بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima ؛ معرفی 8 عنوان برتر

بازی‌های شمشیری طرفداران زیادی دارند و اگر شما از علاقه‌مندان این سبک هستید، وقت آن است که با بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima آشنا شوید.

شبح سوشیما (Ghost of Tsushima) یکی از بازی‌های انحصاری «پلی‌استیشن» است که نسخه کامپیوتر (PC) آن به زودی منتشر می‌شود. این بازی توسط شرکت «ساکر پانچ» (Sucker Punch Productions) تولید شد و توانست یک تجربه عالی برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

گوست آف سوشیما با نمایش محیط تاریخی ژاپنی، مبارزات هک اند اسلش روان و جذاب و دنیایی مجلل که کاوش در آن انتها ندارد، به یکی از برترین بازی های ژاپنی «سونی» تبدیل شد. با اینکه آثار زیادی وجود ندارد تا با این شاهکار «ساکر پانچ» مقایسه شود، طرفدارانی که به دنبال چیزی برای پر کردن جای خالی آن هستند، می‌توانند در این مقاله با بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima آشنا شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن همواره مورد توجه کاربران بوده‌اند و «سونی» با ساخت چنین شاهکارهایی ثابت کرد که در دنیای بازی حرفی برای گفتن دارد. Ghost of Tsushima از همان دسته آثاری بود که یک داستان جذاب به همراه سیستم گیم‌پلی فوق‌العاده ارائه کرد و طرفداران از همان ابتدا عاشق آن شدند.

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima

در ادامه لیست بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima
بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima

با توجه به گزارشات منتشر شده، یک فیلم بر اساس این بازی در دست ساخت قرار دارد و به احتمال زیاد به زودی نسخه دوم بازی Ghost of Tsushima توسط «سونی» معرفی خواهد شد. حال که این بازی به زودی برای کامپیوتر عرضه می‌شود، در این مطلب قصد داریم تا عناوین شبیه به Ghost of Tsushima را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

سیستم مورد نیاز بازی Ghost of Tsushima

Rise Of The Ronin

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima

  • تاریخ عرضه: 2024
  • شرکت سازنده: Team Ninja
  • امتیاز (Metacritic): 76%

بازی Team Ninja’s Rise of the Ronin با استقبالی مثبت، اما نه درخشان روبه‌رو شد؛ واکنشی که با شروع آن در همان روزی که بازی Capcom’s Dragon’s Dogma 2 به نمایش درآمد نتوانست موفقیت بزرگی داشته باشد. در هر صورت Rise of the Ronin از نظر سبک، لحن و محیط بسیار شبیه به Ghost of Tsushima است و به عنوان یکی از بهترین بازی های سامورایی شناخته می‌شود.

هر دو بازی جهان باز هستند و داستان آن‌ها در تاریخ ژاپن اتفاق می‌افتند. همچنین هر دو اکشن سریعی را ارائه می‌دهند که بازیکنان را به چالش‌های هیجان انگیزی می‌کشند. در حالی که آنها شباهت‌های خود را دارند، Rise of the Ronin یک عنوان منحصر به فرد است و سیستم مبارزه فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌هد. به دلایل متعدد می‌توان این اثر را جزو بازی های جهان باز شبیه Ghost of Tsushima قرار داد.

Nioh 2

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima
بهترین بازی های سامورایی
  • تاریخ عرضه: 2020
  • شرکت سازنده: Team Ninja
  • امتیاز (Metacritic): 85%

Ghost of Tsushima دارای زیبایی‌شناسی زیبا، تاریخ غنی ژاپنی است که از ابتدا تا انتها آن را شاهد هستیم. اگر کسی عناصر بصری و سبک بازی جهان باز را دوست دارد، باید Nioh 2 را تجربه کند. اگرچه این بازی در طراحی دشمن داستان خود بسیار خارق‌العاده‌تر است، اما همان زیبایی شناسی پر جنب و جوش را در سراسر گیم پلی خود دارد که آن را به بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima تبدیل می‌کند.

این بازی دارای یک سیستم مبارزه سخت، اما با ارزش است و بازیکنان را در شرایط چالش برانگیز قرار می‌دهد. Nioh 2 ممکن است برای طرفداران Sekiro و Dark Souls هم مناسب باشد، اما برای افرادی که به دنبال بازی های مشابه Ghost of Tsushima هستند، چیزهای زیادی ارائه می‌دهد.

Wo Long: Fallen Dynasty

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima

  • تاریخ عرضه: 2023
  • شرکت سازنده: Team Ninja و Koei Tecmo Games
  • امتیاز (Metacritic): 80%

Wo Long: Fallen Dynasty یک عنوان نقش آفرینی (RPG) و یکی از بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima است که توسط «Team Ninja» ساخته شد. اگرچه این بازی بی‌شباهت به Nioh نیست، اما نسخه 2023 با تأکید بر مبارزات بیش از هر چیز، اوضاع را تا حدودی تغییر می‌دهد. مکانیک این بازی بسیار مهم است؛ اگر بازیکنان نتوانند حملات را منحرف کنند، دشمنان بازی اساساً شکست ناپذیر هستند.

داستان Wo Long در دوران سه پادشاهی چین می‌گذرد؛ اگرچه این پروژه استودیو «Team Ninja» به اندازه بازی سامورایی Ghost of Tsushima تاریخ محور نیست. با اینکه بازیکنان در کنار تعداد کمی از شخصیت‌های تاریخی مبارزه می‌کنند، تا حد زیادی با دشمنان ماوراء طبیعی درگیر خواهند بود.

از نظر چالش، Wo Long به طور قابل توجهی سخت‌تر از Ghost of Tsushima است، اما به طور کلی هر دو بازی نبردی سریع و مبتنی بر مهارت را ارائه می‌دهند. Wo Long را می‌توان جزو بهترین بازی های با نقش سامورایی قرار داد که به گوست آف سوشیما شباهت زیادی دارند.

Elden Ring

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima
بازی های با نقش سامورایی
  • تاریخ عرضه: 2022
  • شرکت سازنده: FromSoftware
  • امتیاز (Metacritic): 96%

هر کسی که از طرفداران بهترین بازی های شمشیری است و دوست دارد در دنیای این آثار کاوش کند، قطعا از تجربه Elden Ring لذت خواهد برد. این بازی بسیار سخت است، اما این سختی کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید؛ مگر اینکه قبلا سری بازی‌های سولز لایک را تجربه کرده باشید.

جهان بازی الدن رینگ فوق العاده گسترده و زیبا طراحی شده است. در این بازی چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد و بازیکنان به راحتی می‌توانند 100 ساعت را پی گشت و گذار در دنیای این بازی بگزرانند.

Elden Ring با راه‌های متعدد برای ساختن یک شخصیت، تلاش‌های فراوان برای غربال کردن، آیتم‌های مخفی و سلاح‌های انبوه و هزاران دشمن برای از بین بردن، یکی از جذاب ترین بازی های مشابه Ghost of Tsushima است.

Like A Dragon: Ishin

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima

  • تاریخ عرضه: 2014
  • شرکت سازنده: Ryu Ga Gotoku Studio و Sega
  • امتیاز (Metacritic): 81%

سری Yakuza در حالی که عمدتاً به داستان‌های گانگستری در ژاپن مدرن می‌پردازند، به دلیل اسپین‌آف‌های خود شناخته می‌شود. داستان Like A Dragon: Ishin در دوره ادو ژاپن اتفاق می‌افتد و شخصیت‌هایی الهام‌گرفته از تاریخ را نشان می‌دهد؛ البته با چهره‌هایی که برای هرکسی که بازی‌های اصلی را تحربه کرده باشد آشنا خواهد بود.

داستان انتقام محور این بازی سامورایی که دوران جذاب آن روایت می‌شود، ایشین را برجسته می‌کند. این اسپین آف جزو بازی های جهان باز شبیه Ghost of Tsushima است که دنیای بسیار کوچکی دارد، اما می‌داند که چگونه از املاک و نقشه محدود حداکثر استفاده را ببرد. گیم پلی این بازی اکشن سریع و لذت بخش است و به راحتی خود را جزو بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima قرار می‌دهد.

از همه مهم‌تر، Like A Dragon: Ishin یک داستان تاریخی جذاب را روایت می‌کند که به شکل گیری داستان سری بازی‌های یاکوزا کمک کرد. نتیجه یک تجربه فوق‌العاده از بازی های ژاپنی است که تجربه آن برای بسیاری از بازیکنان لذت بخش بود.

Devil May Cry 5

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima
بازی های با نقش نینجا
  • تاریخ عرضه: 2019
  • شرکت سازنده: Capcom
  • امتیاز (Metacritic): 87%

اگر به دنبال عناوین شبیه به Ghost of Tsushima هستید که یک دنیای گسترده داشته باشد و داستان خوبی روایت کند، نباید Devil May Cry 5 را از دست بدهید. همچنین اگر کسی به دنبال بازی‌های هک اند اسلش باشد، واقعا نمی‌تواند بهتر از آثار «کپکام» پیدا کند. DMC 5 با داشتن سه شخصیت قابل بازی که مکانیک‌های بسیار متفاوتی دارند، یک شاهکار مطلق از نظر گیم پلی است.

بزرگ‌ترین دستاورد این بازی شخصیت دانته است. مکانیک این شکارچی شیطان کاریزماتیک که در طول تقریباً دو دهه بازی ساخته شده، کاملاً حول زنجیره‌های ترکیبی می‌چرخد. «دانته» همچنین می‌تواند بین چهار سبک در حین پرواز جابه‌جا شود که تا حدودی آن را جزو بازی های مشابه Ghost of Tsushima قرار می‌دهد.

Samurai Warriors 5

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima

  • تاریخ عرضه: 2021
  • شرکت سازنده: Omega Force و Koei Tecmo Games و Koei Tecmo
  • امتیاز (Metacritic): 75%

از نظر فنی، بازی‌های استودیو «Omega Force» و Ghost of Tsushima، هر دو در دسته هک اند اسلش قرار می‌گیرند. سیستم‌های مبارزه این دو به قدری متفاوت است که به سختی می‌توان آنها را به عنوان یک سبک عمومی توصیف کرد، اما این عناوین بازیکنان را در برابر ارتش‌های واقعی قرار داده و به آنها اجازه می‌دهند تا صدها دشمن را از بین ببرند.

این اثر جزو بازی های با نقش نینجا است و بر جنگجویان سامورایی در دوران کشورهای متخاصم ژاپن تمرکز دارد که از حدود 1467 تا تقریباً 1568 ادامه داشت. در این مجموعه شخصیت‌های تاریخی ژاپنی قابل بازی هستند و مبارزات حول محور نبردهای مهم دوران سنگوکو می‌چرخند. اگرچه می‌توان گفت که  از بهترین بازی های شمشیری در این مجموعه نیست، اما Samurai Warriors 5 برای طرفداران دنیای Ghost of Tsushima شدیدا جذاب خواهد بود.

The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima
بازی های جهان باز شبیه Ghost of Tsushima
  • تاریخ عرضه: 2015
  • شرکت سازنده: CD Projekt Red
  • امتیاز (Metacritic): 92%

The Witcher 3 اساساً یک پیشنهاد برای هر کسی است که به بازی علاقه دارد. اگر بازی RPG دوست دارید حتما The Witcher 3 را امتحان کنید. طرفدارانی که به دنبال بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima هستند، مطمئناً باید این شاهکار استودیو «CD Projekt Red» در سال 2015 را امتحان کنند.

هر دو بازی دارای جهان‌های باز گسترده و دقیق هستند که به طور زیبایی طراحی شده‌اند. این بازی در یک دنیای فانتزی اتفاق می‌افتد و داستان تاریخی ندارد، اما دنیایی پیچیده و باستانی را به نمایش می‌گزارد. سیستم‌های مبارزه متفاوت هستند، اما دنیای این دو بازی شدیدا به یکدیگر شباهت دارد و شما می‌توانید تا ساعت‌ها درون آن‌ها گشت و گذار کنید.

سوالات متداول

نسخه کامپیوتر بازی Ghost of Tsushima در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

نسخه کامپیوتری بازی Ghost of Tsushima در تاریخ 16 می 2024 (27 اردیبهشت 1403) عرضه خواهد شد.

آیا عناوین انحصاری دیگری از پلی استیشن برای کامپیوترهای شخصی منتشر خواهند شد؟

در حال حاضر مشخص نیست، اما به دلیل محبوبیت زیاد این بازی‌ها، قطعا در آینده شاهد انتشار آن‌ها برای کامپیوتر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های شبیه Ghost of Tsushima چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *