آشنایی با بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل ؛ ماجراهایی تاریک و عمیق

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل با روایت‌های تاریک، به مخاطبان تجربه‌ای منحصربه‌فرد از داستان‌سرایی ارائه می‌دهند که فراتر از استانداردهای سنتی دی سی است.

بهترین کمیک‌ های دی سی لیبل بلک به عنوان یکی از موفق‌ترین ابتکارات این ناشر در سال‌های اخیر معرفی شده است. این خط انتشاراتی، توانست فضایی خلاقانه و آزمایشی برای بیان داستان‌هایی با محوریت شخصیت‌های نمادین «دی‌سی» به وجود بیاورد.

کمیک‌ های برتر بلک لیبل مشابه به انتشارات «Elseworlds» عمل و شخصیت‌ها را از محدوده‌های معمول خود خارج می‌کند تا ماجراجویی‌های متفاوت و متمرکز بر دیدگاه خالقان را ارائه دهد. به همین دلیل، جای تعجب نیست که این مفهوم منجر به خلق عناوینی شده که باید خوانده شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


اگرچه بسیاری از داستان‌ های برتر دی سی کامیکس «بلک لیبل» بر اسطوره‌های «بتمن» تمرکز دارند؛ اما برخی دیگر فراتر از این دامنه رفته و به گسترش جهان «دی‌ سی» می‌پردازند. در این میان، برخی از آثار این خط انتشاراتی مشابه عناوین کلاسیک ورتیگو هستند و ارتباط مستقیمی با «دی‌ سی» ندارند. این کتاب‌ها که مرزهای «لیبل بلک» را به چالش می‌کشند، شامل داستان‌های وحشتناک، آینده‌های تاریک و یا کاوش‌هایی در شخصیت‌های آشنا هستند.

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

در ادامه لیست بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار و بر اساس لیست سایت CBR نوشته شده است.

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل
بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

کمیک‌ های مستقل دی سی از «لیبل بلک» توانسته به یک بستر مناسب برای ارائه داستان‌های متفاوت و منحصر به فرد تبدیل شود که خوانندگان را به دنیایی جدید از تجربه‌های داستانی می‌برد. این کتاب‌ها نه تنها به گسترش جهان «دی‌ سی» کمک کرده‌اند، بلکه باعث شده‌اند تا مرزهای سنتی داستان‌گویی به چالش کشیده شود و خوانندگان به عمق جدیدی از تجربه‌ها دست پیدا کنند.

The Nice House on the Lake

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل
کمیک‌ های تاریک دی سی

The Nice House on the Lake یکی از کتاب‌ های کمیک بزرگسالان دی سی است که به دست «جیمز تاینیون چهارم» خلق شده و نشان می‌دهد که «لیبل بلک دی سی» تنها مختص داستان‌های ابرقهرمانی نیست. این داستان، به شکلی ترسناک و متفاوت از هیولاها و قاتلان سریالی، وحشت را به تصویر می‌کشد. داستان حول «والتر» یک بیگانه مرموز می‌چرخد که دوستان انسانی‌اش را در جایی که تمامی نیازها و خواسته‌هایشان برآورده می‌شود، در حالی که دنیا در خارج از خانه در حال نابودی است، خانه‌ای زیبا زندانی می‌کند.

The Nice House on the Lake نسخه‌ای برتر از فیلم Knock at the Cabin (2023) بوده که به جای تکیه بر مفاهیم رایج وحشت، طبیعت انسان را در مواجهه با خطرات قریب‌الوقوع بررسی می‌کند. این کمیک به جای استفاده از ترس‌های کلیشه‌ای، با روش‌های خلاقانه‌تری حس هیجان و دلهره را به وجود می‌آورد. علاوه بر این، هنر واقع‌گرایانه‌اش با اضافه کردن نوعی رمز و راز به داستان، به تقویت این حس ترسناک کمک می‌کند.

Harleen

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

Harleen یکی از کمیک‌ های دی سی برای بزرگسالان از «بلک لیبل»، همان‌طور که از نامش پیداست، روایتی متفاوت از داستان «هارلی کویین» را ارائه می‌دهد. در این داستان، رابطه میان «هارلی کویین» و «جوکر» بازنگری شده و این بار داستان از دیدگاه «هارلی» روایت می‌شود. این زاویه دید جدید به هر دو شخصیت عمق بیشتری می‌بخشد و سقوط دکتر را به شکلی جذاب به تصویر می‌کشد.

کمیک Harleen نمونه‌ای عالی از این است که چگونه «بلک لیبل» می‌تواند حتی داستان‌های ابرقهرمانی تکراری را با نگاهی تازه بازآفرینی کند. اگرچه طرفداران ممکن است داستان را بشناسند؛ اما نحوه روایت آن به‌گونه‌ای بوده که احساس تازگی می‌دهد و به مناطق ناشناخته‌ای از داستان می‌پردازد.

در بسیاری از جنبه‌ها، این داستان به عنوان روایت اصلی و نهایی از منشأ «هارلی کویین» عمل می‌کند که او را به جوکر پیوند می‌دهد؛ اما در عین حال داستانی منحصر به فرد برای خودش خلق می‌کند.

Batman: White Knight

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل
کمیک‌ های وحشت دی سی

Batman: White Knight یکی از کمیک‌ های بتمن بلک لیبل است که در بسیاری از جهات نسخه‌ای متفاوت از دنیای Batman: The Animated Series است؛ اما این روایت با یک پیچش بزرگ همراه خواهد بود. «جوکر» که به نظر می‌رسد از اختلالات روانی خود درمان شده، به یک سیاستمدار تبدیل می‌شود و علیه خانواده بتمن می‌جنگد؛ زیرا او را دشمن واقعی شهر گاتهام می‌بیند. تا اینجای کار، داستان به کلی انتظارات طرفداران از اسطوره‌های معمول «بتمن» را زیر و رو می‌کند.

Batman: White Knight به طور ماهرانه‌ای به بحث در مورد ارزش‌های «بتمن» می‌پردازد و با استفاده از آشنایی طرفداران و کلیشه‌های کتاب‌های کمیک، او را با «جوکر» مقایسه می‌کند. همچنین، از متحدان و دشمنان «بتمن» به روش‌های جدید و جذابی استفاده می‌کند و داستان را تازه نگه می‌دارد. در اصل، این داستان به طور عمیقی به بررسی شخصیت «بتمن» می‌پردازد و موفقیت این کمیک از همین ایده نشأت می‌گیرد. اگرچه به عنوان یک مینی‌سری منتشر شد؛ اما اولین رمان گرافیکی بود که تحت عنوان «بلک لیبل» منتشر گردید.

Batman: Three Jokers

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل
بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

بیشتر کمیک‌ های دی سی 2024 «بلک لیبل» دارای دنیای مستقل خود هستند و به نویسندگان اجازه می‌دهند تا خلاقیت خود را بدون محدودیت به کار بگیرند؛ ولی در یکی از سری‌های «جف جانز» این‌طور نبود. Batman: Three Jokers بر اساس داستان‌هایی مانند DC Rebirth و Batman: A Death in the Family ساخته شد و به میراث «جوکر» شاهزاده جرم و جنایت پرداخت. این سری حتی پیشنهاد داد که «جوکر» تنها یک فرد نیست، بلکه سه نفر با شباهت‌های زیاد هستند.

Three Jokers به شکل کاملی تغییرات شخصیت «جوکر» را بررسی می‌کند و قربانیان معروف او را برجسته می‌سازد. در این داستان، «رد هود» و «بت‌گرل» نقش مهمی دارند و طرح داستانی به طور کلی عناصر داستان‌های «بتمن» در دهه 1980 را به نتیجه منطقی خود می‌رساند. مهم‌تر از همه، Batman: Three Jokers در دنیای اصلی «دی‌ سی» اتفاق می‌افتد که بسیاری از خوانندگان را جذ خود کرده است.

Rogues

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

هرچند که «Rogues» معمولاً دشمن سریع‌ترین مرد زنده هستند؛ اما هرچند که گروه شرور آن در کمیک‌ های تاریک دی سی به اندازه‌ای که باید مورد احترام قرار نگرفته‌اند. به‌جای تلاش برای تسخیر جهان یا انتقام‌جویی، این گروه معمولاً به عنوان دزدهای ساده‌ای شناخته می‌شوند که با سلاح‌های عنصری خود، سر و کارشان به «فلش» (The Flash) می‌افتد. نسخه «بلک لیبل» «روگز» از جنبه‌های واقعی‌تر این شرورها بهره می‌برد و آن‌ها را برای یک دزدی نهایی به اتحاد می‌آورد.

این داستان با روایتی تاریک و خشن از شرورهایی که معمولاً دست کم گرفته می‌شوند، به دنیای کمیک‌های «DC» طراوت بخشیده است. با برجسته‌سازی جنبه‌های کمتر شناخته‌شده این شخصیت‌ها و طراحی‌های جذاب و گاه طنزآمیز، این مجموعه نشان می‌دهد که حتی شرورترین شخصیت‌ها نیز می‌توانند پیچیدگی‌های انسانی داشته باشند. این روایت ثابت کرده است که «فلش» تنها مانع موفقیت روگزها نبوده و این مجموعه توانسته عمیق‌ترین و واقع‌گرایانه‌ترین تصویر را از آن‌ها ارائه دهد.

Aquaman: Andromeda

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل
کمیک‌ های دی سی 2024

«آکوامن» پادشاه اقیانوس‌ها، همیشه به دلیل شوخی‌های قدیمی‌اش دست‌کم گرفته می‌شد؛ اما با سری جدید Aquaman: Andromeda، این شخصیت یک تحول اساسی را تجربه کرد. این داستان ترسناک و هیجان‌انگیز، «آکوامن» را از یک ابرقهرمان ساده به یک پادشاه قدرتمند و پیچیده تبدیل کرد که با وحشت‌های اعماق دریا روبرو می‌شود. Andromeda نه تنها به «آکوامن» بیشتری بخشید، بلکه به خوانندگان نشان داد که این شخصیت پتانسیل بسیار بیشتری برای روایت داستان‌های تاریک و پیچیده دارد.

Aquaman: Andromeda یکی از کمیک‌ های وحشت دی سی معمولی نبود؛ بلکه پادشاه آتلانتیس را به سمت یک روایت بیشتر ترسناک هدایت کرد. با به تصویر کشیدن وحشت از اعماق دریا و هیولاهایی که در زیر سطح پنهان هستند، این سری توانست بر روی ایده‌هایی که تنها در New52 یا فیلم‌های دنیای گسترده «دی‌ سی» به آن‌ها اشاره شده بود، کار کند. این سری همچنین باعث شد که نویسنده آن «رام وی» در «دی‌ سی» بیشتر شناخته شود و به راحتی می‌توان گفت این نسخه از «آکوامن» یکی از چشمگیرترین نسخه‌ها تا به امروز است.

Wonder Woman Historia: The Amazons

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

اگرچه در چند سال گذشته شرایط خوشبختانه تغییر کرده؛ اما کمیک‌ های دی سی برای بزرگسالان منشأ «واندر وومن» به اندازه داستان‌های «بتمن» و «سوپرمن» مورد بررسی قرار نگرفته است. خوشبختانه، سری «بلک لیبل» با یک مجموعه قدرتمند و حماسی توانست به میراث آمازون‌ها بپردازد. «واندر وومن هیستوریا: آمازون‌ها» نگاهی دقیق‌تر به دیانا و جامعه افسانه‌ای آمازون‌ها که در آن بزرگ شده، دارد.

این کتاب بلک لیبل فراتر از یک برداشت معمولی از یک ابرقهرمان است و به‌طور واقعی داستان آمازون‌ها را به زندگی می‌آورد. Wonder Woman Historia: The Amazons یک داستان زیبا و اسطوره‌ای بود که سرشار از رنگ، نور و انرژی بود، به گونه‌ای که کمتر در کتاب‌های کمیک دیده می‌شود. این داستان ممکن است در سریال تلویزیونی آینده دنیای DC با نام Paradise Lost نیز تا حدی اقتباس شود و به بینندگان و خوانندگان نگاه نهایی به «دیانا» از تمیسکیرا را ارائه دهد.

Wonder Woman: Dead Earth

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل
بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

Wonder Woman: Dead Earth یکی از تاب‌ های کمیک بزرگسالان دی سی ، داستانی در آینده‌ای تاریک را به تصویر می‌کشد که در آن «دیانا» پرنسس آمازونی، تنها قهرمان باقی‌مانده از لیگ عدالت است. او در دنیای پساآخرالزمانی بیدار می‌شود، جایی که زندگی گذشته‌اش به پایان رسیده بود.

«دیانا» مجبور می‌شود با ترس‌ها، شک‌ها و محدودیت‌های خود روبرو شود تا بتواند دنیایی را که به آن تعلق دارد نجات دهد. این روایت، با الهام از آثار کلاسیک مانند The Dark Knight Returns، به ما نشان می‌دهد که حتی قدرتمندترین قهرمانان نیز با چالش‌های شخصی روبرو می‌شوند.

Dead Earth یکی از بی‌رحمانه‌ترین برداشت‌ها از «واندر وومن» را به نمایش می‌گذارد، و این مفهوم از طریق هنر خشن داستان به تصویر کشیده شده است. این هنر توسط «دانیل وارن جانسون» ارائه شده که اکنون به خاطر کارش در کتاب‌های کمیک Transformers شناخته می‌شود. داستان احساسی مانند ترکیبی از Mad Max و اسطوره‌هایی دارد که الهام‌بخش «دیانا» بوده‌اند.

این داستان گرچه به‌ظاهر امیدی در آن نیست؛ اما همچنان نمادهایی از آنچه «واندر وومن» نمایندگی می‌کند را در خود دارد. هرچند که این مجموعه «دیانا» را از محیط طبیعی‌اش خارج می‌کند؛ اما یکی از خلاقانه‌ترین داستان‌های «واندر وومن» در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

The Question: The Deaths of Vic Sage

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

شخصیت «The Question» کمیک‌ های مستقل دی سی یکی از واقع‌گراترین و تیره‌ترین شخصیت‌های است و نبود ابزارهای پیشرفته (به‌جز ماسک) او را حتی بیشتر از «بتمن» به سطح خیابان نزدیک می‌کند. با این حال، او به اندازه «شوالیه تاریکی» کتاب‌های کمیک زیادی ندارد و داستان The Question: The Deaths of Vic Sage بالاخره کتاب جدیدی را برای او به ارمغان آورد. این داستان «ویک سیج» را در مسیری برخورد با تاریخ خشونت‌بار شهر هاب قرار می‌دهد و به نوعی جشن ویژگی‌هایی است که طرفداران در مورد «کوئسشن» دوست دارند.

این سری با هنر خاص خود، به مسائلی چون رازآلودگی و توطئه می‌پردازد. لحن تاریک و تقریباً انتقادی داستان، از دوره‌های نقره‌ای، تاریک و مدرن «کوئسشن» الهام گرفته است. این سری بدون شک بهترین بازنمایی از این قهرمان خیابانی در سال‌های اخیر بوده و به خوبی در کنار داستان‌های دوران دنی او’نیل درباره «کوئسشن» جای می‌گیرد.

The Bat-Man: First Knight

بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل
بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل

بسیاری از کمیک‌ های بتمن بلک لیبل ، این شخصیت را با خانواده‌ای بزرگ از هم‌پیمانان مشابه، ابزارهای شگفت‌انگیز و داستان‌هایی که به راحتی می‌توانند هر ابرقهرمان دیگری را هم شامل شوند، نشان می‌دهند. اما این موضوع در The Bat-Man: First Knight صدق نمی‌کند؛ داستانی که به روزهای اولیه این شخصیت بازمی‌گردد. با بازتفسیر عناصر عصر طلایی کمیک‌ها، First Knight یک «شوالیه تاریکی» واقع‌گراتر را به تصویر می‌کشد که از نسخه‌ای شکسته و ناامید از شهر گاتهام در دوران رکود بزرگ محافظت می‌کند.

حتی زمانی که داستان به نظر می‌رسد جنبه‌های ماوراءالطبیعه به خود می‌گیرد، همچنان به حس واقع‌گرایانه‌ای پایبند است. First Knight به اقدامات «بتمن» وزن و اهمیت می‌بخشد و نشان می‌دهد که چقدر او و مأموریتش سخت و چالش‌برانگیز هستند. این کتاب که به نخستین دوران «شوالیه تاریکی» بازمی‌گردد که یکی از بهترین کمیک‌های «بتمن» در سال‌های اخیر است.

سوالات متداول

کدام یک از بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل جذاب‌تر است؟

واندر وومن هیستوریا جذابیت فراوانی نشان داده است.

کدام کمیک بلک لیبل دی‌سی تأثیرگذارتر است؟

بتمن: دملزد تأثیرگذاری بیشتری به همراه دارد.

کدام کمیک بلک لیبل دی‌سی بصری زیباتر است؟

واندر وومن هیستوریا از نظر بصری خیره‌کننده طراحی شده است.

کدام یک از بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل جدیدتر است؟

جوکر: قاتل ذاتی به تازگی منتشر شده است

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های دی سی بلک لیبل چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *