سخت ترین بازی های جهان ؛ اینجا باید اعصاب خود را کنترل کنید

اگر اعصاب، صبر و حوصله زیادی دارید، با تجربه سخت ترین بازی های جهان می‌توانید مهارت‌های گمینگ خود را به چالش بکشید و پیشرفت کنید.

در دنیای رنگارنگ و پرهیجان بازی‌های ویدیویی، عناوینی وجود دارند که پا را فراتر از سرگرمی گذاشته و چالش‌هایی نفس‌گیر را پیش روی گیمرها قرار می‌دهند. این بازی‌ها، که به عنوان سخت ترین بازی های تاریخ شناخته می‌شوند، فقط برای افراد قوی دل و با اراده‌ای پولادین طراحی شده‌اند.

غلبه بر این غول‌های دنیای گیمینگ، صبر، مهارت و استراتژی بی‌نظیری را می‌طلبد. گیمرها در این مسیر با موانع و دشمنانی روبرو می‌شوند که هر کدام به تنهایی می‌توانند آن‌ها را از پا درآورند، اما تسلیم شدن در این میدان نبرد، معنایی جز شکست ندارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سخت‌ترین بازی‌های جهان طیف وسیعی از ژانرها را شامل می‌شوند. از پلتفرمرهای کلاسیک گرفته تا عناوین نقش‌آفرینی حماسی و چالش‌های استراتژیک، هر گیمری می‌تواند در این میان، بازی مورد علاقه خود را پیدا کند.

سخت ترین بازی های جهان

در ادامه لیست سخت ترین بازی های جهان را مشاهده خواهید کرد:

سخت ترین بازی های جهان
سخت ترین بازی های جهان

شاید بپرسید چه چیزی این بازی‌ها را انقدر دشوار می‌کند؟ عوامل متعددی در این امر دخیل هستند. طراحی مراحل پیچیده، هوش مصنوعی بی‌رحم، سیستم‌های مبارزاتی طاقت‌فرسا و داستان‌های عمیق و رمزآلود، همگی در سختی این بازی‌ها نقش دارند. در ادامه به معرفی سخت ترین بازی های کامپیوتری و دیگر پلتفرم‌ها می‌پردازیم.

Getting Over It with Bennett Foddy

سخت ترین بازی های جهان

  • شرکت سازنده: Bennett Foddy
  • سال عرضه: 2017
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS، مایکروسافت ویندوز، مک، لینوکس
  • امتیاز متاکریتیک: 5.8 از 10 (نمره کاربران)

اولین بازی که در این لیست قرار می‌گیرد، عنوانی است که باعث شد تا  بسیاری از گیمرها موس کامپیوتر خود را از شدت عصبانیت بشکنند. بازی Getting Over It که در سال 2017 منتشر شد، به شدت استرس‌زا بود. این عنوان در ظاهر یک بازی ساده به نظر می‌رسد، اما با یک عنصر شبیه‌سازی همراه است.

این شبیه‌سازی با کنترل شخصیت درون دیگ توسط موس شما انجام می‌شود. تنها وظیفه بازیکنان این است که با استفاده از ابزاری که در دست شخصیت قرار دارد، او را به قله برسانند. به نظر ساده می‌رسد؟ اما اصلاً این‌طور نیست.

این بازی نه تنها دارای عجیب‌ترین کنترل‌هایی است که تا به حال دیده‌اید، بلکه روایت آزاردهنده‌ای دارد که می‌تواند بازیکنان را به مرز جنون بکشاند. اگر یک قدم اشتباه بردارید، ریسک شروع مجدد بازی از ابتدا را به جان می‌خرید.

راستی، آن صدایی که مدام در گوش شماست؟ هرگز قطع نمی‌شود و حتی شما را به سخره می‌گیرد. ساعت‌ها زمان صرف بالا رفتن در این بازی خواهید کرد، اما هرگز به سادگی موفق به اتمام آن نخواهید شد. Getting Over It همواره به عنوان یکی از سخت ترین بازی های کامپیوتر شناخته می‌شود.

Flappy Bird

سخت ترین بازی های جهان
سخت ترین بازی های موبایل
  • شرکت سازنده: Dong Nguyen
  • سال عرضه: 2013
  • پلتفرم‌ها: اندروید، iOS
  • امتیاز متاکریتیک: 52%

بازی Flappy Bird را به یاد می‌آورید؟ این اثر ساده اما عصبانی‌کننده، یکی از ساخته‌های به یاد ماندنی آن دوران بود که همچنان به عنوان سخت ترین بازی های اندروید به شمار می‌رود. Flappy Bird بازی‌ای بود که بازیکنان باید با لمس مداوم صفحه‌نمایش، پرنده را در هوا نگه می‌داشتند و از موانع عبور می‌کردند.

با اینکه به نظر ساده می‌رسید، این بازی به سرعت می‌توانست آزاردهنده شود. از طرف دیگر، تلاش برای برنده شدن در آن، باعث ایجاد وابستگی عجیبی می‌شد. همین ترکیب دیوانه‌کننده، باعث استرس شدید بازیکنان در آن زمان شد و بسیاری از آن‌ها، تا به امروز این عنوان را به عنوان سخت ترین بازی جهان به یاد می‌آورند.

Spelunky 2

سخت ترین بازی های جهان

  • شرکت سازنده: Mossmouth
  • سال عرضه: 2020
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، پلی استیشن، ویندوز، ایکس باکس
  • امتیاز متاکریتیک: 87%

در سال 2020، دنباله بازی پلتفرمر محبوب Spelunky منتشر شد، اما این دنباله تنها به صحنه‌ی سخت ترین بازی ها وارد نشد، بلکه از نسخه قبلی خود پیشی گرفت. Spelunky 2 پیچیدگی بازی‌های پلتفرمر را به سطح دیگری برد و بازیکنان را مجبور کرد در مورد تک تک حرکات خود فکر کنند.

شما در این بازی نه تنها با دشمنان تصادفی دست و پنجه نرم می‌کردید، بلکه افتادن ابزارهای مفید نیز به مشکلی بزرگ تبدیل می‌شد. Spelunky 2 عنوانی بود که در تک تک مراحل باعث عذاب بازیکنان می‌شد و همچنان در میان سخت ترین بازی های جهان جایگاه خود را حفظ می‌کند.

Ninja Gaiden

سخت ترین بازی های جهان
سخت ترین بازی های pc
  • شرکت سازنده: Team Ninja
  • سال عرضه: 2004
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، پلی استیشن، ویندوز، ایکس باکس
  • امتیاز متاکریتیک: 91%

نسخه آرکید بازی‌های نینجا گایدن، عناوینی سرگرم‌کننده و همچنین سخت ترین بازی های pc بودند. دنباله این بازی با حفظ همان ویژگی‌ها در سال 2004 منتشر شد. اما نکته‌ای وجود داشت: نینجا گایدن ناگهان جهشی در زمینه‌ی سختی برداشت.

با وجود کنترل‌های روان و واکنش‌پذیر، گیم‌پلی خونین و خشن آن بی‌رحمانه بود. در حالی که دنباله‌های این بازی تا حدودی میراث آن را ادامه دادند، اما نقطه قوت نینجا گایدن 2004، دشواری غیرقابل تصور و خشونت‌آمیز بود که آن را به یکی از سخت ترین بازی های تاریخ تبدیل کرد.

Super Mario Bros.: The Lost Levels

سخت ترین بازی های جهان

  • شرکت سازنده: Nintendo Entertainment Analysis
  • سال عرضه: 1986
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ
  • امتیاز متاکریتیک: 5.6 از 10 (نمره کاربران)

در حالی که بازی‌های پلتفرمر دو بعدی همیشه چالش‌برانگیز بوده‌اند، اما وقت آن رسیده است که به یکی از عناوین کلاسیک یعنی Super Mario Bros. 2 یا همان The Lost Levels ادای احترام کنیم. این بازی در سال 1986، یک سال پس از نسخه اصلی منتشر شد.

این بازی حس و حال کلی نسخه اصلی را که عنوانی خوب بود، حفظ کرد، اما به یکی از سخت ترین بازی های جهان تبدیل شد. موانع چالش‌برانگیزتر و حتی قارچ‌های سمی بیشتری در این نسخه وجود داشتند. «نینتندو» در تعیین میزان سختی این بازی لحظه‌ای درنگ نکرد و این موضوع همچنان مشهود است.

Cuphead

سخت ترین بازی های جهان
سخت ترین بازی های ps4
  • شرکت سازنده: Studio MDHR
  • سال عرضه: 2017
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوئیچ، پلی استیشن، ویندوز، ایکس باکس، مک
  • امتیاز متاکریتیک: 86%

گفته می‌شود هیچ‌وقت یک کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنیم. خب، بازی Cuphead این ضرب‌المثل را رسما به تصویر کشید. با آن گرافیک و موسیقی متن کارتونی، Cuphead یک بازی اسکرول-جانب (حرکت چپ و راست) به نظر می‌رسید که کاملاً راحت است، اما به محض اجرا کردن بازی، رازهای تاریک پشت این شخصیت‌های کارتونی برملا می‌شود.

نبرد با غول‌های بازی ساعت‌ها طول می‌کشید، در حالی که شما مجذوب انیمیشن‌های رترو آن می‌شدید. Cuphead با وجود ظاهری که انگار برای کودکان ساخته شده، مناسب افراد ی که قلب ضعیفی دارند، نیست. این عنوان همچنان به عنوان سخت ترین بازی ها شناخته می‌شود و هر کسی نمی‌تواند در مبارزات آن پیروز باشد.

Elden Ring

سخت ترین بازی های جهان

  • شرکت سازنده: FromSoftware
  • سال عرضه: 2022
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن، ویندوز، ایکس باکس
  • امتیاز متاکریتیک: 96%

زیرسبک بازی‌های شبیه سولز (Souls-like) در حال تکامل است و به نظر می‌رسد هر روز عنصر دشواری بیشتری به آن اضافه می‌شود. این اتفاق در مورد بازی Elden Ring که در سال 2022 به انتشار رسید نیز تکرار شد. برخلاف عناوین دیگر این زیرسبک، Elden Ring با دشواری غیرمنصفانه‌اش به معنای واقعی کلمه به بازیکنان بی‌احترامی می‌کند و جزو سخت ترین بازی های ps4 و تمام پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد.

حتی نبرد با اولین باس بازی به شما اطمینان می‌دهد که قرار است حسابی زجر بکشید. باس‌های بازی در هر مرحله‌ای به طرز اغراق‌آمیزی از شخصیت شما قدرتمندتر هستند. با این حال، Elden Ring به عنوان یکی از سخت ترین بازی های جهان به نحوی به شما اجازه می‌دهد از فشار ناشی از اتمام یک نبرد طاقت‌فرسا فرار کنید.

Sekiro: Shadows Die Twice

سخت ترین بازی های جهان
سخت ترین بازی های کامپیوتر
  • شرکت سازنده: FromSoftware
  • سال عرضه: 2019
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن، ویندوز، ایکس باکس
  • امتیاز متاکریتیک: 90%

استودیوی «FromSoftware Inc.» به خاطر خلاقیت و ساخت سخت ترین بازی های کامپیوتری و دیگر پلتفرم‌ها شناخته می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد در ساخت بازی Sekiro: Shadows Die Twice کمی زیاده‌روی کرده‌اند. حتی بازیکن‌های حرفه‌ای سری Dark Souls که به خوبی با مکانیک مبارزات آن مجموعه آشنا بودند، در این بازی شاهکار با سختی بسیار زیادی مواجه شدند.

مهم‌ترین نکته در مورد Sekiro نحوه‌ی دفاع و ضدحمله است. اگر بازیکنان بتوانند به خوبی جاخالی بدهند و ضربات دشمن را دفع کنند، شاید بتوانند در بازی موفق شوند. متأسفانه، اکثر بازیکنان در این زمینه ناموفق بودند و بازی را با عصبانیت کنار گذاشتند. حتی بسیاری از بازیکنان Sekiro را به عنوان سخت ترین بازی جهان معرفی می‌کنند.

Dark Souls

سخت ترین بازی های جهان

  • شرکت سازنده: FromSoftware
  • سال عرضه: 2011
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن، ویندوز، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ
  • امتیاز متاکریتیک: 89%

صحبت از «FromSoftware Inc.» شد، اگر بازی Dark Souls وجود نداشت، کل زیرسبک محبوب سولز لایک با آن همه سختی‌اش شکل نمی‌گرفت. برخلاف مبارزات روان‌تر عناوین Dark Souls 2 و 3، نسخه‌ی اول Dark Souls در هر نبرد، روندی کند و طاقت‌فرسا به بازیکن تحمیل می‌کرد.

چالش‌های بازی به گونه‌ای طراحی شده بودند که هیچ راه فراری از مبارزه بدون ریختن خون وجود نداشت. در مقایسه با عناوین هم‌سبک استودیو «FromSoftware» مانند Demon’s Souls، Bloodborne یا Elden Ring، Dark Souls Original به بازیکن هیچ‌گونه اجازه‌ی تطبیق‌پذیری نمی‌داد.

در حالی که در Elden Ring امکان فرار از نبرد وجود دارد و Bloodborne بر تحرک بالا تمرکز می‌کند، Dark Souls یک میدان مبارزه‌ی طاقت‌فرسا و روح‌کُش به تمام معنا بود که همچنان به عنوان سخت ترین بازی های جهان شناخته می‌شود.

Super Meat Boy

سخت ترین بازی های جهان
سخت ترین بازی های تاریخ
  • شرکت سازنده: Team Meat
  • سال عرضه: 2010
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن، ویندوز، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ، لینوکس
  • امتیاز متاکریتیک: 90%

دنیای بازی‌های دشوار اسکرول-جانب (حرکت چپ و راست) پیش از این آثاری مانند Super Mario Bros. 2 را به خود دیده بود. استودیوی «Team Meat» با الهام گرفتن از این بازی‌ها، عنوانی به نام Super Meat Boy را در سال 2010 منتشر کرد که قله‌ی سختی در میان بازی‌های پلتفرمر دو بعدی به شمار می‌رود. طراحی بی‌نظیر مراحل این بازی باعث می‌شد تا با هر بار برخورد با چرخ‌های خونین، از شدت عصبانیت فریاد بکشید.

گیم‌پلی بازی سریع و چالاک بود و از شما می‌خواست که همزمان سرعتی بالا و دقتی مثال‌زدنی داشته باشید. به راحتی می‌توان گفت که هیچ بازی‌ای به سختی‌ای که Super Meat Boy ارائه می‌کرد، نزدیک نمی‌شود.

نکته‌ی مثبت در مورد این عنوان، بازگشت سریع پس از مرگ بود که باعث می‌شد بارها و بارها تلاش کنید و تسلیم نشوید. Super Meat Boy بعد از سال‌ها همچنان جای خود را به عنوان یکی از سخت ترین بازی های جهان حفظ کرده است.

سوالات متداول

سخت ترین بازی های اندروید چه هستند؟

از سخت ترین بازی های موبایل می‌توان به Duet و Smash Hit اشاره کرد.

سخت ترین بازی های فکری چه نام دارند؟

از بازی‌های فکری که خیلی سخت هستند باید به Sudoku و Crosswords اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب سخت ترین بازی های جهان چه بود؟ شما کدام عنوان را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *