انتقام جویی در کمیک های دی سی

در ادامه لیست کمیک های دی سی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب CBR نوشته شده است.

کمیک های دی سی
کمیک های دی سی

بهترین کمیک بوک دی سی با داستان‌های انتقام یا منجر به ایجاد یک کشمکش طولانی‌مدت می‌شوند یا به پایان یک رقابت بزرگ ختم خواهند شد. دنیای «دی سی» با شخصیت‌های مشهوری که چندین سال با هم درگیرند، بستر مناسبی را برای روایت چنین داستان‌هایی فراهم می‌کند.

اینکه این شخصیت‌ها در طول سال‌ها چه زخم‌هایی بر یکدیگر وارد کرده‌اند و چگونه برای جبران آن‌ها تلاش می‌کنند، درام و تعلیق را به اوج می‌رساند. در ادامه به بررسی برخی از بهترین داستان‌های انتقام در دنیای «دی سی» خواهیم پرداخت.

لوثر می‌خواهد حساب سوپرمن را برسد

کمیک های دی سی
کتاب کمیک دی سی

داستان Superman: Birthright یک بازخوانی مدرن از انتقام جویان دی سی و آغاز زندگی «سوپرمن» است. «مارک واید»، اسطوره دنیای کمیک، وظیفه داشت تا داستان Superman: Birthright را برای قرن بیست و یکم دوباره بسازد و او این کار را به بهترین شکل انجام داد.

این کمیک داستان زندگی «کلارک کنت» را از کودکی در اسمالویل دنبال می‌کند، جایی که او بزرگ می‌شود، به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کند و در نهایت به متروپلیس می‌رود.

کمیک Superman: Birthright رابطه بین «کلارک» و «لکس» را دوباره تعریف می‌کند. این دو در کودکی با هم آشنا شده و دوست بودند، وقتی «کلارک» به متروپلیس می‌رود، «لکس» شیفته «سوپرمن» می‌شود.

او نقشه می‌کشد تا «سوپرمن» را به عنوان فرمانده ارتش مهاجم معرفی کند. «سوپرمن» بی‌گناهی خود را ثابت می‌کند و اوضاع را نجات می‌دهد که باعث خواهد شد «لکس» سوگند انتقام از «مرد پولادین» بخورد.

سوپرمن برای جوکر قانون‌ شکنی می‌کند

کمیک های دی سی

جهان اینجاستیس یکی از پرطرفدارترین دنیای‌های موازی در داستان های انتقام جویی در کمیک های دی سی است. در این واقعیت، همه چیز به سمت بدی پیش رفته و قهرمانان زمین به دو گروه تقسیم شده‌اند.

«سوپرمن» و دیگر اعضای قدرتمند «لیگ عدالت» مثل «واندر وومن» و «گیرین لنترن»، رژیم استبدادی را رهبری می‌کنند. «بتمن» و متحدانش، از جمله «گرین ارو» و «بلک کنری»، گروه شورشی را تشکیل می‌دهند.

داستان اینجاستیس با یک شروع انفجاری آغاز می‌شود. در یک توطئه پیچیده، «جوکر» «لوئیس لین» باردار را می‌گیرد و «سوپرمن» را فریب می‌دهد تا او را بکشد. او همزمان یک بمب هسته‌ای را در متروپلیس منفجر می‌کند و کل شهر را نابود خواهد کرد. «سوپرمن» با خشم و نیاز به انتقام، «جوکر» را به خونسردی می‌کشد و این آغاز مسیر سلطه خونین او روی سیاره زمین است.

واندر وومن برای نجات جهان، مکسول لرد را کشت

کمیک های دی سی
کمیک بتمن

«واندر وومن» برخلاف بسیاری از هم‌تایان خود در لیگ عدالت، یک جنگجوی تربیت‌شده در میان آمازون‌ها بوده که به عنوان یک مبارز مرگبار حاضر است در صورت لزوم دشمنان خود را بکشد. بهترین مثال برای این موضوع، شماره 219 کمیک واندر وومن است، جایی که او شرور داستان، «مکس لرد» را می‌کشد و این معروف‌ترین کشتار «دایانا» است.

«واندر وومن» از روی انتقام «مکس لرد» را نکشت. «لرد» ذهن «سوپرمن» را کنترل کرده بود و قصد داشت با استفاده از او دنیا را تسخیر کند. علاوه بر این، «مکس» اخیراً کارهای بسیار وحشتناکی با قهرمانان کمیک دی سی انجام داده بود.

او شخصاً «بلو بیتل» را کشت و «ارتش O.M.A.C» را علیه جمعیت متاهامان رها کرده بود. اگرچه «دایانا» این کار را برای جلوگیری از تخریب بیشتر انجام داد؛ اما کشتن «لرد» توسط «واندر وومن» را به سختی می‌توان به عنوان عملی غیر از انتقام توصیف کرد.

جوکر بالاخره بتمن را شکست داد

کمیک های دی سی

Batman: White Knight یکی از بهترین داستان های انتقام جویی دی سی Elseworlds بسیار موفق است. این داستان توانسته چندین دنباله و اسپین‌آف تولید کند و به نظر نمی‌رسد که این روند متوقف شود.

داستان‌های این مجموعه از نظر طرفداران قدیمی «بتمن» نوآورانه هستند و شخصیت‌ها را به شیوه‌ای جدید بررسی می‌کنند. با این حال، داستان اصلی شوالیه سفید همچنان آشنا و کلاسیک باقی مانده است.

داستان Batman: White Knight درباره انتقام «جوکر» از «شوالیه تاریکی» است. در ابتدای داستان، «جوکر» با فریب «بتمن»، او را وادار می‌کند تا مقدار زیادی مواد شیمیایی را به او تزریق کند که گفته می‌شود ذهن آشفته او را درمان خواهد کرد.

این داستان باعث بازگشت «جک نیپر» می‌شود که بلافاصله کمپینی علیه «بتمن» راه‌اندازی می‌کند. در نهایت، «جوکر» موفق می‌شود «بتمن» را شکست دهد.

سینسترو برای کینه توزی نسبت به هال جردن فانوس زرد شد

کمیک های دی سی
کمیک های دی سی

«سینسترو» یکی از شرورهای نمادین کتاب کمیک دی سی است که اغلب به عنوان بزرگترین «فانوس سبز» شناخته می‌شود. «سینسترو» زمانی که مانند «هال جردن» گرین لنترن بود؛ قدرت و نفوذ او را فاسد کرد. در نتیجه، او به یک دیکتاتور تبدیل شد که با مشت آهنین بر سیاره خود حکومت می‌کرد.

در داستان Emerald Dawn: Part II، «جردن» علیه «سینسترو» شهادت می‌دهد و «سینسترو» سوگند انتقام می‌خورد. او به جهان ضد ماده کوآرد تبعید می‌شود، جایی که حلقه قدرت زرد اصلی خود را پیدا می‌کند. از آن زمان تاکنون، داستان «گرین لنترن» پیچیده‌تر شده؛ اما کینه شدید «سینسترو» علیه «جردن» همیشه باقی مانده است.

کت‌ وومن می‌ خواهد از پدرش انتقام بگیرد

کمیک های دی سی

داستان‌های Batman: The Long Halloween و Batman: Dark Victory، از نمادین‌ترین کمیک بتمن هستند. هنر زیبای «تیم سیل» و نویسندگی درخشان «جف لوئب» با هم ترکیب شده‌اند تا یکی از داستان‌های اصلی درباره روزهای اولیه «بتمن» را خلق کنند. این داستان‌ها همچنین شامل یک روایت انتقام‌جویی فوق‌العاده از طریق شخصیت «سلینا کایل» با نام «کت وومن» هستند.

«کت وومن» بخشی جدایی‌ناپذیر از داستان‌های «بتمن» است که به ندرت در مرکز توجه قرار می‌گیرد. در این دو کتاب، «سلینا» در پی انتقام از خانواده جنایی «فالکون» است. انتقام اولیه او از آن‌ها تا حدودی مبهم بود؛ اما در پیروزی تاریک در نهایت نشان داده می‌شود که «سلینا» دختر گمشده «کارمین فالکون» بوده که به دنبال انتقام برای رها شدن می‌گردد.

والی وست به اینرسیا پایان می‌ دهد

کمیک های دی سی
کمیک دی سی

«فلش» به عنوان یکی از قوی‌ترین و مهربان‌ترین قهرمانان در داستان‌ های دی سی شناخته می‌شود. «والی وست» در زمان حضورش در این نقش، به‌جز چند مورد استثنا، نمادی از قهرمانی و عدالت در جامعه ابرقهرمانی بود.

مهربانی «والِی» او را به یکی از قهرمانان دوست‌داشتنی تبدیل کرده است؛ اما همین ویژگی باعث خواهد شد هر زمان از کنترل خارج شود، بیشتر به چشم بیاید.

در شماره اول کمیک All Flash، «والی» با «تاد تون/اینرسیا» روبرو می‌شود. «اینرسیا» یک کلون و رقیب «بارت آلن» که قبلاً «ایمپالس» و «کی‌فلش» بود، است. «بارت» برای مدتی نقش «فلش» را بر عهده داشت. برای انتقام، «والی» تمام قدرت «اینرسیا» را گرفت و او را در جای خود منجمد کرد، سپس او را برای همیشه در موزه فلش قرار داد.

رد هود می‌ خواهد حساب بتمن و جوکر را برسد

کمیک های دی سی

«رد هود» یکی از محبوب‌ترین قهرمانان دی سی است و داستان‌های سولوی زیادی در کارنامه خود دارد. «جیسون» دستیار سابق «بتمن» که حاضر به کشتن دشمنان خود است، تصور طرفداران را به خود جلب کرد. او برای اولین بار در قوس داستانی Under the Hood ظاهر شد، جایی که یک شخصیت وحشتناک در Gotham ظاهر می‌شود.

در نهایت مشخص خواهد شد که «رد هود» همان «جیسون تاد» است که می‌خواهد از «بتمن» و «جوکر» به خاطر مرگش انتقام بگیرد. «جیسون» از اینکه «بروس» برای انتقام «جوکر» را نکشته ناراحت بود و نمی‌توانست بفهمد چرا پدر خوانده و مربی‌اش از او انتقام نگرفته است. این نیاز به انتقام سال‌ها رابطه آن‌ها را تعریف کرد.

گرین ارو برای شکار پرومته تا انتهای زمین می‌ رود

کمیک های دی سی
داستان های دی سی

«گرین ارو» با داستان‌های جذاب و شخصیت‌پردازی عمیق خود، طرفداران زیادی را دارد و در صورت لزوم دست به کشتن می‌زند. داستان Justice League: Cry for Justice، رویکرد خشن‌تر «گرین ارو» را نشان می‌دهد. این مینی‌سری درباره گروهی از اعضای لیگ است که سعی می‌کنند با روشی جلوی جرم و جنایت را بگیرند.

داستان با نبرد بین «گرین ارو» و «پرومته» به پایان می‌رسد. «گرین ارو» بعد از اینکه «پرومته» دست «رد ارو» را رو کند، دخترش «لیان هارپر» را می‌کشد و به دنبال او می‌گردد. «گرین ارو» با کمترین هیاهو «پرومته» را می‌کشد؛ اما خشم سرد و انتقام‌جویی در عمل او واضح است.

بتمن شبانه در حال انتقام‌گیری از گاتهام است

کمیک های دی سی
کمیک های دی سی

«بتمن» بهترین داستان های انتقام جویی دی سی را دارد؛ زیرا دلیل به وجود آمدن شخصیت «بتمن» انتقام است. او در کودکی شاهد قتل غم‌انگیز و خشونت‌آمیز والدین خود بود. این تجربه هولناک او را مصمم کرد که در بزرگسالی از وقوع چنین تراژدی‌هایی برای دیگران جلوگیری کند.

چیزی که انتقام «بتمن» را متمایز می‌کند، نوع‌دوستی اوست. او نه تنها به دنبال انتقام مرگ والدینش است، بلکه می‌خواهد دیگران را از درد و رنج نجات دهد. هر شب خود را به خطر می‌اندازد تا مردم بی‌گناه به خانه‌هایشان بازگردند. تمام جان‌هایی که «بتمن» نجات می‌دهد، نتیجه تعهد او به انتقام است.

سوالات متداول

کدام داستان‌های انتقام جویی در کمیک‌های دی سی بیشتر شناخته شده‌اند؟

داستان‌های معروف شامل Batman: Hush ،The Killing Joke و Identity Crisis هستند.

چه شخصیت‌هایی در کمیک‌های دی سی بیشترین داستان‌های انتقامی را دارند؟

شخصیت‌هایی مانند «بتمن»، «گرین ارو» بیشترین داستان‌های انتقامی را دارند.

چگونه انتقام جویی به عنوان یک کاتالیزور در توسعه شخصیت‌های کمیک‌های دی سی استفاده می‌شود؟

انتقام جویی می‌تواند انگیزه‌ای برای شخصیت‌ها باشد تا به ماجراجویی بپردازند یا ابرقهرمان شوند.

آیا داستان‌های انتقام جویی در کمیک‌های دی سی فقط به ابرقهرمانان محدود می‌شود؟

نه، برخی از ضدقهرمانان و شروران نیز داستان‌های انتقامی دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین داستان های انتقام جویی در کمیک های دی سی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *