کدام اژدهایان از نبرد رقص اژدهایان جان سالم به‌در خواهند برد؟

سریال خاندان اژدها، روی یک جنگ مرگبار بین دو جناح خاندان تارگریان تمرکز دارد و این سوال را مطرح می‌کند که دقیقاً چند تا از این موجودات افسانه‌ای از نبرد رقص اژدهایان جان سالم به در می‌برند.

همانطور که از سریال بازی تاج و تخت مشخص است، اژدهایان تا زمان تخم‌گذاری سه اژدهای «دنیریس تارگریان»، منقرض شده بودند. پیش از اینکه جنگ داخلی تارگریان‌ها، معروف به رقص با اژدهایان باعث سقوط هر دو خاندان بزرگ وستروس و همراهان آتش‌افشانی آن‌ها شود؛ اژدهاهیان به وفور وجود دارشتند و در کنار سوارکاران تارگریان خود، در اوج قدرت خود بودند.

دانلود فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) با زیرنویس فارسی


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با نزدیک شدن به پایان خاندان اژدها فصل ۲ ، و درگیری بین «اگان» و «رینیرا»، سوال اصلی این است که چند اژدها از جنگی که نام خود را از آن گرفته‌اند، جان سالم به در خواهند برد.

کدام اژدهایان از نبرد رقص اژدهایان جان سالم به‌در خواهند برد؟

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

نبرد رقص اژدهایان
نبرد رقص اژدهایان

در ابتدای سریال خاندان اژدها، حداقل 20 اژدها زنده و سالم هستند. با توجه به اینکه سریال قبلاً نشان داده است که بزرگ‌ترین موجودات وستروس چقدر می‌توانند ویرانگر باشند، تعجبی ندارد که تنها چهار اژدها پس از داستان رقص اژدهایان جان سالم به در می‌برند.

4 اژدها در رقص اژدهایان زنده می‌مانند

نبرد رقص اژدهایان

در پایان این نبرد، در سال 131 پس از فتح «اگان»، تنها چهار اژدها باقی ماندند. این اژدهایان، «شیپستیلر»، «کنیبال»، «سیلوروینگ» و «مورنینگ» نام داشتند. «کنیبال» از معدود اژدهایانی بود که به طور فعال در رقص اژدهایان شرکت نداشت. نام او از تمایلش به خوردن جسد اژدهایان مرده در جزیره دراگون استون می‌آید و هیچکس به اندازه کافی شجاع نبوده است که بخواهد او را برای سبزها و یا سیاه‌ها رام کند.

«شیپستیلر» نیز به دلیل دزدیدن و سوزاندن گوسفندان در اطراف دراگون استون نام‌گذاری شده است. در کتاب آتش و خون، «شیپستیلر» توسط یک تخم‌اژدها به نام «نتلز» رام می‌شود و این دو برای «رینیرا تارگریان» در طول نبرد می‌جنگند. این اژدها در سریال تفاوت دارد و در وِیل زندگی می‌کند.

دو اژدهای دیگر، «سیلوروینگ» و «مورنینگ»، اهلی‌تر از «شیپستیلر» و «کنیبال» بودند. «سیلوروینگ» توسط «اولف وایت» در رقص اژدهایان سوار شد. «مورنینگ» نیز در طول جنگ از تخم بیرون آمد و احتمالاً یکی از چهار تخم فرستاده شده به وِیل در فصل دوم خاندان اژدها خواهد بود. در کتاب آتش و خون، «مورنینگ» نیز در طول جنگ توسط «رینا تارگریان» سوار می‌شود.

چه اتفاقی برای اژدهایان زنده مانده از جنگ داخلی تارگرین‌ها می‌افتد؟

نبرد رقص اژدهایان
نبرد رقص اژدهایان

سرنوشت این چهار اژدهای بازمانده، متفاوت است. همانطور که اشاره شد، «شیپستیلر» توسط یک تخم‌اژدها به نام «نتلز» به جنگ رفت و هر دو از جنگ جان سالم به در بردند. پس از پایان نبرد، این دو به اعماق کوه‌های وِیل پرواز می‌کنند و دیگر هرگز دیده نمی‌شوند.

در جهان «مارتین»، شایعاتی وجود دارد که یکی از قبیله‌های ویل، آتش یک جادوگر را می‌پرستند. بسیاری معتقد بودند که این شایعات به «شیپستیلر» و «نتلز» اشاره دارد.

اژدهای وحشی بازمانده دیگر، «کنیبال»، پس از جنگ به سادگی ناپدید شد و شایعاتی وجود دارد که می‌گوید در مراسم تشییع جنازه «کورلیس ولاریون» به طور خلاصه فقط حضور یافت.

«سیلوروینگ» پس از مرگ «اولف وایت» در زمان سلطنت پادشاه «اگان سوم»، به طبیعت بازگشت. این اژدها، در یک جزیره کوچک در دریاچه سرخ، در بخش شمال غربی ریچ زندگی می‌کرد. «مورنینگ» نیز در بین سال‌های 136 تا 153 سال پس از فتح «اگان»، به همراه «رینا» زندگی کرد.

چه زمانی اژدهایان منقرض می‌شوند؟

نبرد رقص اژدهایان

در سریال بازی تاج و تخت، نشان داده شد که اژدهایان در آغاز سریال برای مدتی منقرض شده‌اند و این سوال مطرح می‌شود که دقیقاً چه زمانی این اتفاق رخ داد. پس از مرگ اژدهایانِ بازمانده از رقص، تنها یک تخم اژدها دیگر در سال 153 پس از فتح «اگان» از تخم بیرون آمد. این اژدها یک موجود بیمار و بدشکل بود که اندکی پس از تولدش درگذشت.

پادشاه آن زمان «اگان سوم»، پسر «رینیرا» و «دیمون» بود. به دلیل انقراض اژدهایان در زمان سلطنت او، «اگان» لقب اژدهاکش را گرفت. پس از این نقطه، اژدهایان تا زمان تخم‌گذاری تخم‌های اژدهای «دنیریس» در بازی تاج و تخت، تقریباً 150 سال بعد، منقرض شدند و توضیح دادند که چرا این اتفاق در نمایش اصلی و کتاب‌های «مارتین»، یک رویداد بسیار مهم بود. با وجود اینکه چهار اژدها از وقایع خاندان اژدها جان سالم به در بردند، اما برای جلوگیری از انقراض آن‌ها کافی نبودند.

سوالات متداول

داستان کامل رقص اژدهایان در چه سالی آغاز شد؟

این نبرد از سال 129 پس از فتح «اگان» آغاز شد و تا سال 131 پس از فتح به طول انجامید.

کدام اژدهایان از نبرد رقص اژدهایان جان سالم به‌در می‌برند؟

در پایان این نبرد، در سال 131 پس از فتح «اگان»، تنها چهار اژدها باقی ماندند. این اژدهایان، «شیپستیلر»، «کنیبال»، «سیلوروینگ» و «مورنینگ» نام داشتند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب کدام اژدهایان از نبرد رقص اژدهایان جان سالم به‌در خواهند برد چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *