بهترین انیمیشن های 2024 ؛ مورد انتظارترین آثار انیمیشنی در سال جدید

انیمیشن از جدایی ناپذیرترین ژانرهای دنیای سینما است و اگر شما طرفدار آن هستید، بد نیست که بهترین انیمیشن های 2024 را بشناسید.

انیمیشن جدید امسال دنیایی بی‌حد و مرز برای خلاقیت هستند؛ جایی که خیال رنگ واقعیت پیدا می‌کند و داستان‌ها ما را به مکان‌های خارق‌العاده‌ای می‌برند. استودیوهای انیمیشن‌سازی هر ساله آثار قابل توجهی را منتشر می‌کنند که علاوه بر کودکان، تمام اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در سال 2024، صنعت انیمیشن با شکوه و خلاقیت خود، مجموعه‌ای از آثار را برای علاقه‌مندان به دنیای انیمیشن آماده کرده است. در این سال، شاهد عرضه انیمیشن‌هایی با داستان‌های جذاب، تکنیک‌های بصری پیشرفته و کارگردانی استثنایی خواهیم بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


تکنولوژی روزافزون و پیشرفته در زمینه ساخت انیمیشن‌ها، به تیم‌های خلاق این امکان را امکان می‌دهد تا داستان‌هایی با شکل بصری جذاب و هیجان‌انگیز به تصویر بکشند. بهترین انیمیشن های جدید 2024 با ترکیبی از تکنولوژی پیشرفته و هنر خلاقانه، قابلیت آن را دارند که تجربه‌ای بی‌نظیر و استثنایی را برای تماشاگران به ارمغان بیاورند.

بهترین انیمیشن های 2024

در ادامه لیست بهترین انیمیشن های جدید در سال 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمیشن های 2024
بهترین انیمیشن های 2024 دوبله فارسی

این فیلم‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند انیمیشن خانوادگی، اکشن، ماجراجویی، کمدی و درام قرار می‌گیرند. هر یک از آن‌ها دارای داستان و شخصیت‌های منحصر به فرد خود هستند که باعث جذابیت و تنوع این سبک سینمایی می‌شود. در ادامه به معرفی چندین انیمیشن سینمایی جدید جذاب می‌پردازیم.

پاندای کنگ‌فو کار (Kung Fu Panda 4)

بهترین انیمیشن های 2024

  • تاریخ اکران: 8 مارس 2024 (18 اسفند 1402)
  • ژانر: کمدی، رزمی، اکشن
  • کارگردان: مایک میشل
  • صداپیشگان: جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، سث روگن

پاندای کونگ‌فو کار 4 یکی از بهترین انیمیشن های سال 2024 است که طرفداران به شدت منتظر آن هستند. این انیمیشن جدید جزو فرانچایز پاندای کونگ‌فو کار محسوب می‌شود که بین بزرگسالان و کودکان بسیار محبوب است. سه قسمت قبلی این فرانچایز با فروشی حدود 1.8 میلیارد دلار به جایگاه دهمین فرانچایز انیمیشنی پرفروش جهان دست یافته‌اند.

در پاندای کونگ‌فو کار 4، ما شاهد ماجراهای جدیدی از «پو» و دوستانش هستیم که در برابر تهدیدی ناشناخته قدرت خود را به چالش می‌کشند. «پو» در این فیلم از دره صلحی که سال‌ها به عنوان خانه‌اش بوده، به شهری سفر می‌کند و در این سفر پرماجرا با دشمنی غیرمنتظره روبرو می‌شود. قسمت چهارم این فرانچایز یکی از مورد انتظارترین و بهترین انیمیشن های 2024 است.

گارفیلد (The Garfield Movie)

بهترین انیمیشن های 2024
بهترین انیمیشن های جدید 2024
  • تاریخ اکران: 24 مه 2024 (4 خرداد 1403)
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: مارک دیندال
  • صداپیشگان: کریس پرت، ساموئل ال. جکسون، نیکلاس هولت

خبر خوبی برای طرفداران گربه‌ی نارنجی و بامزه، یعنی «گارفیلد» وجود دارد. در سال 2024، یک انیمیشن جدید با تمرکز بر این شخصیت منتشر خواهد شد. این انیمیشن بر اساس کمیک‌های «جیم دیویس» ساخته شده و توسط شرکت «کلمبیا پیکچرز» تولید می‌شود. «سونی پیکچرز» نیز مسئولیت توزیع آن را برعهده دارد.

هنوز خلاصه داستان انیمیشن گارفیلد منتشر نشده، اما قرار است در این انیمیشن، با ماجراجویی‌های این گربه عجیب و عاشق لازانیا همراه شویم و برای مدتی دنیا را از زاویه دید او مشاهده کنیم. گارفید یکی از بهترین انیمیشن های 2024 دوبله فارسی خواهد بود.

درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

بهترین انیمیشن های 2024

  • تاریخ اکران: 14 ژوئن 2024 (25 خرداد 1403)
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: کلسی من
  • صداپیشگان: ایمی پولر

یکی دیگر از آثاری که در لیست بهترین انیمیشن های جدید قرار دارد، قسمت دوم درون و بیرون است. این انیمیشن، دنباله‌ای بر قسمت اول در سال 2015 خواهد بود. قسمت اول توانست با دریافت امتیازات بالا از منتقدان و فروش خوب در باکس آفیس، موفقیت زیادی را به دست آورد به یکی از بهترین انیمیشن های جدید دیزنی تبدیل شود.

به همین دلیل، ساخت دنباله‌ای برای این انیمیشن غیرممکن به نظر نمی‌رسید. اکنون پس از گذشت تقریباً یک دهه از انتشار قسمت اول، دنباله این انیمیشن توسط استودیوی «والت دیزنی» و «پیکسار» ساخته شده و در سال 2024 منتشر خواهد شد.

در این قسمت نیز، داستان «رایلی» و احساساتش را مشاهده خواهیم کرد؛ اما این بار، با توجه به تغییراتی که در زندگی او رخ داده است، احساساتش شدیدتر و پیچیده‌تر می‌شوند. قسمت دوم درون و بیرون از بهترین انیمیشن های سینمایی 2024 است انتظارات زیادی از آن می‌رود.

من نفرت انگیز 4 (Despicable Me 4)

بهترین انیمیشن های 2024
بهترین انیمیشن های سال 2024
  • تاریخ اکران: 3 جولای 2024 (13 تیر 1403)
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: پاتریک دیلیج (Patrick Delage)، کریس رناد (Chris Renaud)
  • صداپیشگان: استیو کارل، جیسون سیگل، پیر کافین، کریس رناد، میراندا کازگرو

بدون شک من نفرت انگیز 4 یکی از بهترین انیمیشن های 2024 است که ادامه‌ای بر سری انیمیشن من نفرت انگیز خواهد بود. این انیمیشن توسط استودیوی «ایلومینیشن» ساخته شده است و در ماه جولای 2024 منتشر می‌شود.

خبر ساخت من نفرت انگیز 4 در سال 2017 اعلام گردید و در فوریه 2022 مشخص شد که در تابستان 2024 به روی پرده سینماها خواهد رفت. هنوز جزئیات دقیق داستان این انیمیشن به صورت رسمی اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود وقایع آن به عنوان دنباله‌ای از فیلم سوم در سری من نفرت انگیز باشد و در آن دوباره ماجراهای «گرو» را مشاهده کنیم.

طلسم‌شده (Spellbound)

بهترین انیمیشن های 2024

  • تاریخ اکران: 2024
  • ژانر: موزیکال، فانتزی
  • کارگردان: ویکی جنسون
  • صداپیشگان: ریچل زگلر، نیکول کیدمن، خاویر باردم، جان لیسگو، جنیفر لویس، نیتن لین

طلسم شده یکی از بهترین انیمیشن های سال 2024 است. این انیمیشن ژانر موزیکال و فانتزی دارد که در یک سرزمین خیالی و جادویی به نام لامبریا رخ می‌دهد. این انیمیشن داستان دختر جوانی به نام «الیان» را روایت می‌کند و باید طلسمی را که سرزمینش را به دو قسمت تقسیم کرده، بشکند.

با انتشار این اثر، طرفداران سینمای انیمیشن به شدت خوشحال خواهند شد. با توجه به تیم صداپیشگان و داستان جذاب، طلسم شده می‌تواند به یکی از بهترین انیمیشن های 2024 تبدیل شود.

نگهبان اژدها (Dragonkeeper)

بهترین انیمیشن های 2024
بهترین انیمیشن های سینمایی 2024
  • تاریخ اکران: 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403)
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی
  • کارگردان: سالوادور سیمو
  • صداپیشگان: بیل نای، بیل بیلی، آنتونی هاول

اگر به دنبال یکی از بهترین انیمیشن های جدید 2024 هستید، نگهبان اژدها را تماشا کنید. این انیمیشن یک اثر ماجراجویی و فانتزی است که با همکاری دو کشور اسپانیا و چین ساخته شد. کارگردانی این اثر به عهده «سالوادور سیمو» و «لی جیانپینگ» است. ماجرا در امپراتوری چین می‌گذرد و داستان یک دختر برده به نام «پینگ» و اژدهای باستانی «لانگ دانزی» را روایت می‌کند.

در این پادشاهی که اژدهاها تبعید شده‌اند، «پینگ»، یکی از آخرین تخم‌های اژدها را پیدا می‌کند. برای محافظت از این موجودات افسانه‌ای در برابر انقراض، نگهبانان کاخ، «پینگ» را مجبور می‌کنند تا تخم اژدها را به اقیانوس بازگرداند. در ادامه «پینگ» سرنوشت واقعی خود را به عنوان نگهبان اژدها کشف می‌کند و داستان بسیار جذاب خواهد شد.

موفاسا: شیر شاه (Mufasa: The Lion King)

بهترین انیمیشن های 2024

  • تاریخ اکران: 5 جولای 2024 (15 تیر 1403)
  • ژانر: ماجراجویی، درام
  • کارگردان: بری جنکینز
  • صداپیشگان: سث روگن، کلوین هریسون جونیور، بیلی ایکنر، آرون پیر

یکی از بهترین انیمیشن های 2024 دیزنی موفاسا: شیرشاه است. این انیمیشن داستان زندگی «سیمبا» را به تصویر می‌کشد که در حال حاضر به عنوان شیرشاه حکومت کرده و انتظار دارد سایر حیوانات از او پیروی کنند.

همچنین، این انیمیشن به گذشته پدرش، «موفاسا»، می‌پردازد و رازهایی را کشف می‌کند که باعث می‌شود ما با این شخصیت بهتر آشنا شویم. منتظریم که انیمیشن موفاسا: شیرشاه در سی‌امین سالگرد انتشار انیمیشن شیرشاه در سال 1994 و پنجمین سالگرد فیلم لایواکشن شیرشاه در سال 2019 منتشر شود. موفاسا: شیرشاه می‌تواند به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های 2024 شناخته شود.

لیگ عدالت: بحران در زمین های بیکران (Justice League: Crisis on Infinite Earths)

بهترین انیمیشن های 2024
لیست بهترین انیمیشن های جدید
  • تاریخ اکران: 9 ژانویه 2024 (19 دی 1402)
  • ژانر: ابرقهرمانی، اکشن
  • کارگردان: جف وامستر
  • صداپیشگان: مت بومر

از بهترین انیمیشن های 2024 می‌توان به لیگ عدالت: بحران در زمین‌های بیکران اشاره کرد که یازدهمین عنوان در فرنچایز دنیای فردا (Tomorrowverse) است. این انیمیشن بر اساس کمیکی با همین نام ساخته شد.

در این اثر، با آزاد شدن آنتی مانیتور در چندجهانی دی‌سی، سرنوشت زمین‌هایی که در این چندجهانی قرار گرفته‌اند، تهدید می‌شود. در این شرایط، ابرقهرمان‌ها و شرور‌های جهان‌ها برمی‌خیزند تا شرایط را تغییر دهند، اما با مشکلات غیر منتظره‌ای رو به رو خواهند شد. این انیمیشن سینمایی جدید جذاب می‌تواند یکی از بهترین انیمیشن های دی سی در سال 2024 باشد.

اوریون و تاریکی (Orion and the Dark)

بهترین انیمیشن های 2024

  • تاریخ اکران: 2 فوریه 2024 (13 بهمن 1402)
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: شان چارمتز
  • صداپیشگان: جیکوب ترمبلی، پال والتر هازر، وارنر هرزوگ، چلسیا پرتی، راب دلانی

یکی از بهترین انیمیشن های 2024 اوریون و تاریکی است که حتما باید آن را تماشا کنید. این انیمیشن کمدی، ماجراجویی و فانتزی توسط «شان چارمتز» کارگردانی شد. این انیمیشن جدید امسال قرار است از طریق شبکه «نتفلیکس» منتشر شود.

داستان این انیمیشن درباره یک پسر است که از بیرون مانند سایر پسرها به نظر می‌رسد و به طور کاملاً معمولی زندگی می‌کند، اما درونش پر از ترس و اضطراب در مورد مسائل مختلف است.

او به شدت از تاریکی می‌ترسد، اما یک شب، تاریکی به او حمله می‌کند و او باید تصمیم بگیرد که آیا می‌تواند با کنار گذاشتن ترس، ناشناخته‌ها را بپذیرد و کنترل زندگی خود را به دست بگیرد یا خیر. داستان فوق‌العاده این اثر می‌تواند آن را به یکی از بهترین انیمیشن های جدید دوبله فارسی 2024 تبدیل کند.

ارباب حلقه‌ها: جنگ روهیریم (The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim)

بهترین انیمیشن های 2024
انیمیشن های جدید دیزنی
  • تاریخ اکران: 12 آوریل 2024 (24 فروردین 1403)
  • ژانر: فانتزی
  • کارگردان: کنجی کامیاما (Kenji Kamiyama)
  • صداپیشگان: برایان کاکس، میراندا اوتو، گایا وایز

از بهترین انیمیشن های سینمایی 2024 می‌توان به ارباب‌حلقه‌ها: جنگ روهیریم اشاره کرد. این انیمیشن ژانر فانتزی دارد و به کارگردانی «کنجی کامیاما» و با مشارکت آمریکا، ژاپن و نیوزیلند ساخته شده است. این انیمیشن بر اساس سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، اثر «جی. آر. آر. تاکین» ساخته شده و به عنوان پیش‌درآمدی برای فیلم ارباب حلقه‌ها: دو برج (2002) محسوب می‌شود.

داستان این انیمیشن 183 سال قبل از رخدادهای فیلم اصلی رخ می‌دهد. در این اثر، ما با ماجراهای پادشاه افسانه‌ای سرزمین روهان آشنا می‌شویم که باید با ارتشی بزرگ از کشورش در مقابل نیروهای متجاوز دفاع کند. ارباب‌حلقه‌ها: جنگ روهیریم می‌تواند یکی از بهترین انیمیشن های 2024 باشد.

سوالات متداول

آیا انیمیشن شرک 5 در سال 2024 اکران می‌شود؟

خیر، بر اساس اطلاعات منتشر شده، این اثر در سال 2025 اکران خواهد شد.

آیا انیمیشن Spider-Man: Beyond the Spider-Verse در سال 2024 اکران می‌شود؟

در ابتدا این انیمیشن قرار بود در سال 2024 اکران شود، اما پس اعتصابات بازیگران و نویسندگان آمریکا، تاریخ اکران آن به زمان نامعلومی تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمیشن های 2024 چه بود؟ شما منتظر کدام انیمیشن هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.