8 تفاوت بزرگ سکانس خون و پنیر در کتاب و سریال خاندان اژدها

قسمت اول از فصل دوم سریال خاندان اژدها رویداد مهمی با عنوان خون و پنیر را به تصویر کشید که به طور قابل‌توجهی با نحوه‌ی روایت آن در کتاب متفاوت است.

مانند فصل ابتدایی، فصل دوم سریال خاندان اژدها نیز بر اساس کتاب آتش و خون اثر «جرج آر.آر. مارتین» ساخته شده است. این کتاب، تاریخچه‌ی خیالی خاندان تارگرین را روایت می‌کند.

آتش و خون به سبک متون تاریخی دنیای واقعی نوشته شده است و از فرمت رمان پیروی نمی‌کند و در عوض، نگاهی کلی به رویدادهای پیرامون سلسله‌ی تارگرین دارد و برخی عناصر را برای تفسیر مخاطب باز می‌گذارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) با زیرنویس فارسی


فصل دوم خاندان اژدها نشان می‌دهد که در واقع چه اتفاقی می‌تواند در این سریال بیفتد. از آنجایی که متن کتاب برخی جزئیات را مبهم رها می‌کند، فصل دوم سریال هاوس آف دراگون مجبور است تا تغییراتی در خط داستانی کتاب ایجاد کند.

8 تفاوت بزرگ سکانس خون و پنیر در کتاب و سریال خاندان اژدها

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

در مورد اتفاقات خون و پنیر، رمان آتش و خون شرح مفصلی از آنچه اتفاق افتاده را ارائه می‌دهد؛ اما سریال تلویزیونی تغییراتی ایجاد می‌کند که بسیاری از آن‌ها به دلیل آرک‌های داستانی اصلی شخصیت‌های دیگر هستند که در سریال ایجاد شده است. به عنوان مثال، در کتاب، «هلینا» در خواب‌هایش رؤیایی نمی‌بیند و همچنین رابطه‌ی عاشقانه‌ای بین «آلیسنت» و «کریستون کول» ثبت نشده است.

هلینا کشته شدن پسرش توسط موش را تصور می‌کند

سریال خاندان اژدها

پس از پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها در یکی از صحنه‌های ابتدایی قسمت اول، جزئیات جالبی وجود دارد که ممکن است به‌راحتی از دید پنهان بماند. در این صحنه، «هلینا تارگرین» نگرانی خود را به «ایگان دوم» ابراز می‌کند و می‌گوید که از موش‌ها بیشتر از اژدهایان می‌ترسد.

در فصل اول، او چندین بار رویاهای پیشگویی داشت، اما گفته‌های او در اینجا نادیده گرفته می‌شود. این صحنه به‌طور کامل برای سریال ساخته شده و به رخدادهای وحشتناکی که در ادامه قسمت اتفاق می‌افتند، اشاره می‌کند و زمینه‌ساز واکنش «هلینا» به خون و پنیر است.

او در این صحنه در حال بافتن یک لباس دیده می‌شود. او این لباس را در تریلر فصل دوم خاندان اژدها ، در یک مراسم خاکسپاری بر سر دارد. بلافاصله پس از اینکه «هلینا» این جمله را می‌گوید، چشمانش به سمت تخت «جیهریس»، جایی که پسرش بعداً در این قسمت کشته می‌شود، می‌چرخد.

جزئیات اینجا فوق‌العاده هستند و واقعاً به قدرت ناخودآگاه «هلینا» اشاره دارند که عنصری جادویی و جذاب به دنیای خاندان اژدها اضافه می‌کند.

انتقام رینیرا برای لوسریس

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

در ابتدای فصل دوم سریال خاندان اژدها ، «رینیرا» زمان زیادی را صرف جستجوی پیکر «لوسیروس» برای سوگواری او پس از مرگش می‌کند. او برای عزاداری و تصمیم‌گیری در مورد بهترین اقدامات بعدی، به زمان نیاز دارد.

در نیمه دوم قسمت، «رینیرا» به دراگون‌استون بازمی‌گردد و می‌گوید:

«ایموند تارگرین» را می‌خواهم.

این جمله باعث آغاز رویدادهای خون و پنیر می‌شود که به‌طور قابل‌توجهی با نسخه کتاب متفاوت هستند. در کتاب، «رینیرا» اساساً نقشی در این رویداد ندارد و احساسات او پس از مرگ «لوسیروس»، توضیح داده نشده است.

در کتاب آتش و خون، «دیمون تارگرین» قبل از اینکه «ایموند»، «لوسیروس» را بکشد، قلعه هارنهال را تصرف می‌کند. «رینیرا» نامه‌ای از «دیمون» دریافت می‌کند که به سادگی می‌گوید:

پسر برای پسر.

سپس او از طریق ارتباطاتش این عملیات را انجام می‌دهد. «رینیرا» را نمی‌توان برای قتل وحشیانه یک کودک سرزنش کرد؛ زیرا او همچنان نقشی در سازماندهی قاتلان نداشت. شاید او تصور می‌کرد که تله‌ای را برای «ایموند» و «ویگار» بگذارد تا بتواند با او بر پشت اژدها مبارزه کند، اما «دیمون» خودش همه کارها را انجام داد.

ایموند هدف مورد نظر خون و پنیر است

سریال خاندان اژدها

در حالی که ایده کشتن «ایموند تارگرین» توسط خون و پنیر معقول به نظر می‌رسد، اما نکاتی وجود دارد که این فرضیه را زیر سوال می‌برد. عبارت پسر برای پسر می‌تواند به از دست دادن پسر توسط «رینیرا» و «ایگان» اشاره داشته باشد، اما با توجه به روایت فصل دوم House of the Dragn ، به نظر می‌رسد هدف قرار دادن پسر «آلیسنت» منطقی‌تر باشد.

سریال بیشتر بر تقابل «رینیرا» و «آلیسنت» تمرکز دارد؛ بنابراین هدف قرار دادن پسر «آلیسنت»، بار دراماتیک بیشتری دارد. همچنین، فراموش نکنیم که «ایموند» مستقیماً مسئول کشتن «لوسیروس» است و او تهدید بسیار بزرگتری نسبت به «جیهیریس» کوچک به حساب می‌آید.

تنها مشکل هدف قرار دادن «ایموند» این است که کشتن او برای دو قاتل کار بسیار سختی مسحوب می‌شود. «ایموند» یک مبارز آموزش دیده است که در صورت داشتن سلاح، به احتمال زیاد می‌تواند با خون و پنیر مبارزه کند. «دیمون» اشاره می‌کند که آن‌ها در مبارزه خوب هستند و اگر بتوانند در شب و در یک راهرو کوچک او را غافلگیر کنند، خون و پنیر برتری خواهند داشت؛ اما در شرایط دیگر، «ایموند» به راحتی می تواند هر دوی آن ها را شکست دهد.

دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم به خصوص پنیر، در برابر یک شمشیرزن ماهر مهارت مبارزه داشته باشد.

استخدام خون و پنیر توسط دیمون

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

همانطور که قبلا ذکر شد، در کتاب آتش و خون، در زمان اتفاق افتادن ماجرای خون و پنیر، «دیمون تارگرین» در «دراگون استون» حضور داشت، بنابراین او برای دخالت مستقیم در این رویداد بسیار دور است. این موضوع با استفاده او از ارتباط «میساریا» برای انجام ترور مطابقت دارد. در سریال تلویزیونی، «دیمون» لباس و کلاه نامتعارف خود را بر سر می‌گذارد و به سمت کینگز لندینگ سفر می‌کند و شخصا به سمت خون و پنیر می‌رود.

این کار برای «دیمون» ریسک بزرگی است؛ زیرا او به این اطلاعات تکیه می‌کند که اعضای نگهبان شهر طرفدار های‌تاور نیستند و می‌تواند از خون برای عبور از شهر استفاده کند. این اتفاق کمی برای روایت داستان راحت به نظر می‌رسد؛ اما با بخش‌هایی از فصل اول سریال که نشان می‌دهد «دیمون» چقدر با بخش‌های فرودست کینگز لندینگ در ارتباط است، تقویت می‌شود. این دنیایی است که او می‌داند چگونه در آن حرکت کند.

نژاد خون

سریال خاندان اژدها

همانطور که در ابتدای فصل دوم خاندان اژدها دیده می‌شود، خون نگهبان دروازه در کینگز لندینگ است که به «دیمون» اجازه ورود به شهر را می‌دهد. او یکی از اعضای نگهبان شهر به‌شمار می‌رود. «دیمون» از فصل اول، زمانی که فرمانده کل این گروه بود، با آن‌ها ارتباط داشته است.

او قبلا از نگهبان شهر برای سرکوب وحشیانه مجرمین استفاده می‌کرد و به نظر می‌رسد تمایلات خشونت‌آمیزش همچنان تأثیر دارد؛ چرا که تقریباً دو دهه بعد، خون او را به رسمیت شناخته و فرمانده خطاب می‌کند.

در کتاب آتش و خون، خون گروهبان نگهبان شهر بود؛ اما به دلیل قتل یک روسپی از این گروه اخراج شد. او سپس قصاب شد و به همین دلیل نام او خون و نام موش‌گیر پنیر است.

عدم حضور میلور تارگرین

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

با حذف شدن کامل یکی از فرزندان «هلینا» و «ایگان» در فصل دوم House of the Dragn ، پویایی پیرامون کشتن یکی از فرزندانشان توسط خون و پنیر به شدت تغییر می‌کند. در کتاب، آن‌ها پسر دیگری به نام «میلور» دارند. در آتش و خون، زمانی که به «هلینا» گفته می‌شود که یکی را انتخاب کند، او پس از چندین دقیقه، نوزاد «میلور» را انتخاب می‌کند، زیرا او برای درک اتفاقات بسیار کوچک است و در نتیجه کمترین عذاب را خواهد کشید.

حذف این شخصیت باعث ایجاد پیچیدگی در صحنه سریال خاندان اژدها می‌شد، زیرا سازندگان سریال، خون و پنیر را در مورد اینکه نوزاد پسر کدام یک است، دچار تردید نشان داده‌اند. در سریال، هدف آن‌ها به کشتن وارث پادشاه تغییر می‌کند و عدم وجود «میلور»، تشخیص این موضوع را برایشان آسان‌تر می‌سازد. همچنین این ضربه مهلک‌تری به سبزرها وارد می‌کند، زیرا «ایگان» دیگر وارثی به جز «ایموند» ندارد.

واکنش متفاوت هلینا

سریال خاندان اژدها

در سریال، پنیر چاقویی را زیر گلوی «هلینا» نگه داشته و این دو قاتل خواستار تسلیم شدن وارث مذکر هستند. «هلینا» به جای پسرش، گردنبند خود را پیشنهاد می‌کندو آن‌ها پس از گرفتن گردنبند همچنان اصرار دارند که او پسرش را نشان دهد. او به «جیهیریس» اشاره می‌کند و ابتدا خون می‌گوید که او دروغ گفته، اما در نهایت متوجه می‌شوند که حقیقت بوده است.

در کتاب آتش و خون، شرایط تقریباً به طور کامل متفاوت است. اول اینکه، «هلینا» در کتاب به جای فرزندانش، خودش را به خون و پنیر تسلیم می‌کند. پس از رد این پیشنهاد توسط آن دو نفر، «هلینا» مجبور می‌شود بین دو پسرش یکی را انتخاب کند. آن‌ها به هر حال «جیهیریس» را می‌کشند.

در همین فرآیند، خون و پنیر در صورتیکه «جیهیرا» به اندازه کافی سریع تصمیم نمی‌گیرند، او را به تجاوز تهدید می‌کنند، در حالی که آن‌ها در سریال چندان تهدیدآمیز نیستند.

سریال در این صحنه بخشی از اختیار «هلینا» را سلب می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد او «جیهیریس» را برای آن‌ها شناسایی می‌کند چون می‌داند از طریق پیش‌بینی‌هایش او قرار است بمیرد. سپس او بدون اینکه به نظر برسد خودش یا دخترش در خطر باشند، با «جیهیرا» فرار می‌کند.

حضور آلیسنت

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

رابطه عاشقانه «آلیسنت های‌تاور» با «کریستون کول»، ایده‌ای اصیل برای سریال است و باعث می‌شود او اکشن خون و پنیر را از دست بدهد. در کتاب آتش و خون، «هلینا» و فرزندانش هنگام وقوع این رویداد در اتاق «آلیسنت» هستند.

پس از حمله خون و پنیر، «آلیسنت» بسته می‌شود. آن دو نفر دهانش را می‌بندند و او مجبور می‌شوند همه چیز را تماشا کند. خون و پنیر به طور خاص این اتاق را انتخاب کردند زیرا می‌دانستند که فرزندان «هلینا» با مادربزرگ خود به صورت شبانه به ملاقات می‌روند.

این تغییر عظیم، وضعیت تاریک و آسیب‌زننده «آلیسنت» را کاهش می‌دهد و دیگر مجبور نیست که کشته شدن نوه‌اش را تماشا کند. تفسیر فصل دوم خاندان اژدها تغییرات زیادی را در این رویداد به ارمغان می‌آورد که مسلماً آن را به یک رویداد کمتر وحشتناک تبدیل می‌سازد؛ زیرا نسخه کتاب احتمالاً مخرب‌ترین رویدادی بوده که در پیش‌درآمد بازی تاج و تخت به تصویر کشیده شده است.

سوالات متداول

آیا رینیرا از حمله خون و پنیر آگاه بود؟

او نقشی در سازماندهی قاتلان نداشت. او تصور می‌کرد که تله‌ای را برای ایموند و ویگار بگذارد تا بتواند با او بر پشت اژدها مبارزه کند، اما دیمون خودش همه کارها را انجام داد.

خون و پنیر چه رویدادی است؟

خون و پنیر یکی از مهم‌ترین رویدادهای کتاب آتش و خون است که می‌توان آن را دومین اتفاق مهم در جنگ نبرد اژدهایان نامید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب 8 تفاوت بزرگ سکانس خون و پنیر در کتاب و سریال خاندان اژدها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *