بهترین بازی های سامورایی ؛ افسانه ژاپنی در بازی‌های ویدئویی

بهترین بازی های سامورایی شما را به قلب ژاپن می‌برند، جایی که شجاعت و افتخار در نبردهای حماسی و داستان‌های فراموش‌نشدنی جلوه‌گر می‌شوند.

سامورایی‌ها، آن جنگجویان شجاع و ماهر با شمشیرهای کاتانای تیزشان، از دیرباز در داستان‌ها، فیلم‌ها وبهترین بازی های سامورایی اندروید و دیگر کنسول‌ها جاودانه شده‌اند. رشادت، شجاعت و مهارت‌های رزمی آن‌ها الهام‌بخش نسل‌های متعددی بوده و تصویری حماسی از یک جنگجوی بی‌نظیر را در ذهن‌ها حک کرده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در بهترین بازی های سامورایی ، عناوین زیادی با فضای ژاپنی و شخصیت‌های نینجا وجود دارند؛ اما برخی از این بازی‌ها فراتر از نمایش سامورایی‌ها رفته و به شما اجازه می‌دهند واقعاً تجربه یک سامورایی را حس کنید. این آثار شما را به دنیای پرماجرا و خطرناک این جنگجویان افسانه‌ای می‌برند، جایی که می‌توانید شمشیر کاتانای خود را به دست بگیرید و طعم حماسه‌های واقعی را بچشید.

بهترین بازی های سامورایی

در ادامه لیست بهترین بازی های سامورایی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین بازی های سامورایی

در این لیست، به سراغ بهترین بازی های سامورایی برای کامپیوتر می‌رویم که می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید؛ اما توجه داشته باشید که تمرکز ما بر روی عناوینی است که به طور کامل به تجربه یک سامورایی بودن می‌پردازند. بازی‌هایی مثل Tenchu و Aragami، با اینکه در دوره سامورایی‌ها اتفاق می‌افتند و سامورایی‌ها را به عنوان دشمن یا شخصیت‌های فرعی دارند و شما در نقش یک نینجا بازی می‌کنید، در این لیست قرار نمی‌گیرند.

Kessen

بهترین بازی های سامورایی
بازی سامورایی
  • سال انتشار: 2000
  • امتیاز: 73 از 100 در Metacritic

Kessen یکی از بازی سامورایی مود شده شرکت Koei است که نبردهای بزرگ و حماسی بین ارتش‌ها را به تصویر می‌کشد. در حالی که دیگر بازی‌های این سری به سمت عناصر جادویی یا داستان‌های عاشقانه گرایش پیدا کرده‌اند، Kessen تمرکز بسیاری بر بازگویی دقیق دوره فئودالی ژاپن دارد.

بیش از دو دهه از انتشار این بازی گذشته؛ اما همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های سامورایی شناخته می‌شود. داستان بازی در اواخر دوره Sengoku (کشورهای متخاصم) روایت می‌شود و نبرد بین خاندان‌های توکوگاوا و تویوتومی را نشان می‌دهد.

شما بازی را در نقش «ایه‌سو توکوگاوا» از خاندان شرقی آغاز می‌کنید و در طول داستان به نبرد می‌پردازید. تا رسیدن به نبرد نهایی، دیدگاه بازی به «ایشیدا میتسوناری» از خاندان غربی تغییر می‌کند. سپس، می‌توانید رهبر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و با انجام هر سناریو، تصویری کامل از نبرد و سرنوشت ژاپن در آن دوره به دست آورید.

Samurai Jack: Battle Through Time

بهترین بازی های سامورایی

  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 67 از 100 در Metacritic

بهترین بازی سامورایی ps4 می‌توانند به اندازه عناوین کلاسیک این ژانر جذاب و سرگرم‌کننده باشند. Samurai Jack: Battle Through Time جدیدترین بازی در این دسته، دنیای پرهیجان و حماسی این انیمیشن محبوب را بازسازی می‌کند.

طرفداران ماجراجویی‌های «جک» در دنیای ترسناک او، سال‌ها منتظر بازی‌ای بودند که اکشن‌های هیجان‌انگیز این سری را به خوبی نمایش دهد. استودیوی Soleil با ساخت بازی اکشن و هیجان‌انگیز Samurai Jack: Battle Through Time این انتظار را به پایان رساند.

همانطور که از نامش پیداست، Battle Through Time شما را به سفری در برخی از بهترین لحظات حماسی سامورایی «جک» می‌برد. در نبرد نهایی بین «جک» و «آکو»، «جک» به یک خلاء بی‌پایان پرتاب خواهد شد و با بزرگترین نبردهای خود روبرو می‌شود.

Samurai Shodown

بهترین بازی های سامورایی
بهترین بازی های سامورایی برای pc
  • سال انتشار: 1993
  • امتیاز: 81 از 100 در Metacritic

درست است که نام بازی Samurai Shodown (شمشیرنده سامورایی) است؛ اما در این بازی های سامورایی pc با شخصیت‌های متنوعی مانند دزدان دریایی، شوالیه‌ها، راهزنان، زنان نجیب‌زاده و قاتلان هم روبرو می‌شوید.

در این بازی، سامورایی‌ها ستارگان واقعی این میدان نبرد هستند. Samurai Shodown تصویری واقعی از سامورایی‌ها و نبردهای نفس‌گیر آن‌ها را نشان می‌دهد.

برخلاف بازی‌هایی مثل Soulcalibur که بر کمبوهای پر زرق و برق تمرکز دارند، در Samurai Shodown همه چیز درباره آسیب‌های سنگین و مجازات بی‌رحمانه حرکات اشتباه است. یک حرکت اشتباه می‌تواند در چند ضربه منجر به مرگ شود و همین موضوع هر نبرد را به چالشی نفس‌گیر و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.

Samurai Warriors 5

بهترین بازی های سامورایی

  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز: 75 از 100 در Metacritic

در حالی که Dynasty Warriors شاید محبوب‌ترین بازی های سامورایی ps5 از شرکت Koei باشد، نباید از شاهکار دیگر این شرکت با عنوان Samurai Warriors 5، غافل شد.

Samurai Warriors 5 با بازنگری در داستان و گیم‌پلی، روح تازه‌ای به این سری می‌بخشد. در این بازی انگار نقاشی‌های سنتی ژاپنی جان گرفته‌اند که در میدان نبرد با هم مبارزه می‌کنند. در این بازی، شما در میان انبوهی از دشمنان می‌جنگید و با شمشیرتان حماسه‌ای بی‌نظیر خلق می‌کنید.

علاوه بر گرافیک زیبا، Samurai Warriors 5 فهرستی از شخصیت‌های جدید و اصلاح‌شده را نیز ارائه می‌دهد. گیم‌پلی بازی همچنان جذاب و سرگرم‌کننده است و به شما اجازه خواهد داد تا با حرکات رزمی متنوع و هیجان‌انگیز، دشمنان خود را شکست دهید.

Bushido Blade 2

بهترین بازی های سامورایی
بهترین بازی های سامورایی samurai
  • سال انتشار: 1998
  • امتیاز: 73 از 100 در Metacritic

در دنیای سامورایی‌ها، نبردی افسانه‌ای با یک ضربه به پایان می‌رسد. اینجا خبری از شمشیرهای نوری و جادوهای فانتزی نیست، فقط دو جنگجو در میدان نبرد با شمشیرهای خود سرنوشت یکدیگر را رقم می‌زنند.

شاید Bushido Blade 2 به اندازه‌ی بازی‌های محبوب دیگر شناخته نشده باشد؛ اما همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی های نینجایی مطرح شناخته می‌شود. تنها چیزی که برای لذت بردن از این بازی نیاز دارید، دو کنترلر و یک نسخه از Bushido Blade 2 است.

پس از انتخاب شخصیت و سلاح خود، شما در یکی از میدان‌های نبرد بزرگ و باز قرار می‌گیرید. نبرد تا زمانی ادامه دارد که یکی از مبارزان به زمین بیفتد و شکست بخورد. پیروزی می‌تواند در هر لحظه رخ دهد و یک ضربه دقیق برای پایان دادن به نبرد کافی است.

Like A Dragon: Ishin!

بهترین بازی های سامورایی

  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 81 از 100 در Metacritic

استودیوی Ryu Ga Gotoku در حال حاضر دوران طلایی خود را سپری می‌کند. با وجود سابقه‌ی طولانی این مجموعه از اواسط دهه 2000، حالا افراد بیشتری از همیشه مجذوب بازی‌های آن شده‌اند. یکی از این بازی‌ها، Like A Dragon: Ishin! است، یک اسپین‌آف با محوریت سامورایی‌ها که تا سال 2023 در خارج از ژاپن در دسترس نبود. در آن سال، SEGA و RGG Studio این بازی سامورایی را برای پلتفرم‌های مدرن بازسازی و عرضه کردند.

Like A Dragon: Ishin! با استفاده از بازیگران و مدل‌های شخصیت‌های سری Yakuza، داستان «ساکاموتو ریوما»، یک سامورایی واقعی، را روایت می‌کند. «ریوما» در جستجوی انتقام از قاتل استادش، سفری پرمخاطره را آغاز می‌کند. در حین تحقیقات، او متوجه می‌شود که قاتل استادش عضوی از شینسنگومی، یک نیروی پلیس مخوف سامورایی بوده است.

Total War: Shogun 2

بهترین بازی های سامورایی
بازی های سبک سامورایی
  • سال انتشار: 2011
  • امتیاز: 90 از 100 در Metacritic

در اکثر بهترین بازی های سامورایی برای pc ، شما نقش یک قهرمان تنها را بازی می‌کنید که با زره قدرتمندش به مصاف شر و بی‌عدالتی می‌رود؛ اما واقعیت دوره سامورایی پیچیده‌تر بود. سامورایی‌ها اغلب نمایندگان قبیله‌های بزرگ‌تر بودند و از ارتش‌های قوی برای به دست آوردن قدرت و تسلط بر ژاپن استفاده می‌کردند. Total War: Shogun 2 این جنبه را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

در این بازی که در ژاپن فئودال قرن شانزدهم روایت می‌شود، شما کنترل یکی از 9 قبیله سامورایی (یا 12 قبیله با DLC) را بر عهده می‌گیرید. هر قبیله جنگ سالاران، نقاط قوت و ضعف و جاه‌طلبی‌های خاص خود را برای تصاحب ژاپن دارد.

هر قبیله سبک بازی و واحدهای مخصوص به خود را دارد. برای رسیدن به اوج قدرت در ژاپن، باید از ترکیبی از دیپلماسی و قدرت نظامی استفاده کنید. به همین دلیل، تجربه‌ی هر بازیکن از این بازی کاملاً منحصر به فرد خواهد بود.

Katana Zero

بهترین بازی های سامورایی

  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 83 از 100 در Metacritic

سامورایی‌ها فقط به ژاپن فئودال محدود نمی‌شوند. در واقع، برخی از بهترین سامورایی‌ها را می‌توان در داستان‌های علمی تخیلی پیدا کرد. Katana Zero نمونه‌ی بارز یک بازی در این ژانر است.

این بازی اکشن نئو نوآر، شما را در نقش «زیرو»، یک قاتل مرموز، قرار می‌دهد که با افراد مختلفی قرارداد قتل می‌بندد. داستان بازی عمیق و پیچیده خواهد بود؛ اما سرعت بالای گیم‌پلی به شما فرصت زیادی برای زنده ماندن در آن نمی‌دهد.

Katana Zero از فرمول مرگ با یک ضربه پیروی می‌کند که در بازی های سبک سامورایی مانند Hotline Miami محبوبیت پیدا کرد. این موضوع حلقه‌ی گیم‌پلی رضایت‌بخشی را به وجود می‌آورد، چرا که شما باید با دشمنان متعددی که در برابرتان قرار می‌گیرند، مبارزه کنید.

Onimusha 3: Demon Siege

بهترین بازی های سامورایی
بازی سامورایی برای کامپیوتر
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 85 از 100 در Metacritic

در بهترین بازی های سامورایی samurai ، برخی آثار، این جنگجویان را در زمان‌های غیرمنتظره به تصویر می‌کشند. Onimusha 3 نمونه‌ی بارز این موضوع است. در این بازی، «سامانوسکه»، سامورایی معروف کپکام، به پاریس امروزی سفر می‌کند. او در این دنیای جدید با انبوهی از شیاطین به مبارزه می‌پردازد.

داستان Onimusha 3 عجیب و غریب است. «ژاک بلان» (با بازی ژان رنو) به ژاپن منتقل می‌شود و یک دستکش Oni به او داده می‌شود. او مأموریت پیدا می‌کند تا تعداد زیادی از شیاطین را از بین ببرد.

Onimusha 3 شاید در میان بازی‌های سامورایی کمی عجیب به نظر برسد؛ اما برای بسیاری از طرفداران PS2، خاطرات نوستالژیک زنده می‌کند.

Nioh 2

بهترین بازی های سامورایی

  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 85 از 100 در Metacritic

مدت‌ها بود که فرهنگ سامورایی با ژانر Soulslike ترکیب نشده بود تا اینکه سری Nioh از Team Ninja این کار را به بهترین شکل انجام داد. این سری، گیم‌پلی چالش‌برانگیز و خاص Soulslike را با ماجراجویی حماسی در دنیای سامورایی‌ها ترکیب می‌کند.

هیولاهای اهریمنی که دنیای Nioh را پر کرده‌اند، حس و حال واقعی یک بازی Soulslike را القا می‌کنند. مبارزه با غول‌های عظیم‌الجثه 20 فوتی به شما یادآوری می‌کند که چقدر در دنیای بازی‌های ویدیویی ضعیف و ناچیز هستید.

با اینکه این سری تازه منتشر شده، Nioh 2 تاکنون به عنوان بهترین بازی سامورایی برای کامپیوتر این مجموعه شناخته شده است. بازیکنان می‌توانند شخصیت خود را بسازند و با استفاده از توانایی جدید Yokai Shift که امکان تبدیل به اشکال مختلف را می‌دهد، دوره‌ی Sengoku ژاپن را تجربه کنند.

Sekiro: Shadows Die Twice

بهترین بازی های سامورایی
بهترین بازی های سامورایی
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 90 از 100 در Metacritic

Sekiro: Shadows Die Twice یکی از بازی های سبک سامورایی و ماجراجویی است که توسط FromSoftware، توسعه‌دهنده‌ی سری Dark Souls و Bloodborne، ساخته و در سال 2019 برای پلتفرم‌های PlayStation 4، Xbox One و PC منتشر شد.

این بازی در دوره‌ی Sengoku ژاپن روایت می‌شود و داستان «Wolf»، شمشیرزنی ماهری را دنبال می‌کند که وظیفه‌ی محافظت از ارباب جوان خود، «Kuro»، را بر عهده دارد. «Wolf» توسط یک قاتل مرموز «Owl» را دستگیر می‌کند و در این هنگام بازوی چپ او قطع می‌شود.

او سپس توسط «Kuro» نجات پیدا می‌کند و به او یک ایمپلنت جادویی به نام Mortal Blade اهدا خواهد شد که به او اجازه می‌دهد دوباره زنده شود. «Wolf» در ازای وفاداری خود، قسم می‌خورد که از «Kuro» در برابر هر خطری محافظت کند.

Sekiro: Shadows Die Twice بر خلاف بازی‌های قبلی استودیوی FromSoftware، به روی سیستم مبارزه‌ی مبتنی بر شمشیر تمرکز دارد. بازیکنان باید با دقت حرکات دشمنان را رصد کنند، زمان‌بندی حملات خود را به درستی انجام دهند و از انحراف یا دفع ضربات دشمن استفاده کنند.

Ghost of Tsushima

بهترین بازی های سامورایی

  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز: 83 از 100 در Metacritic

Ghost of Tsushima بر لبه باریکی میان سامورایی و نینجا گام برمی‌دارد. «جین ساکای»، شخصیت اصلی بازی، بین این دو هویت در نوسان است؛ اما نمی‌توان انکار کرد که این بازی یکی از محبوب‌ترین ماجراجویی‌های نینجایی در دنیای بهترین بازی های سامورایی برای pc است. کاوش در جزیره زیبای سوشیما به تنهایی لذت‌بخش است؛ اما سیستم مبارزات با شمشیر که بسیار عالی طراحی شده، جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

شما در نقش «جین ساکای»، آخرین بازمانده طایفه ساکای و یکی از معدود سامورایی‌های باقی‌مانده پس از حمله مغول به سوشیما، با چالش‌های سختی روبرو می‌شوید و باید تصمیمات سختی را برای پایبندی به قوانین افتخار سامورایی یا استفاده از روش‌های خطرناک‌تر و غیرقابل قبول برای مبارزه بگیرید.

سوالات متداول

چه نکاتی را باید برای انتخاب بهترین بازی های سامورایی اندروید در نظر گرفت؟

به علایق خود، نوع گیم‌پلی که دوست دارید و سطح مهارتتان توجه کنید. همچنین می‌توانید نظرات و نقدهای بازی‌ها را مطالعه نمایید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بازی های سامورایی pc برای چه کسانی مناسب هستند؟

بازی‌های سامورایی برای افراد علاقه‌مند به تاریخ ژاپن، داستان‌های حماسی، نبردهای شمشیر و گیم‌پلی‌های چالش‌برانگیز مناسب هستند.

اولین بازی سامورایی چه زمانی ساخته شد؟

اولین بازی ویدیویی سامورایی Bushido بود که در سال 1981 برای کنسول Atari 2600 منتشر شد.

آیا بازی‌های سامورایی فقط در مورد جنگ هستند؟

خیر، بسیاری از بازی‌های سامورایی شامل عناصر داستانی، کاوش، حل معما و غیره می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های سامورایی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *