بهترین کمیک های IDW ؛ دلیل خاص بودن این کمیک‌ ها در چیست؟

در دنیای داستان‌های مصور، بهترین کمیک های IDW با روایت‌های جذاب و خلاقانه خود، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای طرفداران به ارمغان می‌آورند.

«مارول» و «دی‌ سی» ممکن است به عنوان دو غول بزرگ صنعت کمیک شناخته شوند؛ اما این بدان معنا نیست که تنها این دو ناشر قادر به ارائه داستان‌های جذاب و باکیفیت باشند. ناشران کمیک‌های مستقل نیز به همان اندازه، توانایی خلق داستان‌های منحصر به فرد و جذاب را دارند.

یکی از این ناشران مستقل که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده «IDW Publishing» است. این شرکت که در سال 1999 آغاز به کار کرد، به لطف بهترین کمیک‌ های انتشارات IDW ظرف مدت کوتاهی جایگاه خود را در صنعت کمیک تثبیت نمود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین کمیک های IDW با تنوع گسترده‌ای از آثار خود، مخاطبان متنوعی را جذب کرده‌اند. این ناشر به خوبی توانسته طیف وسیعی از ژانرها را از داستان‌های علمی-تخیلی گرفته تا ترسناک و فانتزی پوشش دهد و این خود یکی از دلایل موفقیت آن در جذب خوانندگان مختلف بوده است.

بهترین کمیک های IDW

در ادامه لیست بهترین کمیک های IDW را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب سی‌بی‌آر (CBR) نوشته شده است.

بهترین کمیک های IDW
بهترین کمیک های IDW

کمیک‌ های موفق انتشارات IDW با ارائه داستان‌های متنوع و خلاقانه، به خوبی توانسته‌اند جایگاه خود را در دنیای کمیک پیدا کنند و نشان دهند که داستان‌های عالی تنها مختص به ناشران بزرگ مانند «مارول» و «دی‌ سی» نیست. خوانندگان می‌توانند با بررسی مجموعه‌های این ناشر، به تجربه‌ای نو و متفاوت از دنیای کمیک‌ها دست پیدا کنند.

Dungeons & Dragons – Saturday Morning Adventures

بهترین کمیک های IDW
کمیک‌ های جدید IDW

Saturday Morning Adventures بر اساس کارتون سال 1983، داستان شش قهرمان به نام‌های «هنک»، «دیانا»، «شیلا»، «باوی»، «اریک» و «پریستو» را دنبال می‌کند که در دنیای فراموش‌شدگان گرفتار شده‌اند و در معرض خطر شیطانی به نام «وِنجر» و استاد زندان‌کننده‌ی خود قرار دارند.

Saturday Morning Adventures یکی از محیوب‌ترین کمیک‌ های IDW برای نوجوانان است که با وجود داشتن داستانی ساده، به‌وسیله خوبی در برابر بدی توانسته این مضمون را به تصویر بکشد. ماجراهای این گروه پر از سرگرمی و جادو است و از دنیای Dungeons & Dragons نکات جالبی را به نمایش می‌گذارد. همچنین، این کمیک با حال و هوای نوستالژیک، برای دوستداران فانتزی کلاسیک جذابیت ویژه‌ای دارد.

The Rocketeer – In The Den Of Thieves

بهترین کمیک های IDW

یکی از کمیک‌ های IDW در ژانر علمی-تخیلی The Rocketeer – In The Den Of Thieves است که داستان ماجراجویی «کلیف سکورد» را روایت می‌کند. در این کمیک، قهرمان قدیمی بعد از مسابقه بزرگ به تصویر کشیده شده است. با وجود اینکه در آن مسابقه شکست خورده، حالا با «بتسی» همراه شده و حالا نسبت به قبل روحیات شادتری دارد. متأسفانه، یک گروه نازی دوست صمیمی‌اش (پیوی) را ربوده و او را مجبور می‌کنند که با آن‌ها روبه‌رو شود.

The Rocketeer یک داستان کلاسیک واقعی است و عنوان In The Den Of Thieves هم از این قاعده مستثنی نیست. هنر «مسینا» و نویسندگی «مونی» به خوبی دوران طلایی کمیک‌ها را با حضور دزدان نازی و تکنولوژی استیم‌پانک به نمایش می‌گذارند. این مجموعه کمیک به تازگی منتشر شده؛ اما طرفدارانش از ماجراجویی‌های قدیمی آن لذت زیادی برده‌اند.

Earthdivers

بهترین کمیک های IDW
بهترین کمیک های انتشارات IDW

شخصیت «تد» از سال 2112 به سال 1492 برمی‌گردد تا جلوی «کریستف کلمب» را بگیرد و دنیا را از یک فاجعه بزرگ نجات دهد؛ اما هر بار که تاریخ را تغییر می‌دهد، آینده پیچیده‌تر می‌شود. Earthdivers یکی از کمیک‌ های پرفروش IDW است که تلاش‌های «تد» را برای درست کردن همه چیز با کشتن «کلمب» نشان می‌دهد.

داستان‌های علمی تخیلی تاریخی کم‌تر دیده می‌شوند؛ اما Earthdivers این ژانر را با وحشت ترکیب کرده و با داستان جذاب و پر پیچ و خم خودش به یکی از بهترین کمیک‌های مستقل تبدیل شده است. هر صفحه از این کمیک، غافلگیری‌های جدیدی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که خواننده نتواند این داستان را از دست بدهد.

Brynmore

بهترین کمیک های IDW
بهترین کمیک های IDW

«مارک ترنر» پس از یک طلاق تحولی‌آفرین و ترک اعتیاد به خانه کودکی‌اش در جزیره ترنر برمی‌گردد تا شروعی تازه داشته باشد. متأسفانه، یک نفرین نسل‌ تاریک او را به مبارزه‌ای خطرناک با نیروهای جهنمی قدرتمند می‌کشاند.

Brynmore یکی از کمیک‌ های برتر IDW است که در آن «استیون نایلز» داستانی ماورایی را روایت می‌کند؛ اما در توسعه شخصیت‌هایش به جنبه‌های انسانی نیز توجه دارد. داستان زندگی «مارک» به اندازه نفرینی که او را گرفتار کرده، اهمیت دارد. یعنی ماجراهای زندگی روزمره، تصمیمات، احساسات و روابط مارک به اندازه‌ی نیروی شومی که او را تحت تأثیر قرار داده، برای درک شخصیت او و پیشرفت داستان مهم است.

با اینکه این مجموعه به تازگی منتشر شده، جنبه احساسی آن به همان اندازه که داستان ترسناک آن درخشان است، توجه خواننده را جلب می‌کند.

Godzilla – Here There Be Dragons

بهترین کمیک های IDW
بهترین کمیک های IDW

در سال 1500، کمیک Godzilla – Here There Be Dragons بهترین سری‌ های کمیک IDW داستان «سر فرانسیس دریک»، کاشف انگلیسی و گروهش را دنبال می‌کند که برای مواجهه با دریا و کایجوهای ترسناک به دل دریا می‌زنند. البته، نبرد بین این مردان و «گودزیلا» در این سری در مرکز توجه قرار دارد.

این کمیک داستان هیجان‌انگیزی از «گودزیلا» و موجودات غول‌پیکر است که در یک اتفاق تاریخی واقعی رخ می‌دهد. تصویرهای این کمیک بسیار زیبا و ترسناک هستند و داستان به گونه‌ای روایت می‌شود که هم طرفداران قدیمی «گودزیلا» از آن خوششان بیاید و هم کسانی که برای اولین بار با این شخصیت آشنا می‌شوند.

Teenage Mutant Ninja Turtles

بهترین کمیک های IDW
کمیک‌ های IDW برای نوجوانان

در حال حاضر، شماره 141 از Teenage Mutant Ninja Turtles یکی از بهترین کمیک های IDW منتشر شده از این مجموعه بود که از زمان آغازش، تحت قلم شش نویسنده مختلف قرار گرفت. اکنون این سریال توسط «سوفی کمپبل» و «کوین ایستمن» نوشته می‌شود و به دنبال روزمرگی‌های چهار لاک‌پشت به عنوان ابرقهرمانان می‌پردازد. این مجموعه با جدیت، به روایت داستان تیم می‌پردازد و در عین حال حس شوخ‌طبعی معروف آن‌ها را نیز حفظ می‌کند.

Teenage Mutant Ninja Turtles به عنوان یک کمیک بالغانه، همچنان از نظر پویایی و انرژی بسیار قوی است. این مجموعه، صحنه‌های اکشن زیاد و هنر پرجنب‌وجوش «گاوین اسمیت» را دارد که در اکثر صفحات آن به چشم می‌خورد. علاوه بر این، کمیک لاکپشت‌های نینجا به گسترش افسانه‌های فرانچایز پرداخته و طرفداران از آن استقبال زیادی خواهند کرد.

Dark Spaces: Good Deeds

بهترین کمیک های IDW

مجموعه کمیک‌ های محبوب IDW فضای تاریکی از نوشته‌های «اسکات اسنایدر» را دارد که همچنان نیز در حال توسعه است و جدیدترین قسمت آن یعنی Dark Spaces: Good Deeds، داستان «چایِن» و «ربکا کالینز»، مادر و دختری که در تلاش هستند از گذشته خود رهایی یابند را روایت می‌کند. در این میان، خبرنگار سرشکسته‌ای به نام «ژان مک‌نایت» به دنبال کشف حقیقت است.

اگرچه Good Deeds بخشی از مجموعه بزرگ‌تر Dark Spaces محسوب می‌شود، اما این کمیک به‌تنهایی نیز به عنوان یک داستان جنایی برجسته به شمار می‌آید. این کمیک با رنگ‌های تیره و طراحی خشن خود، به خوبی به خلق دنیای تاریک و شهری داستان پرداخته و به خواننده این امکان را می‌دهد که از همان صفحه اول در فضای داستان غوطه‌ور شود.

The Hunger And The Dusk

بهترین کمیک های IDW
برترین کمیک‌ های IDW در سال‌ های اخیر

طرفداران فانتزی خوشحال خواهند شد که متومجه شوند The Hunger And The Dusk نوشته «جی. ویلو ویلسون» به طور کامل به این ژانر پایبند است. این سری یکی از بهترین کمیک‌ های IDW به انتخاب منتقدان در دنیایی ساختگی است که تنها انسان‌ها و اورک‌ها از انقراض نجات یافته‌اند و این دو نژاد برای تصرف قلمرو با یکدیگر درگیر هستند. تا اینکه گروهی بی‌رحم به نام وانگول، وارد می‌شود و قصد نابودی آن‌ها را دارد.

این گروه بی‌رحم باعث می‌شود که انسان‌ها و اورک‌ها برای مقابله با تهدید مشترک متحد شوند و نبردی حماسی به وجود بیاید که مخاطبان از آن لذت خواهند برد.

در The Hunger And The Dusk، «ویلسون» در خلق دنیای داستان بسیار موفق عمل کرده است. شخصیت‌های مجموعه نیز به خوبی قابل ارتباط و دوست‌داشتنی هستند؛ اما جهان جادویی که آن‌ها در آن زندگی می‌کنند، نقشی کلیدی را در روایت این کمیک دارد.

The Hunger And The Dusk بیشتر به افسانه‌ها، مکان‌ها و تاریخچه بین دو تمدن می‌پردازد. هنر «وایلدگوس» به خوبی این ابعاد را به تصویر می‌کشد و با مناظر زیبا، بافت‌های دقیق و طراحی شخصیت‌های فوق‌العاده، تجربه‌ای بصری جذاب را ارائه می‌دهد.

Star Trek

بهترین کمیک های IDW
بهترین کمیک های IDW

داستان Star Trek یکی از بهترین کمیک های انتشارات IDW نوشته «کالین کلی» که در سال 2378 در تاریخ ستاره‌ای رخ می‌دهد، حول محور «بنجامین سیسکو» و خدمه استارفلیت او می‌چرخد. این کمیک ماجراجویی‌های جدید این قهرمانان را در سفینه یو.اس.اس. تسئوس، جایی که متوجه می‌شوند کسی در حال کشتن خدایان است، دنبال می‌کند. به فرمان پیامبران، آن‌ها باید بار دیگر جهان را نجات دهند و این تنها آغاز ماجراجویی‌های آن‌ها خواهد بود.

Star Trek با روایت داستانی نوآورانه و پیشرو خود، نه تنها به عنوان یک سریال موفق، بلکه به عنوان یک اثر الهام‌بخش برای بسیاری از آثار علمی تخیلی دیگر نیز شناخته می‌شود. با توجه به راز کیهانی پیرامون گروهی از موجودات خطرناک که خدایان را می‌کشند، این سریال داستانی عالی میان علم، سیاست و مذهب ارائه می‌دهد که کاملاً با پیچیدگی‌های این فرنچایز هماهنگ است.

Breath Of Shadows

بهترین کمیک های IDW

«جیمی میدوز»، یک ستاره راک سابق و معتاد به هروئین، برای ترک اعتیاد به دل جنگل‌های آمازون سفر می‌کند؛ اما بین عوارض ترک مواد مخدر و موجودات ترسناکی که در کمین هستند، «جیمی» وارد جهنم ساختگی خود در روانش می‌‌شود. Breath Of Shadows یکی از برترین کمیک‌ های IDW در سال‌ های اخیر کابوس‌های وحشتناک «جیمی» را به تصویر می‌کشد.

ترسناک‌ترین بخش این داستان، مرز باریکی است که بین واقعیت و خیال وجود دارد. «جیمی» توسط هزارپایانی که کنترل دیگران را در دست می‌گیرند، تعقیب می‌شود؛ اما این حشرات تا زمانی که واقعیت پیدا نکنند، مثل نمادهایی هستند. با هر شماره از کتاب، «جیمی» بیشتر غرق این جهنم می‌شود و خواننده را در مرز میان واقعیت و خیال نگه می‌دارد.

سوالات متداول

چرا Teenage Mutant Ninja Turtles یکی از بهترین کمیک‌های IDW است؟

به خاطر داستان جذاب، شخصیت‌های قوی و هنر تصویری فوق‌العاده، Teenage Mutant Ninja Turtles از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

آیا ترانسفورمرها در میان بهترین کمیک های IDW محبوب است؟

بله، ترانسفورمرها به دلیل داستان‌های هیجان‌انگیز و شخصیت‌های محبوب بسیار در میان کمیک‌های IDW محبوب است.

چه چیزی دکتر هو را در کمیک‌های IDW متمایز می‌کند؟

دکتر هو به دلیل داستان‌های علمی‌تخیلی پیچیده و شخصیت‌های جذاب در بهترین کمیک های IDW متمایز می‌شود.

کدام سری کمیک IDW برای دوستداران علمی‌تخیلی مناسب است؟

سری کمیک استار ترک برای دوستداران علمی‌تخیلی بسیار مناسب و جذاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های IDW چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *