بهترین انیمیشن های IMDB و اسکار ؛ 10 عنوان برتر

برخی از انیمیشن‌ها آنقدر فوق‌العاده بودند که توانستند جایزه بهترین انیمیشن سال را دریافت کنند. در ادامه به معرفی بهترین انیمیشن های IMDB می‌پردازیم.

اگرچه تصاویر متحرک بیش از صد سال است که وجود دارد، اما این طرف صنعت تا زمان اولین کارتون‌های والت دیزنی و دیگر انیمیشن‌های کلاسیک مانند سفید برفی و هفت کوتوله، به محبوبیت کنونی خود نرسید. انیمیشن های سینمایی برتر توانسته‌اند تاثیر بسیار زیادی را در این صنعت بگذارند.

بهترین انیمیشن های IMDB

انیمیشن‌های برنده جوایز اسکار 2023

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمیشن های اسکار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمیشن های اسکار
بهترین انیمیشن های IMDB

با وجود محبوبیت این فیلم‌های قدیمی، آکادمی هنر و علوم تصویر حرکتی تا سال 2002 بهترین دسته از ویژگی‌های انیمیشن را در دسته بندی جوایز اضافه نکرد. فیلمبرداری انیمیشن از نظر فنی قبل از قرن جدید به دلیل محدودیت‌های تکنولوژیکی، از نظر فنی کمتر گسترده بود، اما از آن زمان این موضوع بسیار پیشرفته شده و به صورت تصاعدی به ارتفاعات خارق العاده‌ای رسیده است؛ طوری که انیمیشن‌های سینمایی جدید همیشه برنده یک جایزه اسکار می‌شوند. پس در ادامه این نوشتار همراه ما بمانید تا با بهترین انیمیشن های برنده جایزه اسکار آشنا شوید.

Spirited Away (2001)

بهترین انیمیشن های اسکار
Spirited Away (2001)

در ابتدای مقاله بهترین انیمیشن های اسکار ، اگرچه در سال 2001 در ژاپن به نمایش درآمد، Spirited Away به دلیل وقفه انتشار خود در آمریکا، نامزدی اسکار در سال 2003 را دریافت کرد. پس از شرک که در سال 2002 یکی از اولین کارتون های برنده اسکار بود، Spirited Away با داستان جذاب و انیمیشن خارق‌العاده خود به یکی از انیمیشن های برنده جایزه اسکار تبدیل شد.

استودیوی جیبلی Hayao Miyazaki، مسئول فوق الذکر Totoro و Princess Mononoke، با ویژگی‌های مصور دستی با انیمیشن‌های دو بعدی شناخته شده است. Spirited Away ماجراهای یک دختر جوان، Chihiro را به تصویر می‌کشد. او در پارک جدیدی با ارواح، جادوگران و جانوران اسطوره‌ای روبرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: حقایق پنهان انیمیشن spirited away

Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)

بهترین انیمیشن های اسکار
Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)

یک فیلم آینده نگر و نوستالژیک، Spider-Man: Into the Spider-Verse توانست جایزه اسکار بهترین انیمیشن‌ها را دریافت کند. هر دو تکنیک انیمیشن مبتنی بر رایانه را با تصاویر قدیمی دستی به همراه می‌آورد. این انیمیشن توسط Sony Pictures Animation ساخته شده است و به دلیل ماهیت دقیق این سبک، به بزرگترین تیم انیماتورها نیاز دارد.

این فیلم یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی در تمام دوران است. این داستان درباره مایلز مورالس، یک نوجوان از بروکلین که توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گاز گرفته و در پی مرگ پیتر پارکر به عنکبوت جدید نیویورک تبدیل می‌شود، است.

 

Coco (2017)

بهترین انیمیشن های اسکار
Coco (2017)

یکی از فیلم‌های تحسین برانگیز پیکسار، کوکو در نوامبر 2017 وارد سینماها شد و به سرعت مورد توجه آکادمی اسکار قرار گرفت. این انیمیشن موسیقی محور بسیاری از تولیدات دیزنی را دنبال می‌کند، اما تفاوت آن در به کار گیری فرهنگ آمریکای جنوبی است.

این فیلم نه تنها عنوان بهترین ویژگی انیمیشن بلکه بهترین آهنگ اصلی را به دست آورد. داستان کوکو میگوئل جوان، یک نوازنده‌ای که در میان افرادی که از موسیقی تنفر دارند زندگی می‌کند را دنبال کرده که در جستجوی هویت واقعی خود به سرزمین مردگان سفر می‌کند.

WALL-E (2008)

بهترین انیمیشن های اسکار
بهترین انیمیشن های IMDB

انیمیشن “WALL-E” با داستان خلاقانه‌ای که در آینده‌ای دورافتاده رخ می‌دهد، توانسته است قلب تماشاگران را فتح کند. داستان این انیمیشن در دنیایی تخریب‌شده و پر از زباله‌هایی بی‌پایان رقم می‌خورد. WALL-E، یک ربات تمیزکار کوچک، آخرین نماینده از انسانیت در این دنیای تباه است.

او توسط داستان عاشقانه‌ای که با ربات دیگری به نام EVE پی‌درپی تجربه می‌کند، به جستجوی انسان‌ها و بازگرداندن زندگی به سیاره زمین می‌رود. این انیمیشن با طراحی ویژه شخصیت‌ها، جهانی بی‌نظیر و پیامی عمیق درباره حفاظت از محیط زیست و ارزش‌های انسانی توانسته است به یکی از انمیشن های نامزد اسکار تبدیل شود.

Up (2009)

بهترین انیمیشن های اسکار
بهترین انیمیشن های IMDB

“Up” یکی از انیمیشن‌هایی است که با داستانی انسانی و شگفت‌آور، احساسات عمیقی در تماشاگران ایجاد می‌کند. داستان این انیمیشن درباره‌ی Carl Fredricksen، مردی پیر که پس از فوت همسرش، با استفاده از هزاران بادکنک خود تصمیم می‌گیرد به یک ماجراجویی فوق‌العاده برود.

او به همراه راسل، یک پسر کوچک که به طور اتفاقی به او ملحق شده، به سفری به سمت مقصد آرزوهایش می‌رود. این انیمیشن با تصاویر زیبا و موسیقی فوق‌العاده‌ای به تصویر کشیده شده است و در مورد معنای واقعی دوستی، ماجراجویی، و اراده‌ی انسانیت تعاملی بازگو می‌کند. “Up” از جمله انیمیشن‌هایی است که همه‌سنین می‌توانند از آن لذت ببرند و پیام‌هایش برای همه نسل‌ها قابل درک و مفهوم است. این انیمیشن توانست جایزه اسکار بهترین انیمیشن را دریافت کند.

Toy Story 3 (2010)

بهترین انیمیشن های اسکار
Toy Story 3 (2010)

“Toy Story 3” یک پایان فوق‌العاده برای یک مجموعه کلاسیک انیمیشنی بود. این انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌های ما را دنبال می‌کند، اما در این نسخه، اسباب‌بازی‌ها در معرض ماجراهایی ترسناک قرار می‌گیرند. بازگرداندن احساسات عمیق و داستانی عالی، این انیمیشن محبوب توانست با تیم تولید فوق‌العاده خود برنده جایزه بهترین موسیقی اورجینال شود. با کیفیت تولید بالا و کارگردانی برجسته، این انیمیشن به عنوان یکی از شاهکارهای دنیای انیمیشن شناخته می‌شود.

Inside Out (2015)

بهترین انیمیشن های اسکار
Inside Out (2015)

هشتمین فیلم پیکسار برای کسب این جایزه ، Inside Out دختری به نام رایلی را دنبال می‌کند، که احساسات داخلی او (تمام نسخه‌های انسان شناسی؛ شادی، عصبانیت، غم و اندوه و غیره) در میان تغییرات اساسی زندگی رایلی تلاش می‌کنند او را از لحاظ روحی سالم نگه دارند. این فیلمی است که متمرکز به یک موضوع بسیار مهم می‌باشد: سلامت روان.

“Inside Out” یکی از انیمیشن‌هایی است که داستان خود را به طرزی منحصر به فرد و زیبا، پیچیدگی‌های داخلی ذهن انسان را به تصویر می‌کشد. این انیمیشن با شخصیت‌سازی دقیق احساسات (شادی، غم، عصبانیت، ترس، و انزجار) و نحوه‌ی تعامل آن‌ها در زندگی روزمره، ارتباطات خنده‌دار و پیچیده‌ای را بین این احساسات نشان می‌دهد. پیام مهم این انیمیشن درباره‌ی اهمیت قبول کردن تمام احساسات خود و نقش مثبتی که هر کدام از آن‌ها در زندگی انسان‌ها دارند، به طور قاطع به تماشاگران ارائه می‌شود.

Finding Nemo (2003)

بهترین انیمیشن های اسکار
بهترین انیمیشن های اسکار

قابل تحسین‌ترین اثر پیکسار، Finding Nemo در سال 2004 برنده سومین جایزه بهترین انیمیشن آکادمی شد. این انیمیشن توسط اندرو استنتون و Unkrich کارگردانی شد. این کارگردان‌ها در دیگر انیمیشن‌های محبوب مانند کوکو وال ای و داستان اسباب بازی‌ها نیز نقش داشتند.

“Finding Nemo” یکی از انیمیشن‌هایی است که با داستانی مهیج و خارق‌العاده، تجربه‌ای جذاب از اقیانوس را به تماشاگران ارائه می‌دهد. داستان این انیمیشن درباره‌ی مارلین است که پس از گم شدن پسرش نمو، وارد یک ماجراجویی عظیم می‌شود تا بتواند او را پیدا کند.

در این سفر هیجان‌انگیز، مارلین با دوستان جدیدی آشنا شده و با ترس‌ها و مشکلات زیادی مواجه می‌شود. این انیمیشن با تصاویر زیبا زیر آب، شخصیت‌های مورد علاقه و پیام‌های مهم درباره‌ی ماجراجویی، دوستی و اهمیت خانواده، به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های کودکانه و خانوادگی تاریخ سینما شناخته می‌شود.

Ratatouille (2007)

بهترین انیمیشن های اسکار
بهترین انیمیشن های اسکار

راتاتوی، یکی از بهترین فیلم‌های مربوط به غذا، با استقبال چشمگیر تماشاگران وارد سینما شده بود و در آن زمان به موفق‌ترین فیلم انیمیشن فرانسه تبدیل شد. Ratatouille” اثری بی‌نظیر در دنیای انیمیشن است که به توانایی‌های هنری و آشپزی پرداخته و داستان جذاب و منحصر به فردی را روایت می‌کند. این انیمیشن درباره‌ی رمی، یک موش باهوش است که عشق زیادی به آشپزی دارد و تلاش برای تحقق رویای خود در دنیای آشپزی است.

با کمک از دستیاری ناگوار انسانی به نام لینگو؛ رمی تصمیم می‌گیرد به عنوان یک آشپز در یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های پاریس به کار بپردازد. این انیمیشن با شیوه‌ی زیبایی داستان را به تصویر می‌کشد و پیام‌های ارزشمندی را درباره‌ی تحقق آرزوها، پذیرش تفاوت‌ها، و هنر آشپزی ارائه می‌دهد. “Ratatouille” به عنوان یک اثر شاهکاری در ژانر انیمیشن و فیلم‌سازی شناخته می‌شود.

Zootopia (2016)

بهترین انیمیشن های اسکار
بهترین انیمیشن های اسکار

در ادامه مقاله بهترین انیمیشن های اسکار ، “Zootopia” یک انیمیشن اجتماعی و جذاب است که داستان ماجراهای جوان پلیس خرگوشی به نام جودی هوپز و روباهی با نام نیک وایلد را روایت می‌کند. این دو شخصیت متفاوت با هم متحد می‌شوند تا پس زمینه‌ی یک راز جنایی بزرگ را کشف کنند که در شهر زوتوپیا رخ می‌دهد.

این انیمیشن به شیوه‌ی طنزآمیز و سرگرم کننده مسائل مهمی از جمله تبعیض نژادی، قضاوت، و تنوع نژادی را مطرح می‌کند. با ترکیب داستانی پر هیجان و شخصیت‌های جذاب، “Zootopia” یک انیمیشن دیدنی است که برای کودکان و بزرگان به عنوان یک آموزه اجتماعی و سرگرمی عالی شناخته می‌شود.

Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023)

بهترین انیمیشن های imdb
Spider-Man: Across the Spider-Verse (2023)
  • امتیاز: 8.8/10

Spider-Man: Across the Spider-Verse پس از تحسین منتقدان دارای هایپ خیلی زیادی بود، طوری که اکثر طرفداران انتظار داشتند این انیمیشن کمیک بوکی به یکی از بهترین انیمشن های ای ام دی بی تبدیل شود. با گسترش داستان مایلز، Across the Spider-Verse به بخش‌های متعددی از Multiverse می‌پردازد، جایی که قهرمان داستان چندین مرد عنکبوتی را کشف می‌کند که با هم کار می‌کنند تا دوباره دنیا را نجات دهند. او در این قسمت حقیقت نگران کننده‌ای را در مورد نقش خود در همه این کارها می‌آموزد.

هر فریم از این فیلم 2023 که به خاطر جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌اش ستایش می‌شود، قدرت و زیبایی انیمیشن را در بهترین حالت آن نمایش می‌دهد. خلاقیت انیماتورها در این انیمیشن کاملا مشخص است. این فیلم جز یک سه گانه فیلم ابرقهرمانی می‌باشد که قرار است با فیلم مورد انتظار Spider-Man: Beyond the Spider-Verse به پایان برسد.

The Lion King (1994)

بهترین انیمیشن های imdb
The Lion King (1994)
  • امتیاز: 8.5/10

شیر شاه دیزنی یکی از انیمیشن های با امتیاز بالا در IMDB است. بر اساس داستان هملت نوشته شکسپیر، شیر شاه توله جوانی به نام سیمبا را دنبال می‌کند که بی صبرانه می‌خواهد مانند پدرش موفاسا پادشاه بزرگی شود، اما عموی شرورش، اسکار، جاه طلبی‌های خودش را برای تاج و تخت دارد و هر کاری برای گرفتن آن انجام خواهد داد.

شیرشاه با شخصیت‌های جذاب، موسیقی متن و طراحی به یاد ماندنی دیزنی، و مضامین برگرفته از شکسپیر، توانسته به عنوان یکی از انیمیشن هایی که بیشترین امتیاز را در IMDb دارند شناخته شود. خلق دنیایی زیبا از سرنوشت، خیانت و مسئولیت، این شاهکار تاثیر بزرگی در انیمیشن‌های برتر دیزنی گذاشته است.

Your Name (2016)

بهترین انیمیشن های imdb
Your Name (2016)
  • امتیاز: 8.4/10

این انیمه زیبا و دوست داشتنی، دو نوجوان به نام‌های تاکی، پسر دبیرستانی در توکیو و میشوا، دختری 17 ساله روستایی را دنبال می‌کند که به طور مرموزی با یکدیگر مرتبط می‌شوند و در بدن یکدیگر زندگی می‌کنند. هر دو آنها از زندگی خود ناراضی هستند و آرزوی تغییر دارند.

این فیلم یک انیمه جذاب عاشقانه است که به طرز ماهرانه‌ای مضامین فانتزی و واقع گرایی را در هم می‌آمیزد. نام تو با انیمیشن خیره کننده و مضامین عشق، جوانی و سرنوشت، داستانی تازه و دیدنی از دو فرد آماده برای رشد را ارائه می‌دهد.

Princess Mononoke (1997)

بهترین انیمیشن های imdb
بهترین انیمیشن های IMDB
  • امتیاز: 8.3/10

هایائو میازاکی یک داستان نویس مشهور است که در طی چندین دهه به برخی از زیباترین انیمیشن‌ها و دنیای عمیقاً پیچیده جان بخشیده است و پرنسس مونونوکه یکی از بهترین اثرات اوست. هنگامی که پسر جوانی از یک روستا به دنبال درمانی برای یک نفرین وحشتناک است، او وارد جنگ بین خدایان جنگل و یک مستعمره معدن می‌شود.

پرنسس مونونوکه پر از عناصر خارق العاده، داستانی حماسی در مورد طبیعت و تمایل شیطانی انسان‌ها برای کنترل و در نهایت نابود کردن آن است. این یک فیلم فوق‌العاده با جلوه‌های بصری باورنکردنی می‌باشد و پر از شخصیت‌های جالب و سرگرم کننده است.

Demon Slayer the Movie: Mugen Train (2020)

بهترین انیمیشن های imdb
Demon Slayer the Movie: Mugen Train (2020)
  • امتیاز: 8.2/10

هنگام بحث در مورد انیمیشن های برتر IMDB ، مهم است که از فیلم های برتر انیمه نیز غافل نشوید، Demon Slayer the Movie: Mugen Train یکی از این شاهکارهایی می‌باشد که باید تماشا کرد. این فیلم سینمایی که به عنوان نقطه‌ای برای ادامه حماسه جذاب مجموعه شیطان‌کش‌ عمل می‌کند، ماجراجویی شیطان‌کش جوان، تانجیرو کامادو، و دوستان بی‌باکش را دنبال می‌کند. آنها در این فیلم وارد یک مأموریت خطرناک در قطار موگن می‌شوند.

تماشاگران می‌توانند انتظار داشته باشند که بلافاصله جذب داستان فیلم شوند، داستانی که حول محور ناپدید شدن مرموز مسافران متعدد در قطار می‌چرخد. انیمیشن جذاب استودیو Ufotable و فایت‌های فوق‌العاده این فیلم نیز هیجان زیادی را وارد داستان می‌کند.

Klaus (2019)

بهترین انیمیشن های imdb
بهترین انیمیشن های IMDB
  • امتیاز: 8.2/10

فیلم اوریجینال نتفلیکس با امتیاز بسیار بالا IMDB، کلاوس، یک فیلم کمدی است که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. کلاوس که اولین اثر کارگردانی سرجیو پابلو می‌باشد، داستان دلچسب جسپر (با صدای جیسون شوارتزمن) را دنبال می‌کند که به جزیره‌ای دورافتاده در قطب شمال فرستاده شده است. کمبود شادی کریسمس کار او را در ابتدا دشوار می‌کند. وقتی او با اسباب‌بازی منزوی (با صدای جی کی سیمونز) آشنا می‌شود، این دو با هم متحد شده تا جامعه خود را تغییر دهند.

با جلوه‌های بصری و سبک انیمیشن فوق‌العاده زیبای آن که کاملاً داستان قلبی آن را تکمیل می‌کند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این فیلم به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های کریسمس تبدیل شده است. کلاوس یک فیلم فوق العاده می‌باشد که لذت بخشش و جادوی فصل تعطیلات را نشان می‌دهد.

Monsters, Inc. (2001)

بهترین انیمیشن های imdb
بهترین انیمیشن های imdb
  • امتیاز: 8.1/10

بدون تعجب یکی از انیمیشن های معروف سینما، Monsters, Inc. یک فیلم کلاسیک است که می‌تواند یک تجربه تماشای نوستالژیک را ارائه دهد. داستان فیلم در شهر هیولای شلوغ Monstropolis اتفاق می‌افتد و داستان جیمز پی «سالی» سالیوان و همراه وفادارش مایک وازوفسکی را دنبال می‌کند که در شرکتی کار می‌کنند که از قدرت فریادهای کودکان برای تولید انرژی استفاده می‌کند.

هنگامی که دختر جوانی به نام بو به طور تصادفی وارد قلمرو هیولا می‌شود، این دو نفر ماموریتی را آغاز می‌کنند تا با خیال راحت بچه را به دنیای خودش بازگردانند. چیزی که Monsters, Inc. را بسیار خارق‌العاده می‌کند، جدا از دنیای خارق‌العاده و انیمیشن‌های پیشرفته‌اش، سفر عمیق سالی و مایک در کشف اهداف خودشان می‌باشد. ورود بو باورهای دیرینه این دو در مورد ماهیت کودکان انسان را مختل می‌کند و به چالش می‌کشد، که درس مهمی برای پذیرش و داشتن درک گسترده‌تر از افراد متفاوت است.

How to Train Your Dragon (2010)

بهترین انیمیشن های imdb
بهترین انیمیشن های imdb
  • امتیاز: 8.1/10

در انتهای مقاله بهترین انیمیشن های اسکار ، فیلمی که در سال 2010 یک فرنچایز بسیار موفق را به وجود آورد، چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، بینندگان را به دهکده هیجان انگیز وایکینگ‌ها می‌برد، جایی که اژدها – و اژدها کشان – بخشی از زندگی عادی هستند. در میان همه این‌ها، هیکاپ، یک وایکینگ جوان و ساده لوح است که رویاهای بزرگی دارد، که با ملاقات با اژدهای قدرتمندی به نام خشم شب، که به زودی نظرش را در مورد جانورهای ظاهراً وحشی تغییر می‌دهد، به اهداف خود برسد.

از آن زمان، Hiccup و Toothless (نامی که هیکاپ به اژدها می‌دهد) به ماجراجویی‌های هیجان انگیزی رفته‌اند، اما هیچ کدام به اولین ملاقاتشان نزدیک نشده است، که بر پیوند نامتعارفی که بین آنها شکل می‌گیرد متمرکز می‌باشد. البته، انیمیشن فیلم نیز فوق‌العاده خوب بوده که کل فرنچایز را برای تماشای مجدد با کل خانواده ایده‌آل کرده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمیشن های اسکار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: Collider.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *