بهترین کمیک های دکتر دووم که باید قبل از ورود این شرور به دنیای سینمایی مارول بخوانید

اینجا بهترین کمیک های دکتر دووم (Doom) که باید قبل از ورود این شرور به دنیای سینمایی مارول (MCU) بخوانید را به شما معرفی خواهیم کرد.

انتخاب بهترین کمیک های دکتر دووم کار آسانی نیست، به این دلیل که تعداد کمی از شرورهای «مارول» به اندازه این نابغه شرور نمادین هستند. حاکم لاتوریا با شنل سبز و زره فلزی، چهره متمایزی دارد که به تنهایی شخصیت دکتر دووم را برجسته می‌کند.

چیزی که او را فراتر از سبک خود قرار می‌دهد، بافت شخصیتی است که در طول داستان‌های متعددی که از زمان خلقش در سال 1962 در آن حضور داشته، دریافت کرده است. او آنتاگونیستی بوده که قدرت زیادی دارد و این قدرت را نه تنها از طریق اعمالش، بلکه از طریق صدای فرمانده‌گونه‌اش به مخاطب منتقل می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


«ویکتور فون دووم» یک شرور جاودانه است و اکنون با خبر حضور او در دنیای سینمایی مارول، زمان بهتری برای آشنایی با بزرگ‌ترین ماجراهای کمیک بوکی او وجود ندارد.

بهترین کمیک های دکتر دووم

در ادامه لیست بهترین کمیک های دکتر دووم را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین کمیک های دکتر دووم
بهترین کمیک های دکتر دووم

پیش از اولین حضور بزرگ یکی از بهترین شرورهای مارول در فیلم انتقام‌جویان: دومزدی، در اینجا 10 کمیک دکتر دووم معرفی شده که طرفداران مارول می‌توانند در حال حاضر بخوانند و از آن‌ها لذت ببرند.

Fantastic Four: Books of Doom

بهترین کمیک های دکتر دووم

دکتر دوم از روزهای آغازین دنیای مارول یک شرور برجسته بوده است، بنابراین درک تاریخچه زندگی او می‌تواند دشوار باشد. کمیک Books of Doom نوشته «اد بروبیکر»، فصل‌های زندگی او را که پیش از ظهور چهار شگفت انگیز رخ داده، ادغام کرده است.

به طور کلی، این یک بازگویی به سبک خلاصه است، زیرا «بروبیکر» طیف گسترده‌ای از ماجراهای زندگی دکتر دووم را بپوشش داده و تمام ماجراهای هیجان انگیز را روایت می‌کند.

داستان این کمیک، «دووم» را در حال یک مونولوگ بازتابی درباره جوانی‌اش نشان می‌دهد. پس از نشان دادن اینکه «دووم» به چه کسی تبدیل شده است، داستان به دوران کودکی «ویکتور» بازمی‌گردد و اجازه می‌دهد تا شخصیت اصلی سفر خود را برای تبدیل شدن به حاکم لاتوریا روایت کند.

اگر به دنبال شناخت این شخصیت هستید، Fantastic Four: Books of Doom یکی از بهترین کمیک های دکتر دووم است که به شکلی فوق‌العاده داستان زندگی او را برای شما بازگو می‌کند.

Loki: Agent of Asgard #6 / #7

بهترین کمیک های دکتر دووم

«آل ایوینگ» ثابت کرده است که توانایی حفظ سرعت داستان را حتی در شلوغ‌ترین دوره‌های مارول دارد. شماره‌های 6 و 7 کمیک Loki: Agent of Asgard سال 2014 این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

محور اصلی روایت داستان، دنبال کردن سفر «لوکی» برای تغییر سرنوشت خود است. این شماره‌ها «دکتر دووم» را به عنوان یک دشمن سرسخت برای رویارویی با او نشان می‌دهند، زیرا «دووم» معتقد است که «لوکی» در آینده باعث نابودی لاتوریا خواهد شد.

«جورج کوئلو» و «لی گاربیت» وظایف تصاویر هنری را بر عهده داشته‌اند و تصویرسازی آن‌ها از منظره ویران‌شده‌ای که زمانی لاتوریا در آن قرار داشت، بسیار خشن است.

در این کمیک قدرت های دکتر دووم به خوبی در توانایی او برای تسلیح مفهوم داستان‌ها نشان داده می‌شود. حتی در یک نقش فرعی، شخصیت «دووم» به طور کامل نمایش داده خواهد شد و این موضوع باعث شده تا Loki: Agent of Asgard به عنوان یکی از بهترین کمیک های دکتر دووم شناخته شود.

Young Avengers: The Children’s Crusade

بهترین کمیک های دکتر دووم

برخی از کمیک‌ها حاوی داستان‌های بزرگی هستند که می‌توانند عظیم و گسترده در جهان تلقی شوند. Young Avengers: The Children’s Crusade نوشته «آلن هاینبرگ» و «جیم چنگ» که بین سال‌های 2010 تا 2012 منتشر شد، یکی از بهترین کمیک های دکتر دووم است.

داستان این کمیک پیرامون دو نفر از انتقام‌جویان جوان، «اسپید» و «ویکان» است که احتمال دارد فرزندان «اسکارلت ویچ» باشند. آن‌ها همگی به دنبال «اسکارلت ویچ» می‌گردند و او را در لاتوریا پیدا خواهند کرد و تصمیم می‌گیرد با «دووم» ازدواج کند.

حتی با اینکه این کمیک در میان برخی از بهترین کامیک‌های مارول آن دوران ساخته شده است، «هاینبرگ» و «چنگ» هرگز در توضیح تمام موارد داستان گیر نمی‌کنند.

هر قسمت با سرعتی نفس‌گیر پیش می‌رود، با درک مداوم جوانان انتقام‌جو از آنچه اتفاق افتاده است و نه تنها تعداد انتقام‌جویان و مردان ایکس که در نقاط مختلف داستان ظاهر می‌شوند. دکتر دووم کمیک های زیادی دارد که اگر به دنیال بهترین هستید، Young Avengers: The Children’s Crusade بدون شک جزو آن‌ها قرار می‌گیرد.

Fantastic Four Annual #2

بهترین کمیک های دکتر دووم

نباید فراموش کنیم که «استن لی»، «جک کاربی»، «چیک استون» و «سم روزن» برای اولین بار در یکی از بهترین کمیک های دکتر دووم ، گذشته این شخصیت را تعریف کردند. قسمت دوم Fantastic Four Annual سال 1964 دارای دو داستان بود که قسمت اول منشأ اصلی داستان است.

با وجود برخی توهین‌های ناخوشایند، «لی» و «کاربی» تصویر «ویکتور فون دووم» جوان را می‌کشند که مادرش را از دست داده و به زودی پدر خود را نیز از دست می‌دهد. سفر زندگی «دووم» در نهایت او را به آمریکا می‌کشاند، جایی که برای اولین بار با «رید» و «بن» ملاقات می‌کند.

داستان «دووم» یکی دیگر از درگیری‌های او با چهار شگفت انگیز است. کار «لی» و «کاربی» روی چهار شگفت انگیز اوج تخیل آن‌ها بود، اما اوج داستان در انتخاب‌های پرسپکتیو «کاربی» در داستان دوم است که از نشان دادن چهره دوم جلوگیری می‌کند، حتی زمانی که او در نهایت نقاب خود را برمی‌دارد.

Marvel Knights: Fantastic Four

بهترین کمیک های دکتر دووم

در طول زمان بازی در دنیای مارول، «گرانت موریسون» همیشه در نوشتن داستان قهرمانان در چارچوب گسترده‌تر جایگاه آن‌ها ماهر بوده است. در سال 2001، او کمیک Marvel Knights: Fantastic Four 1234 را نوشت، یک سریال چهار قسمتی که چهار شگفت انگیز و «دووم» را درگیر نبردهای قدیمی یکسان نشان می‌دهد.

«موریسون» شخصیت «رید» را برای بخش زیادی از داستان خارج می‌کند. او در حال کار در آزمایشگاه است و در غیاب او، «دووم» حمله می‌کند، اما نه با سلاح، بلکه با پیشنهاداتی که هدف قرار دادن خواسته‌های اعضای خانواده است.

«دووم» با «بن» شروع می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند او را دوباره به انسان تبدیل کند. «بن» قبول خواهد کرد، فقط اینکه این معامله عوارض جانبی دارد و در نهایت «بن» پای میمون خواهد داشت. این اولین قدم در تلاش «دووم» برای از هم پاشیدن خانواده چهار شگفت انگیز بود.

«دووم» همیشه راهی برای به دست آوردن موقعیت برتر پیدا می‌کند و «رید» همیشه برای مقابله با آن آماده می‌شود. این دو برای همیشه به این شکل در نبرد خواهند بود. Marvel Knights: Fantastic Four 1234 یکی از بهترین کمیک های دکتر دووم است که حتما باید آن را بخوانید.

Fantastic Four #258

بهترین کمیک های دکتر دووم

یکی از دلایل جالب بودن رابطه «دووم» با چهار شگفت انگیز، پویایی تک‌نفره در مقابل یک خانواده است. آن‌ها همیشه می‌توانند روی کسی حساب کنند، در حالی که «دووم» اغلب تنها است. در سال 1983، «جان بیرن» کمیک Fantastic Four #258 را نوشت، یک میان‌پرده که کاملاً روی «دووم» تمرکز دارد و به ویژه نحوه تفکر او در مورد حفظ میراثش را نشان می‌دهد.

این داستان حول محور گذراندن وقت «دووم» با پسر جوانی به نام «کریستوف» می‌چرخد که به فرزند خواندگی او در آمده است. او «کریستوف» را با وظایف ضروری تنظیم کالیبراسیون برخی از روبات‌های «دووم» و حکم دادن در مورد اختلافات مردم خود آشنا می‌کند.

البته، «کریستوف» نمی‌تواند همه چیزهایی را که به او گفته می‌شود درک کند و خشم «دووم» پس از یک مشاجره فوران می‌کند. فلز سرد و بازتابنده ماسک او در مقابل ترس روی صورت پسر جوان قرار می‌گیرد که احساسات آن توسط رنگ‌های گرم «گلنیس وین» تقویت می‌شود.

هرچند که «دووم» پتانسیل را در فرزند خوانده خود به عنوان یک حاکم آینده و فرصتی برای خانواده پیدا شده می‌بیند، «کریستوف» نمی‌تواند از نظر تمایل به نابودی چهار شگفت انگیز با او برابری کند. حتی زمانی که «دووم» افراد نزدیک به خود را دارد، او هنوز در این مورد تنها ایستاده است. دکتر دووم چهار شگفت انگیز را همواره تحت فشار قرار می‌دهد و این یکی دیگر از آن داستان‌های مهیج است.

Fantastic Four #611

بهترین کمیک های دکتر دووم

همه گاهی با هم همکاری می‌کنند. یک مثال در دوران حضور «جاناتان هیکمن» در کمیک Fantastic Four #611 است. در طول جنگ چهار شهر، به نظر می‌رسید که «دووم» به طور قهرمانانه خود را قربانی کرده است، اما شماره آخر «هیکمن»، فنتستیک فور شماره 611 با عنوان فوندیشن او را بازگرداند و نشان داد که چگونه توانسته زنده بماند.

Fantastic Four Vol.1: Unthinkable

بهترین کمیک های دکتر دووم

 

رابطه «دکتر دووم» با «والریا» به تدریج به یکی از جنبه‌های جالب هر دو شخصیت تبدیل شده است. «دووم» به «سو استورم» در زمان تولد فرزندش کمک کرد و در سال 2003، پیامدهای آن در داستان Unthinkable، نوشته «مارک وید» و تصویرگری «مایک ویرینگو» به اوج خود رسید.

این داستان از همان زمان انتشار مورد تحسین قرار گرفته است، اما بسیاری فراموش می‌کنند که قدرت واقعی داستان در شماره قبلی یعنی چهار شگفت‌انگیز شماره 67 یا زیر پوست (Under the Skin) نهفته است.

در این شماره، جنبه‌ای دیگر از گذشته «دکتر دووم» و همچنین تغییر او از علم به جادو آشکار می‌شود که زمینه را برای حمله او در شماره‌های 68 تا 70 و شماره 500 فراهم می‌کند.

در این داستان، «دووم» به سراغ فرزندان خانواده «ریچاردز» می‌رود. «وید» با نوشتن این داستان به شیوه‌ای ترسناک، نشان می‌دهد که «دووم» چگونه به شکلی نامرئی با «والریا ریچاردز»، دختر کوچک خانواده، ارتباط برقرار می‌کند و «فرانکلین»، پسر خانواده، را در جهنم گرفتار خواهد کرد.

Doctor Strange & Doctor Doom: Triumph and Torment

بهترین کمیک های دکتر دووم

همه کمیک‌های اصلی مارول موفق نبودند، اما این دنیا کمیکی، داستان‌های کلاسیکی مانند دکتر استرنج و دکتر دوم: پیروزی و عذاب در سال 1989 را در خود جای داده است. فیلمنامه «راجر استرن» دو نفر از بهترین شخصیت‌های مارول را برای شرکت در یک تورنمنت به یک معبد فرا می‌خواند.

«استیون استرنج» در نهایت جادوگر اعظم می‌شود، در حالی که به دکتر «دووم» آزاد کردن روح مادرش از اسارت شیطان داده خواهد شد؛ بنابراین یک اتحاد غیرمحتمل با رویارویی این دو نفر با «مفیستو» در راه شکل می‌گیرد.

داستان این کمیک که به عنوان یکی از بهترین کمیک های دکتر دووم شناخته می‌شود، کمی از گذشته او را نشان می‌دهد که توسط «استن لی» و «جک کاربی» به طور خلاصه ذکر شده بود و در اینجا عمق جدیدی پیدا می‌کند.

Secret Wars

بهترین کمیک های دکتر دووم

کمیک جنگ‌های مخفی یکی از بهترین کمیک های دکتر دووم در دنیای مارول است که تاثیر زیادی بر این جهان داشت. این داستان به نوعی پایان‌بخش دنیای مارول از سال 1961 تا 2015 است و توسط نویسنده معروف، «جاناتان هیکمن»، و هنرمندان «اساد ریبیچ»، «ایو سوارچینا» و «کریس الیوپولوس» خلق شد.

این کمیک در واقع ادامه‌ای بر سری کمیک‌های انتقام‌جویان و انتقام‌جویان جدید است، جایی که این تیم‌ها نتوانستند جلوی تهاجمات بزرگ جهانی را بگیرند. در این شرایط، «دکتر دووم» از باقی‌مانده‌های جهان‌های مختلف یک دنیای جدید به نام باتل‌ورلد ایجاد می‌کند.

این داستان به بهترین شکل قدرت و عزم «دکتر دووم» را نشان می‌دهد. با وجود اینکه داستان پر از لحظات بزرگ و حساس است، در نهایت همه چیز به یک رویارویی بین «دکتر دووم» و «رید ریچاردز» (آقای شگفت‌انگیز) منتهی می‌شود. این نبرد در ابتدا فیزیکی است، اما به مرور به یک مبارزه ذهنی و تقابل ایده‌ها تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های دکتر دووم چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *