بهترین مانگاهای شونن جامپ ؛ یکی از برترین انتشارات در ژاپن

معرفی ده تا از بهترین مانگاهای شونن جامپ تمام دوران با شخصیت‌ها و داستان‌های جذاب که در سراسر دنیا طرفداران زیادی کسب کرده‌اند.

شونن جامپ، انتشاراتی برای مانگا که به طور خاص برای گروه سنی پسران نوجوان هدف‌گذاری شده، از همه سنین در سراسر جهان طرفداران زیادی را جذب کرده است. بهترین مانگاهای شونن جامپ شامل ناروتو، بلچ، یو-گی-او و وان پیس می‌شود که دنیا را تحت تأثیر قرار دادند. شونن جامپ داستان‌های هیجان‌انگیز، شخصیت‌های جذاب و ماجراجویی‌های پر از اکشن را به میلیون‌ها طرفدار مانگا معرفی کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دنیای مانگا می‌تواند به سرعت تغییر کند و طرفداران مجله هفتگی شونن جامپ این را بهتر از هر کسی می‌دانند. حتی اگر کمتر از یک سال از انتشار اولیه این مقاله گذشته باشد، برخی از بهترین مانگاهای شونن جامپ به پایان رسیده‌اند، اما دیگر سری‌ها به صدر جدول صعود کرده‌اند.

بهترین مانگاهای شونن جامپ

در ادامه لیست بهترین مانگاهای شونن جامپ را مشاهده خواهید کرد:

بهترین مانگاهای شونن جامپ

در حال حاضر، بیش از پنجاه سری از بهترین مانگاهای شونن جامپ در حال انتشار هستند؛ ما ده سری برتر را برای شما فراهم کرده‌ایم. این لیست درباره بهترین مانگاهای شونن جامپ در حال انتشار است؛ برای همین، سری‌های محبوبی که به تازگی به پایان رسیده‌اند، مانند Demon Slayer، را در این لیست قرار ندادیم. همچنین، One punch man که یک مانگای seinen است نیز در این لیست وجود ندارد.

Mission: Yozakura Family (2019)

بهترین مانگاهای شونن جامپ
بهترین مانگاهای تاریخ

مجموعه مانگای شونن جامپ ژاپن ماموریت: خانواده یوزاکورا، داستان «تایو آساونو»، یک دانش‌آموز دبیرستانی است که پس از مرگ غم‌انگیز و ناگهانی خانواده‌اش، ترجیح می‌دهد زندگی آرام و گوشه‌گیری داشته باشد تا از نزدیک شدن به هر کسی که ممکن است دوباره او را تنها بگذارد، جلوگیری کند.

تنها فرد استثنای این مسئله، «موتسومی یوزاکورا»، بهترین دوست دوران کودکی «تایو» است. پس از اینکه متوجه می‌شود «موتسومی» قرار است رهبر بعدی یک خانواده مشهور از جاسوسان شود، «تایو» تصمیم می‌گیرد بهترین راه برای محافظت از دوستش این است که با او ازدواج کند و خود نیز به یک جاسوس «یوزاکورا» تبدیل شود.

در این میان، لحظات خنده‌داری پیش می‌آید مانند: وقتی که «تایو» تلاش می‌کند خود را به «کیوئیچیرو»، برادر بزرگ‌تر و به شدت محافظه‌کار «موتسومی»، ثابت کند و در عین حال باید از دست قاتلان، آدم‌رباها و آموزش‌های بی‌رحمانه جاسوسی خانواده «یوزاکورا» جان سالم به در ببرد. اگر او بتواند در برابر خطرات خانواده جدیدش زنده بماند، ممکن است حقیقت آنچه برای خانواده قبلی‌اش اتفاق افتاده را کشف کند.

Seraph Of The End(2012)

بهترین مانگاهای شونن جامپ

این مانگا داستان «یویچیرو هایاکویا»، یک پسر جوان را دنبال می‌کند که زندگی‌اش را به نابودی خون‌آشام‌ها اختصاص داده تا به عدالت برای یک سری از وقایع که چهار سال پیش رخ داده، برسد. در سال 2012، به دلیل یک ویروس ساخته شده توسط انسان، جمعیت‌ انسان‌های بالای 13 سال در جهان کاهش یافتند.

در نتیجه، خون‌آشام‌ها از اعماق برآمده و بر بشریت تسلط پیدا کردند و تنها تعداد کمی از انسان‌ها با شرط تأمین خون برای خون‌آشام‌ها محافظت شدند. «یویچیرو» (در سن 12 سالگی)، در تلاش برای فرار از یتیم‌خانه‌ای که با دوستانش در آن زندگی می‌کرد، به‌طور معجزه‌آسایی جان سالم به در برده و شاهد قتل دوستانش می‌شود.

سرآغاز پایان به طرز فوق‌العاده‌ای ژانرهای خون‌آشام و آخرالزمان را ترکیب می‌کند و داستانی پر از تنش و هیجان را به تصویر می‌کشد که آنرا به یکی از بهترین مانگا های ترسناک‌ تبدیل کرده است.

«یویچیرو»، که به شدت تحت تأثیر تجربه‌های تلخ خود قرار گرفته، تصمیم می‌گیرد که به مبارزه با خون‌آشام‌ها بپردازد و انتقام دوستانش را بگیرد. او به یک گروه مقاومت می‌پیوندد که هدفش آزادسازی انسان‌ها از چنگال خون‌آشام‌ها و بازگرداندن بشریت به حالت طبیعی‌اش است.

Dr. Stone(2017)

بهترین مانگاهای شونن جامپ
بهترین مانگاهای جهان

یکی دیگر از بهترین مانگاها در ژانر آخرالزمان، دکتر استون است که در سال 2019 جایزه 64ام شوجوکان مانگا را در دسته شونن جامپ دریافت کرد. داستان در آوریل سال 5738 میلادی آغاز می‌شود، زمانی که بیش از 3700 سال از وقوع یک انفجار مرموز (که تقریباً تمام بشریت را به سنگ تبدیل کرده)، می‌گذرد.

یک نابغه 16 ساله به نام «سنکو ایشیگامی» به طور غیرمنتظره‌ای احیا شده و خود را در دنیایی می‌یابد که تمام بقایای تمدن بشری به دلیل گذر زمان فرسوده شده‌اند. «سنکو» یک آزمایشگاه ساده می‌سازد و شروع به بررسی انسان‌های سنگی کرده تا منشاء این حادثه و همچنین درمانی برای آن را پیدا کند.

Black Clover (2015)

بهترین مانگاهای شونن جامپ

داستان بلک کلاور ماجرای «آستا» و «یونو» را روایت می‌کند که در یک یتیم‌خانه در روستای هاگه بزرگ شده‌اند. در این دنیا، همه می‌توانند از قدرت‌های جادویی استفاده کنند، به جز «آستا» که این موضوع کاملاً بی‌سابقه است. او تلاش می‌کند تا از طریق ورزش‌های بدنی قدرت‌های جادویی خود را به دست آورد.

«یونو» هم یک نابغه ذاتی با قدرت جادویی وسیع و توانایی کنترل جادوی باد است. با انگیزه‌ی برای تبدیل شدن به پادشاه جادوگران (عنوانی که تنها بعد از پادشاه پادشاهی کلاور قرار دارد)، این دو جوان رقابتی دوستانه را شروع خواهند کرد و در طول ماجراجویی‌های خود برای کسب عنوان پادشاه جادوگران تلاش می‌کنند. داستان جذاب و هیجان‌انگیز این اثر، آن را به یکی از بهترین مانگاهای شونن جامپ تبدیل کرده است.

Blue Exorcist(2009)

بهترین مانگاهای شونن جامپ
بهترین مانگاهای ژاپنی

دنیای اکسورسیست آبی، یکی از بهترین مانگاهای اکشن دو بعدی را دارد؛ دنیای فیزیکی آسیا که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند و گهنا، قلمرو اهریمن‌ها که تحت سلطه شیطان است. هر اهریمن می‌تواند با تسخیر یک موجود زنده در آسیا به این قلمرو سفر کند. افرادی که به عنوان «اکسورسیست» شناخته می‌شوند، انسان‌هایی هستند که با این اهریمن‌ها مبارزه می‌کنند.

داستان حول محور «رین اوکومورا» فرزند شیطان می‌چرخد که توسط پدر «شیرو» (یک اکسورسیست) بزرگ شده است و سال‌ها بعد متوجه این موضوع می‌شود.

وقتی «رین» شاهد قربانی شدن «شیرو» برای محافظت از او است، شمشیر شیطان‌کش کوری‌کارا (که توانایی‌های شیطانی‌اش را محدود می‌کند) را می‌کشد. «رین» قدرتی به دست می‌آورد که می‌تواند آب را بسوزاند و تقریباً هر چیزی را که لمس کند، نابود می‌شود. «رین» در آکادمی صلیب حقیقی ثبت‌نام می‌کند تا تبدیل به یک اکسورسیست شده و شیطان را شکست دهد.

Boruto: Naruto Next Generations (2016)

بهترین مانگاهای شونن جامپ

این داستان چند دهه پس از وقایع ناروتو: شیپودن اتفاق می‌افتد و به‌عنوان ادامه رسمی فرانچایز ناروتو که یکی از بهترین مانگاهای جهان به شمار می‌آید، عمل می‌کند. این داستان از فیلم بوروتو: ناروتو الهام گرفته و ماجرا را گسترش می‌دهد. این مانگا با مواجهه «بوروتو اوزوماکی» و دشمنش «کاواکی» در حین ویرانی جامعه‌اش آغاز می‌شود.

«بوروتو» از پدرش «هوکاگه ناروتو اوزوماکی» ناراحت است که امنیت روستا را به خانواده‌اش ترجیح می‌دهد. در آن زمان، «بوروتو» به یک تیم نینجا با رهبری «کنوهامارو» (شاگرد ناروتو) و «سارا یوچیها»، (دختر ساسکه و ساکورا)، ملحق می‌شود. پس از بازگشت «ساسکه» به روستا «بوروتو»، «ناروتو» را متقاعد می‌کند که وظیفه اطلاع‌رسانی درباره خطر نزدیک را برعهده گرفته و او را برای آزمون چونیین آموزش دهد تا پدرش را شگفت‌زده کند.

Jujutsu Kaisen (2018)

بهترین مانگاهای شونن جامپ
بهترین مانگاهای اکشن

در ژاپن مدرن، جوجوتسو کایسن یکی از بهترین مانگا های ترسناک است که به تازگی پس از موفقیت انیمه‌اش در دوران پاندمی جهانی 2020 به شهرت رسید.

داستان در مورد شخصیت «یوچی ایتادوری» که یک دانش‌آموز دبیرستانی با استعداد ورزشی غیرعادی است و به طور ناخواسته درگیر دنیای فراطبیعی می‌شود، زمانی که یک شیء نفرین‌شده قدرتمند را در طی یک گردش باشگاه تحقیقاتی اوکلت مدرسه‌اش پیدا می‌کند و این عمل او ارواح خطرناک را به مدرسه می‌کشاند.

در یک برخورد نزدیک با چندین روح نفرین‌شده، «یوچی» شیء نفرین‌شده را قورت می‌دهد تا قدرت آن را جذب کرده و ارواح نفرین‌شده را شکست دهد. حالا، «یوچی» با قوی‌ترین روح نفرین‌شده تاریخ، از نظر ذهنی، جسمی و روحی ترکیب شده و باید بین مرگ سریع یا پیوستن به مدرسه جوجوتسو، (یک مدرسه ویژه که جادوگران را برای مبارزه با ارواح نفرین‌شده‌ در ژاپن آموزش می‌دهد)، انتخاب کند.

Hunter X Hunter (1998)

بهترین مانگاهای شونن جامپ

هانتر x هانتر یکی از بهترین مانگاهای شونن جامپ مدت زمان زیادی است که با دو انیمه به نام خود، به صورت نامنظم منتشر می‌شود و به دلیل بسیاری از وقفه‌ها، تنها 390 قسمت در طول 22 سال منتشر شده است. با این حال، این مانگا دارای داستانی جذاب و هیجان‌انگیز است و ارزش خواندن را دارد.

داستان حول پسری به نام «گون فری‌کس» می‌چرخد که متوجه می‌شود پدرش (که او را در دوران کودکی ترک کرده)، در واقع یک شکارچی حرفه‌ای و مشهور جهانی است.

یک شکارچی که در ماجراهای شگفت‌انگیز، مانند ردیابی گونه‌های نادر یا ناشناخته، شکار گنج، نقشه‌برداری از سرزمین‌های ناآشنا یا مجازات کردن جنایتکاران آموزش دیده است. «گون» نیز برای تبدیل شدن به یک شکارچی و ملاقات با پدرش سفری را آغاز می‌کند. در این مسیر، او با چندین شکارچی دیگر ملاقات کرده و با نیروهای ماورایی آشنا می‌شود.

My Hero Academia (2014)

بهترین مانگاهای شونن جامپ
بهترین مانگاهای جدید

آکادمی قهرمانان (یک بازسازی ژاپنی از اسطوره‌های ابرقهرمانی آمریکایی) یکی از بهترین مانگاهای ژاپنی، در دنیایی جریان دارد که تقریباً تمام  انسان‌ها قدرت‌های فوق‌العاده‌ای به نام کیورک (Quirks) پیدا کرده‌اند.

هر کدام از این قدرت‌ها منحصر به فرد هستند و به ندرت دو نفر دارای قدرت‌های یکسانی خواهند بود، اما کیورک‌ها به طور کلی به سه دسته انتشاردهندگان (Emitters)، تغییردهندگان (Transformations) و جهش‌یافته‌ها (Mutants) تقسیم می‌شوند. با توجه به اینکه چگونه از کیورک‌های خود استفاده کنند: به خوبی یا بدی، انسان‌ها طرفی را انتخاب کرده‌ و به یک قهرمان یا شرور تبدیل شده‌اند.

شخصیت اصلی، «ایزوکو میدوریا» (با نام مستعار دکو)، آرزو دارد که یک قهرمان شود با وجود اینکه قدرت کیورک را ندارد. او یکی از قهرمانان بزرگ جهان، یعنی «آلمایت»، را الگوی خود قرار داده و از خطر جدی که «آلمایت» از عموم پنهان کرده، آگاه می‌شود. «آلمایت» پس از اینکه شاهد عزم و اراده «ایزوکو» در هنگام خطر می‌شود، قدرت خود وان فور آل (One For All) را به «ایزوکو» منتقل کرده تا او را جایگزین خود کند.

One Piece (1997)

بهترین مانگاهای شونن جامپ

طولانی‌ترین و احتمالاً مشهورترین اثر سه بزرگ (The Big Three) و همچنین تنها اثر باقی‌مانده از آنها با همکاری شونن جامپ، وان پیس است که تقریباً 1000 فصل و 23 سال عمر همراه با شهرتی افسانه‌ای دارد، اما این سری از مانگای وان پیس (از بهترین مانگاهای جدید)، پرفروش‌ترین و همچنین یکی از بهترین مانگاهای تاریخ است و یک فرانچایز رسانه‌ای بزرگ را با انیمه، چهارده فیلم سینمایی، بازی‌های ویدیویی و بسیاری از کالاها به وجود آورده است.

همان‌طور که اکثر مردم می‌دانند، داستان درباره «مانکی دی.لوفی»، کاپیتان جوان دزدان دریایی کلاه حصیری است که با خدمه‌اش به جستجوی گنج افسانه‌ای وان پیس می‌رود تا به عنوان پادشاه دزدان دریایی نامیده شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بهترین مانگاهای شونن جامپ چیست؟ آیا شما از طرفداران مانگاهای شونن جامپ ژاپن هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *