همنواز

راهنمای جامع بهترین کمیک های ونوم برای طرفداران مارول

بهترین کمیک های ونوم شامل داستان‌های متنوعی است که در آن سیمبیوت و میزبان‌هایش به ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و پرتنشی می‌پردازند.

از زمانی که ونوم در The Amazing Spider-Man #300 معرفی شد، او به یکی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی تبدیل شده است. «تاد مک‌فارلن» خالق «ونوم»، این شخصیت را به نمادی ماندگار در دنیای «مارول» بدل کرده و با حضور او در بازی‌های جدید و موفقیت فیلم‌های مرتبط، «ونوم» هواداران جدید زیادی پیدا کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین کمیک های ونوم

در ادامه لیست بهترین کمیک های ونوم را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب Screenrant نوشته شده است.

بهترین کمیک های ونوم
بهترین کمیک های ونوم

با توجه به محبوبیت و پیچیدگی شخصیت ونوم و داستان‌های متنوعی که پیرامون او روایت شده است، طرفداران این شخصیت همواره به دنبال بهترین ماجراجویی‌ های ونوم هستند تا بتوانند ابعاد مختلف شخصیت او را کشف کنند.

Venom Vs. Carnage

بهترین کمیک های ونوم
دشمنان اصلی مرد عنکبوتی

در سال 2004، کمیک ونوم علیه کارنیج به نویسندگی «پیتر میلیگان» و تصویرگری «کلیتون کرین» منتشر شد. این داستان بار دیگر شاهد رویارویی «ونوم» و «کارنیج» بود؛ اما این بار موضوع بر سر مسئله خانوادگی است. «کارنیج» یک سیمبیوت جدید به نام «توکسین» خلق کرده و «ونوم» مجبور می‌شود با «اسپایدرمن» و «بلک کت» همکاری کند تا این تهدید جدید را پیدا کنند. این کمیک یکی از بهترین کمیک‌ های معروف ونوم در دهه 2000 بود.

در این سری محدود، دو شخصیت منفی اصلی برای سرنوشت «توکسین» با یکدیگر می‌جنگند؛ اما در نهایت «توکسین» خودش سرنوشتش را تعیین می‌کند. با وجود تأثیر محدود بر دنیای کمیک‌ها، سیمبیوت «توکسین» به طور غافلگیرکننده‌ای بازگشت تا بار دیگر با «ونوم» روبه‌رو شود.

Maximum Carnage

بهترین کمیک های ونوم

در بهترین سری‌ های ونوم به نام Maximum Carnage، «کارنیج» از زندان فرار کرده است و تعدادی از خطرناک‌ترین و قدرتمندترین ابرشرورهای دیگر را آزاد می‌کند که باعث هرج‌ومرج و افزایش جرم و جنایت در خیابان‌های نیویورک می‌شود. با وجود دشمنی دیرینه، «اسپایدرمن» و «ونوم» ناچار می‌شوند برای نجات شهر، دست به دست هم دهند.

این کمیک منبع الهام بازی ویدیویی Maximum Carnage شد و این بازی مبارزه‌ای به‌صورت دو بعدی طراحی شده بود. بازی Maximum Carnage در دهه 90 روی کنسول‌های «سوپر نینتندو» و «سگا جنسیس» عرضه شد. بسیاری افراد بیشتر بازی را به خاطر دارند تا کمیکی که الهام‌بخش آن بود.

Spider-Man: Birth Of Venom

بهترین کمیک های ونوم
داستان‌ های برتر ونوم

این رمان گرافیکی ونوم در دنیای مارول در سال 2007 منتشر شد و مجموعه‌ای از داستان‌های مختلف «اسپایدرمن» را در بر می‌گیرد که به شکل مناسبی داستان معروف لباس سیاه او و چگونگی کنار گذاشتن آن را روایت می‌کند؛ اما این داستان همچنین درباره «ادی براک» است و چگونگی پیوند او با سیمبیوت سیاه که باعث شد به «ونوم» مرگبار تبدیل شود.

این مجموعه نه تنها برخی از بهترین داستان‌های «ونوم» را از کمیک‌های «مارول» شامل می‌شود، بلکه با حضور هنرمندان و نویسندگان برجسته «مارول» از گذشته، یک اثر فوق‌العاده به شمار می‌رود. کمیک Spider-Man: Birth Of Venom با حضور استعدادهایی همچون «تاد مک‌فارلین»، «مایکل زک»، «دیوید میشلینی» و «تام دفالکو» به یکی از بهترین داستان‌های «ونوم» در کمیک‌های «مارول» تبدیل شده است.

Amazing Spider-Man #300

بهترین کمیک های ونوم

پیش از اینکه «تاد مک‌فارلین» سری Spawn را خلق کند، در دهه 80 به‌ عنوان هنرمند و نویسنده برای چندین کمیک «مارول» به شهرت رسید. یکی از داستان‌ های برتر ونوم او در سال 1988 با انتشار شماره 300 از کمیک The Amazing Spider-Man به نمایش درآمد.

در این چپتر شاهد اولین حضور «ونوم» هستیم. با اینکه «ونوم» از نظر رنگ مشابه لباس سیاه اسپایدرمن است؛ اما هیچ شباهتی به این قهرمان ندارد. «ونوم» با دندان‌های ترسناک و توانایی‌های مشابه «اسپایدرمن»، آغازگر بسیاری از رویارویی‌ها با این دشمن ترسناک بود.

Lethal Protector

بهترین کمیک های ونوم

پس از معرفی کمیک ونوم علیه مرد عنکبوتی در دهه 80، «دیوید میشلینی» نویسنده کمیک سعی کرد این شخصیت را به عنوان یک ضدقهرمان بازتعریف کند. برای این کار، او بین سال‌های 1992 تا 1993 سری شش قسمتی Venom: Lethal Protector را نوشت.

در این داستان «ادی براک» به سانفرانسیسکو نقل مکان می‌کند تا از انتقام‌جویی علیه «اسپایدرمن» فاصله بگیرد و به یک نگهبان عدالت‌طلب تبدیل شود. در این مجموعه، «ونوم» در نقش اصلی ظاهر می‌شود و «اسپایدرمن» برخلاف همیشه به عنوان یک شخصیت فرعی نقش دارد.

Venomverse

بهترین کمیک های ونوم
کمیک ونوم علیه مرد عنکبوتی

با معرفی مولتی‌ورس در دنیای سینمایی «مارول» از طریق فیلم‌های Spider-Man: No Way Home و Doctor Strange in the Multiverse of Madness، بسیاری از کمیک‌ها و مجموعه‌های مرتبط با سفرهای میان‌بعدی توجه علاقه‌مندان را جلب کرده‌اند. یکی از بهترین کمیک‌ های شخصیت ونوم نیز در همین راستا قرار می‌گیرد.

در داستان Venomverse، «ادی براک» به همراه بهترین نسخه‌های «ونوم‌» بین شخصیت‌های «مارول» از سراسر مولتی‌ورس فراخوانده می‌شود. این داستان نشان می‌دهد که چگونه «ادی» و «ونوم» در یک تیم همکاری می‌کنند و همچنین تفاوت شیمی بین سیمبیوت و دیگر قهرمانان و شروران را به نمایش می‌گذارد.

Space Knight

بهترین کمیک های ونوم

پس از پیوستن به نگهبانان کهکشان و کشف ریشه‌های سیمبیوت‌ها، «فلش تامپسون» همچنان به تیم کمک می‌کرد و در عین حال ماجراجویی‌های فضایی خود را داشت، به لطف توانایی‌هایی که به عنوان میزبان کنونی سیمبیوت «ونوم» به دست آورده بود. «اما رابی تامپسون» فرصت را غنیمت شمرد و سری Venom: Space Knight را نوشت که به ماجراجویی‌های بیشتری از «ونوم» پرداخت.

این سری که در سال 2015 منتشر شد، فرصت‌های جدیدی را برای «تامپسون» ایجاد کرد، جایی که او یاد گرفت در سراسر کهکشان برای عدالت و حق بجنگد. قرار دادن یکی از قهرمانان زمین در دنیای ناشناخته، یک ماجراجویی فضایی جذاب و جالبی را خلق کرد.

Agent Venom

بهترین کمیک های ونوم

بسیاری «فلش تامپسون» را در بهترین ماجراجویی‌ های ونوم به‌ عنوان قلدر «پیتر پارکر» در دوران دبیرستان می‌شناسند؛ اما پس از پیوستن به ارتش، «فلش» به یک سرباز و قهرمان جنگ تبدیل شد و در حالی که جان یک سرباز دیگر را نجات داد، هر دو پای خود را از دست داد.

با این حال، او در سری Agent Venom فرصتی دوباره پیدا کرد و به میزبان جدید سیمبیوت «ونوم» تبدیل شد. این سری به بررسی رابطه جدید بین «فلش» و موجود بیگانه می‌پردازد که فرصتی برای رشد شخصیت او فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که او چگونه در دنیای در حال تحول «مارول» جای می‌گیرد. همچنین دلایل زیادی وجود دارد که «فلش تامپسون» در دنیای سینمایی «مارول» می‌تواند میزبان بعدی «ونوم» باشد.

Savage Six

بهترین کمیک‌ های شخصیت ونوم

پس از اینکه «ریک رمندر» «فلش تامپسون» را در بهترین کمیک‌ ونوم سری Agent Venom بازآفرینی کرد، او به توسعه این شخصیت و داستان‌هایش ادامه داد. داستان Savage Six که در شماره‌های 15 تا 22 کمیک «ونوم» روایت شد که یکی از دراماتیک‌ترین خطوط داستانی «برای فلش» و «ونوم» به شمار می‌آید.

Crime-Master تلاش می‌کند تا گروه Sinister Six را با حضور دشمنان اصلی «تامپسون» از زمان تبدیل شدنش به «ایجنت ونوم» دوباره خلق کند. این گروه به نام Savage Six شناخته می‌شود و برخلاف Sinister Six، موفق شد «فلش» را از نظر جسمی و روحی تا مرز شکست کامل ببرد.

Circle Of Four

بهترین کمیک های ونوم
بهترین کمیک های ونوم

در این رویداد شش قسمتی که از بهترین سری‌ های ونوم است، اتحاد غیرمنتظره‌ای میان Agent Venom،Red Hulk،X-23 و Ghost Rider شکل می‌گیرد تا جلوی «بلک‌هارت» را از آوردن جهنم به زمین بگیرند. بار دیگر «ریک رمندر» نویسندگی این خط داستانی را برعهده داشت.

با وجود طبیعت خشونت‌آمیز و وحشیانه این شخصیت‌ها، «ریک» توانست داستانی را روایت کند که بسیاری از طرفداران «مارول» از آن لذت بردند. دیدن این شخصیت‌ها که مجبور به همکاری می‌شوند، برای طرفداران جذاب بود. علی‌رغم کوتاه بودن این داستان، همچنان یکی از بهترین خطوط داستانی «ونوم» در کمیک‌های «مارول» به شمار می‌آید.

سوالات متداول

بهترین کمیک ونوم که در آن به عنوان ضدقهرمان معرفی شده کدام است؟

Venom: Lethal Protector اولین کمیکی است که ونوم را به عنوان ضدقهرمان معرفی کرد و داستان جذابی دارد.

چه کمیکی اولین حضور ونوم را در تاریخ کمیک‌های مارول ثبت کرده است؟

شماره 300 از The Amazing Spider-Man اولین حضور ونوم را نشان داد.

چه چیزی در Venom: Space Knight وجود دارد که آن را خاص می‌کند؟

Venom: Space Knight ماجراجویی‌های فضایی فلش تامپسون را نشان می‌دهد و او را در مبارزه با ظلم‌ها قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های ونوم چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *